سامسونگ بر روی بادا سرمایه گذاری بیشتری خواهد کرد

نمایش خبر

تاریخ : 1390/12/14
برچسب‌ها : بادا Bada ، سیستم عامل Operating System ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : سامسونگ -- دومین تولید کننده تلفن‌های همراه -- اعلام داشت که در آینده این شرکت قصد دارد سرمایه گذاری روی سیستم عامل بادا (Bada) را "به طرز چشمگیری" افزایش دهد و این سیستم عامل را به عنوان جایگزینی برای آندروید مطرح کند.

همان طور که میدانید سیستم عامل بادا توسط سامسونگ و در سال 2010 برای استفاده روی تلفن‌های همراه، طراحی و توسعه داده شد اما تا کنون این سیستم عامل نتوانسته به عنوان یک سیستم عامل پیشرفته و محبوب مطرح شود و هم اکنون سهم این سیستم عامل در جهان، کمتر از 2% می‌باشد.

اما مدیر ارشد استراتژی محصولات سامسونگ Juha Park چند روز پیش در بارسلونا طی مصاحبه ای با سایت Bloomberg در خصوص این سیستم عامل چنین توضیح داد:

«به نظر ما، این یک پلتفرم خوب برای توسعه می‌باشد و ما می‌خواهیم محصولات متنوعی، از گوشی‌های هوشمند تا گوشی‌های معمولی، بر مبنای این سیستم عامل تولید کنیم.»

Samsung Wave 3

تصویر بالا: گوشی Wave 3 سامسونگ مجهز به نسخه 2.0 سیستم عامل بادا

سامسونگ تا کنون بیشتر بر روی توسعه محصولات سری گلکسی، که سیستم عامل آندروید را اجرا می‌کنند، تمرکز کرده و سیستم عامل بادا را روی محصولات ضعیف‌تر و با قیمت پایین‌تر عرضه کرده است.

شرکت سامسونگ در سال‌ 2011 توانسته 8 تا 9 میلیون و در سال پیش از آن 2 میلیون گوشی مبتنی بر سیستم عامل بادا را به فروش برساند، در حالی که طبق اعلام Strategy Analytics، این شرکت موفق شده در سال 2011 با فروش 97 میلیون اسمارت فون، از اپل با فروش 93 میلیون اسمارت فون پیشی بگیرد.

همچنین Park معتقد است که سامسونگ سیاست چند سیستم عاملی(Multiple OS Strategy) خود را همچنان حفظ کرده و در سال جاری این شرکت گوشی ها و تبلت هایی مبتنی بر سیستم عامل مایکروسافت، عرضه خواهد کرد. البته همچنان آندروید به عنوان سیستم عامل اول اسمارت فون های سامسونگ، جایگاه خود را حفظ خواهد کرد و این شرکت قصد دارد تا در سه ماهه دوم سال جاری، جانشینی برای گوشی هوشمند گلکسی اس 2 نیز معرفی کند.

چند روز پیش در تاریخ 26 فوریه 2012، J.K. Shin -- رئیس بخش فروش موبایل سامسونگ -- در بارسلونا به خبرنگاران اعلام کرد که سامسونگ قصد دارد فروش گوشی های خود را در سال جاری دوبرابر کند و آن را به عدد خیره کننده 360 میلیون گوشی در سال برساند.

منبع : Bloomberg


ایسام