معرفی نخستین تبلت گیمینگ نوبیا با نام Red Magic Gaming Tablet

نمایش خبر

تاریخ : 1402/4/16        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : بازی Game ، اسنپ دراگون 8 پلاس جن 1 Snapdragon 8+ Gen 1 ، تبلت Tablet ، نسل پنجم 5G ، زد تی ای ZTE
واحد خبر mobile.ir : با فراگیر شدن گوشی‌های هوشمند، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای خرید کنسول‌هایی مثل پلی‌استیشن یا Xbox، بازی‌های مورد علاقه خود را با اسمارت‌فون انجام دهند. از این رو چند سالی‌ست که گوشی‌های مخصوص بازی – یا گیمینگ‌فون‌ها – جایگاه خود را بین مشتریان پیدا کرده‌اند. اما شاید نمایشگر این گوشی‌ها نتواند برخی کاربران را راضی کند. از این رو بعضی برندها – از جمله نوبیا (زیربرند ZTE) – تولید تبلت‌های گیمینگ را نیز در دستور کار خود قرار داده‌اند. در همین راستا، نوبیا روز چهارشنبه 5 جولای 2023 (14 تیر 1402)، ضمن معرفی گوشی گیمینگ Red Magic 8S Pro و +Red Magic 8S Pro، از یک تبلت مخصوص بازی با نام Red Magic Gaming Tablet نیز پرده برداشت.

نوبیا در ساخت بدنه Red Magic Gaming Tablet از فلز استفاده کرده که ظاهری شکیل و در عین حال مستحکم به این تبلت می‌بخشد. بر خلاف اکثر گوشی‌های گیمینگ – که ظاهری فانتزی و تا حدی نامتعارف دارند – در طراحی این تبلت، المان غیرمعمولی به چشم نمی‌خورد، به جز ماژول دوربین که در طراحی آن از شکل مدارهای الکترونیکی الگو گرفته شده است. به گفته شرکت سازنده، این طراحی می‌تواند حس گیمینگ و تکنولوژی را به کاربر منتقل کند. گفتنی‌ست، Red Magic Gaming Tablet در ابعاد 6.5×181.91×279.68 میلی‌متر طراحی شده و 613 گرم وزن دارد.

در بخش جلویی تبلت، یک نمایشگر ال‌سی‌دی نسبتا بزرگ (از نوع IPS) به قطر 12.1 اینچ حضور دارد. این پنل 10 بیتی – که 87 درصد از سطح رویی بدنه را پوشش داده – رزولوشن 2K (معادل 1600×2560 پیکسل) دارد. این نمایشگر با نسبت تصویر 16:10 طراحی شده که تجربه بصری مناسبی را برای بازی به دست می‌دهد. نرخ به‌روزرسانی 144 هرتزی و نرخ نمونه‌برداری تاچ 240 هرتزی این نمایشگر نیز برای انجام بازی گزینه‌های ایده‌آلی به شمار می‌روند. از دیگر مشخصات این نمایشگر می‌توان به حداکثر روشنایی نقطه‌ای 600 نیتی و محافظت از چشمان کاربر با فیلتر کردن نور آبی اشاره کرد.

وجود تراشه قدرتمند Snapdragon 8+ Gen 1 تا حد زیادی خیال کاربر را از بابت پردازش تبلت راحت می‌کند. این چیپ‌ست نانومتری شامل یک هسته 3.2 گیگاهرتزی Cortex-X2، سه هسته 2.75 گیگاهرتزی Cortex-A710 و چهار هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A510 بوده و برای پردازش گرافیکی به Adreno 730 وابسته است. شرکت سازنده برای حافظه RAM گزینه‌های 12 و 16 گیگابایتی (از نوع LPDDR5) و برای حافظه داخلی گزینه‌های 256 و 512 گیگابایتی (از نوع UFS 3.1) را در نظر گرفته است.

مثل بیشتر تبلت‌ها، در اینجا نیز نباید مجموعه دوربین سطح بالایی را انتظار داشته باشیم، زیرا شرکت سازنده در ساخت این تبلت، به یک دوربین در پشت و یکی در جلو بسنده کرده است. دوربین پشتی 13 مگاپیکسلی بوده و یک فلش ال‌ای‌دی نیز در کنار آن قرار دارد. با وجود اینکه تنها یک دوربین در پشت دستگاه تعبیه شده، نوبیا – همان طور که گفته شد – این دوربین را در ماژولی الهام گرفته از طراحی مدارهای الکترونیکی جای داده تا صرفا به جنبه‌های زیبایی تبلت اضافه کند. ناگفته نماند، یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی نیز در جلوی دستگاه تعبیه شده است.

تأمین انرژی Red Magic Gaming Tablet بر عهده یک باتری دو سلولی به ظرفیت 10,000 میلی‌آمپر ساعت گذاشته شده است. این باتری از استاندارد شارژ 80 واتی پشتیبانی کرده و در عرض 24 دقیقه می‌توان ذخیره آن را به 50 درصد رساند. فول-شارژ باتری نیز 55 دقیقه زمان خواهد برد. وجود چهار اسپیکر با صدای Hi-Fi، می‌تواند بازی با این تبلت را لذت‌بخش‌تر کند. لازم به ذکر است، ظاهرا هیچ روشی برای احراز هویت بیولوژیک کاربر (اعم از حسگر اثر انگشت یا قابلیت تشخیص چهره) در این تبلت پیش‌بینی نشده و قفل‌گشایی گوشی باید به ناچار از طریق ورود رمز یا الگو انجام شود.

رابط کاربری Red Magic OS 8.0 (احتمالا مبتنی بر اندروید 13) بخش نرم‌افزاری این تبلت را تشکیل می‌دهد. بلوتوث 5.3 و وای-فای 6 نیز از جمله گزینه‌های ارتباطی این تبلت به شمار می‌روند. اما نکته مثبت در آنجاست که کاربر برای اتصال به اینترنت فقط به وای-فای متکی نبوده و با توجه به پذیرش سیم‌کارت نانو در Red Magic Gaming Tablet، می‌توان به شبکه پرسرعت 5G نیز متصل شد.

با توجه به ماهیت گیمینگ در این تبلت، بد نیست به برخی قابلیت‌های مخصوص بازی در این دستگاه اشاره کنیم که سرآمد آنها قابلیت نرم‌افزاری Red Magic Game Space است. این ویژگی در حقیقت یک محیط اختصاصی گیمینگ است که ضمن ارتقاء تجربه بازی، دسترسی به قابلیت‌های بازی-محور متنوع در این تبلت را فراهم می‌کند. همچنین، با توجه به اینکه داغ کردن دیوایس‌های گیمینگ امری اجتناب‌ناپذیر است، شرکت سازنده یک سیستم خنک‌کننده – موسوم به ICE Magic – را در نظر گرفته و مدعی شده که این سیستم می‌تواند در هنگام اجرای بازی‌های سنگین و داغ کردن CPU، دما را تا 5 درجه سلسیوس کاهش دهد.

یکی از ویژگی‌های جالب این تبلت در آنجاست که اگر در هنگام بازی (یا هر فعالیت دیگری) با تبلت، صفحه نمایش را بیش از حد به صورت خود نزدیک کنید، به شما هشدار داده می‌شود. گفتنی‌ست، صفحه نمایش بزرگ و نسبت تصویر آن (16:10) این امکان را فراهم کرده تا بتوان وسایل جانبی مختلف – اعم از کی‌بورد، موس یا دسته بازی – را به آن متصل و تجربه کار با دسک‌تاپ را شبیه‌سازی کرد. به این ترتیب، کاربر می‌تواند علاوه بر بازی‌های معمول موبایل، بازی‌های پیشرفته‌تر را نیز اجرا کند. همچنین، با توجه به وجود وسایل جانبی مثل قلم استایلوس و کی‌بورد مغناطیسی برای این تبلت، می‌توان برای مقاصد بهره‌وری در محیط کار نیز از آن استفاده کرد.

ظاهرا Red Magic Gaming Tablet فقط در رنگ مشکی به تولید می‌رسد. فروش این تبلت در چین رسما از 11 جولای (20 تیر) آغاز می‌شود. Red Magic Gaming Tablet در دو پیکربندی وارد بازار خواهد شد. مدل پایه با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی 3,899 یوان چین قیمت دارد که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 537 دلار آمریکا. ورژن پیشرفته این تبلت با 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی نیز به قیمت 4,599 یوان (634 دلار) به فروش خواهد رسید. وسایل جانبی تدارک دیده شده برای این دیوایس، یعنی کی‌بورد مغناطیسی و قلم استایلوس نیز به‌ترتیب به قیمت 599 یوان (82 دلار) و 399 یوان (55 دلار) فروخته خواهند شد.

منبع : nubia


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا