نوکیا: فعلاً قصد تولید تبلت نداریم

نمایش خبر

تاریخ : 1391/2/18
برچسب‌ها : تبلت Tablet ، نوکیا Nokia

واحد خبر mobile.ir :  سیستم عامل ویندوز 8 به زودی و در اواخر سال 2012 به بازار عرضه می‌شود و شرکت‌های بسیاری قصد عرضه تبلت های مبتنی بر این سیستم عامل را در تاریخ ذکر شده دارند. کمپانی نوکیا نیز -- که بزرگ‌ترین شریک تجاری مایکروسافت در محصولات مبتنی بر ویندوز فون محسوب می‌شود -- ظاهراً قصد ورود به این بازار را داشته و به گفته آقای Jorma Ollila مدیر عامل پیشین این شرکت، ساخت تبلت و تبلت-اسمارت فون بر مبنای ویندوز 8 در دستور کار این شرکت قرار دارد.

اما ظاهراً سخنان آقای Jorma Ollila با سیاست‌های نوکیا هماهنگی کامل نداشته و سخنگوی این شرکت در رد سخنان ایشان چنین گفته است:

«سخنان آقای Jorma Ollila تا حدودی سوء برداشت بوده. همان‌گونه که قبلاً نیز گفته‌ایم، ما در حال مشاهده و بررسی مشتاقانه این بازار هستیم اما فعلاً هیچ خبری و اعلانی برای عرضه تبلت نداریم»

تبلت نوکیا

تصویر ساختگی از تبلت نوکیا

در دوره مدیریت 13 ساله آقای Jorma Ollila به عنوان مدیر ارشد، شرکت نوکیا دوران بسیار خوبی را تجربه کرد و توانست به عنوان با ارزش‌ترین شرکت اروپایی در سطح جهان مطرح شود، اما زمانی که نوبت به درخشش اسمارت فون ها رسید، شرکت نوکیا نتوانست پیشرفت مناسبی داشته باشد و از آن تاریخ تا کنون این شرکت دوران رکود را تجربه کرده است.

به تازگی نیز مدت زمان مدیرت آقای Jorma Ollila با انتقادات بسیاری مواجه شده و  مدیریت این شخص، با واژه های "ضعیف" و "غیر قابل قبول" توصیف شده است. مدیر عامل کنونی آقای Stephen Elop، نیز بارها اعلام کرده که «باید سرعتمان را افزایش دهیم و موقعیت این شرکت را در جهان بهبود بخشیم».

در تازه‌ترین تحقیق مرتبط با فروش گوشی ها نیز، شرکت سامسونگ توانست شرکت نوکیا را پس از 14 سال پشت سر گذاشته () و با فروش 92 میلیون گوشی در صدر جدول و در بالای نوکیا با رقم 83 میلیون گوشی قرار بگیرد. ظاهراً از این تعداد گوشی فروخته شده توسط نوکیا، 12 میلیون آن اسمارت فون بوده و از این تعداد نیز تنها کمی بیش از 2 میلیون آن اسمارت فون مبتنی بر ویندوز فون بوده است.

Jorma Ollila

تصویر مدیر پیشین نوکیا، آقای Jorma Ollila

البته هرچند در ظاهر این رقم با 35 میلیون آیفون فروخته شده توسط شرکت اپل در سه ماهه نخست امسال قابل مقایسه نیست اما یادمان نرود که شرکت نوکیا به تازگی اسمارت فون های مبتنی بر ویندوز فون را به بازار عرضه کرده و این تعداد فروش، برای این مدت آن قدرها هم بد نیست. همچنین شرکت نوکیا در حال کار بر روی اسمارت فون های مبتنی بر ویندوز فون 8 است که احتمالاً در اواخر سال جاری میلادی با سر و صدای زیادی به بازار عرضه می‌شوند. تبلت های مبتنی بر ویندوز 8 نیز هرچند توسط سخنگوی این شرکت ظاهراً به این زودی‌ها عرضه نخواهند شد، اما قطعاً نوکیا قصد کنار گذاشتن کلی تبلت ها را برای همیشه نخواهد داشت.

منبع : eWeek


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا