سامسونگ سیستم عامل بادا خود را با سیستم عامل لینوکس محور تیزن ادغام می کند

نمایش خبر

تاریخ : 1390/10/26
برچسب‌ها : بادا Bada ، تایزن Tizen ، سیستم عامل Operating System ، اینتل Intel ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : بر اساس گزارش Forbes کمپانی سامسونگ در صدد است تا سیستم عامل بادا (bada) خود را که برای استفاده بر روی گوشی های هوشمند طراحی شده با سیستم عامل تیزن (Tizen) که کمپانی اینتل از مهمترین پشتیبانان آن است ادغام نماید.

سیستم عامل Tizen یک سیستم عامل منبع باز مبتنی بر سیستم عامل لینوکس است. این سیستم عامل ابتدا از سیستم عامل Samsung Linux Platform (یا SLP) خلق گردید و بخش های گوناگونی از پروژه MeeGo (که خود تلفیقی از سیستم عامل Moblin اینتل و سیستم عامل Maemo نوکیا بود) در آن ادغام شد. در سال 2011 کمپانی اینتل و بنیاد لینوکس اعلام نمودند که در طول سال های 2011 و 2012 فعالیت خود را از سیستم عامل MeeGo به سیستم عامل Tizen منتقل می نمایند.

Tae-Jin Kang -- نائب رئیس تیم برنامه ریزی محتواهای سامسونگ -- در مصاحبه ای با اعلام خبر تلاش سامسونگ برای ادغام bada و Tizen اظهار داشت که هنوز اطلاعی از زمان تکمیل این ادغام در دست نیست اما کار بر روی ادغام دو سیستم عامل در حال انجام است.

پس از ادغام bada و Tizen سیستم عامل Tizen قادر خواهد بود که برنامه های موبایل نوشته شده توسط کیت توسعه نرم افزار بادا (bada SDK) را اجرا نماید و بدین ترتیب Tizen از برنامه هایی که در گذشته برای سیستم عامل Bada نوشته شده نیز پشتیبانی خواهد نمود. با توجه به آنکه هر دوی این سیستم عامل ها بر پایه لینوکس ساخته شده اند نتیجه تلفیق آنها نیز بر پایه لینوکس خواهد بود.

Samsung Wave 3

تصویر بالا: گوشی Wave 3 سامسونگ مجهز به نسخه 2.0 سیستم عامل بادا

بنا به اظهارات آقای Kang پس از این ادغام برنامه نویسان bada و Tizen مجموعه ابزارهای یکسانی (شامل SDK ها و API ها) در اختیار خواهند داشت. آقای Kang همچنین اظهار داشته که سیستم عامل bada احتمالاً بر روی گوشی های کم توان تر سامسونگ -- نظیر گوشی هایی با پردازنده تک هسته ای -- به کار گرفته شده و سیستم عامل Tizen برای استفاده بر روی دستگاه های پرتوان تری که از سیستم عامل های اندروید و ویندوز فون بهره نمی گیرند مناسب خواهد بود. وی اعلام نموده که در سال 2012 سامسونگ حداقل یک یا دو دستگاه مجهز به سیستم عامل Tizen را عرضه خواهد کرد. البته Tizen به این زودی ها به عنوان سیستم عامل اصلی مورد استفاده سامسونگ به کار گرفته نخواهد شد.

لازم به ذکر است که سامسونگ در حال حاضر از سیستم عامل اندروید گوگل برای اکثر گوشی های هوشمند سطح بالای خود استفاده کرده و برخی از گوشی های هوشمند خود را نیز به سیستم عامل ویندوز فون مایکروسافت مجهز نموده است. سیستم عامل بادا نیز در گوشی های هوشمند نه چندان سطح بالا --  نظیر گوشی های خانواده Wave --  به کار گرفته شده است.

منبع : Forbes


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا