معرفی Watch GT 4 – ساعت هوشمند جدید هواوی با ظاهری زیبا و باتری قدرتمند

نمایش خبر

تاریخ : 1402/6/25        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : پوشیدنی Wearable ، ساعت هوشمند Smartwatch ، Huawei Watch GT 4 ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : هواوی یک ماه طوفانی را پشت سر می‌گذارد. این شرکت چینی پس از رونمایی غیرمنتظره از میان‌رده Mate 60 و پرچمدار Mate 60 Pro در آخرین روزهای آگوست، اخیرا ضمن معرفی پیشرفته‌ترین عضو این خانواده یعنی +Mate 60 Pro، از یک گوشی تاشوی جدید با نام Mate X5 نیز پرده برداشت. حال، هواوی به منظور تکمیل جشنواره معرفی‌های خود، روز پنجشنبه 14 سپتامبر 2023 (23 شهریور 1402) از جدیدترین ساعت هوشمند خود تحت عنوان Huawei Watch GT 4 پرده برداشت. لازم به ذکر است سال گذشته هواوی علاوه بر معرفی اسمارت‌واچ Huawei Watch GT 3 از نسخه پیشرفته‌تر آن با نام Watch GT 3 Pro و همچنین نسخه سبک و اسپورت آن با عنوان Watch GT Runner رونمایی کرده بود.

با توجه به وجود انبوهی از اسمارت‌واچ‌ها از برندهای مختلف در بازار که هر کدام نقاط مثبت و منفی خود را دارند، خرید یک ساعت هوشمند مناسب ممکن است کمی پیچیده و دشوار باشد. به عنوان یک مشتری باید علاوه بر مشخصات سخت‌افزاری و امکانات ساعت، طراحی ظاهری آن را نیز یکی از ملاک‌های مهم در انتخاب اسمارت‌واچ قرار دهید، زیرا این روزها ساعت‌های هوشمند به همان اندازه که یک دیوایس تکنولوژی به شمار می‌روند، به عنوان یک اکسسوری یا زیورآلات نیز مطرح‌اند. ساعت هوشمند Huawei Watch GT 4 – که در دو مدل مختلف طراحی شده – با تعادل بین جنبه‌های امکانات و ظاهر، می‌تواند گزینه مناسبی برای علاقه‌مندان به استفاده از اسمارت‌واچ باشد.

ساعت هوشمند Huawei Watch GT 4 در دو مدل 41 میلی‌متری و 46 میلی‌متری وارد بازار خواهد شد. علی‌رغم تفاوت در ظاهر، ابعاد، وزن و باتری، اکثر مشخصات و امکانات این دو مدل مشابه یکدیگر است. در ادامه، ساعت هوشمند جدید هواوی را با دقت بیشتری زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم.

بدنه و طراحی ظاهری

بدنه Watch GT 4 در هر دو مدل 41 و 46 میلی‌متری از جنس استیل ضدزنگ ساخته شده است. در سمت راست بدنه هر دو مدل یک دکمه فیزیکی و یک دسته کوک چرخان (مشابه Digital Crown در اپل واچ) به چشم می‌خورد. این ساعت بین دماهای 20 درجه زیر صفر تا 45 درجه بالای صفر کارایی داشته و با تحمل فشار 5 اتمسفر در برابر آب مقاوم است. (البته مقاومت در برابر آب به آب‌های کم‌عمق مثل استخر یا لب ساحل مربوط بوده و شیرجه، دوش آب داغ، غوطه‌ور شدن در چشمه‌های آب گرم، حضور در سونا و هرگونه فعالیت در آب‌های عمیق را شامل نمی‌شود)

مدل 41 میلی‌متری Watch GT 4 صفحه‌ای کاملا گرد داشته و حلقه دور صفحه آن نیز به شکل گرد طراحی شده است. این حلقه حاشیه‌های بسیار نازکی دارد که نسبت صفحه به بدنه را در قیاس با مدل قبلی تا 13 درصد بالاتر می‌برد. این مدل – که شرکت سازنده، طراحی آن را Pendant Design نامیده – در ابعاد 9.8×41.3×41.3 میلی‌متر طراحی شده و 37 گرم (بدون احتساب بند) وزن دارد. پایه اتصال بند در این مدل، نسبت به بیشتر ساعت‌های هوشمند کوچک‌تر بوده و اندازه آن به 18 میلی‌متر می‌رسد. این نسخه از Watch GT 4 در رنگ‌های مشکی (با بند فلوئورو الاستومری)، طلایی (با بند Milanese)، نقره‌ای (با بند استیل ضدزنگ) و سفید (با بند چرمی) روانه بازار خواهد شد.

ورژن 46 میلی‌متری Watch GT 4 نیز صفحه‌ای گرد دارد، اما حلقه دور صفحه در این مدل به مراتب بزرگ‌تر بوده و برخلاف مدل 41 میلی‌متری، طراحی کاملا گرد نداشته و تا حدی به هشت‌ضلعی شبیه است. از این رو شرکت سازنده این نوع طراحی را Octagonal Design نام نهاده است. مدل 46 میلی‌متر در اندازه‌های 10.9×46×46 میلی‌متر طراحی شده و وزن آن به 48 گرم بالغ می‌شود. اندازه پایه اتصال بند در این مدل نرمال بوده و به 22 میلی‌متر می‌رسد. علاقه‌مندان می‌توانند این ساعت را در رنگ‌های مشکی (با بند فلوئورو الاستومری)، سبز (با بند کامپوزیتی)، خاکستری (با بند استیل ضدزنگ) و قهوه‌ای (با بند چرمی) تهیه کنند.

نمایشگر

مدل 41 میلی‌متری دارای نمایشگر گرد AMOLED به قطر 1.32 اینچ است. رزولوشن صفحه 466×466 پیکسل است که تراکم آن را به 352 پیکسل در اینچ می‌رساند. در مدل 46 میلی‌متری قاعدتا نمایشگر بزرگ‌تری به قطر 1.43 اینچ را شاهد هستیم. رزولوشن نمایشگر تغییری نکرده و همان 466×466 پیکسل است، اما با توجه به بزرگ‌تر بودن نسبی صفحه، تراکم آن به 326ppi کاهش می‌یابد. شرکت سازنده بیش از 25 هزار واچ‌فیس متنوع را برای Watch GT 4 پیش‌بینی کرده و کاربر حتی می‌تواند واچ‌فیس دلخواه خود را شخصی‌سازی کند. گفتنی‌ست، قابلیت نمایشگر همیشه روشن یا AOD در این ساعت نیز فعال بوده و تعداد المان‌هایی که می‌تواند به نمایش بگذارد، نسبت به نسل قبلی تا 25 درصد افزایش داشته است.

باتری

مدل 41 میلی‌متری Watch GT 4 مجهز به یک باتری 323 میلی‌آمپر ساعتی است. در صورت استفاده سنگین به همراه فعال بودن قابلیت نمایشگر همیشه روشن، این باتری تا 2 روز دوام خواهد داشت. در صورت استفاده معمولی عمر باتری به 4 روز افزایش می‌یابد. با فعال کردن حالت صرفه‌جویی می‌توان عمر باتری را به 7 روز نیز رساند. در مدل 46 میلی‌متری یک باتری به ظرفیت 524 میلی‌آمپر ساعت را شاهد هستیم که با استفاده سنگین (و فعال بودن نمایشگر همیشه روشن) 4 روز دوام دارد. عمر باتری با استفاده متعارف به 8 روز و با حالت صرفه‌جویی به 14 روز افزایش خواهد یافت. به این ترتیب، می‌توان گفت عمر باتری در مدل 46 میلی‌متری دو برابر مدل 41 میلی‌متری است. لازم به ذکر است، به طور کلی عمر باتری در این دو مدل نسبت به مدل‌های نسل قبلی تا 20 درصد افزایش یافته است.

سازگاری و ارتباطات

قاعدتا ساعت هوشمند Watch GT 4 در ارتباط با اکوسیستم هواوی کارایی راحت‌تری خواهد داشت، اما این ساعت با گوشی‌های اندرویدی مجهز به اندروید 8 و بالاتر و آی-دیوایس‌های مجهز به iOS 13 و بالاتر سازگاری دارد. NFC، بلوتوث 5.2 و موقعیت‌یابی ماهواره‌ای دو فرکانسی مهم‌ترین گزینه‌های ارتباطی این ساعت به شمار می‌روند، اما این اسمارت‌واچ از ارتباطات سلولی بی‌بهره است. با توجه به وجود میکروفن و اسپیکر در Watch GT 4، پس از اتصال این ساعت به گوشی هوشمند (از طریق بلوتوث) امکان پاسخ یا رد تماس‌های گوشی از روی ساعت فراهم خواهد بود. (همچنین پس از اتصال ساعت به گوشی، می‌توان پلی‌لیست گوشی را از طریق ساعت پخش کرد)

علاوه ‌بر کنترل تماس‌ها، به طریق مشابه نمایش متن SMS و همچنین پیام‌های پیام‌رسان‌های واتس‌اپ، اینستاگرام، فیس‌بوک مسنجر، اسکایپ، Signal، تلگرام و وایبر و همچنین ارسال پاسخ‌های سریع نیز پیش‌بینی شده است. جالب است بدانید، به لطف وجود آنتن‌های ماهواره‌ای هوشمند، دقت مسیریابی ماهواره‌ای در ورژن 46 میلی‌متری این ساعت تا 30 درصد بیشتر شده است. ناگفته نماند، می‌توانید Watch GT 4 را با اپلیکیشن‌هایی مثل Strava ،Komoot ،Runtastic و Petal Maps (اختصاصی هواوی) نیز یکپارچه کنید.

قابلیت‌های پزشکی-سلامتی

در Watch GT 4 به لطف تکنولوژی +TruSeen 5.5 – که مجموعه‌ای جدید از سنسورها و الگوریتم‌ها را شامل می‌شود – می‌توان پارامترهای سلامتی – از جمله ضربان قلب، SpO2 (اشباع اکسیژن خون) و سطح استرس – را با دقت بالا ردیابی کرد. طبق ادعای هواوی، سنسور PPG موجود در این ساعت ضمن مانیتورینگ ضربان قلب، می‌تواند ضربان غیرعادی موسوم به آریتمی را تشخیص داده و به کاربر اعلام کند. همچنین، قابلیتی تحت عنوان TruSleep 3.0، علاوه بر ردیابی خواب کاربر، می‌تواند تنفس غیرعادی وی را نیز تشخیص دهد. ناگفته نماند، پارامترهای مخصوص بانوان – از جمله تعیین زمان عادت ماهیانه، تخمک‌گذاری و باروری – در Watch GT 4 پیش‌بینی شده و طبق ادعای هواوی، پیش‌بینی روز نخست عادت ماهیانه در این ساعت تا 15 درصد نسبت به ساعت‌های عادی دقیق‌تر است.

امکانات ورزشی

درست مثل اپل واچ، در Watch GT 4 نیز حلقه‌های ردیابی فعالیت فیزیکی موسوم به Activity Rings 2.0 (شامل سه حلقه برای نمایش میزان تحرک، تمرین و ایستادن) در نظر گرفته شده که در صورت تکمیل این سه حلقه (دست‌یابی به هدف از پیش‌تعیین شده) در پایان روز به شکل نمادین یک مدال به کاربر داده می‌شود. در اپلیکیشنی به نام Stay Fit، کاربر می‌تواند مدیریت کالری خود – اعم از کالری دریافتی، کالری فعال، کالری مصرف‌شده در هنگام استراحت و یا کمبود کالری – را در دست بگیرد.

مثل سایر ساعت‌های هوشمند، در اینجا نیز بیش از 100 حالت ورزشی (از جمله فوتبال، بسکتبال، پیاده‌روی، دو، دوچرخه‌سواری، شنا و ...) پیش‌بینی شده است. جالب است بدانید، چنان‌چه ضربان قلب شما در هنگام انجام ورزش از آنچه هدف‌گذاری کرده‌اید کمتر شود، ساعت این مورد را از طریق صدا یا هشدار لرزشی به شما اطلاع می‌دهد.

قیمت و زمان عرضه

ثبت پیش‌سفارش برای خرید Huawei Watch GT 4 در اروپا و بریتانیا آغاز شده و این محصول رسما از 4 اکتبر (12 مهر) وارد بازارهای مذکور می‌شود.

قیمت مدل‌های 41 میلی‌متری و 46 میلی‌متری این ساعت در رنگ‌ها و بندهای مختلف به شرح زیر است:

- مدل 46 میلی‌متری در رنگ مشکی و بند لاستیکی (از جنس فلوئورو الاستومر) به قیمت 249.99 یورو/ 229.99 پوند

- مدل 46 میلی‌متری در رنگ سبز با بند کامپوزیتی و رنگ قهوه‌ای با بند چرمی به قیمت 269.99 یورو/ 249.99 پوند

- مدل 46 میلی‌متری در رنگ خاکستری با بند استیل ضدزنگ (با گرید 316L) به قیمت 349.99 یورو/ 299.99 پوند

- مدل 41 میلی‌متری در رنگ سفید با بند چرمی به قیمت 249.99 یورو/ 229.99 پوند

- مدل 41 میلی‌متری در رنگ طلایی با بند Milanese به قیمت 299.99 یورو/ 249.99 پوند

- مدل 41 میلی‌متری در رنگ نقره‌ای با بند استیل ضدزنگ به قیمت 399.99 یورو/ 349.99 پوند

منبع : Huawei


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا