معرفی Watch GT 2 Pro – اسمارت‌واچ جدید هواوی با شارژ بی‌سیم Qi

نمایش خبر

تاریخ : 1399/6/23        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، Huawei Watch GT 2 Pro ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : کمپانی هواوی در روز پنجشنبه 10 سپتامبر 2020 (20 شهریور 1399) در جریان کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان این شرکت، پس از معرفی سیستم‌عامل HarmonyOS 2.0 و رابط کاربری EMUI 11، از جدیدترین ساعت هوشمند خود رونمایی کرد. این ساعت پرچمدار Watch GT 2 Pro نام داشته و نسخه به‌روزرسانی‌شده Watch GT 2 است که یک سال پیش معرفی شده بود. بدنه‌ای از تیتانیوم، بخش پشتی سرامیکی و شیشه یاقوت کبود، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و قابلیت‌های متنوع در حوزه سلامت و تناسب اندام، از نقاط قوت این ساعت هوشمند به شمار می‌روند. ناگفته نماند، در کنار این ساعت هشمند، هواوی از یک هدست تماما بی‌سیم به نام FreeBuds Pro نیز پرده برداشت.

Watch GT 2 Pro

ساعت هوشمند Watch GT 2 Pro بدنه‌ای به ابعاد 11.4×46.7×46.7 میلی‌متر داشته و دو دکمه پاور و عملکرد در سمت راست. آن به چشم می‌خورد. فریم تیتانیومی، در ترکیب با پوشش یاقوت کبود صفحه و قسمت پشتی ساعت – که از جنس سرامیک است – ظاهری شکیل به دستگاه بخشیده و وزن آن را به 52 گرم (بدون بند) می‌رساند. اسمارت‌واچ جدید هواوی در رنگ‌های مشکی (Night Black) و خاکستری (Nebula Grey) به تولید می‌رسد. بندهای این ساعت نیز در همین دو رنگ‌بندی طراحی شده تا با رنگ بدنه هم‌خوانی داشته باشد. بند مشکی‌رنگ از جنس "فلوئورو الاستومر" بوده و بند خاکستری، چرمی است. ناگفته نماند، این دیوایس در دو مدل کلاسیک و اسپورت به فروش می‌رسد.

Watch GT 2 Pro دارای یک نمایشگر AMOLED به قطر 1.39 اینچ است و هواوی از رزولوشن 454×454 پیکسلی آن با عنوان HD یاد می‌کند. وجود بیش از 200 واچ‌فیس مختلف برای این ساعت می‌تواند تقریبا هر سلیقه‌ای را راضی نگه دارد. جالب است بدانید در برخی واچ‌فیس‌های پیش‌بینی شده، زمان طلوع و غروب خورشید و ماه و حتی حالت‌های مختلف ماه (اعم از هلال ماه نو، ماه کامل و ...) به صورت گرافیکی به تصویر کشیده می‌شوند. امکان شخصی‌سازی واچ‌فیس‌ها با استفاده از عکس‌های روی گوشی نیز پیش‌بینی شده است.

پردازنده Kirin A1 در قلب این ساعت قرار داشته و 4 گیگابایت حافظه داخلی و ظاهرا 32 مگابایت RAM به کمک پردازنده می‌آیند. البته سیستم‌عامل LiteOS بخشی از حافظه داخلی را اشغال کرده و فضایی که در اختیار کاربر قرار دارد، عملا کمتر از 4 گیگابایت خواهد بود. البته به گفته هواوی، همین حجم از حافظه برای ذخیره حدود 500 آهنگ کافی‌ست. در صورت اتصال ساعت به گوشی هوشمند از طریق بلوتوث، کنترل تماس‌های ورودی گوشی (از جمله پاسخ، رد تماس و یا بی‌صدا کردن آن) از طریق ساعت امکان‌پذیر است. بدنه Watch GT 2 Pro با تحمل فشار 5 اتمسفر در برابر آب مقاوم بوده و می‌تواند تا 10 دقیقه در عمق 50 متری آب دوام بیاورد.

هواوی ظرفیت باتری به کار رفته در این ساعت را اعلام نکرده، اما به گفته شرکت سازنده، این باتری در حالت متعارف حدود 2 هفته، در هنگام پخش موسیقی تا 24 ساعت و در صورت روشن بودن GPS تا 30 ساعت دوام خواهد داشت. از نکات مثبت Watch GT 2 Pro می‌توان به تکنولوژی شارژ سریع 5 واتی آن اشاره کرد که به گفته هواوی، ظرف 5 دقیقه شارژ، انرژی لازم برای 10 ساعت کاربری را فراهم می‌کند. با توجه به فناوری شارژ بی‌سیم Qi، تقریبا هر شارژری که با این استاندارد سازگاری داشته باشد می‌تواند باتری Watch GT 2 Pro را شارژ کند. جالب است بدانید برای شارژ این باتری حتی می‌توان از قسمت پشتیِ برخی اسمارت‌فون‌ها (مثل پرچمدارهای جدید سامسونگ و هواوی) کمک گرفت.

از لحاظ امکانات ورزشی و سلامت، Watch GT 2 Pro یک دستگاه نسبتا کامل به حساب می‌آید. ردیابی بیش از 100 حالت ورزشی – اعم از 17 حالت حرفه‌ای و 85 حالت سفارشی – در این ساعت پیش‌بینی شده است. به گفته هواوی، به محض شروع فعالیت ورزشی از سوی کاربر، ساعت نوع آن را تشخیص داده و آن فعالیت را در قالب یکی از 6 حالت متداول زیر ردیابی می‌کند: دو در فضای سرپوشیده، دو در محیط آزاد، پیاده‌روی در فضای سرپوشیده، پیاده‌روی در محیط آزاد، اسکی‌واره و پاروزنی (روئینگ). از جمله امکانات جدید در این ساعت، می‌توان به حالت‌های اسکی و اسنوبورد اشاره کرد. همچنین طبق ادعای هواوی، Watch GT 2 Pro با تحلیل وضعیت بدن گلف‌باز در هنگام زدن ضربه به توپ گلف و همچنین اندازه‌گیری سرعت این حرکت، می‌تواند به‌سان یک مربی او را در این ورزش کمک کند.

همان‌طور که قبلا هم اشاره شد، Watch GT 2 Pro به GPS درونی مجهز بوده و کاربر برای مسیریابی می‌تواند از آن استفاده کند. اما نکته جالب‌تر، وجود قابلیتی موسوم به Route Back است که به موجب آن کاربر می‌تواند مسیر طی شده خود را در حافظه ساعت ثبت نموده و در صورت گم شدن، از این قابلیت برای پیدا کردن مسیر بازگشت خود استفاده کند. البته نقطه ضعف ساعت جدید هواوی در این قسمت آن است که بر خلاف آنچه در اپل‌واچ شاهد بوده‌ایم، در Watch GT 2 Pro هیچ اپلیکیشن نقشه‌خوانی از سوی شرکت سازنده تدارک دیده نشده است. هرچند به گفته هواوی، می‌توان دیگر سرویس‌های موجود در این زمینه را برای Watch GT 2 Pro استفاده کرد، اما در حال حاضر هیچ یک از سرویس‌های ردیابی پرطرفدار (مثل Strava) در این ساعت پشتیبانی نمی‌شوند.

یکی دیگر از کارکردهای مهم هر اسمارت‌واچی اندازه‌گیری کمیت‌های مربوط به سلامت بدن است که Watch GT 2 Pro در این زمینه نیز چیزی کم ندارد. سنسوری که طبق ادعای شرکت سازنده از لحاظ گسیل نور بهبود یافته و یادگیری ماشینی در آن بهتر شده است، در کنار اپلیکیشن +TruSeen 4.0 ضربان قلب کاربر را به صورت 24 ساعته مانیتور کرده و چنانچه تعداد ضربان قلب در دقیقه از محدوده نرمال بیشتر یا کمتر باشد، به کاربر هشدار داده می‌شود. حداکثر اکسیژن مصرفی (VO2 Max) و درجه اشباع اکسیژن خون (SpO2) نیز از دیگر کمیت‌هایی‌ست که ساعت جدید هواوی آن را اندازه‌گیری می‌کند.

اپلیکیشن TruSleep 2.0 ضمن ردیابی خواب کاربر به شکل علمی، می‌تواند 6 نوع مشکل متداول در زمینه خواب را تشخیص داده و برای از بین بردن آنها راه‌حل ارائه کند. جالب است بدانید، در زمانی که شما خواب هستید، اپلیکیشن TruSleep با بررسی ضربان قلب و همچنین تحلیل تنفس، به کیفیت خواب شما نمره می‌دهد. اپلیکیشن TruRelax نیز با ارائه تکنیک‌های تنفس به شما کمک می‌کند تا از استرس خود بکاهید. ناگفته نماند، همان طور که می‌دانید تغییر ناگهانی در فشار هوا همواره با دگرگونی‌های جوّی همراه بوده است. با توجه به تجهیز Watch GT 2 Pro به سنسور فشارسنج یا بارومتر، تغییرات فشار هوا در لحظه به کاربر یادآوری می‌شود تا وی بتواند خود را برای شرایط جوی پیش‌بینی نشده آماده کند.

گفتنی‌ست، ساعت جدید هواوی با گوشی‌های اندرویدی مجهز به اندروید 4.4 و بالاتر و همچنین آیفون‌های دارای iOS 9.0 و بالاتر سازگار خواهد بود. ساعت هوشمند Watch GT 2 Pro تا پایان ماه سپتامبر وارد بازار می‌شود. مدل اسپورت این ساعت 329 یورو و نسخه کلاسیک آن (با بند چرمی) 349 یورو قیمت‌گذاری شده است.

FreeBuds Pro

همان طور که در مقدمه هم گفته شد، در کنار این ساعت هوشمند، هواوی از یک هدست جدید تماما بی‌سیم به نام FreeBuds Pro نیز پرده‌برداری کرد. یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های این هدفون، حذف نویز هوشمند و پویاست که به گفته هواوی، برای اولین بار در صنعت شاهد آن هستیم. به موجب این قابلیت، هدست جدید هواوی می‌تواند بر اساس شدت صداهای محیط اطراف کاربر، حذف نویز را در سه حالت مختلف پیاده‌سازی کند. شرکت سازنده، حداکثر میزان کاهش نویز در این هدست را 40 دسی‌بل اعلام کرده و مدعی شده که این سطح از حذف نویز حتی از AirPods Pro هم بالاتر است.

کنترل هدست از طریق فشار دادن پایه آن و یا حرکت دادن انگشت به دور آن میسر خواهد بود. عمر باتری این محصول (به همراه کیس شارژر) در صورت فعال بودن حذف نویز تا 20 ساعت و در صورت غیرفعال بودن آن، تا 30 ساعت برآورد شده است. هدست FreeBuds Pro در رنگ‌های مشکی، سفید و نقره‌ای به تولید رسیده و در ماه اکتبر با قیمت 199 یورو عرضه خواهد شد.

منبع : Huawei


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا