نظر کاربران درباره گوشی موبایل سونی Xperia XZ Premium

Xperia XZ Premium اکسپریا ایکس زد پریمیوم

Sony Xperia XZ Premium سونی
ارزیابی کاربران: 8.5 از 10 (1163 رای) ارزیابی شما با موفقیت ذخیره گشت و پس از مدت کوتاهی منعکس خواهد شد. در حال ارسال اطلاعات... شما پیش از این رای داده بودید.
اضافه کردن به علاقه‌مندی‌ها حذف از لیست علاقه‌مندی‌ها

دسترسی سریع به سایر موارد

جستجوی سریع
جدیدترین های سونی
» سونی Xperia 1 VI
» سونی Xperia 10 VI
» سونی Xperia 5 V
» سونی Xperia 10 V
» سونی Xperia 1 V
» سونی Xperia 5 IV
» سونی Xperia 10 IV
» سونی Xperia 1 IV
» سونی Xperia Pro-I
» سونی Xperia 10 III Lite
» سونی Xperia 1 III
» سونی Xperia 5 III
» سونی Xperia 10 III
» سونی Xperia 5 II
» سونی Xperia Pro
» سونی Xperia 1 II
» سونی Xperia 10 II
» سونی Xperia L4
» سونی Xperia 5
» سونی Xperia L3
» سونی Xperia 10 Plus
» سونی Xperia 1
» سونی Xperia 10
» سونی Xperia XZ3
» سونی Xperia XA2 Plus
» سونی Xperia XZ2 Premium
» سونی Xperia XZ2
» سونی Xperia XZ2 Compact
» سونی Xperia L2
» سونی Xperia XA2
» سونی Xperia XA2 Ultra
» سونی Xperia R1 Plus
» سونی Xperia XA1 Plus
» سونی Xperia XZ1
» سونی Xperia XZ1 Compact
» سونی Xperia L1
» سونی Xperia XZs
» سونی Xperia XA1
» سونی Xperia XA1 Ultra
» سونی Xperia XZ Premium
» سونی Xperia XZ
» سونی Xperia X Compact
» سونی Xperia E5
» سونی Xperia XA Ultra
» سونی Xperia XA
» سونی Xperia X Performance
» سونی Xperia XA Dual
» سونی Xperia X
» سونی Xperia Z5 Dual
» سونی Xperia Z5 Compact
» سونی Xperia Z5 Premium
» سونی Xperia Z5
» سونی Xperia Z5 Premium Dual
» سونی Xperia M5
» سونی Xperia C5 Ultra
» سونی Xperia C5 Ultra Dual
» سونی Xperia M5 Dual
» سونی Xperia C4 Dual
» سونی Xperia C4
» سونی Xperia Z3 Plus (Z4)
» سونی Xperia Z4 Tablet LTE
» سونی Xperia M4 Aqua
» سونی Xperia E4g Dual
» سونی Xperia E4g
» سونی Xperia E4 Dual
» سونی Xperia E4
» سونی Xperia E3 Dual
» سونی Xperia Z3
» سونی Xperia Z3 Tablet Compact
» سونی Xperia Z3 Dual
» سونی Xperia E3
» سونی Xperia Z3 Compact
» سونی Xperia M2 Aqua
» سونی Xperia C3 Dual
» سونی Xperia C3
» سونی Xperia T3
» سونی Xperia Z2
» سونی Xperia M2 dual
» سونی Xperia Z2 tablet
» سونی Xperia M2
» سونی Xperia E1 dual
» سونی Xperia E1
» سونی Xperia T2 Ultra dual
» سونی Xperia T2 Ultra
» سونی Xperia Z1 Compact
» سونی Xperia Z1s
» سونی Xperia Z1
» سونی Xperia Z Ultra
» سونی Xperia C
» سونی Xperia M
» سونی Xperia ZR
» سونی Xperia SP
» سونی Xperia L
» سونی Xperia Tablet Z Wi-Fi
» سونی Xperia Tablet Z LTE
» سونی Xperia Z
» سونی Xperia ZL
» سونی Xperia E
» سونی Xperia E dual
» سونی Xperia Tablet S 3G
» سونی Xperia TX
» سونی Xperia V
» سونی Xperia J
» سونی Xperia Tablet S
» سونی Xperia T
» سونی Xperia SL
» سونی Xperia tipo dual
» سونی Xperia miro
» سونی Xperia tipo
» سونی Xperia go
» سونی Xperia acro S
» سونی Xperia ion HSPA
» سونی Xperia neo L
» سونی Xperia sola
» سونی Xperia U
» سونی Xperia P
» سونی Xperia ion LTE
» سونی Xperia S
» سونی Tablet P 3G
» سونی Tablet P
» سونی Tablet S 3G
» سونی Tablet S
» سونی CMD Z7
» سونی CMD J70
» سونی CMD J7
» سونی CMD MZ5
» سونی CMD J6
» سونی CMD J5
» سونی CMD Z5
» سونی CMD CD5
» سونی CMD C1
» سونی CMD Z1 plus
» سونی CMD Z1
» سونی CM-DX 2000
» سونی CM-DX 1000

تبلیغات

برای ارسال نظر می بایست عضو سایت باشید، در صورت داشتن نام کاریری با استفاده از دکمه ورود کاربران در بالای صفحه، وارد شوید و در غیر اینصورت لطفا قبل از ارسال نظر ثبت نام نمایید.
ترتیب:
جستجو در نظرات کاربران:
موارد 1201 تا 1300 از مجموع 1506 مورد

m e در تاریخ : 1396/3/10

هموطن گرامی ....
به اشتباه نوشتید و درواقع من اینجوری نگفته بودم. نوشتید : ””ما وقتی میخواییم از یه عبارت درشت که سونی فقط به جیب مشتری فکر میکنه استفاده کنیم... ““  اما کامنت من که نوشته بودم : ””شما شرکت دیگه ایی رو نشونم بده که به جای اینکه فقط به سود بیشتر فکر کنه،به جیب مردم هم فکر کنه““ ایا این دوتا یه معنی میدن؟؟
حکایت شما شده حکایت جمله ی معروف «بخشش، لازم نیست اعدامش کنید» که کاما رو جابجا میکنن و معنیه جمله رو عوض میکنن!!
چرا کلمه ی «فقط» رو توی کامنت من جابجا میکنید؟در صورتی که مشخصه کامنت من میگه: SONY فقط به سود بیشتر فکر نمیکنه(یعنی مسلما سود برای همه مهمه ولی SONY تاکیدش فقط و صرفا روی سود بیشتر نیست)بلکه همزمان با سود، به جیب مردم هم فکر میکنه.یعنی حاضره یه خورده کمتر سود ببره(نه اینکه اصلا سود نکنه!!) ولی طرفداراش راضی باشن.
یعنی واقعا فکر کردید امثال ما میگیم SONY درراه خدا گوشی میزنه و ارزون و با هدیه های لوکس میده به ملت؟این با عقل کی جور در میاد آخه؟؟ که شما اینجوری میاید جمله من رو جابجا میکنید و بعدشم همچین فکری در مورد من توی ذهن خودتون میسازید؟؟!!!والا نمیدونم!!
....
وقت هم طلاست ،موفق باشید

مهدی آ در تاریخ : 1396/3/10

سلام دوست عزیز
من داشتم دقیقا مقایسه ی داغی این گوشی با پرچمداران حال حاضر رو نگاه میکردم در هر تستی (بازی _ویدئو و...) حتی میشد در بعضی موارد دید که از نظر کم داغ کردن از دیگری ها سرتره! و خب در بعضی موارد هم با اختلاف یکی دو درجه در مقام های دوم سوم قرا گرفته
قطعا داغ کردنش نسبت به سایر پرچمداران قبلی سونی بهتر و بهینه تر شده
اما تا آنجایی که حداقل بنده دیدم هیچ گوشی نیست که داغ نکنه!

بازم دوستان بیشتر میتونن راهنماییتون کنن
موفق باشید :-)

مهدی آ در تاریخ : 1396/3/10

سلام .ممنون از راهنماییتون
قطعا حرف شما درسته و این گوشی بسیار فوق العاده هست. اما فقط ی موضوع اونم وزنه گوشیه!
۱۹۵ گرم!
ابته من در چندتا ویدئو نقد و بررسی این گوشی داشتم نگاه میکردم. میگفتن وقتی گوشیو در دست میگیرید الان احساسه اینکه این گوشی ۱۹۵ گرم هست و سنگینه نمیکنید
امیدوارم همینطور باشه :-)

مهدی آ در تاریخ : 1396/3/10

سلام. مرسی از راهنماییتون
بنده خیلی علاقه به گوشی های سونی دارم و الانم که به این گوشی علاقه مند شدم. فقط داشتم با یکی نمایندگی ها صحبت میکردم میگفتن زمانه مشخصی نمیتونیم برا ورود این گوشی بگیم و حتی احتمال دادن شاید تا آخر تابستون طول بکشه. حالا واقعا میخواستم بدونم اینطوریه؟ همین موضوع منو یکم دلسرد کرده

تار ج در تاریخ : 1396/3/10

سلام خدمت شما دوست قدیمی... شمارو از زمای که زدوان خریدم یادمه.از همون موقع لطفتون به سونی ادامه داشته.بگذریم.بخاطر مشغله کاری که دارم(فروش موبایل وتعمیرات)متاسفانه یا خوشبختانه نتونستم مثل گذشته درخدمت دوستان باشم اما نظرات رو دنبال میکنم.انتقاد خوبه اما انتقاد منصفانه.فرمودین سونی هدیه میده رو گوشیش که فروش بره.یا هدفونش خوب نیست یا گوشی فروش نمیکنه وگرنه هدیه لازم نیست.تا اونجایی که یادمه این بحث هدیه رو سامسونگ شروع کرد برای فروش تمامی محصولاتش نه فقط گوشی.چیزی که فرمودین اصلا منطقی نیست دوست گرامی.اگه بخوایم اینجوری حساب کنیم خب تبلیغات میلیاردی سامسونگ هم درست نیس چون اگه محصولش خوب باشه نیاز به این همه تبلیغات گسترده نیست همونجوری که مدیرعامل سونی گفته بود جنس خوب نیاز به تبلیغ نداره.فرض کنید این گوشی رو در فلان کشور با قیمت 3میلیون تومان میفروشه با ی هدیه 400هزار تومنی اما توو ایران بدون در نظر گرفتن این هدیه نمیتونه باهمین قیمت 3میلیونی محصولش رو بفروشه و مثلا قیمت2700در نظر میگیره.پس این کار دلیل بر کیفیبت پایین جنس یا فروش کم محصول نیست بلکه ی سیاست فروش هست.در ضمن از شمایی که خودتون رو کار حرفه ای میدونین بعید هست که میگین هدوفون سونی حتما کیفیت خوبی نداره که میخواد اونارو همراه گوشی رد کنه.سونی ای که یکی بزرگان دنیای موسیقی هست.وقت همه دوستان بخیر.یاعلی

وحید ح در تاریخ : 1396/3/10

سلام به همگی راستش من برند سونی روخیلی براش اهمیت قايلم اما توی گوشی منو خیلی نا امید کرده هر گوشی ک از سونی گرفتم ب شدت داغ میکرد من مدلای زیادی گرفتم مثلgo.ion.z.z1باور کنید که همه ی این مدلا ب شدت داغ میکردن و سریع باتری خالی میشد سونی ضعف زیاد داره یکیش داغ کردن گوشیاشه یکی دوربین غیر واقعیه یکیش باتری ضعیفه و ضد اب بودنشم ک واقعا دس مریضات داره همش عیب و مشکل. من ی سوالی از بچه ها داشتم اونم اینه ک تو این مدل ک بعد سالها سونی تونسته مشکل داغ کردن گوشیاشو حل کنه یا نه؟ممنون میشم جواب بدین.

تباهی . در تاریخ : 1396/3/9

دوستان سلام... لطفا بی طرفانه بدور از تعصب یه راهنمایی بفرمایید؛ دنبال یه گوشی 5.7 به بالا با مشخصاتی مث دوربین و صدای U11، دووم بالای باطری مث سری میت هواوی و کیفیت صفحه نمایش گلکسی و زیبایی XZ P نسخه کروم میگردم. گشتم نبود نگرد نیس!!! به نظرتون تا معرفی نوکیا 9 صبر کنم هرچند شایع شده صفحش 5.3 که با این حساب بدردم نمیخوره. بین U11 - XZ P و S8 پلاس کدومو پیشنهاد میدید؟

Sina A در تاریخ : 1396/3/9

شما اگر قابلیت جدید در آپدیتهای سونی دیدی ما رو خبر کن!... تازه قابلیتهای خود اندروید رو میزنه!
خبری از night light نیست
خبری از لایو والپیپر در لاک اسکرین نیست
لانچرش هنوز از آیکون شورتکات پشتیبانی نمیکنه (باید لانچر دیگه نصب کنی)( برای من که کاربردیه شما رو نمیدونم)
هنوز دوربین نویز داره (نویز بالا در محیط In-Door و بلور شدن گوشه های تصویر)
امتیاز بنچمارک xz هم پایینترین در بین sd820 ها هست! همین xzp هم داره با g6 توی انتوتو رقابت تنگاتنگی داره (هرچند انتوتو رو هرگز معتبر نمیدونم) توی بنچمارکای دیگم عملکرد ضعیفتری داشته

عزیز اگه شما تونستی فایل mkv رو بدون لگ در xperia xz اجرا کنی (البته بدون اپ شخص ثالث!) من فقط مثل شما میام میگم سونی بهترین برند جهان هست!!!

لگ (با آپدیت 7.1.1 حل شد خیلی هم روون شد)
بلندی کم اسپیکرهای استریو از gsm همین xzp نمره below avarege گرفت بلندگو هاش

فقط میخوام بگم، برتری XZp چیه دقیقا که بهترین 2017 باشه؟! آهان 960fps... خوب یک گزینه نمیتونه برتری مطلق بده چون S8 هم برتری هایی داره

اسمارتفون برتر باید کمپلکسی از بهترین ها (نه لزوما فوق العاده) باشه.
تنها اسمارتفون رو آیفون میدونم که شاید در هر بخش اول نباشه اما تو هر بخش جز بهترینها هست. اونایی که در بخشهایی اول هستند در بخشهایی کلا نابودند! یعنی تناقضات متنوع دارند (نمونه بارزش S8 صفحه نمایش عالی داره اما اکوسیستم خودش رو نداره، آپدیت بد و پرفورمنس بد هم اضافه کنید. XZP فیلمبرداری خوبی داره اما عکسهای سونی هیچوقت مثل رقبا نبوده همین g6 برو تو سایت gsm ببینش توی مقایسه با xzp دوربینش به وضوح بهتره و با کیفیت تره)

بدنه ایفون ۴ سال ۲۰۱۰مگه شیشه ای نبود؟

amir ho3in a در تاریخ : 1396/3/9

سلام
آره داداش نظر منو بخای خیلی ارزش داره چون واقعا از هر نظر فوق العادس حالا تصمیم با خودته من نظرمو گفتم.
قیمتش هم حدود 2/5 میاد ک احتمالا جایزه هم داشته باشه.
موفق باشی :)

رضا_ ب در تاریخ : 1396/3/8

سلام اگر دوستدار صفحه نمایش 4kواچ دی آر هستین ودوربین با امکانات بیشتر ولرزشگیر EISبراتون مهمه وفیلمبرداری 960 فریم در ثانیه براتون ارزش خاصی داره حتما ارتقا بدین ولی پیشنهاد میکنم صبر کنین تا قیمتش پایینتر از 2میلیون بشه نگران آپدیت اندروید هم نباش که سونی دراسرع وقت زد5 شما را به آخرین ورژن مجهز خواهد کرد.قیمت تقریبی این گوشی بعداز ورود رسمیش به بازار دوربر 2500خواهد بوداین قیمت رانماینده سونی در بخش خاورمیانه درایران موقع رونمایی گفته هست

far z در تاریخ : 1396/3/8

سلام
ما وقتی میخواییم از یه عبارت درشت که سونی فقط به جیب مشتری فکر میکنه استفاده کنیم، پس گوشی های سونی باید حداقل از نظر سخت افزاری از هیچ کدوم از رقیبان کمتر نداشته باشن. ربطی هم نداره اینجا چون صفحه سونی هست ما میتونیم حقایق رو نادیده بگیریم. باید همیشه واقعیت ها رو عین اون چیزی که وجود داره بیان کرد. چه به ضرر باشه چه به سود.

تفاوت چیپ های موبایل از یک سری رو همین فرکانس و سرعت رم و نوع مودم تعیین میکنه. تو زد۱ و زد۲ این فرکانس ها کمتر از رقبای سامسونگی بود.
حافظه داخلی زد۳ تو مدل پایه ۱۶ بود و یه مدل محدود و گرونتر با حافظه ۳۲ هم داشت. در حالیکه نوت۳ که همرمان با زد۱ تو بازار بود و محدوده قیمت یکسان داشتن حافظه ۳۲ داشت و رم ۳ گیگ.
مشکل بیرون پریدن از دوربین فقط تو زد۴ نبود و زد۲ و یکی دوتا از سریهای کامپکت هم این مشکل رو داشتن. ماهها طول کشید تا به ضرب و زور کاهش فرکانس و اینا تونستن این مشکل رو کمتر کنن.
اینها مثال بود که نشون بده سونی همیشه به جیب مشتری فکر نمیکنه.
موارد مثبت دیگه ای هم وجود داره مثل گوشی های مقاوم‌در برابر اب زوتر از رقبا. ارابه اپدیت های منظم تر. صفحه ۴کی رو من اصلا قبول ندارم. اصلا نیازی به این رزولوشن روی گوشی در مقطع کنونی نیست. این صفحات باید با فراگیر شدن واقعیت مجازی وارد محصولات بشن. اونم پیش زمینش چیپ های بسیار قدرتمند گرافیکی و باتریهایی هست که بتونه چنین پردازشهایی رو هندل کنه. بازم یکی دوسال مونده تا اون موقع.

طراحی شیشه ای تو محصولات سامسونگ به خاطر شارژ وایرلس هست. این اتفاقا یکی از ضعف های محصولات سونی بود که چندین سال با انکه امکانش رو داشت از این قابلیت استفاده نکرد. الان هم ال جی و هم اچ تی سی تو محصولات اخیرشون طراحی شیشه ای دارن و شارژ وایرلس رو گنجوندن.

سونی به جیب مشتری فکر نمیکنه. هبچ شرکتی هدفش ابن نیس. بهتره تقدیس برندها رو کنار بزاریم

موفق باشید

مهدی آ در تاریخ : 1396/3/7

سلام دوستان.
امروز داشتم با یکی از نمایندگی ها صحبت میکردم. میگفت هنوز زمان مشخص برا ورود این گوشی نمیتونیم بگیم. گفت حتی شاید تا آخر تابستون!!!

واقعا اینقدر طول میکشه؟

مهدی آ در تاریخ : 1396/3/7

سلام دوستان خسته نباشید. بنده z5 دارم. میخواستم بدونم بنظرتون ارزش داره ارتقاعش بدم به xz premium?

و قیمت xz premium چقدره بیاد ایران.
ممنون.

WOLF A در تاریخ : 1396/3/7

سلام
بهتره کمی هم انصاف داشته باشی دوست خوب من
صفحات tft از صفحات oled گرونتر هستند.
اسنپ 800 مورد استفاده در Z1 با رقبای خودش یکی بود ولی اونا فرکانسشو بیشتر کرده بودن. همین الان در XZ premium هم فرکانس پردازنده پریمیوم از S8 بیشتره ولی پردازنده ها یکی هستن.
رم مورد استفاده در گلکسی S5 که رقیب سونی بود تنها 2 گیگ بود که یک افت محسوب میشد. در صورتی که سونی به صورت متعادل حافظه رم و داخلی رو داره افزایش میده.همونسال اولین سالی بود که نوت 4 و S5 حافظه 32 داشتن و سونی هم برای اولین بار در Z3 این میزان رو اضافه کرد.
سونی الان دومین پرچمدار رو با صفحه نمایش 4K تولید کرده ولی هنوز خبری از رقابت رقبا نیست.
سونی باریکترین و سبکترین تبلت ضد آب جهان رو در دو سایز تولید کرد ولی هیچ رقیبی پیدا نشد.چطور به جیب مشتری نگاه نمیکنه؟
به جیب مشتری قطعا نگاه میکنه که الان گوشی من 4 ماهه اندروید 7 داره ولی G4 و S6 که رقیب گوشی من بودن به ترتیب : ال جی نمیتونه بگیره ، s6 هم هنوز در حال گرفتنه .
و حرف شما در مورد مشکل دوربین کاملا درسته ، اما فقط در Z4 و در اندروید 5 . که در کامنتهای من هم موجوده . الان داغ میکنه ولی مشکل بیرون پریدن رو ندارم و ضمنا باتری نسبتا ضعیفی هم داره.
اگر بخوایم کلی حساب کنیم این موارد در همه شرکتها هست ولی چون اینجا پیج سونی هست به نظر خیلی تعصبی میاد. مثلا چرا قضیه ترکیدن باتریهای سامسونگ تمومی نداره. یا تقلب در تست بنچمارک؟
یا مثلا چرا برخی از شرکتها تازه به یاد این افتادن که طراحی شیشه و فلز خیلی خوبه و دارن استفاده میکنن و یا اینکه چرا حالا همه دارن مثل سونی ضد آب میزنن؟
درسته که سونی هم یه مشکلاتی داره و باید برطرف کنه ولی اگر بخوایم وارد جزییات بشیم .....
البته شرکتهای دیگه به خاطر داشتن محصولات متنوع مسلما فروش بیشتری دارن و شکی نیست ولی خوب فروش بیشتر چیزی رو ثابت نمیکنه.

AmirHoseein A در تاریخ : 1396/3/7

سلام‌ فقط اومدم بگم اون زمان که سونی زد۲ بدنه ی شیشه ای‌ و فلزی و رم ۳‌ گیگ داشت
سامسونگ اس ۵ رم ۲ گیگ و بدنه ی پلاستیکی داشت
لطفا اینکه میگید همین اواخر سونی کمتر‌ میذاشت برای پرچمداراش رو توجیه کنید با تشکر -_-

far z در تاریخ : 1396/3/6

متاسفانه دوستان اساس صحبت های بنده رو رها کردن و اومدن مباحثی رو مطرح کردن که هیچ ربطی به پاسخ من به کاربر m e نبوده. رو تک تک این نظران میشه با دلیل صحبت کرد اما بنده اصلا فرصت و حوصله قبل رو ندارم که برا تک تک عزیزان پاسخ بدم. عزیزی که oled رو اختراع سونی میدونی دیگه کاملا معلومه افکارش تحت تاثیر کدوم سایت ها هست.

بنده خلاصه حرفم اینکه سونی هم مانند سایر گوشی سازها به صورت بیش یا کم نواقص و ضعف هایی داشته و الانشم داره. بنابراین این ادعا که سونی فقط به فکر مشتری مداری هست کاملا ادعایی بی اساس هست. اون مواردی رو که هم ذکر کردم نمونه هایی بودن که این ادعا رو رد کنه. هدف مقایسه با سایر برندها نبود. اگه این ادعا درست بود سونی حتما جز سه برند اول بود. به عقل و انتخاب مردم دنیا احترام باید گذاشت.

دوستان اختیار دارن که به بنده بگن متعصب هستم. اینم برمیگرده به سطح نگرش این عزیزان به نظرات بنده. ای کاش تعصب خیلی از عزیزان مثل من بود.

در پابان امیدوارم همه به سطحی برسن که جدا از نام برند اقدام به انتخاب کنن. دست کم اینکه هر کسی به هر دلیلی مانند طراحی، اعتبار، حاشیه، علاقه به نام برند و ... اقدام به تایید یه گوشی میکنه نیاد این علاقه های شخصی رو با عناوینی مانند سونی تنها به فکر جیب مشتری هست یا سونی براش تنها کیفیت مهمه یا سونی به فکر سود نیست و ... بیان کنه.

ardavan m در تاریخ : 1396/3/6

یکی از مشکل های بزرگ سونی تو خدمات پس از فروشش هست اگه مثل الجی یا سامسونگ بود فروش خیلی خوبی داشت

مجتبی ا در تاریخ : 1396/3/4

من تمام گوشیا سونی رو داشتم مشکل دوربین عکاسیشون اینه که تصاویر با مقداری زوم ابرنگی میشن وکیفیت خودشون رو ازدست میدن ولی تو فیلمبرداری محشرن

sina m در تاریخ : 1396/3/4

مرسی از اینکه انقد آدم با منطقی هستی البته از دید من که از شیفتگان سونی هستم.من هیچ موقع تو بحثای غیر منطقی در مورد گوشی ها شرکت نمیکنم ولی نظرات اینچنینی که میبینم خوشحال میشم که هستن آدمای مث تو .
با تشکر از وقتی که بابت تعریف و تمجید از عشق مشترکمون سونی گذاشتی

Alireza a در تاریخ : 1396/3/4

سلام دوست عزیز الان سونی داره هدیه میده کار بدی داره میکنه آیا هدیه دادن دلیل بر بدبودن جنس و کیفیت گوشیه همین هدفون که هدیه میگه بالای یه میلیون تومان هست تو ایران اینکه میگید سونی به فکر مشتریاش هست یا نه آیا سامسونگ بود به فکر مشتریاش با منفجر شدن نوت7 نوت 7ای که پرچمدار بود آیا الجی به فکر جیب مشتریاش هست که میره از گوریلا گلس نسخه3 استفاده میکنه تو پرچمدار 2017 یا از سنسور میانرده imx258سونی در مورد رزولوشن بالای دوربین آیا زد5پرمیوم با رزولوشن بالاش بد عمل کرد همین الان امتیاز87داره توdxomarkکه الان هواوی پی10داره این امتیازو در مورد رم هم کاملا با شما موافقم
در آخر بیاید از یسری گیر دادنا جلوگیری کنیم و هر وقت که این گوشی به بازار راه یافت و تجربه استفاده ازش داشتم اون موقع شروع به انتقاد کنیم

pejman p در تاریخ : 1396/3/3

این صحبتی که شما کردید، همش کمیت بود
سونی فقط به یه چیز اهمیت میده، اونم کیفیته،،،بله کیفیت
ضمنا،، شاید اسم, 9_live. یکی از کانال های تلویزیون آلمان هس رو شنیدی باشی
تو این کانال اعلام کرد که به خریداران این گوشی،، همین هدفون رو به عنوان هدیه میدن
دوست عزیز،لطفا با مرجع صحبت کنید،
ضمنا اینم اضافه کنم که سونی اون موقع تکنولوژی tft رو به اوج رسانده بود
و تکنولوژی های ips و. امولد و ... تازه دست به ساخت شده بودند و در گوشی های غیر سونی دیده میشود.شاید شنیده باشید تو زمون های قدیم که ips اون زمان با استفاده بیش از حد. رنگ صفحش تیره میشد،،و این همه پیش میرفت که اصلا صحبتی از با کیفیتی ips نمیشد
در مورد امولد هم که هیچ حرفی ندارم چون که علاوه بر مصرف زیاد باطری رنگ رو غلیظ نشون میده
دوست من،اینکه شما چیزی رو از رسانه ها ببینید یا دربارش بشنوید دلیل نمیشه
مهم اینه که خودتون با دستانتون تجربش کنید
.....

امیر ب در تاریخ : 1396/3/3

سلام
دوست عزیز شما خودت میگی که تعصب نداشته باش اما از داخل حرف های شما به یقین میشه فهمید خودت متعصبی رو برند دیگه که ندونسته سونی رو میکوبی
چند نکته رو در نظر بگیرکه اشتباه نکنی من z2 دارم تولید 2014هست رمش 3گیگ هست، اون زمان!بد شما چطور میگی تا این اواخر رم 1یا کمتر میذاشت! بررسی نکردی نباید نظر متخصصانه در مورد برندی بدی، گوشی 5، 6سال پیشم بله رمش 1بود xperia p - هیچ وقت سونی از قافله عقب نبوده و شما اگر مشکلی نداری و متعصب رو برند دیگه ای نیستی اینجا نیا نظر بده که اره بده و ...
چه قدر سونی به اپدیت گوشی هاش اهمیت میده کاری که بقیه کمپانی ها نمیکنن الان آندروید گوشی من 6.0.1 کمه!! دوستم z3+ با این که قدیمیه اما چند ماه پیش پارسال آندروید 7رو دریافت کرد، بقیه کمپانی ها چطور؟!
در ضمن دوس داشته هدفون بده، مشتری هاشو دوست داره...
سلامی دوباره
در مورد پنل های oled نظر غیر منطقی دادی و دوستان رو گمراه نکن که خوب هست بدونین خالق و مخترع صفحه نمایش های oled که انقدر دلگیر بودی چرا سونی استفاده نمیکنه خوده کمپانی سونی بوده!
بله دوست عزیز درست متوجه شدی! سال 2004 سونی این پنل ها رو اختراع کرد و اولین بار در جهان تولید کرد! سونی پیشتاز صوتی و تصویری هست! و بر کسی پوشیده نیست ولی مدیریت خوبی قبلا نداشته، قبول نداری؟ برو داخل گوگل بنویس صفحه نمایش های oled و نتایج رو ببین یا داخل ویکیپدیا بنویس : "دیود گسیل نور ارگانیک" یا هرجور دوس داری :D و تجدید نظر بفرما بزرگوار

با تشکر فراوان

رضا_ ب در تاریخ : 1396/3/3

سلام .گوشیهای سونی بینظیرن ولی تنها عیبی که دارن دیر به بازار میان حالا اگه بخاطر اسنپ835 باشد پس ایکس زد اس چرا به بازار نمیاد اونقد منتظرموندم که صبرم به سراومد دلیل این همه تاخیر را نمیدونم چیه من خودم سونی را خیلی دوست دارم ولی اینطوری اذیتم میکنه.همه دارن اس8 یا الجی جی6 رامیخرن حتی کارکرده اش کرده ودارن میفروشن ولی هنوز سونی به بازار نیومده واقعا عیب بسیار بزرگی هست برا یک شرکت بااین همه افتخار وتکنولوژی. باشکر

far z در تاریخ : 1396/3/2

این طرح هدفون فقط تو آلمان هست.

بنده تو دانمارک هستم و خبری از این طرح نیست. تو برخی کشورهای دیگه هم نگاه کردم اصلا خبری از این طرح نیست.
قیمتش هم اینجا در حدود اس۸ هست.

من نمیدونم شما چرا سونی رو تافته جدا بافته میدونید. همه شرکتها رو حقه باز میدونید به غیر از سونی!!
زمانی که سونی دو نسل از صفحه tft ارزون قیمت تو گوشی هاش استفاده کرده بود اکثر شرکت های معتبر به Ips یا oled رو آورده بودن.
از نظر سخت افزاری هم سونی تا همین اواخر هم یا ۱ گیگ رم کمتر داشت یا حافظه داخلیش تو مدل پایه کمتر بود. یادمه تو سونی زد۱ و زد۲ سونی از اسنپ ۸۰۰ های یه درجه ضعیفتر استفاده کرده بود. در حالیکه سامسونگ و ال جی از آخرین ورژن اونها استفاده کرده بود.
مشکلات گرما و بیرون پریدن از دوربین که گریبان چند نسل از گوشی های سونی رو گرفته بود هم اضافخ کنید.
دوربینی ضعیفتر از رقبا علیرغم داشتن بالاترین رزولوشن سنسور هم تا همین ۱ یا ۲ نسل پیش.

آیا واقعا سونی به جیب خریدارا فکر میکنه؟؟؟!!!

واقعا این نظرات تعصب محض هست. شما مردم دنیا رو چی فرض کردین؟ نظام طبیعت با این نظرات به هم میخوره که یه شرکت بهترین گوشی رو بده و تنها هدفش جلب رضایت مشتری باشه اونوقت هرسال سهمش از بازار گوشی توسط شرکتهای کلاهبردار که گوشی های پر از ایراد تولید میکنن, بلعیده بشه.

شما نگاه کنید که سونی برا اینکه بتونه گوشیش رو بفروشه اومده یه هدفون 300 یورویی رو گوشی هدیه میده. اگه گوشی خوب باشه که نیاز به این هدیه گرون قیمت نیست.
یا هدفونش مشتری نداره یا گوشیش نمیتونه خوب فروش کنه که اومده این هدیه رو گذاشته روش.

Mohammad K در تاریخ : 1396/3/1

سلام دوستان،کیفیت صفحه نمایش این گوشی رو میشه به صورت دستی تغییر داد؟مثلا به جای 4kبذاریم رو 2k;به خاطر دوام بیشتری باطری

m e در تاریخ : 1396/3/1

هموطن گرامی اون ضعیف که گفتی کلمه ی سنگینیه ها! من z5 پریمیوم دارم با اسنپ دراگون 810 که به مراتب از اسنپ 835 مصرف باطریش بیشتره ولی عالی جواب میده،اونوقت شما چطور میگید باطری این ضعیفه؟؟
بعدشم شما هر وقت یه بشر کامل نشونم دادی بعد انتظار داشته باش ساخته دستش هم کامل باشه.کامل بودن نسبیه.تمام عوامل رو در نظر بگیرید.
با توجه به اینکه 14 روز مونده بود به پایان ماه مه میلادی که شروع توزیع و تحویل گوشی به مشتری هستش والا چیزی که من با چشم خودم دارم اینجا میبینم با این جایزه ی هدفون خیلی خیلی گرون، بخش پیش فروش خود سایت SONY زده بود تمام شد!!!مجبور شدم از سایت فروشگاههای معتبر دو تا گوشی واسه دوستام سفارش بدم.شما شرکت دیگه ایی رو نشونم بده که به جای اینکه فقط به سود بیشتر فکر کنه،به جیب مردم هم فکر کنه.
بعضی از شرکتا که کیفیت زیادی هم ندارن فکر کردن با توزیع زودتر پرچمدارشون دیگه پیروز شدن؛نمیدونستن SONY جلب رضایت مشتری (از همه لحاظ) براش مهمتر از سود بیشتر هستش.
نسبت به بقیه شرکت ها زمان زیادی نگذشته از جدایی sony-ericsson ،بی لطفی هست که فرصت ندیم بهش تا بعد میبینیم درآینده ایی نه چندان دور با چه اختلاف زیادی بقیه رو جا میذاره.

mohammad m در تاریخ : 1396/2/30

متا سفانه توی یک مقایسه دوربین بین سامسونگ و الجی زیاد دوربینش جالب نیست
http://www.gsmarena.com/blind_shootout_lg_g6_samsung_galaxy_s8_sony_xperia-review-1611p2.php

کامران ن در تاریخ : 1396/2/29

این گوشی از هر لحاظ عالیه ، صفحه نمایش فوق العاده ، دوربین عالی ، پردازنده عالی ، امکانات عالی ، و مهم تر کیفیت ساخت بالا ، اما چنتا نقطه ضعف داره ، 1- طراحی متفاوت اما زشت ، 2- به دلیل اینکه حسگر اثر انگشت بغل گوشی هستش گوشی به راحتی از سمت اثر انگشت خم میشه ، 3- باتری ضعیف .

ابوالفضل خ در تاریخ : 1396/2/29

سلام به همه.

تو بخش توضیحات گوشی نوشته منوی فارسی نداره.
راهنمایی کنیید

sajjad z در تاریخ : 1396/2/29

مقایسه دوربین های 3 گوشی Xperia XZ Premium و Galaxy S8 و G6

http://www.gsmarena.com/blind_shootout_lg_g6_samsung_galaxy_s8_sony_xperia-review-1611p2.php

far z در تاریخ : 1396/2/29

دوست عزیز

سلیقه ها محترمه و هیچ کس مسخره نباید بکنه. ولی اینکه میفرمایید ۹ میلیون این سلیقه رو داشته باشه و ۱ میلیون سلیقه دیگه, طبق اصول دموکراسی نظر ۹۰ درصد بر نظر ۱۰٪ غالب هست. اگه اینجور نبود مثلا تو انتخابات ۱۰٪ باید بیاد اعتراض کنه بگه کاندیدای مورد نظر ما انتخاب نشد و مهم نیس نظر ۹۰٪ چیه.
مطمینا شرکتها هم بر اساس نظر اکثریت خط مشی خودشونو تعیین میکنن.

چه شما و دوستان دیگه دوس داشته باشید و چه نداشته باشید آینده گوشی ها به سمت حداقل حاشیه داره پیش میره و سونی هم بالاخره وارد این خط خواهد شد. بهتره شما هم سعی کنید یواش یواش خودتونو برا گوشی های کم حاشیه آماده کنید.

AmirHoseein A در تاریخ : 1396/2/28

ادامه :

یا اینکه در طراحیش از گوریلاگلس 5 و فلز تراش خورده با الماس در بالا و پایین استفاده کرده که باعث میشه استحکام و کیفیت گوشی در رده ی بهترین های بازار قرار بگیره

یا اینکه لنز G رو از نو طراحی کرده و برخلاف سری زد که لنز پلاستیکی بود الان شیشه ای شده و یه حلقه ی فولادی صیقلی بسیار ظریف رو دور تا دور دوربین برای محافظت قرار داده

یا اینکه با وجود حذف نکردن جک 3.5mm که عملا فقط به ضرر خریداره بازم ضخامت گوشی 7.9mm باقی مونده که واقعا خوبه ( در مقایسه با پرچمداران امسال)

در مورد انتقاد های دیگه باید بگم که بدجوری ما تو دوراهی قرار گرفتیم چون نمیدونیم حرف متخصصان iF Design و Dxomark و همچین داوران MWC رو باور کنیم یا این عزیزان که نشستن خونه دارن با وسواس خاصی از این گوشی ایراد میتراشن :*)

همین آیفون 7 پلاس حتی یک دهم XZP امکانات نداره ، هم نسبت صفحه به پنل جلو کمتره در مقابل این گوشی وزنش هم کلا 4 گرم کمتره و دوربینش به طرز خیلی بدی بیرون زده با اینکه حتی به گرد پای دوربین XZP نمیرسه ولی کسی ایرادی نمیگیره چون اپله و حرف بزنی میگن پولشو نداری ایراد نتراش :|

ولی مردم یه مقدار روی سونی زوم کردن و اونم بخاطر جو منفی هست که سایتا وارد کردن به سونی

در ضمن اینم دلم نیومد بگم
نمیدونم کدوم بنده خدایی بود میگفت هوآوی و سامسونگ از UFS2.1 استفاده میکنن ولی سونی انقد عقب هست که از UFS2 استفاده میکنه :)))
هوآوی که فاش شد تو P10 از یه حافظه ی دیگه ای استفاده شده بود(emmc 5m1) پرچمدار سامسونگ هم که از مشخصات نسخه اسنپدراگونش پاک کردن :)
ولی توی یه فروم رسمی از کارمندان سونی پرسیده بودن پاسخ داده شد حافظه UFS2.1 هست
نمیدونم واقعا اون دوستمون چرا اطلاعات غلط میدن به مردم؟ :^/

و لازمه ذکر کنم حداقل در 5 زمینه این گوشی اولین هست ولی باز بعضی دوستان بهش میگن قدیمی :)
اولین صفحه 4K HDR
اولین گوشی مجهز به بلوتوث 5
اولین گوشی مجهز به 4 آنتن
اولین گوشی معرفی شده با اسنپ 835
اولین گوشی با فیلمبرداری 960 فریم

در کل عزیزان پیشنهاد من اینه که سخت افزاری مثل این رو تا 2 سال دیگه و پریمیوم بعدی ، سونی معرفی نخواهد کرد پس اگر شک دارید در خریدش درنگ نکنید مخصوصا اینکه قیمتش به صورت رسمی 2.5 میلیونه و قیمت بسیار عالی ای هست .

AmirHoseein A در تاریخ : 1396/2/28

سلام به همه ی دوستان گرامی
اول از همه بگم که من فن متعصب هیچ برندی نیستم گوشی های زد 5 پریمیوم ، اکسپریا X , آیفون 6s ,اچ تی سی وان ام 9 و گلکسی اس 7 دارم و تجربه ی اکثر برند های معتبر رو هم داشتم .
در مورد اینکه چرا اینجا ( بخش نظرات XZP) دارم کامنت میزارم باید بگم که از 3 ماه پیش تقریبا تا امروز در اکثر سایت های ایرانی معتبر همه ی کاربرانی که از این گوشی انتقاد داشته اند به مبحث طراحی این گوشی بوده و بقیه بخش ها اعم از دوربین و صفحه نمایش و باتری و اسپیکر ها و نرم افزار و ... انتقاد زیادی ازشون نشده
در این سایت هم وجود دارند مصرف کنندگانی که از طراحی این محصول گله مند هستند و شاید اگه طراحی این محصول جور دیگه ای بود خرید بعدیشون این گوشی بود.

حالا من میخوام یه بحثی رو مطرح کنم اونم این هست که طراحی یک گوشی از فاکتور های خیلی زیادی نشات گرفته و برای اینکه ببینیم یک گوشی طراحی خوبی داره یا نه باید به همه ی اجزای یک گوشی نگاه کنیم نه برای مثال فقط به بخش پشتی یا فقط به بخش جلویی دستگاه نگاه کنیم .

الان دوستان میگن این گوشی ایرادش در طراحی اینه که حاشیه پنل جلوییش زیاده
جا داره به این دسته از دوستان بگم که :

اولا بحث طراحی گوشی یک بحث سلیقه ای هست و افرادی مثل من یا همین جناب Wolf A که نظرات اخیرشون رو همه خوندیم به شدت دوستدار این طراحی هستیم و خود من بشخصه اگه حاشیه های گوشی کمتر بود علاقه ای بهش نشون نمیدادم
و هیچکس حق نداره بیاد بگه من حاشیه کم دوست دارم پس کمپانی سونی گوشی های زشت میسازه !!!
هرکسی سلیقه ای داره و قرار نیست برای مثال یک جامعه آماری 10 میلیون نفری گوشی رو بپسندند که پنلش حاشیه کمی داره
شاید حتی 9 میلیون نفر از این ها سلیقه شون گوشی با حاشیه کم باشه پس تکلیف اون 1 میلیون نفر باقی مانده که از گوشی با لبه های تیز یا حاشیه بیشتر یا نسبت صفحه نمایش معقول و همه گیر 16:9 خوششون میاد چیه؟ باید بیاییم تو پیج طرفداران اون محصول تا مسخرشون کنیم؟!

دوما باید عرض کنم که طراحی فقط به حاشیه داشتن و نداشتن یا زیبایی و زشتی یک محصول نمیگن (هرچند بر اساس سلیقه ی من XZP جزو زیباترین اسمارتفون های دنیاست حداقل جزو 3 تای اول) و محصول باید طراحی کارامدی داشته باشه

مثلا همین سنسور فینگرپرینث که در لبه ی سمت راست قرار گرفته و اگر راست دست باشید به راحتی با انگشت شست و اگه چپ دست باشید با انگشت وسطی میتونید قفل صفحه رو باز کنید و طراحی این قسمت بهتر از سنسور گوشی هاییه که پشت گوشی قرار دارند و دسترسی بهشون واقعا سخته ( باز جلوی گوشی بود بهتر بود)

یا همین دکمه های ولوم که بالای سنسور فینگرپرینث تعبیه شدن تا به راحتی ازشون بشه استفاده کرد برخلاف گوشی های قبلی سونی که در پایین قرار داشتند و دسترسی بهشون سخت بود

یا همین که دوربین برجسته نیست و براثر قرار گرفتن گوشی روی سطحی خش نمیفته روی لنز

یا همین که تونستن در بدنه اسپیکر با کیفیت استریو تعبیه کنن در حالی که اکثر پرچمدارا اسپیکر مونو دارن

یا همینکه گوشی رو بدون استفاده از درپوش خاصی ضد آب ساخته ( میدونم بعضی ها میخوان بگن کار جدیدی نیست و فلان شرکت هم اینکارو کرده و ... ، ولی من بحثم این نیست
بحثم اینه که بالاخره یه مزیته )

یا با وجود اینکه این گوشی از اولین گوشی هایی هست که 4 تا آنتن داره ولی با توجه به شیشه ای و فلزی بودن بدنه آنتن هاش هیچگونه آسیبی به طراحی گوشی وارد نکردند ( برخلاف آیفون ها از 6 به بعد)( به جز آیفون 7 مشکی )

ادامه در کامنت بعدی ...

m e در تاریخ : 1396/2/28

سلام
با توجه به اینکه توی المان با یه شرایطی داره پیش فروش میشه که همه واقعا بیش از پیش وسوسه شدن وصف کشیدن واسه خریدش.قیمت 749 یورو به اضافه یه هدیه هدفون بسیار باکیفیته حرفه ایی و گرونه 300 یورویی!!!!!! از نوع MDR.100ABN. یعنی قیمت گوشی پرچمدار SONY میشه یه جورایی 449 یورو!!!! توی ایران بستگی داره چه هدیه ایی براش درنظر گرفته بشه.فکر کنم رنج قیمتش زیر 2 و 400 بشه.

Sina A در تاریخ : 1396/2/24

دوست عزیر دلیلی نمیبینم حرف دروغ بگم همه هواوی میت ۹ های ایران ufs2.1 هستن بعدشم مال خود من هم تستش کردم ufs2.1 بود با تشکر دیگه زیادی داریم بخثو به حاشیه میکشونیم خواهشا برای خوب نشون دادن سونی برندای دیگه رو خراب نکنید اگه منبعی دارید بگید که میت ۹ با حافظه ufs2.0 هم تولید شده باشه ممنون میشم ببینم

far z در تاریخ : 1396/2/23

باتری این گوشی هم توسط gsmarena تست شد

نمره 72 ساعت با در نظر اینکه رزولوشن عمومی گوشی فول اچ دی هست.
http://www.gsmarena.com/sony_xperia_xz_premium-review-1610p3.php

برای بررسی باتری گوشی های مختلف از دید این وبسایت:
http://www.gsmarena.com/battery-test.php3

نگاهی به پرونده دوام باتری گوشی های پرچم دار سونی:
xperia z: 48h
xperia z1: 53h
xperia z2: 89h
xperia z3: 85h
xperia z3p: 65h
xperia z5: 48h
xperia z5p: 66h
xperia xz: 72h
xperia xzp: 72h

pejman p در تاریخ : 1396/2/22

واقعا این گوشی بی نظیره، واقعا باید بخرمش
خیلی منتظرشم
😢😢😢😢😢😢

pejman p در تاریخ : 1396/2/21

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه....
می‌خواستم بپرسم که آیا این گوشی از LTE-Advanced ساپورت میکنه؟؟؟
ممنون میشم که کلی پاسخ بدید..

alexys s در تاریخ : 1396/2/21

درو به همه ی دوستان این گوشی همه چیزش عالیه ولی به نظرم دو تا چیز عجیب کم داره برام خیلی عجیبه که چرا سونی که این همه تو لوازم صوتی سابقه داره چرا از دک کواد های فای تو پرچمداراش استفاده نمیکنه و دومی اینکه سونی تو دوربین های فیلمبرداری به همراه برندهای کانن و نیکون و فوجی فیلم جز 4 برند مهم دوربین های دیجیتاله چرا کیفیت تصاویرش به نسبت پرچمدارای الجی و سامسونگ واچ تی سی و اپل خیلی کم تره و از لنز جی تو که یه لنز قدیمی تو دوربین های دیجیتال که چه عرض کنم تو دوربین های آنالوگ 10 سال پیش استفاده میکرده الان داره تو پرچمدارای خودش استفاده میکنه و مخصوصا این که لنزشون به جای اینکه همراه با تثبیت کنندهی تصویر ois باشه eis هستش؟

ahmadreza 9 در تاریخ : 1396/2/20

سلام
اواخر خرداد وارد بازار میشه و احتمالا قیمتش بین 2.5 تا 2.8 باشه
بستگی داره هدیه داشته باشه یا نه اگه هدیه نداشته باشه 2.5 شاید قیمتش باشه

من باشم منتظر میمونم تا بیاد چون عالیه

WOLF A در تاریخ : 1396/2/19

متاسفانه چند تا از کامنتام رو نزاشتن.
بهر حال در یک نظر طولانی و همچنین با مدرک بهتون گفتم که xz p دارای ufs 2.1 هست. ufs 2.0 مال حدود سه چهار سال پیش هست که گوشیها استفاده میکردن.
ما داریم راجب به lpddr4x صحبت میکنیم نه lpddr4.
اون میت 9 هم اگر تحقیق کنی میبینی که [اشتباه] بود و سایت اون قابلیت رو از روی صفحه تبلیغاتش حذف کرد.
اینو دارم با گوشی میدم و وقت ندارم.
با تشکر

امیر ب در تاریخ : 1396/2/19

راست میگه منظورت از قدیمی بودن و از تکنولوژی عقب افتادن چیه؟
پیشرفته ترین سنسور های دوربین گوشی های جهان رو میزنه عقب افتاده؟!!
از جدیترین cpu اسنپدراگون استفاده شده قدیمی شده؟
صفحه نمایش 4k میزنه قدیمی شده!؟!
باطری گوشی های دیگه مثله سامی رو میزنه که نترکن بده؟!
اصلااااا متوجه نشدم منظورت چی بود بگو شاید فهمیدیم شاید یه چیزی میدونی من
نمی دونم! 😕

اسماعیل ک در تاریخ : 1396/2/19

سلام دوستان.
من میخوام گوشی بخرم بنظرتون تا یک ماه دیگه این گوشی میاد تو بازار ک صبر کنم یا برم xz بخرم؟
بعد اگه این گوشی بیاد تقریبا چ قیمته؟

pejman p در تاریخ : 1396/2/18

منظورت از قدیمی بودن چی بود؟
اسنپ ۸۳۰ قدیمیه یا صفحه نمایش hdr یا رم ۴ گیگ یا.....
🤔🤔🤔🤔🤔

Hesam H در تاریخ : 1396/2/17

سلام
طبق گفته همین سایت و سایت های دیگه این گوشی با قیمت 2.4وارد ایران میشه به نظر شما تا شهریور قیمتش چند خواهد شد

mohsen e در تاریخ : 1396/2/15

سلام دوباره عزیز.
نه من نگفتم شما خدایی نکرده گشتی که اینکارو بکنی.من گفتم انگار اینطور بوده.من که شما رو میشناسم و نظراتو قبول دارم.اتفاقا بعضی توجیهات برای خودم هم عجیبه.اما خب فقط با کامنت آخریتون ارتباط برقرار نکردم.فقط همین بود!این توجیهات و طرفداری ها در پیج خیلی از گوشی ها قابل دیدنه و به نظر من،البته فقط نظر شخصی خودم،بهترین کار یک تذکر ساده است
در رابطه با حاشیه ها با شما موافقم اما به شخصه وزن برام مهم نیست
بهرحال ممنون از شما دوست عزیزم

سید مهدی ا در تاریخ : 1396/2/15

بازم یه حالگیری دیگه از سونی
ابعاد عجیب و غریب واسه یه گوشی 5.4 اینچی اونم تو سال 2017
باطری احتمالا باز مشکل سازه
دوربین مثل همیشه با کلی تبلیغات داره معرفی میشه اما فکر نکنم کیفیتش دلچسب باشه بعضی از دوستان میگن باید از تنظیمات دستی استفاده کنی وقتی میخوای یه لحظه یه صحنه رو خیلی سریع عکس بگیری به نظرتون میشه تنظیمات دستی انجام داد تازه با همون تنظیمات هم خیلی کیفیت بهتر نمیشه
امیدوارم سنسور اثر انگشتش خوب و سریع باشه و با یکم مرطوب بودن یا خاکی بودن انگشت خطا نده مثل اون چیزی که تو سری Z5 بود
همچنان منتظر یه گوشی کامل از سونی هستم یه گوشی که بعد از خریدش شدیدا پشیمون نشم.

مدیر سایت در تاریخ : 1396/2/15

با سلام و احترام،

متاسفانه به نظر می رسد بحث های طولانی در مورد سونی و سامسونگ و مقایسه این گوشی و اس 8 در این بخش باعث ایجاد نظرات تکراری و در برخی موارد کل کل شده است. لذا از کاربران عزیز خواهشمندیم از ادامه این بحث و همچنین بحث های تکراری قبلی خودداری نمایند چون متاسفانه در حال حاضر امکان فعال سازی کامنت های در این ارتباط وجود ندارد.

با تشکر

نوید ا در تاریخ : 1396/2/14

خدا کنه رنگ سفیدشو هم بده من عاشق رنگ سفیدشم

Salar M در تاریخ : 1396/2/13

مورد توجه اون دسته از كاربراني كه snap dragun 835 براشون مسله هستش

بايد بدونن كه اين چيپ ست عالس ترين چيپ ستيه كه رو اين گوشي هست شما برو تو رده سامسونگ ببين چنين چيپستي رو مشاهده ميكنين بعدشم اصلا شما اول برو كارايي و سرعت اين چيپو ببين بهدش بيا بگو هنگ ميكنه. يعني اصلا امكان نداره من خودم c9 pro دارم يعني بدترين گوشي هست عوضش كردم z5premium dual گرفتم كه واقعا عالي يعني همه گوشي هاي سوني عالين

Sina A در تاریخ : 1396/2/13

سلام خیلی وقت بود به سایت سر نزده بودم و ایدی جدید ساختم یک سری صحنه های جالب دیدم! جالبه همه با غرض ورزی صحبت میکنن و خود منم ترغیب شدم به غرض ورزی کردن و نقد تند کردن
خواستم بگم واقعی رو بپذیرید سونی از تکنولوژی های قدیمی استفاده کرده ولی خیلیا انکارش کردن و حتی نقاط منفیشو جزو نقاط مثبت تلقیش کردن ! از همه طرفدارای سونی خواهش میکنم منطقی باشن و انگ به کسی نزنن ( منو اومده طرفدار‌سامسونگ خطاب کرده. من اصلا طرفدار و برده هیچ برندی نیستم نبودم و هرساله گوشی از یک برندی میگیرم و پولمو به یک برندی وا گذار نمیکنم) من اومدم فقط واقعیت رو گفتم اما فقط منفی خوردم جوابای انچنانی شنیدم
خواستم بگم منطقی باشین اس ۸ که اینقدر ازش متنفرین نکوبونین و نخرین و با منطق و استدلال از یک دیگر غلط بگیریم و برندی رو نکوبونین که طرف مجبور نشه برند مورد علاقتون رو بکوبونه
خود اس ۸ هم هزارتا ایراد داره که بنویسم که اینجا جاش نیست ( نه ایرادای تو خالی که بعضی گوشیا دارن مثل نرم افزاری و صفحه قرمز که با یک اپدیت حل میشه )
ممنون دوستان یک ذره منطقی باشین

Sina A در تاریخ : 1396/2/13

بله درسته تا جاهایی حرفنون
ولی شما برین یوتوب عملکرد گیمینگ اس ۸ رو ببینین که میشه ۱۸.۹ بازی های رو اجرا کرد
فیلم های هالبوودی هم نسبت ۲۱.۹ دارن که به اعتقاد من بازم ۱۸.۹ کمه چون بازم مقداری کمی نوار سیاه بالای گوشی وجود داره البته به مقدار کمتر

Sina A در تاریخ : 1396/2/13

عزیز من چه ربطی داره!!! ... چرا فکر می کنید هرکی از سونی انتقاد می کنه باید طرفدار سامسونگ یا یه شرکت دیگه باشه!؟
پس نظر منصفانه میشه تعریف کردن و انتقاد نکردن از سونی!!!!!!؟
تعجبه اینقدر تعصب مشکل هاله قرمز نرم افزاری بود و همگانی بود حتی تو گوشیای ایرانی هم مشکل هاله قرمز همشون تو حالت. Amoled cinema داشتن
مشکل شارژ بی سیمش نداره ( میشه منبعش رو بگی) این مشکلش اینه که با شارژ بی سیم اس ۷ نمیخونه مثلا سامسونگ عاشق چش و روی مردمه که با شارژ بی سیم اس ۷ همخوانی داشته باشه؟ مثلا بگی چرا شارژ سیمی معمولی اس ۷ با اس۸ همخوانی نداره
فیلم برداری 0.18 ثانیه ای میشه ۵.۷۶ ثانیه نه ۳ یا ۴ دقیقه
شرکت سونی تنها شرکتی نیست باتری های شو تامین میکنه ( رجوع کن به کالبد شکافی گوشی ) شما هنوز تو ی اون شایعات قبل معرفی هستین

Some units of the Galaxy S8 and S8+ use the S5K2L2 ISOCELL sensor from System LSI for the rear-facing camera, while other units use the new IMX333 camera sensor from Sony. Both models are 1/2.55-inch sensors with a resolution of 12.2 megapixels, Dual Pixel phase-detection autofocus, OIS, F1.7 aperture, and 4K video recording. So, the final image and video quality should be similar from both the sensors.

اینم گفته ی سم موبایله شما بگو چرا اکثر سنسور هاش ایزوسل هست؟ خوب معلومه وقتی کارخونش نمیتونه این همه گوشیو سنسوراشو تامین کنه باید از سونی کمک بگیره
به دوستمون تو لینکی جواب دادم سونی ufs2 هست زمان z5 ختی حافظه هاشون ufs2 هم نبود ولی اس ۶ و میت ۸ ufs2 بودن که زودتر از اینا معرفی شدن
شما واقع بین باش سونی هیچوقت پیشتاز نبوده تو استفاده از خافظه های پر سرعت
ابعاد وزن و حاشیه Z5 p
Dimensions 154.4 x 75.8 x 7.8 mm (6.08 x 2.98 x 0.31 in)
Weight 180 g (6.35 oz)
5.5 inches (~70.4% screen-to-body ratio)

ابعاد وزن و حاشیه XZ p

Dimensions 156 x 77 x 7.9 mm (6.14 x 3.03 x 0.31 in)
Weight 195 g (6.88 oz)
5.46 inches (~68.4% screen-to-body ratio)

بعد از گذشت ۲ سال و همچنین پسرفتی یک فاجعه تمام عیار هست.
لطفا تعصب رو کنار بزارید و واقعیت رو ببینید.

"Hirai was giving in an interview with the Australian Finance Review. He isn’t so interested anymore on whether or not Sony even becomes one of the top 5 smartphone makers in the world, let alone go head to head with Apple and Samsung."

هیرای به تازگی مصاحبه‌ای با Australian Finance Review داشته و نقطه نظرات خود را ارائه کرده است؛ مدیرعامل این کمپانی ژاپنی دیگر اهمیتی به بودن نام سونی بین ۵ سازنده برتر گوشی‌های هوشمند در جهان نمی‌دهد و دیگر نمی‌خواهد مسیر درافتادن با سامسونگ و اپل را پیش بگیرد.

https://www.slashgear.com/sony-isnt-that-interested-in-phones-anymore-looks-to-vr-12481694/

بعضی دوستان سونی را بالاتر از سامسونگ و اپل در زمینه گوشی همراه می‌دانند!!! البته این بخش تا زمانی وجود داره که دوباره مثل سال های قبل ضررده نباشد.
وقتی بقیه از سونی انتقاد میکنند چند نفر میان میگن سامسونگ فلانه!! اگر کسی گوشی سونی رو خریداری نکنه (هرچند در سال ۲۰۱۳ تا الان روند نزولی رو طی کرده) مثل بخش وایو ، بخش اکسپریا هم فروخته خواهد شد. که البته امیدوارم این اتفاق نیافته.

Sina A در تاریخ : 1396/2/13

دوست عزیز هواوی میت ۹ حافظش ufs2.1 بود فکر نکنم اولین بود تو دنیا اونوقت میشه پی ۱۰ ufs2 باشه ؟ کل حرفات درست ولی گفتی p10 از UFS 2.1 پشتیبانی نمی‌کنه یک طرف ولی از Emmc5.1 کع داره
https://www.gizmochina.com/2017/04/22/huawei-p10-memory-scandal-removes-ufs-2-1-description-official-mate-9-website/

shortages in supply led to the use of eMMC flash memory in some units. He also added that he didn’t notice any difference in performance while using the Huawei Mate 9 with a UFS 2.1 storage and the Huawei P10 Plus with an eMMC 5.1 storage.

https://www.google.com/amp/www.androidauthority.com/huawei-mate-9-removes-mention-ufs-2-1-766214/amp/

We’ve reached out to Huawei again for an explanation on the removal of UFS 2.1 from the Mate 9 product page and will update this post with any new information we receive.

درضمن آن زمانی که سامسونگ و هواوی از UFS 2 استفاده میکرد سونی اصلا تو رقابت نبود
سونی XZ p هم از UFS 2.0 استفاده کرده

https://www.google.com/amp/s/www.androidheadlines.com/2017/02/video-hands-on-with-the-sony-xperia-xz-premium.html/amp

Snapdragon 835 processor paired with ultra fast UFS 2.0 storage inside, and plenty of RAM to go around.

در حالی که اس۸ از نسخه ۲.۱ هست

عرفان د در تاریخ : 1396/2/12

با سلام خدمت دوست عزیز
داداش گلم ببینید، الان هر گوشی که توی بازار هست یه کم و کاستی هایی داره و در قبال اون یه محاسنی هم داره.میفرمایید حاشیه صفحه نمایش این گوشی بزرگ هست،درست، ولی محاسن دیگه ای نداره بنظرتون؟
مثلا، یه اسنپ دراگون 835 در مقابل 821 الجی جی 6 و اسنپ دراگون 820 اچ تی سی 10یا کایرین 960 پی 10، این یه مزیت نیست بنظرتون؟
یا دوربین 19 اصلی و 13 سلفی...
یا صفحه نمایش 801 پیکسل بر اینچی
یا کارت گرافیکی آدرنو 540 که با سامسونگ در یه حد هست ولی از الجی و هواوی و اچ تی سی قویتر هست...
خوب شما اگه مشخصات سخت افزاری یه گوشی براتون در درجه ی دوم قرار داره و معیارتون حاشیه گوشی هست میتونین نخرین،انتقاد همیشه باید دو طرفه باشه، اگه جوانب منفی رو میفرمایید،مثبت رو هم بفرمایید تا یه عده رو از خرید یه گوشیه ایده |آل منحرف نکنید.
مطمین باشید یه شرکت بزرگ و معتبری مثل سونی که که یه صفحه نمایش 4کی میزنه، یه دوربین 20 مگاپیکسلی بدون برجستگی از گوشی میزنه میتونه حاشیه گوشیشم کم کنه، ولی ترجیح میده بجای ظاهرشو حفظ کنه. چون واقعا با همین طراحی زیباست،کسی هم نمیتونه منکر زیبایی این گوشی باشه هرچن که یک امر سلیقه ای هست. اگر بخاطر داشته باشید وقتی سونی سری زد با قابلیت زد |آب به بازار اومد یسری اومدن گفتن ضد آب به چه درد میخوره؟ مگه میخوام باهاش شنا کنم؟ الان که برند مورد علاقشون گوشی ضد آب زده اومدن با افتخار میگن ضد آبه.واقعا هم البته افتخار داره،ولی بنابر علاقه شون به یه برندخاص، همیشه قصد تخریب داشتن. الان هم همونا میان و میگن تراکم پیکسلی 800 به چه درد میخوره و فردا که گوشیه برند مورد علاقشون صفحه 800 پیکسل بر اینچی زد،این قضیه مهم میشه.
انتقاد باید اصولی باشه، من الان بیام بگم |آقا سامسونگ چرا دوربین 12 میزنه، گیر بدم بهش.....شما نمیای بگی در عوض سخت افزارش قدرت خوبی داره؟ یا بگم هواوی سی پی یوش در حد اسنپ 820 هست و ضعیف تره. این حرفا واقعا منطقی نیستن. اگه میای انتقاد کنی ،درست انتقاد کن، به بچیزی گیر نده و پیله کنی بهش، هرکی هرچی گفت بگی این حاشیه ش زیاده و چرته، اگر هم میخوای تخریب کنی که اونم بفرما که مام بدونیم.
فقط یچیزو بدونید، اینکه سونی،کارخونه به اون بزرگی با کلی مهندس توش، میتونه صفحه نمایش بدون حاشیه هم بزنه، ولی ترجیح میده برای حفظ اصالت و جذابیتش و نازک تر بودن گوشی اینکارو نکنه.
موفق باشید....

WOLF A در تاریخ : 1396/2/12

نظر من به عنوان کسی که اگر بخواد اینو بخره:
من اگر بخوام Z3+ رو عوض کنم ، همونطور که قبل از معرفی گوشیهای سونی هم گفتم، صبر میکنم تا پرچمدار بعدی هم معرفی بشه و اون پرچمدار رو میخرم. چون دلم میخواد این سنسور دوربین جدید امتحان خودش رو پس بده و کاستیهاش در پرچمدار بعد برطرف بشه(اگر داشته باشه) و اینکه چون اکثر تکنولوژیهاش جدیده ، دلم میخواد تمامشون امتحتنشون رو پس بدن و بعدش برای خرید ، پرچمدار جدید تر رو بخرم.
این نظر من درباره خرید این گوشی. در واقع من تمایلی برای خرید این گوشی نداشتم و ندارم و در هیچ کجا و هیچ سایت و هیچ کامنتی چیزی راجب به این گوشی و اینکه این گوشی برتری داره بر تمام گوشیهای بازار نگفتم. (غیر از یک جمله که گفتم ابعادش از S8+ کوچکتره و باریکتره) . پس خواهشا نه کسی حرف تو دهن من بزاره و نه کسی دروغ ببنده به من. این کامنت فقط نظر من راجب به خرید این گوشی هست و لاغیر.

در مورد بحثهای انجام شده در این پیج ، قبلا توضیح دادم. کامنتهام که از 1/26 شروع شد ، تماما موجوده و دیگه بحثی نمیمونه.
با تشکر

Alireza a در تاریخ : 1396/2/12

راستش سونی هم بالاخره یه روزی گوشی با صفحه خمیده میزنه ی خبری بود واسه چند ماه پیش در مورد گوشی خمیده سونی که اذر 96میاد ولی بگذریم طراحی با لبه های خمیده خودش عیب هایی داره من که خوشم به این نوع طراحی نمیاد راستش دیشب اس7edgeرو مال یکی از دوستانم بود محافظ صفحه زیرش باد کرده بود و کنده شده بود که خیلی ضدحاله باید بره یکی دیگه بخره خلاصه هر چیزی ی عیبی داره ولی اینم قبول دارم سونی اگه حاشیه کم کنه نمیخواد صفحه خمیده بزنه ولی حاشیه کم هم معایبی داره واسه بعضیا اصلا این چیزا مهم نیست شما به قابلیت های دیگه گوشی نگاه کن اول بعد به حاشیه

far z در تاریخ : 1396/2/12

سلام بر محسن عزیز

من تو پیج سونی نگشتم که نکات منفی پیدا کنم. بلکه این چیزهایی که نوشتم حاصل بیش از 3 سال فعالیت تو پیج های سونی و بحث های طرفداران هست.
متاسفانه اکثر طرفداران سونی از اون قدیمیهاش تا الان همیشه نکات ضعفی که وجود داشت رو به عنوان مزیت نگاه میکردن. البته تو برندهای دیگه هم کمابیش این طرفداریها وجود داره.

وقتی دوستی به من برمیگرده میگه عکاسی با گوشی بلد نیستی، این صرفا ناشی از تعصب محض هست. اولا اینکه چهار تا تنظیم نور و وایت بالانس و ایزو تنظیم دستی خاصی به حساب نمیاد که بنده با این سابقه اونو بلد نباشم و دوما مگه گوشی موبایل وسیله حرفه ای عکاسی هست که قرار باشه از مادربزرگ بنده تا بچه 12 ساله باهاش با تنظیمات دستی عکس بگیره! گوشی قراره در کمترین زمان بهترین عکس رو بگیره که قابل استفاده برا عموم باشه. خوشبختانه این ایراد تو سونی به مرور زمان طی سالها تقریبا برطرف شده و الان این ایراد تقریبا وجود نداره.

بنده این نظر رو میزارم مطمئن باشین برآیند جواب ها و توجیهات دوستان طرفدار سونی هست. نه ستیزی با سونی داریم نه چیزی.

سونی گوشی سرتاپا ایراد نیست. اصلا الان مگه گوشی سرتاپا ایراد داریم؟ تو اندروید الان شما بیش از 7 برند قدر دارید که هرکدوم رو بخرید ضرر نکردید. انتخاب بین اینها از رو علاقه به طراحی، قیمت و برخی فاکتورهای ریز تو دوربین و باتری و این چیزهاست. سونی هم یکی از این برندهاس و مزایا و معایب خودشو داره و مطمئنا طرفدار خودشو داره. برا شخص من تو سال 2017 گوشی با این حاشیه و وزن قابل قبول نیست. این نظر منه و همین هم به تنهایی باعث میشه این گوشی از لیست گوشی های مورد نظرم خارج بشه چون از زیرپله ای های چینی تا برندهای معتبر به بهترین چیپ و بدنه با کیفیت و دوربین و صفحه نمایش خوب مجهز هستند. برا یه عده مهم نیست. هر کس سلیقه ای داره و محترم.
فقط عرضم اینکه کمی انتقادپذیر بودن میتونه مفید باشه.

من حتی با این جمله شما هم خیلی ارتباط برقرار نمیکنم "من به دلایلی که برای خودم مشخصه(مثل خیلی های دیگه،مثل تمام مردم)علاقه خاصی به سونی دارم"
واقعا به صراحت الان میگم به هیچ برندی علاقه ندارم. به نیازها و جیب خودم علاقه دارم. همین باعث شد برم گوشی مثل وان پلاس بخرم و به خیلیها این گوشی رو توصیه کنم.

درهرحال این فلسفه منه. امیدوارم تونسته باشم منظورمو برسونم.

vahid k در تاریخ : 1396/2/12

خب ابعاد رو من اشتباه ننوشتم ابعاد من متعلق به اس۸ بود با صفحه ۵.۸ نه اس۸ پلاس با صفحه ۶.۲

در مورد سیاهی نمایش برای پخش فرمتهای ۱۶:۹ بله حق با شماست .. ولی الان اکثر قریب به اتفاق فیلمهایی که تولید میشه دیگه ۱۶:۹ نیست و حتی از ۱۸:۹ هم کم عرضتر هستن خیلیهاشون که وسعت دید بیشتری همراه داشته باشن و وقتی اولین بار با این ابعاد جی۶ معرفی شد خود من تعجب کردم ولی وقتی در ادامه اس۸ هم با همین ابعاد بلکه بیشتر(۱۸.۵:۹) معرفی شد و خبرهایی مبنی بر دگرگونی صفحه نمایشها و توسعه برنامه ها برای اون فرمت رو خووندم متوجه شدم دیر یا زود این یه استاندارد خواهد شد ناگزیر .. مثل تمامی امکاناتی که برای اولین بار بصورت انحصاری عرضه شد و بمرور جزو امکانات عمومی و بدیهی شد
در این مورد نظری ندارم نه تایید میکنم نه انتقاد .. ولی گویا به آخر عمر صفحه های ۱۶:۹ داریم میرسیم همونطور که ۴:۳ منقرض شد

فکر میکنم حتی اگه صفحه اس۸ رو ۱۶:۹ هم در نظر بگیریم باز به اندازه ۵/۵ اینچ بهمون تصویر میده و میشه حتی اینمدلی هم با پریمیوم قیاسش کرد که باز بیشتر از نیم سانت کوتاهتر میشه

Alireza a در تاریخ : 1396/2/10

سلام نمیدونم چرا اینجا همش بحث طراحیه .درسته یکی از ملاک های خرید افراد طراحیه ..متاسفانه تو کشور ما هم هر گوشی قشنگ تر باشه میگن بهتره ..چرا هیچوقت در مورد حاشیه های اپل هیچی نمیگن اما اگه سونی یه گوشی زد همه میرن تو بحث حاشیه هاش نمیدونم چرا کسی از ظرفیت پایین باتری در برخی گوشی های سونی انتقاد نمیکنه فقط حاشیه یا از گرون بودن برخی میانرده کسی نمیاد بگه یا دو سری واسه پرچمدار قرار بده مثلا سری زد و ایکس که سری زد رو دوباره برگردونه همش حاشیه هیچ بحثی ندیدم ولی بگذریم تو کدوم شرکت پرچمداراش مشکلات بیشتر ی داشت نوت 7که پکید اس8که صفحش قرمز شد که اون حل شد با ی اپدیت الانم مشکل ری استارت شدن وصل نشدن به وای فای و شارژ بی سیم داره اس7هم هم خط صورتی میومد رو صفحش یا دکمه هاش همل نمیکرد یا وایفایش بعضی وقتی کار نمیکرد ولی ندیدم بگه سونی اینطوری شده هر چند هم که سونی هم مشکلاتی شاید داشته باشت واسه برخی کاربرا ولی اینطور نبوده

mohsen e در تاریخ : 1396/2/10

سلام دوست قدیمی
حقیقتش با دیدن کامنت آخرتون بسیار متعجب شدم.رفتم نظراتتون رو چک کردم چون فکر کردم یک نفر آیدی شبیه آیدی شما داره اما دیدم که خودتون هستید.
راستش از فرد باسواد و با اطلاع مثل شما اصلاً انتظار چنین کامنتی نمی رفت.البته شاید در حالت ناراحتی این کامنت رو نوشته باشید؛من حق ندارم خدایی نکرده کسی رو قضاوت کنم...
این کامنت جوری نوشته شده انگار نویسنده اش چندسال در پیج های سونی گشته فقط برای اینکه چند مورد از اظهارات رو ازبین تمامی هزاران نظر پیدا کنه و بعد هر دفعه به عنوان ابزار تحقیر بر علیه کاربران اون برند یا گوشی استفاده کنه.میدونم که شما هدفتون استهزا نیست و به همه هم تعمیم نمیدین اما لازم دیدم به اطلاع برسونم که این طرز برخورد باعث میشه به خیلی ها بربخوره حتی طرفدارانی که نقشی نداشتن و اصلا صحیح و مناسب بحث به قول خودتون منطقی و با پشتوانه نیست این کار.
...
خب همین لحن و حس حق به جانب بودن باعث دریافت پاسخ معکوس از جانب کاربران میشه ...حتی ممکنه فکر کنن کاربر منتقد خدایی نکرده دشمنی داره با سونی یا فرصت طلبه و در اونصورت بعضی معایب رو که خودشون قبول دارن هم دربارش مقابلتون می ایستند و جبهه گیری میشه.کجای این بحث بحث منطقیه که ما دنبالشیم؟چرا همش باید دنبال ستیز باشیم؟اونهم سر یک گوشی؟یک کالای ارزون قیمت مصرفی
من رو حتما به عنوان یک کاربر سونی میشناسید.خب من به دلایلی که برای خودم مشخصه(مثل خیلی های دیگه،مثل تمام مردم)علاقه خاصی به سونی دارم و اصلا هم انتظار ندارم کسی دلایلمو درک کنه و نمیخوام به کسی تحمیلش کنم.با وجود این بارها نسبت به مسائل مختلف سونی انتقاد کردم و اتفاقا اکثر انتقاداتم با شما مشترکه(رجوع کنید به کامنت های قبلیم).بیشک پس از ورود پریمیوم تازه به بازار و اینکه خودم دستم گرفتمش باز هم معایب واقعیش رو بدون کم و کاست والبته بدون اغراق و کاملا منطقی در اختیار مردم میذارم که فکر میکنم در همین موارد هم با هم اتفاق نظر زیادی داشته باشیم.با این وجود هیچوقت از دیگر طرفداران عزیز سونی بازخورد خیلی منفی دریافت نکردم و کاملا بازخوردها منطقی بوده با من که بابتش ممنونم از طفداران برند.
امیدوارم در این مورد با نظرتون با من مشترک باشه که هر کس آزاده به برند خاصی علاقه داشته باشه و ازش خرید کنه.من وشما نمیتونیم و نباید سعی کنیم این رو به مردم بقبولونیم که"برند اهمیت نداره!ببینید کدوم یکی مشخصانش بهتره اونو بخرید"چند میلیارد نفر آدم در زمین به چند میلیارد دلیل مختلف به برند خاصی علاقه نشون میدن.ما نمیتونیم علاقه مردم رو ازشون بگیریم و این حق رو هم کسی بهمون نداده که نظروعقیدمون رو تحمیل کنیم.اگر سونی تا الآن طرفدار هاشو حفظ کرده(حالا چه کم باشن چه زیاد) یعنی شایستگی رو داشته و برخلاف تصور بعضی دوستان سرتاپا اشکال و نقص نیست.مردم که پولشونو از سر راه نمیارن سر جنس بدردنخور به باد بدن.نمیتونیم بگیم مردم متوجه نیستن!هرکدوم به دلیلی به سونی علاقه دارن و بدلیل علاقشون این نقص های بسیار بسیار جزئی که حتی راه حل هم ممکنه داشته باشن،براشون کمرنگ یا حتی فاقد ارزشه!
ببخشید طولانی شد.ممنون

WOLF A در تاریخ : 1396/2/10

آره دقیقا از اونجایی شروع شد که شما گفتید این گوشی زمخته(یه نگاه سطحی کرده بودی بهش) و منم بهتون گفتم که از نظر ابعاد از S8+ سامسونگ کوچکتر و باریکتر طراحی شده و از اونجا بود که شما بحث زمختی رو بیخیال شدی و به حاشیه گیر دادی. درسته؟ و کلا همه چسبیدن به حاشیه و ابعاد رو بیخیال شدن. باز منم گفتم اگر سونی قرار باشه مثل سامسونگ همچین کاری بکنه، عاجز نیست. همونطوری که تلویزیون بدون اسپیکر فیزیکی تولید کرده و صدا از درون تصویر به بیننده منتقل میشه با ضخامت باریکتر از تلفنهای هوشمند ، ولی وقتی یه شرکت هنوز نخواسته گوشی بدون حاشیه تولید کنه اصلا دلیلی نداره که گوشی سامسونگ S8 رو بخوایم یک تکنولوژی دست نیافتنی بشر تلقی کنیم. البته سونی همین چند روز پیش در این مورد موضع خودش رو اعلام کرده و گفته :
"طراحی گوشی های هوشمند امروزه به سمت کم حاشیه تر شدن میروند که در این راه سلایق کاربران بی تاثیر نبوده است. آینده تلفن های هوشمند به سمت بی حاشیه شدن صفحه نمایش ها میرود و سونی هم از این قاعده مستثنی نیست. اگر قرار باشد سونی به سمت بی حاشیه شدن صفحه نمایش گوشی های هوشمند حرکت کند باید به گونه ای باشد که مخاطبین خود را مجذوب کند. آیا شما گمان میکنید که طراحی های فعلی مجذوب کننده است؟"
پس منتظر یه چیزایی مثل موارد زیر باشید:
1- همه تا فیلمبرداری 240 رفتن ولی سونی 120 موند تا یکدفه 960 رو آورد.
2- همه رزولوشن 2K بودن واز سونی ایراد رزولوشن میگرفتن ولی الان سونی دومین گوشی دنیا با رزولوشن 4K رو هم زد
و البته یه چیزایی هم هست که اگر بگم ممکنه متعصب تلقی بشم ولی تا الان هر کجاشو غلط گفتم بگید.
این موضع در برابر صفحه نمایشهای بدون حاشیه قطعا یه انقلاب به همراه داره ولی اگر بخواد طراحیشو عوض کنه ، زشت میشه به نظر من. امیدوارم همونجوری که گفته مجذوب کننده باشه.
و ضمنا میشه لطف کنید میلیمتر رو به درستی به سانتی متر تبدیل کنید تا در کامنتتون غلط ننویسید.
ابعاد XZ p برابر 7.9×77×156 و ابعاد S8+ برابر 8.1×73.4×159.5 هست. قضاوت ابعاد با بقیه دوستان.

ضمن اینکه صفحه نمایش S8+ واید تر از XZ p هست و در اکثریت بسیار بالای فیلمها و بازیها و برخی برنامه ها بالا و پایین صفحه نمایش ، سیاه میشه تا مقیاس 16:9 رو اجرا کنه. یعنی مثل اینکه فیلم یا بازی داره در یک صفحه کوچکتر نشون داده میشه. این موضوع رو در یک مقایسه بین صفحات XZ p و S8+ دیدم و اتفاقی توجهم جلب شده به اینکه چرا صفحه S8+ هم اندازه XZ p بود. یهم متوجه سیاهی های بالا و پایین صفحه نمایش S8+ شدم که خاموش بودن. یعنی اندازه فیلم ، در XZ p تمام صفحه بود (16:9 بود) ولی در S8+ به اندازه 16:9 فقط روشن شده بود. که البته در یک ریویو دیدم که گفت میشه تمام صفحش کنی ولی افت فریم به همراه داره.

pejman p در تاریخ : 1396/2/10

داداش حرفت پشت منو شکوند،واقعاحرفت خیلی سنگین بود
به نظرت اسنب ۸۳۵ هنگ میکنه؟؟؟¡!!!
اصلا امکان ندارد هنگ کنه. من سه ساله سونی زد ۲ دارم حتی یه بارم هنگ نکرده

vahid k در تاریخ : 1396/2/10

داداشم شما فرمودی پدران ما همه سونی میخریدن چرا؟ چون مرغوبه
شما فرمودی پدر من تو بازاره میگه همیشه سامسونگ بد بوده تولیداتش

اینا رو که من نگفتم شما گفتی
من میگم اگه جای بحث فنی دیدگاه شما رو استناد به حرف پدر و خرید پدران شکل میده .. داداش گلم همون سامسونگ بی کیفیت پر فروشترین برند دنیاست
یعنی پدران دیگه مثل پدر شما نمی اندیشن و نمیرن پول بدن جنس بی کیفیت گرون بگیرن .. خب میومدن مثل پدر شما محصولات سونی رو میگرفتن که سونی بشه پرفروشترین برند .‌ یا برندای دیگه
یعنی چی؟
یعنی شما معتقدی بقیه نمیفهمن و حکم این چیزیه که پدر من میگه و همیشه هم خریدار محصولات سونی بوده

متوجه شدید حالا چرا شما اکثریت قاطع مردم دنیا رو گمراه میدونید الا خودتون رو؟
این منطق فنی نیست عزیزم که وقتی به نقطه رد حرفتون اشاره میکنم یهو صدوهشتاد درجه حرفتونو عوض میکنید و میگید ..مگه به اکثریت و روی آوردنشون به یه برنده؟

خب این حرفو که من باید بشما بزنم و زدمم البته ‌.. مگه به صرف خرید پدران ما یه محصول نواقصش توجیه میشه؟ یا باعث تاییدشه؟

بعد اون جوابی رو که به من دادید در واقع من میخواستم شما رو به نقطه ای برسونم که خودتون جواب خودتونو بدید جای من

متوجه شدید الان؟ بعد وقتی در مورد ایراد یه محصول صحبت میشه یعنی در مورد محصول دیگه حرف نمیزنیم که بگید زد الشون که اینجوری نبود اصن حاشیه هم نداشت
من میگم اصن حرف شما درست تمام محصولاتش آخر بی حاشیه ای .. ولی من دارم در مورد پریمیوم حرف میزنم که حاشیه داره .. چرا انقدر پراکنده میگید شما؟ لزومی نیست به موارد نا مرتبط اشاره کنید انقدر .‌. وزنش زیاده از نظر شما و خوبتر بود که ۲۰ گرمی سبکتر بود .. ولی ما در گمراهی تمام بسر میبریم که میگیم خوبتر بود مثه گوشیهای با کیفیت دیگه مثه جی۶ و اس۸ و میت۹ و غیره میتونست اینم کم بزنه فضای مرده و بی خاصیت گوشی رو

به هر حال ممنون که خیلی زحمت کشیدی و جوابای مفصل گذاشتی برام
...
موفق باشی و درود بهت خوشحال شدم از همکلامیتون

vahid k در تاریخ : 1396/2/10

حق داری عزیز من حق داری .. این حس شما یه امر بدیهیه همه مون همینجوری فکر میکنیم .. حالا بازم خدا پدر پریمیوم شما رو بیامرزه یه گردی ایی داره گوشه‌هاش .. دوبار این گوشی رو مجبور بشید تو جیب بذارید بشینید پشت موتور و ماشین اونوقت متوجه میشید داستان از چه قراره
من میت۸ ۶ اینچی دارم که فقط یه میل از این گوشی بلندتره قدش مجبور شدم اونو فقط تو خونه ازش استفاده کنم و برای بیرون یه گوشی جمع و جور بگیرم

بعد دوستان میگن این حاشیه ها دسته گوشی بحساب میاد .. یا مثلا از جلو ببینید گوشیو میفهمید که چقدر قشنگه!

من نمیدونم مگه آدم به کارخونه ها دل میبنده؟ یا اگه بست دیگه هر کاستی ایی رو حسن و ویژگی حساب میکنه .. نمیدونم والا

vahid k در تاریخ : 1396/2/10

سلام قربانت جوادجان
راستش همه ی این حرفا از اونجا شروع شد که گفته شد حاشیه های دستگاه زیاده
در زمانی که همه ی برندها متوجه این موضوع شدن که راحتی حمل گوشی یکی از مهمترین آیتمها بشمار میاد امروز و در همه حال و همه جا گوشی همراه صاحبشه در هر زمان .. تابستون زمستون شب روز پشت فرمون روی موتور و و و همه جا گوشی همراه ماست .. و یکی از ویژگیهای یه گوشی امروزه نهایت بهینگی ابعادش هست .. شما بدون در نظر گرفتن هر موردی فکر کن که ۲ گوشی با سایز صفحه مساوی یکی ۱۵ سانت باشه یکی ۱۴ سانت .. کدوم یکی وضعیت بهتری داره؟

دیگه هر آسمون ریسمونی که شنیدید و خووندید از همین مورد آب خورد
فدای تو ممنونم

Alireza a در تاریخ : 1396/2/9

سلام واقعا سونی عالی کار کرده تو گوشی امیدوارم قیمتش همینطور باشه راستش خیلیا به حاشیه های این گوشی گیر میدن ولی اپل رو با این همه حاشیه نمیبینن قابل توجه اونایی که به طراحی گوشیای سونی گیر میدن تو چندتا سایت در مورد گوشی جدید سونی بدون حاشیه با صفحه خمیده به نام sony xperia zues edge گفتنه اگه صحت داشته باشه اونوقت میخواید دیگه به چی گیر بدین شاید طراحی واسه خیلیا مهم باشه ولی مهم تر از هرچیزی کیفیت و قدرت گوشی هست بنظر من باید به باطن گوشی نگاه کرد اول بعد ب ظاهر

بهنام 1 در تاریخ : 1396/2/9

چرا سونی تو طراحیش ظرافت به خرج نمیده بخصوص حاشیه های صفحه که خیلی زیاده ؛امیدوارم مشکل هنگ کردن نداشته باشه

Javad M در تاریخ : 1396/2/9

سلام وحید جان
ممنون از اظهار شما
دوستمان اشاره به آمار فروش گوشی کرده بود و کلاس بندی نکرده بود که آیا منظور فروش پرچم دار هست یا میان رده یا پایین رده ...
اگر دقت بفرمایید و یک آمار از فروش انواع گوشی با برند خاص بگیرید متوجه خواهید شد که بیشترین تعداد فروش گوشی سامسونگ ، سری های پایین رده آن است که معمولا با قیمت کمتر از یک میلیون بفروش میرسد نه گوشی پرچم دار
تبلیغات بسیار وسیع سامسونگ از یک طرف و ناآگاهی برخی خریداران دیگر باعث شده که فروشنده وارد مغازه میشه و میپرسه یک گوشی تا 400 تومن چی داری ؟ اون هم فوری یه سامسونگ میبنده به ناف طرف !!!!
بعد میگن آمار فروشش رفته بالا !
دقیقا مصداق فروش پراید و لامبورگینی هست دوست عزیز چون کسی با 20 میلیون پول نمیره بنز و بی ام و بخره

far z در تاریخ : 1396/2/9

واقعا ادم میمونه در برابر توجیه های عجیب برخی طرفداران

صفحه نمایش tft خوبه چون بغل دستیت نمیبینه چیکار میکنه
گوشی سنگین خوبه چون احساس امنیت میده وقتی دس میگیری
شارژر فست تو جعبه نیس چون به باتری اسیب میزنه ولی میشه جدا از سایت سونی خرید
حاشیه خوبه چون برخی ها به شکل عجیبی گوشی رو دس میگیرن و جلوی صفحه نمایش رو میگیره

و حالا

دوربین گوشی تو حالت اوتو خوب عکس نمیگیره چون باید کاربر وقت بزاره و تنظیمات دستی بکنه. چه کاریه اصلا دوربین حالت اوتو داره. باید حذفش کنن این حالتو!

هوال م در تاریخ : 1396/2/9

این گوشی شیک و عالیه ولی هر کاری میکنم نمیتونم با حاشیه هاش کنار بیام .نمیشه که نمیشه.خودمم الان زد پنج پریمیوم گلد دارم ولی هنوزم نتونستم با حاشیه هاش اشتی کنم

vahid k در تاریخ : 1396/2/9

چه مثال بی ارتباطی زدی آقا جواد
بله آپارتمانهای ۶۰ متری هم چند صد برابر ویلاهای اعیانی فروش دارن .. خب چه ارتباطی داره به موضوع گوشی؟ یا پراید و لامبورگینی

وقتی شما دو گوشی با قیمت یکسان رو میذاری در معرض فروش و یکی ۱۰هزارتا فروش میره یکی دیگه با عدم اقبال روبرو میشه و صدتا ازش بیشتر فروش نمیره چه ارتباطی پیدا میکنن به پراید و لامبورگینی؟
یعنی شما فکر میکنی که اگر لامبورگینی رو بقیمت پراید بدن بازم پراید فروشش بیشتر خواهد بود؟
کاش قبل عنوان کردن اینجور مثالهای خارج از ارتباط کمی بهش فکر‌کنیم بعد عنوانش کنیم اقلأ
ممنون به هر حال مستفیض شدم .. مرسی

vahid k در تاریخ : 1396/2/9

سلام .. باز نظر شما رو قابل قبول میدونم و منم همین نظر‌ رو دارم تقریبأ .. ولی من شخصأ نظرم اینه که در مورد گوشی حالا چه سونی باشه چه هر گوشی دیگه ای فرق نمیکنه، نمیتونم ابعاد بزرگتر یه گوشی رو نسبت به ابعاد بهینه گوشی دیگه ای حسن بدونم و امتیاز و برتری رو بدم به گوشی ایی که هنری در کم کردن فضای اضافه و پرت نداشته .. حالا چقدر میخواد براش توجیه ارائه بشه دلیلش رو هم باز نمیفهمم .. به هر حال اگر برای علاقه مندانش این یه حسن بحساب بیاد چیزی ندارم بگم دیگه .. مثل سنگینی گوشی که باز از محاسن گوشی حساب میشه .‌. یا دیر شارژ شدنش که از نقاط مثبتش تلقی میشه و یا فقدان شارژر فستش که از محسنات یه گوشی اسم برده میشه یا نداشتن اپتیکال که یه جور برتری محسوب میشه و چیزهای دیگه از این دست .. ممکنه این موارد برای خریداران خاص یه برند که میفرمایی همه امتیازات برجسته بحساب بیاد ..ولی از دید خیلی افراد که وابستگی و دلبستگی به کمپانی خاصی ندارن در قیاس از کاستیها و ضعفهای یه گوشی بحساب میاد نسبت به رقبا با مشخصه های مشابه بهینه تر

mohammad . در تاریخ : 1396/2/9

باسلام
یک سوال از کسانی که هم از محصولات شرکتsamsungاستفاده کرده اند و هم از شرکتsony
به نظر شما در مقایسه گوشی موبایلGalaxy s7 edge با sony xperia XZ permium از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری کیفیت، کارایی و قابلیات، دوربین و... کدام گزینه بهتر و مورد اطمینان تر است ممنون میشم اگر جوابمو سریع بدید
باتشکر.

mohsen e در تاریخ : 1396/2/9

سلام بر دوست گرامی
خیلی وقت بود که به سایت سر نزده بودم اما وقتی اومدم صحنه های جالبی ندیدم...
عزیز من واقعا سر اعتبار سونی هیچ صحبتی ندارم.هیچ کاری هم ندارم که طراحی این گوشی خوبه یابد خودم یکسری نقد بهش دارم.به این هم هیچ کاری ندارم که چند درصد باتری های اس8 رو سونی زده یا اینکه والت دیزنی معروف تره یا سونی و اینکه کی دربارش چه ادعایی کرده(نفهمیدم این دو مورد آخر اصلا چه ربطی به xz؟)
فقط خواستم بگم که مردم عقل و شعور دارن و تفاوت نظری رو که با غرض نوشته میشه با نظری که از سر دلسوزی نوشته شده متوجه میشن.بعضی دوستان با توجه به سابقشون و لحنشون مشخصه که دشمنی و نفرتی هزاران ساله!با سونی دارن حالا دلیلش چیه؟نمیدونم.خب نظرات این افراد به طور خودکار از اعتبار ساقط شده و اصلا نیازی نیست که من و شما بخوایم اعصاب خودمونو بهم بریزیم سر یکسری حرف...نمیگم نقد بده.اتفاقا نقد خوبه اما نقد با غرض ذره ای ارزش نداره.نقدی که با بزرگنمایی همراه باشه هیچ اعتباری نداره!نقدی که خوبیها و بدی ها رو در کنار هم در نظر نگیره با غرض ورزی همراه بوده.
خواستم بگم نظراتتو خوندم و به نظرم شما بی غرض تر از بقیه نظر میدید.نقد سازنده باید خوبی ها و بدی ها رو با هم در نظر بگیره که در کلام شما میبینم.ممنون به خاطر بلند نظریتون.
امیدوارم سالم باشی

Hanieh K در تاریخ : 1396/2/9

بی صبرانه منتظر ورود این گوشی به بازار ایران هستم ، طراحی فوق العاده قوی و زیبایی داره ، مشخصاتش هم نشون میده غولیه واسه خودش...
من نمیدونم چرا بعضی ها کلید کردن به حاشیه گوشی؟ خیلی هم خوبه که این حاشیه باشه، لابد دلایلی دارن برای برنداشتنش.
یازده سال از زمانی که اولین گوشیم رو خریدم میگذره، سونی اریکسون W800 ... تا الان فقط سونی اریکسون و سونی بوده گوشی هام و واقعا راضی هستم، همشون هنوز خوب و عالی کار میکنن ، فقط چون دوست دارم گوشی هام به روز باشن، هر دو یا سه سال عوض میکنمشون، اما گوشی های قبلیم رو هنوز دارم، سالمن و مشکلی هم ندارن ، خیلی هم دوسشون دارم.

تو خانواده ی من، مامانم سامسونگ، و پدر و خواهرم هم اپل دارن... با اینکه با گوشی های اونا هم کار کردم اما همیشه گفتم، بازم میگم سونی برای من یه چیز دیگه ست.
رابط کاربری ساده، شیک و روون، طراحی سنگین و عالی، نه هنگ میکنه ، نه اذیت میکنه ... همه چیش فوق العاده ست

اگر خدا بخواد XZ Premium ششمین گوشی من از برند سونی خواهد بود. ظاهرا قیمت حدود 2.5 براش تعیین کردن و اواخر خرداد میاد تو بازار، اگر واقعا این قیمت رو داشته باشه خیلی خوب میشه!

amir m در تاریخ : 1396/2/8

...اخه من نمیدونم ربط پراید که یک خودرو ارزون هست که همه قطعا به خاطر قیمت پایینش میخرن چه ربطی به سامسونگ و سونی داره که هم قیمت هستن.در بسیاری موارد سامی یا اپل یا هواوی از سونی گرون تر هستن با فروش خیلی بیشتر از سونی .مگر سامی ارزونه که مردم میرن طرفش یا اپل.منطق داشته باشید لطفا.

Javad M در تاریخ : 1396/2/8

یادتان باشد که هرگز فروش بیشتر دلیل بر کیفیت بهتر نیست
مثلاً فروش پراید خیلی خیلی بیشتر از فروش بنز و BMW هست...
پس آیا پراید بهتر است از بنز و بی ام دبلیو و...؟

meysam d در تاریخ : 1396/2/8

سلام دوست عزیز مطمئنا Xperia xzp بهترین گزینه در بین انتخابهای شماست سونی شاید در کیفیت صفحه از سامسونگ اونم صلیقه ای است یه کم پایین تر باشد ولی سونی همیشه قابل اعتماد در تمام جنبه های ساخت و ارتباطات، پشتیبانی وغیره می باشد یک پک بالانس شده رو تحویل مشتری میده خودم بالای ده ساله که فقط از گوشی های سونی استفاده می کنم تا حالا هم هیچ کمبودی رو احساس نکردم. ممنون ببخشید اگه زیاد شد.

WOLF A در تاریخ : 1396/2/8

میگی بیشتر مردم دنیا ، بگو دو تا دوقلو . تو یه خانواده ، تمام اعضا یه سازی میزنن و نظر همشون متفاوته.
ولی به نظرت مشکل فروش موبایل سونی طراحی هست؟ یا واقعا خرابی بالا داره؟ پس چرا سونی در بقیه بخشهای فروشش که همین سیستم طراحی رو داره ، بازار فروش رو قبضه کرده؟
هرگاه عدد تولید محصولات بالا رفت ، فروش هم بالا میره دوست من. وقتی شما یا من نوعی مثلا شرکتی هستیم که فقط کمتر از 10 مدل جنس تولید میکنیم و تازه همون رو هم با محدودیت به برخی مشتریها(کشور ها) میدیم ، مسلمه که فروش ما کمتر از اون شرکتی هست که در همون بازه زمانی ده ها مدل جنس تولید میکنه و به تمام بازار ها و مشتریها عرضه میکنه.
چرا اینهمه برند در دنیا نمیتونن به فروش پلی استیشن سونی برسن؟ این به خاطر خرابی بالا و بی کیفیتی محصولشه ؟ نخیر، به خاطر اینه که در زمینه کنسول ما فقط یه تعداد انگشت شمار تولید کننده داریم که سونی تو همین تعداد ، همون کیفیت ، قیمت پایینتر ، همون طراحی به قول شما تکراری با تمام امکانات سخت افزاری و نرم افزاری رو داره . دیگه چرا فروشش کم باشه؟
بخش های دیگه هم به همین صورت (فروششون مشکلی نداره).
زمانی هم که سونی اریکسون بود ، مشکلی نداشت چون هر دفعه کلی گوشی معرفی میشد و فروش موبایلش بالا بود. مشکل طراحی هم نداشت.
بخش موبایل سونی مشکل طراحی و کیفیت ساخت و .... نداره. این بخش اگرم مشکلی داشته باشه ، در تعداد محصولات هست که مصرف کننده گذینه کمتری برای خرید داره و واسه همین میره سمت یه برند دیگه. ولی مثلا سامسونگ یا هوآوی اینطور نیست ، هر چیزی که شما اراده کنی ، این دو برند تولید کردن ، یعنی اگر شما بصورت تصادفی یه سری مشخصات میانرده بنویسی روی کاغذ میبینی که این دوتا برند قبلا اینو زدن ، واسه همین مشتری حق انتخابش زیاده و به سمتشون جذب میشه و فروشش میره بالا.
تازه هوآوی گفته میخواد بازار موبایل رو تا چند سال آینده از سامسونگ بگیره.
اما اگر در جریان کنفرانسهای سونی بوده باشی، سونی گفته بود ما میخوایم خانواده اکسپریا رو به یه سمت دیگر و هوشمند تری ببریم . سونی هم فقط داره در چند رده یک گوشی میزنه ، پرچمدار، میانرده و پایینرده. مشکل طراحی هم نداره. و واقعا واسه من خنده داره که کسی بیاد و بگه سونی جنس بیکیفیت تولید میکنه. هر کس دوست داره به من بگه تعصبی ولی سونی جنس بی کیفیت نمیزنه (من کاری به اندروید ندارم). خیلی زشته همچین حرفی.

mohammad . در تاریخ : 1396/2/8

باسلام
دوستان خواستم ازتون خواهش کنم که منو در مورد سوالی که میخوام ازتون بپرسم راهنمایی کنید،ممنون،
سوال:من به دنبال یک تلفن همراه مناسب با کیفیت و کارایی و سخت افزاری خوبی میگردم به نظر شما از بین گزینه های زیر کدوم مورد بهتره:
1-samsung galaxy s7 edge
2-sony xperia XZ s یا XZ premium(فرقی نداره)
3-LG g6
در ضمن قیمت ملاک نیست
از تمامیه کسانی ک در مورد هر یک از موارد مذکور اطلاعاتی داره و به راهنمایی من کمک میکنه خواهشمندم پاسخ بده.
ممنون

Puupy C در تاریخ : 1396/2/7

اولا اینکه قبل اینکه اس 8 معرفی بشه ایکس زد پرمیوم و ایکس زد اس معرفی شدن که از ufs2.1 استفاده میکنن
دوما عمق رنگ مشکی و دیسپلی کلا بهتر شده و رنگ ها رو طبیعی تر نشون میده تا اشباع رنگ سامسونگ
سوما لرزشگیر سونی 5 محورست که از اس 8 و آیفون خیلی سرتره توی فیلمبرداری توی همه تستا هم مشخصه
در مورد رابط کاربری ... رابط سونی به خاطر نزدیک بودن به اندروید خام یکی از سریعترین رابط های کاربری هست که خیلی از رابط سامسونگ و هواوی سبک تر و لگ و هنگی کمتره که امارم اینم نشون میده
درمورد فیلم برداری 960 فریمی بدون که این گوشی میاد توی 18 صدم 960 تا عکس میگیره کاری که بقیه شرکتا حالا حالا ها نمیتونن انجامش بدن و بدون مدتش کاملا معقولانه هستش
شما بیا همین 960 فریم رو بیارش با نرخ 30 فریم ببین میشه 32 ثانیه اگه پخشش کنی حدود 64 ثانیه میشه
پس 960 فریمی که شما میگی اگه زیاد تر باشه میشه حدود 3،4 دقه پس اینم بدون که کاملا مدتش هیچ مشکلی نداره
بعدش خوب نیست بدون تحقیق چیزی رو که نمیدونی [بگی] شما که میگی سامسونگ کلی جایزه برده اس ۸ کلا مشکله، مشکل حاله رنگ قرمز که داره،مشکل شارژ بی سیم که داره،تشخیص صورتش که با عکس گول میخوره و امنیتش کمه یکی دیگه توقف سرویس daq هست که مربوط به فای هست درضمن باتریشو که از سونی کمک گرفت
سنسور دوربینشم که برا سونی هست
پس شما یکم واقع بین باشید

ali . در تاریخ : 1396/2/7

با سلام به همه
دوست عزیزی که میگی بازار دست سامسونگه و طرفداراشم بیشتره
در نظر داشته باش که توی همه چیز تعداد افراد خاص و متفاوت کمتره
قرار نیست همه سونی بخرن که...
در ثانی گوشیایی که جدیدا از همه ی کمپانیا میاد بیرون خوبن و کیفیت مطلوبی هم دارن و خرید گوشی یه چیز کاملا سلیقه ای هست
اینقدر سر این چیزا باهم جر و بحث نکنید
اصن فوقش یکی صفحه نمایشش حاشیه داشته باشه یکی نداشته باشه یکی یه کم داغ کنه یکی داغ نکنه
یکی در حد ۰۳ ثانیه صفحات نت رو زودتر بیاره بالا یکی دیرتر
همین تفاوت سلیقه باعث میشه تفاوت و تنوع ایجاد بشه همه که نباید مثه هم فکر کنن
اگه یه شرکت طرفداراش زیاد باشن نشون از کیفیت محصول نیست پرایدم همه میخرن....

Javad M در تاریخ : 1396/2/6

با کسانیکه حاضر نیستند یه مقایسه بین سخت افزار s8 و zx انجام بدن و فقط میگن s8 که تواناییش 50% zx هم نیست ولی بهتره... اصولا بحث بی نتیجه هست چون خودشون هم میدونن ولی ...
ظاهرش هم که میگن خوبه شبیه کنترل تلویزیون هست دراز و باریک که بخشی از صفحه نمایشش توی طرفین گوشی قرار گرفته که عملاً بی مصرفه... قیمت هم که ... با اونهمه ایراد و اشکال قیمت سرسام آوره...

Javad M در تاریخ : 1396/2/6

بعضی ها فکر می کنند که چون سامسونگ پر فروش هست پس بهترینه و فروش بالا را دلیل برتری می دونن در حالیکه پراید هم توی ایران پر فروش ترین ماشین هست ولی فقط چند تا دونه لامبورگینی یا مشابه اون توی ایران هست پس باید بگیم که پراید برتر از لامبورگینی هست؟
اصلا طرفداران سامسونگ تعصب خاصی دارند که هر چی دلیل و برهان هم براشون بیاری قانع نمیشن من تعجب میکنم واقعاً عجیبه

رضا ز در تاریخ : 1396/2/6

ببخشید یادم رفت بگم که این گوشی بلند گو استریو هم داره که سامسونگ به دلیل کمبود جا نمی تونه بزاره (:

WOLF A در تاریخ : 1396/2/6

؟؟؟؟؟؟؟
کی از فروش حرف زد؟؟؟؟
فروش و کیفیت /؟؟!!!! چی ربطی داره؟
سامسونگ الان از 2012 بازار تلفن رو از نوکیا گرفته ، خوب که چی؟
من یه ماشینو میشناسم فروشش خیلی بالاست و مردم چپو راست میرن سمتش از هر قشری ولی.........
ضمنا حرف تو دهن من نذار. من هیچگاه نگفتم سونی بهترینه. گفتم شرکتهای معتبر و با کیفیت ، خودت موضع گرفتی و برای منم موضع تعیین کردی و داری بحثو کمی جدال آمیز میکنی.
خدارو شکر کامنتا همشون موجوده.
چرا به جای ایراد گرفتن ، نمیری چنتا گوشی سونی تست کنی(همین جدیدا)؟ تا طراحیشونو از نزدیک بررسی کنی؟
با تشکر

WOLF A در تاریخ : 1396/2/6

کی گفته سامسونگ جایزه نگرفته؟
منم گفتم فقط اسم سه گوشی سونی رو که پارسال گرفته بودن رو میگم. سونی همیشه هر بار نهایت 4-5 تا گوشی میزنه که همیشه 4 تاش جایزه طراحی میگیره. این فقط راجب به گوشیه و من فقط برای iF رو گفتم. نه برای هیچ جای دیگری و نه برای هیچ محصول دیگری. پس از حرف من سو استفاده نکنید.
و ضمنا اینکه سونی فیلمسازی میکنه ربطی به اینکه انگشت کوچیکه والت دیزنی میشه یا نمیشه نداره. منظور من از اون حرف چیز دیگری بود نه انگشت کوچیکه کسی شدن. منظور این بود که اجبارا باید کیفیت داشته باشد وگرنه چطور میخواد برترینها رو با بزرگترین بازیگران و کلانترین پولها بسازه؟ کی بهش میتونه اعتماد کنه؟ پس باید با کیفیت باشه و اون مثال برای این بود. والت دیزنی و وارنر برادرز که خیلی قدیمیتر از سونی هستند و بسیار بسیار وسیعتر. این چه مقایسه ایست؟
.................
فیلمبرداری این گوشی 960 فریم در ثانیه هست، درسته؟ شما هیچ فکر کردید که فیلمبرداری با نرخ 960 فریم چه حجمی رو اشغال میکنه؟ جواب همین سؤال میشه جواب شما. آخه عزیز من شما فکر کن 960 عدد عکس 1 مگاپیکسلی بخوان در هر ثانیه ذخیره بشن، هیچ میدونی چه حجمی اشغال میشه؟ اگر سونی اینکارو نمیکرد که حافظه گوشی میترکید. 1 دقیقش حدود 9-10 گیگ میشه با 960 فریم اونم با بیتریت بالای فیلمای سونی. این فقط یک قابلیت ویژه هست که برای شما 0.2 ثانیه میگذره ولی در فیلم 6 ثانیه هست.
عمق رنگ مشکی رو با دلیل بگو و مدرک بده.
حافظه XZ p اولین ufs 2.1 در دنیاست و نیازی به انکار نیست. هوآوی رو مشخص کن چه مدلی رو منظورت هست ، P10 از ufs 2.0 استفاده میکنه و سامسونگ S8 بعد از سونی دومین گوشی هست که از این حافظه داره استفاده میکنه.(خداروشکر اینترنت همه جا هست).
من برای لرزشگیر eis و ois تنها چیزی که میتونم بگم اینه که :
http://www.aparat.com/v/xjdKk
http://www.aparat.com/v/DXO5y
http://www.aparat.com/v/PrAZ0
اصلا نمیخوام باور کنی و اصلا برام مهم نیست. مهم چیزی هست که دست منه. گوشیم سونیه و هنگام فیلمبرداری هیچگونه لرزشی نداره حتی وقتی که دستمو عمدا تکون میدم. بعضی وقتا میگم کاشکی یکم میشد بلرزونیش. در اون ویدیوی دوم ، شاید فکر کنی دروغه ولی EIS سونی دقیقا همینه. من خوشحال میشم که باور نکنی. با رابط کاربری هیچ گوشی هم هیچ مشکلی ندارم و نداشتم. اندروید اندرویده.
خوش باشی

WOLF A در تاریخ : 1396/2/6

سلام
کاشکی قبل از اینکه اینو مینوشتی ، به کامنت اول من 1396/1/26 رجوع میکردی.
وقتی طرف میاد میگه همه گوشیا رو داشته و میگه همشون با کیفیت تر از سونی بودن! من چی بگم؟ یعنی واقعا کیفیت ساخت سونی اینقدر بدبخت شده که رفته ته جدول و چینیا ازش بهترن در کیفیت؟ (کامنتا رو بخون)
داره میگه تمام گوشیهای سونی زمخت هستن و با یک مثال ، منو به مسخره میکنه ، توقع داری چی بگم؟ دروغ بگم؟ باید حقیقتو بگم دیگه. همین گوشی سونی من 6.9 میلیمتره ، همین گوشی XZ p از هر دو تا S8 سامسونگ باریکتره. خوب چی بگم من؟ من اولین بار که XZ رو در عکس دیدم ، به خدا فکر کردم 1 سانت قطر داره ولی وقتی در نمایندگی تو دست گرفتمش و از نزدیک باهاش کار کردم دیدم دقیقا اندازه گوشی خودمه با همون مقدار حاشیه(میتونید ببینید مشخصاتو)، فقط قطرش مثل 8.1 بود مثل قطر الان S8+. من دروغ بلد نیستم بگم. از شما بعیده که مثل سایر دوستان فقط سطحی به گوشیها نگاه کنید.
ساختار طراحی گوشی سونی جوریه که در نگاه ظاهری به نظر خیلی زمخته ولی در عمل اصلا اینطور نیست.

C5 ultra یک مثال بود نه یک گوشی که دقیقا قرار باشه با S8+ برابری کنه. این که دیگه مشخصه.
طرف بحث من با یه لحن تمسخر آمیز ، داره میگه اگر سونی بخواد گوشی با ابعاد بزرگتر بسازه ببین چی میشه؟!
اینجا من این گوشی رو مثال زدم . سونی که قرار نبوده یه گوشی بی حاشیه تولید کنه! درسته؟ ولی همین گوشی عادی میانرده رو که فقط حاشیه بغلشو گرفته ، به ابعاد تقریبا S8+ با صفحه 6 هست. اصلا استاندارد سایز صفحه نمایش شرکتا با هم فرق داره. شا ید هیچ زمانی سونی 6.2 نزنه که نمیزنه. اینجا منظور من این بوده که قدرت سونی در کم کردن حاشیه این نیست. اگر قرار بود مثل سامسونگ فقط یک عنوان "اولین و بی حاشیه ترین گوشی" برای خودش ثبت میکرد ، حتما تمام حاشیه رو حذف میکرد. مثل تلویزیون های جدیدش که صدا از درون تصویر به بیننده منتقل میشه و اسپیکر فیزیکی رو حذف کرده و حسابی باریکش کرده حتی باریکتر از تلفنهای هوشمند.

و بحت طراحی:
نظرتون کاملا محترم. ولی من مخالفم. و دلیل دارم.
همه شرکتها برای اینکه وجه تشابهی بین محصولاتشون وجود داشته باشه از یک قوانین طراحی پیروی میکنند. همین قوانین رو DNA میگن. مثال BMW شما درسته ولی به نظرت آیا این تقصیر BMW هست که بقیه طرحاشون رو شبیه به اون میزنن؟ پس BMW داره کارشو درست انجام میده. این بقیه شرکتهای بی سروته هستند که طراحی خاصی ندارند و هر روز طرحشون رو از جایی کپی میزنن. الان من میتونم چند مدل نام ببرم که از عقب شبیه به کاین پورشه یا از تمام جهات شبیه به 911 مدل 997 کاررا کوپه باشه.
ولی آیا شما وقتی از نزدیک به یک BMW (همون مثال خودتون) نگاه میکنید حتی از کنار که شبیه به مثلا یه برند دیگه هست، متوجه نمیشید که جنس و کیفیت و ظرافت کدوم بهتره؟

آیفون 6 خداوکیلی ، غیر از ضخامت و سایز نمایشگر ، اصلا به ساختار طراحی کاری داشت؟ همون کلید هوم، همون دکمه های کناری و کلید سایلنت و همون پورتها پایین گوشی و آرم اپل پشت.

و مگه میشه گوشی بدون نقص ؟
من چقدر در صفحه Z3+ داد زدم از مشکل داغی گوشی؟ تازه اینجا هم وسط بحث داخل پرانتز نوشتم "بازم داغ میکرد که مشکلش از 810 بود".
6 گوشی سونی در خانه ماست. غیر از گوشی من که همیشه بر حرارتش (اسنپ 810) و باتری نسبتا ضعیفش 2 ساله که تأکید دارم، تا الان هیچ مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری واسه هیچکدوم پیش نیومده. چه برای گوشیها و چه برای بقیه لوازم سونی. از من انتظار دارید بیام چی بگم؟ به دروغ بگم سونی خراب میشه؟
موارد 1201 تا 1300 از مجموع 1506 مورد

تبلیغات

تبلیغات

ایسام