تصمیم ال‌جی مبنی بر تعلیق تولید تبلت و تمرکز بر روی اسمارت فون ها

نمایش خبر

تاریخ : 1391/3/31
برچسب‌ها : تبلت Tablet ، ال جی LG

واحد خبر mobile.ir : شرکت ال‌جی که چهارمین تولید کننده موبایل در جهان محسوب می‌شود، هم اکنون در بازار اسمارت فون ها وضعیت چندان خوبی را تجربه نکرده و همان‌طور که در خبر سود تولید کنندگان از بازار اسمارت فون ها گفته شد، 90 درصد سود این بازار به اپل و سامسونگ تعلق می گیرد و شرکت های دیگر در حال حاضر سهم ناچیزی از سود بازار اسمارت فون ها را به خود اختصاص می دهند.

اما این شرکت کره ای برای خروج از وضعیت کنونی خود یک راه حل را مد نظر داشته و آن هم تمرکز بیشتر بر روی اسمارت فون ها و کنار گذاری تولید تبلت های اندرویدی و احتمالاً ویندوزی در آینده است. در این باره آقای Ken Hong یکی از سخنگویان شرکت ال‌جی، در ایمیلی در پاسخ به سؤالات مطرح شده چنین اظهار نظر کرد:

« ما تصمیم گرفته‌ایم تا تمام امور مربوط به توسعه تبلت ها را معلق کرده و برای آینده کنار بگذاریم تا بتوانیم بر روی اسمارت فون ها تمرکز کنیم.»

LG Optimus Pad LTE

تبلت LG Optimus Pad LTE

شرکت ال‌جی تاکنون دو تبلت اندرویدی معرفی و روانه بازار کرده تا بتواند با تبلت های سری Galaxy Tab سامسونگ و آی پد شرکت اپل رقابت کند، اما هیچ کدام از این دو تبلت، نتوانستند محبوبیت و موفقیت چندانی بدست آورند. حال با وجود نزدیک شدن به معرفی تبلت گوگل -- که البته هنوز در حد شایعه است -- رقابت در این حوزه برای شرکت ال‌جی سخت‌تر شده و این شرکت موفقیت خود را در این بازار -- که اکنون تحت‌الشعاع تبلت های ارزان قیمت اندرویدی و تبلت های شرکت اپل است -- کم رنگ‌تر می‌بیند.

دیروز نیز شرکت مایکروسافت از اولین تبلت خود با نام Surface پرده برداری کرد () که می‌تواند به عنوان یکی از برترین تبلت های بازار و رقیبی جدی برای تبلت های اندرویدی و آی پد اپل بدل شود. البته در پی تصمیمات اخیر ال‌جی، این تبلت نمی‌تواند فضا را برای این شرکت تنگ‌تر کند و آقای Hong نیز این تبلت مایکروسافت را در رقابت با آنچه ال‌جی در حال تمرکز روی آن است -- یعنی بازار اسمارت فون ها -- نمی‌بیند.

LG Optimus 4X

اسمارت فون  LG Optimus 4X HD

در حال حاضر، اسمارت فون های شرکت ال‌جی نیز فروش چندان خوبی را تجربه نکرده و سری Optimus این شرکت -- که به اسمارت فون های اندرویدی ال‌جی اطلاق می‌شود -- از محبوبیت به مراتب کمتری نسبت به سری Galaxy شرکت سامسونگ یا سری One شرکت HTC برخوردار است.

البته با این سیاست جدید که مشخص نیست چه مدت از اتخاذ آن توسط ال‌جی می‌گذرد، این شرکت ممکن است بتواند وضعیت خود را در بازار جهانی بهبود بخشد، اما در عوض احتمالاً بازار رو به رشد تبلت ها را برای مدت نسبتاً طولانی از دست خواهد داد.

منبع : Bloomberg


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا