31 درصد کاربران اندروید به آیفون روی خواهند آورد در حالی که حداقل 89 درصد کاربران آیفون به اپل وفادارند

نمایش خبر

تاریخ : 1390/7/3
برچسب‌ها : آمار Statistics ، وفاداری مشتری Customer Loyalty ، اندروید Android ، آی او اس iOS ، آیفون iPhone ، UBS ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : گزارشی که GigoaOM در تاریخ 22 سپتامبر 2011 (31 شهریور 1390) بر اساس بررسی های UBS Research منتشر نموده حاکی از آن است که کاربران آیفون وفادارترین کاربران نسبت به بستر موبایل کنونی خود هستند.

نتایج این بررسی که با رأی گیری از 515 کاربر گوشی های هوشمند بدست آمده -- و البته به دلیل کوچک بودن جامعه نمونه آماری ممکن است از دقت بالایی برخوردار نباشد -- همخوانی نسبتاً بالایی با دیگر آمار منتشر شده در این زمینه دارد (به گزارشی که کمپانی Nielsen در سال گذشته منتشر نمود و گزارش شرکت Gfk مراجعه نمائید .)

89 درصد کاربران آیفون که مورد پرسش قرار گرفته اند بستر آیفون را به عنوان بستر گوشی آتی خود در نظر گرفته اند. همچنین 6 درصد کاربران آیفون اظهار نموده اند که تولید کننده دیگری را برای گوشی آتی خود مد نظر داشته و 4 درصد نیز هنوز تصمیم مشخصی را اتخاذ نکرده اند. بدین ترتیب میزان وفاداری کاربران آیفون رقمی بین 89 و 93 درصد خواهد بود.

شاید در کنار تجربه کاربری مناسب و طراحی بسیار مطلوب گوشی های آیفون، فراهم شدن اکوسیستمی کامل توسط اپل و هزینه هایی که کاربران پیش از این برای خرید موسیقی و برنامه ها پرداخت کرده اند و در نتیجه هزینه فزاینده تغییر بستر که می توان گفت اپل به نوعی به کاربران خود تحمیل می کند در این میزان وفاداری مؤثر است (به مطلب چه چیزی اپل را اینقدر چسبناک کرده مراجعه نمائید.)

UBS Survey Sep 2011

اما میزان وفاداری کاربران بستر اندروید به این بستر به چه میزان است؟ بر اساس گزارش منتشر شده 55 درصد کاربران اندروید قصد دارند که گوشی اندروید دیگری را در آینده برگزینند. 31 درصد قصد خرید آیفون را داشته و 4 درصد نیز برندهای دیگر را در نظر دارند. 10 درصد کاربران اندروید نیز هنوز در مورد بستر گوشی آتی خود تصمیم گیری نکرده اند. بدین ترتیب وفاداری کاربران اندروید به این بستر رقمی بین 55 تا 65 درصد خواهد بود.

UBS Survey Sep 2011

آمار ارائه شده حاکی از آن است که بلک بری و نوکیا با افت شدید وفاداری کاربران خود مواجه شده اند به گونه ای که وفاداری کاربران نوکیا از 42 درصد در سال گذشته، به 24 درصد در سال جاری رسیده و وفاداری کاربران بلک بری نیز از 62 درصد به 33 درصد کاهش یافته است. البته با آغاز عرضه گوشی های ویندوز فون توسط نوکیا ممکن است برخی از کاربرانی که تصمیم به کنار گذاشتن نوکیا دارند از تصمیم خود منصرف گردند، چرا که بستر ویندوز فون 7.5 بستری پیشرفته تر از سیمبیان است.

UBS Survey Sep 2011

منبع : UBS Research


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا