تنها یک چهارم کاربران گوشی های هوشمند به برند مورد استفاده خود وفادارند
نمایش خبر
| تاریخ : 1389/9/8 | ||
| برچسبها : | آی او اس iOS ، سیمبیان (سیمبین) Symbian ، اندروید Android ، ویندوز فون 7 Windows Phone 7 ، وفاداری مشتری Customer Loyalty ، نوکیا Nokia ، اپل Apple ، بلک بری BlackBerry ، مایکروسافت Microsoft | |
واحد خبر mobile.ir : نتایج نظر سنجی انجام شده توسط شرکت آلمانی تحقیقات بازار Gfk حاکی از آن است که بجز صاحبان گوشی های آیفون، عده کمی از صاحبان گوشی های هوشمند به برند مورد استفاده شان وفادارند.
بر اساس گزارشی که خبرگزاری رویترز در این مورد منتشر نموده است بطور متوسط تنها 25 درصد کاربران گوشی های هوشمند سیستم عامل گوشی فعلی خود را برای گوشی آینده شان در نظر گرفته اند.
در این میان اپل با اختلافی فاحش نسبت به دیگر رقبا شاهد 59 درصد وفاداری مشتریان به سیستم عامل iOS است. پس از iOS اپل بلک بری -- محصول کمپانی ریسرچ این موشن (RIM) -- با 35 درصد رتبه دوم را در اختیار داشته و سیستم عامل اندروید با 28 درصد جایگاه سوم را در وفاداری مشتریان از آن خود کرده است. نوکیا که با رهبری استفان الاپ -- رئیس جدید این کمپانی -- و با عرضه پلتفرم های جدید در سال آینده قصد دارد که جای پای خود را در بازار گوشی های هوشمند محکمتر از قبل نماید شاهد 24 درصد وفاداری مشتریان به سیستم عامل سیمبیان خود بوده و سیستم عامل ویندوز فون مایکروسافت نیز که می تواند رقیبی جدی برای iOS و اندروید تلقی شود با 21 درصد رتبه بعدی را در اختیار دارد.
آمار فوق شاید مؤید این مطلب باشد که رقابت شدید در بازار گوشی های هوشمند سبب شده تا بازیگران بزرگ این میدان نه تنها برای یافتن کاربران جدید بلکه برای حفظ کاربران قبلی خود با دشواری های بسیاری مواجه شوند. در شرایطی که ویژگی های فنی گوشی های هوشمند -- از قبیل کیفیت دوربین، قابلیت های ارتباطی، رزولوشن و اندازه صفحه نمایش و نحوه تعامل با گوشی (چند لمسی و ...) مطابق معمول برای جذب کاربران بسیار تعیین کننده هستند، اینک به نظر می رسد که سرویس های عرضه شده -- نظیر فروشگاه برنامه و موسیقی -- و اکوسیستم ایجاد شده توسط کمپانی سازنده گوشی می تواند نقش تعیین کننده ای را برای جذب و حفظ کاربران ایفا نماید (به مطلب "چه چیزی اپل را اینقدر چسبناک کرده" مراجعه نمائید.)
البته لازم به ذکر است که نظر سنجی انجام شده توسط شرکت تحقیقاتی Gfk از 2,653 کاربر گوشی های موبایل در برزیل، آلمان، اسپانیا، انگلستان، آمریکا و چین بصورت آنلاین انجام پذیرفته و با توجه به عرضه نسل سوم تلفن همراه در این کشورها کاربران قادر به استفاده از کلیه امکانات ارتباطی گوشی های هوشمند بوده اند. این در حالیست که در ایران بسیاری از امکانات گوشی هایی نظیر گوشی آیفون 4 به دلیل عدم ارائه خدمات نسل سوم تلفن همراه بلااستفاده مانده و علاوه بر این دسترسی مستقیم به برخی از فروشگاه های آنلاین برنامه ها نیز برای کاربران ایرانی میسر نیست. از این رو اکثر کاربران به ویژگی هایی نظر کیفیت دوربین و کیفیت صفحه نمایش بیش از امکانات ارتباطی و سرویس های ارائه شده توسط کمپانی های سازنده گوشی ها بها می دهند. بنابراین نتایج نظر سنجی مشابه در ایران احتمالاً متفاوت خواهد بود.
-
معرفی Oppo A6L – میانردهای مقاوم با Snapdragon 7 Gen 3 و باتری سیلیکون|کربنی 7,000 میلیآمپر ساعتی
-
میانرده Honor Magic8 Lite با باتری 7,500 میلیآمپر ساعتی و حفاظت IP69K چندان هم لایت نیست
-
نسخه آزمایشی One UI 8.5 سامسونگ: سادهسازی ایجاد و اشتراک محتوا، بهبود اتصال و افزایش امنیت
-
شیائومی Poco F8 Ultra در نگاه رسانهها - نقاط ضعف و قوت از دید حرفهایها
-
بازگشت شرکت Jolla با Jolla Phone مجهز به سیستمعامل اختصاصی Sailfish OS 5 مبتنی بر لینوکس
-
معرفی Realme P4x – میانرده ریلمی با باتری 7,000 میلیآمپر ساعتی و تراشه Dimensity 7400
-
بررسی ویدئویی و نگاهی از نزدیک به شیائومی 17 پرو مکس