آینده تبلت های سامسونگ - منتظر تبلت هایی با سیستم عامل بادا نباشید

نمایش خبر

تاریخ : 1390/6/27
برچسب‌ها : سامسونگ Samsung ، بادا Bada ، اندروید Android ، ویندوز 8 Windows 8 ، تبلت Tablet ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : سامسونگ برنامه ای برای تولید تبلت های مبتنی بر سیستم عامل بادا ندارد. دیپش شاه -- یکی از مدیران سامسونگ -- در برنامه روز توسعه دهندگان بادا که در 16 سپتامبر 2011 (25 شهریور 1390) در بنگلور هند برگزار گردید با اشاره به این موضوع اظهار نمود که بادا برای تولید گوشی های مقرون به صرفه طراحی شده است و اذعان نمود که این سیستم عامل محدودیت هایی را داراست که مانع از به کار گیری آن بر روی تبلت ها می شود. به همین دلیل حداقل در آینده نزدیک نباید منتظر عرضه تبلت های بادا باشیم.

هرچند سامسونگ اکثر گوشی های هوشمند رده بالای خود -- نظیر گوشی Galaxy S II -- را با سیستم عامل اندروید گوگل روانه بازار نموده اما بسیاری از گوشی های کم توان تر این کمپانی -- نظیر گوشی های Wave 2 و Wave 3 به سیستم عامل بادا سامسونگ مجهزند. از سوی دیگر سامسونگ تبلت های خود -- نظیر Galaxy Tab و Galaxy Tab 10.1 -- را با استفاده از سیستم عامل اندروید گوگل به بازار عرضه کرده و تبلت های اندرویدی دیگری -- نظیر Galaxy Tab 7.7 -- را نیز آماده ورود به بازار نموده است. اما در کنفرانس BUILD مایکروسافت که چندی پیش برگزار گردید مایکروسافت 5000 تبلت سامسونگ را که به نسخه آزمایشی سیستم عامل ویندوز 8 مجهز بوده و به طور خاص برای شرکت کنندگان در کنفرانس تولید شده بودند به ایشان اهدا کرد. این حرکت را می توان نشانه ای از تعمیق هر چه بیشتر روابط میان سامسونگ و مایکروسافت دانست.

Samsung Slate

تصویر بالا: تبلت سامسونگ مجهز به نسخه آزمایشی ویندوز 8 - اهدایی مایکروسافت به توسعه دهندگان

بدین ترتیب به نظر می رسد اندروید و ویندوز 8 آینده تبلت های سامسونگ را رقم خواهند زد. شاید با توجه به مشکلات قانونی که اخیراً از طرف اپل در مورد عرضه تبلت های اندرویدی سامسونگ پیش آمده () و نیز تملک موتورولا موبیلیتی توسط گوگل (و ) -- که می تواند گوگل را به رقیبی جدی برای سامسونگ تبدیل نماید -- این کمپانی کره ای وابستگی خود به اندروید را کاهش داده و گرایش بیشتری به تولید تبلت هایی مبتنی بر ویندوز 8 مایکروسافت پیدا نماید.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا