اندروید در بازار گوشی های هوشمند همچنان می تازد اما مشتریان آیفون وفادارترین مشتریانند

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1389/5/13
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، آیفون iPhone ، ویندوز موبایل Windows Mobile ، سیستم عامل Operating System ، گوگل Google ، ریسرچ این موشن Research In Motion (RIM) ، آمار Statistics ، Nielsen ، وفاداری مشتری Customer Loyalty ، اپل Apple ، بلک بری BlackBerry

واحد خبر mobile.ir : گوشی های هوشمند گوشی هایی چند منظوره هستند که مجهز به سیستم عامل بوده و امکان اجرای برنامه های گوناگون را برای کاربر فراهم می آورند. این گوشی ها غالباً از امکانات متنوعی منجمله دسترسی به وب و ایمیل و امکان کار با شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاری متن و عکس برخوردارند.

بر اساس گزارشی که کمپانی Nielsen -- یکی از تحلیلگران مطرح بازار کالاها -- به تازگی منتشر نموده است اینک سهم گوشی های هوشمند از بازار گوشی های موبایل در آمریکا به 25 درصد رسیده که این رقم نسبت به سهم 23 درصدی این گوشی ها در سه ماهه قبلی رشدی 2 درصدی را نشان می دهد.

کمپانی Nielsen پیش بینی می نماید که در انتهای سال 2011 سهم بازار گوشی های هوشمند در آمریکا از سهم بازار Feature Phone ها (گوشی های قوی فاقد سیستم عامل) پیشی بگیرد.

Smartphone Growth Q2 2010

 

بر اساس گزارش Nielsen هنوز هم سیستم عامل بلک بری با سهمی 35 درصدی رتبه نخست را در بازار گوشی های هوشمند آمریکا در اختیار دارد و سیستم عامل های آیفون، ویندوز موبایل و اندروید به ترتیب با 28، 15 و 13 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

Mobile OS Share Q2-2010

 

بر اساس همین گزارش سیستم عامل اندروید گوگل همچنان با سرعتی بالا به رشد سهم خود در بازار گوشی های هوشمند ادامه می دهد و حتی در خریدهای 6 ماه اخیر انجام شده توسط مشتریان در آمریکا، سهم گوشی های مجهز به این سیستم عامل 4 درصد بیش از سهم گوشی های مجهز به سیستم عامل آیفون بوده است. در این میان سیستم عامل بلک بری همراه با ویندوز موبایل سقوط سهم خود در بازار گوشی های هوشمند آمریکا را تجربه می کنند.

Mobile OS Share Recent-2010

 

اما وفاداری به برند (Brand Loyalty) کماکان در میان مشتریان آیفون بیش از مشتریان گوشی های دیگر است. در حالی که تنها 11 درصد مشتریان آیفون در صورت تعویض گوشی خود برندی غیر از آیفون را در نظر دارند، 58 درصد مشتریان بلک بری برند دیگری را انتخاب خواهند کرد. کاربران اندروید نیز تقریباً به این بستر وفادار بوده اما 21 درصد آنها احتمالاً به بستر آیفون مهاجرت خواهند کرد.

Smartphone Switch