معرفی گیمینگ‌فون‌های جدید نوبیا Red Magic 8 Pro و +Red Magic 8 Pro - باتری 6,000، شارژر 165 واتی

نمایش خبر

تاریخ : 1401/10/5        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : اسنپ دراگون 8 جن 2 Snapdragon 8 Gen 2 ، گوشی هوشمند Smartphone ، نسل پنجم 5G ، اندروید Android ، گوشی مخصوص بازی Gaming Phone ، ZTE nubia Red Magic 8 Pro ، ZTE nubia Red Magic 8 Pro+ ، زد تی ای ZTE
واحد خبر mobile.ir : پس از چند هفته رخنه اطلاعات در مورد نسل بعدی گوشی‌های مخصوص بازی زیر مجموعه نوبیای شرکت ZTE، این برند امروز از Red Magic 8 Pro و +Red Magic 8 Pro رونمایی کرده که جانشینانی Red Magic 7 و Red Magic 7 Pro (معرفی شده در فوریه گذشته) می‌شوند. نسخه عادی و پروی این دو گوشی در زمینه پردازش، دوربین و صفحه‌نمایش تفاوتی با هم نداشته و تنها تفاوت‌های مهم این دو را باید در باتری و شارژر آن‌ها جست‌وجو کرد جایی‌که مدل عادی به یک باتری قوی‌تر اما با شارژر ضعیف‌تر مجهز شده اما در نسخه پرو پلاس با وجود باتری ضعیف‌تر با شارژری به مراتب قوی‌تر روبرو می‌شویم. پردازش در این دو گوشی طبیعتا با Snapdragon 8 Gen 2 انجام می‌شود.

با توجه به شباهت کامل این دو مدل معرفی آن‌ها را به‌صورت همزمان انجام می‌دهیم و به‌جای خود به تفاوت‌های مابین آن‌دو اشاره می‌کنیم.

طراحی و شکل ظاهری

Red Magic 8 Pro و +Red Magic 8 Pro از همان نگاه نخست طراحی جدید و متفاوتی را نسبت به قبل به‌نمایش می‌گذارند؛ جایی‌که علاوه بر شکل عجیب و غریب بخش پشتی (که البته برای یک گوشی گیمینگ کاملا طبیعی به‌نظر می‌رسد) حالا از طراحی کاملا تخت برای پشت و روی دستگاه استفاده شده و لبه‌های تیزی نیز در چهارگوشه آن نیز به‌چشم می‌خورد. بدین‌ترتیب با طراحی کاملا باکسی و مستطیلی‌شکل به‌خوبی می‌توان این سری را از هم‌تایان پیشین آن تفکیک کرد. این دو مدل به‌جز رنگ مشکی ساده در یک نسخه مشکی شفاف یا Transparent نیز عرضه می‌شوند که این دومی نمادی از برخی اجزای داخلی مثل پردازنده را به‌نمایش می‌گذارد. در این ورژن (که البته ظاهرا در ابتدا در دسترس نخواهد بود)، فن فیزیکی دستگاه را می‌توان مشاهده کرد. ابعاد و وزن این دو گوشی یکسان بوده و در تمامی موارد اندکی نسبت به Red Magic 7 Pro کم‌تر شده‌اند. ابعاد این دو مدل 8.9×76.3×164 میلی‌متر است و با وزن 228 گرمی برای یک گوشی گیمینگ سبک به‌نظر می‌رسند.

Red Magic 8 Pro و +Red Magic 8 Pro بار دیگر از همان سیستم دوربین سلفی زیر لایه نمایشگر استفاده می‌کنند که به حس تمام‌صفحه این دو گوشی کمک فراوانی می‌کند. جایگاه دوربین‌ها در هر دوی این مدل‌ها با تفاوت نسبت به Red Magic 7 Pro و 7S Pro به‌صورت خطی و عمودی به مرکز نیمه بالای بخش پشتی تغییر یافته و بدین‌ترتیب به Red Magic 7 و 7S شباهت پیدا کرده است. دکمه‌های جانبی سمت راست (موسوم به shoulder keys) که با افقی گرفتن دستگاه در بالا قرار می‌گیرند تعلق این دو مدل به رده گیمینگ را آشکار می‌کنند و می‌توان کارایی‌های مختلفی را به آن‌ها در بازی‌‌های مختلف منتسب کرد. سرعت برداشت تاچ در این دو دکمه 520 هرتز است.

صفحه‌نمایش

صفحه‌نمایش هر دو گوشی یک نمونه 6.8 اینچی AMOLED با نرخ رفرش 120 هرتزی و پشتیبانی از نمایش بیش از 1 میلیارد رنگ است که با وجود آن‌‌که همچنان از نسبت 20:9 در وضوح فول اچ‌دی برخوردار است اما رزولوشن آن اندکی تغییر کرده و به 2480×1116 پیکسل رسیده است. تراکم پیکسلی این پنل بدین‌ترتیب اندکی بیش‌تر شده و از 387ppi در Red Magic 7 Pro‌ به 400 پیکسل در هر اینچ می‌رسد.

نکته بسیار جذاب در مورد این صفحه‌نمایش به حاشیه‌های بسیار اندک آن در هر چهار طرف تعلق دارد که در دو سمت چپ و راست تنها 1.48 میلی‌متر، در بالا، 1.68 میلی‌متر و در پایین 2.28 میلی‌متر است. بدین‌ترتیب با توجه به نبود هرگونه حفره یا بریدگی در پنل برای قرارگیری دوربین سلفی، نسبت صفحه‌نمایش به بدنه در این دو گوشی رقم فوق‌العاده 93.7 درصد اعلام شده است.

میزان روشنایی نقطه‌ای این دو صفحه‌نمایش به 1,300nits‌ ارتقاء پیدا کرده و با deltaE کم‌تر از 1 در زمینه دقت رنگ نیز راضی‌کننده عمل می‌کند. نمایش محدوده رنگ DCI-P3، مکانیزم کاهش نور PWM با فرکانس 1,440 هرتزی و سرعت برداشت تاچ 960 هرتزی، سایر مشخصات این صفحه‌نمایش را تشکیل می‌دهند. سنسور اثر انگشت نوری دستگاه نیز درون همین صفحه‌نمایش قرار دارد.

دوربین سلفی زیر لایه صفحه‌نمایش

ZTE بیش از هر شرکت دیگری‌ ایده دوربین سلفی درون نمایشگر را جدی گرفته و پس از پله اول و تجربه نچندان موفق Axon 20 5G دو نسل دیگر از این فناوری را در مدل‌‌هایی مثل Axon 30 5G و Axon 40 Ultra نیز به‌کار گرفته است. Red Magic 8 Pro و +Red Magic 8 Pro حالا از نسل چهارم دوربین‌های سلفی درون پنل ZTE بهره می‌برند که با وجود آن‌که هنوز احتمالا با سطح ایده‌آل فاصله دارد اما می‌توان به مشاهده برخی بهبودها در این ایده امیدوار بود. خود دوربین سلفی ظاهرا تغییری نکرده و همچنان 16 مگاپیکسلی‌ست.

دوربین‌های اصلی

برخلاف یک گوشی پرچمدار عادی، گوشی‌های مخصوص بازی یا گیمینگ‌فون‌ها معمولا توجه‌ای به دوربین ندارند و این دو مدل جدید خانواده Red Magic نیز از این قاعده مستثنی نیستند؛ در هردوی این گوشی از یک دوربین تکی 50 مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی استفاده شده و یک دوربین ساده اولتراواید و یک واحد بی‌اهمیت ماکرو نیز در کنار آن حضور دارند. دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی از سنسور ISOCELL GN5 سامسونگ با ابعاد حسگر 1/1.57 اینچ و پیکسل‌هایی به اندازه 1 میکرون بهره می‌برد و دوربین 8 مگاپیکسلی اولتراواید آن نیز فاقد فوکوس خودکار است.

پردازنده - حافظه

پردازش در این دو مدل طبق انتظار با چیپ‌ست 4 نانومتری جدید Snapdragon 8 Gen 2 انجام می‌شود که با تک هسته Cortex-X3 در بالاترین سطح، دو هسته A715 و دو هسته A710 در سطح میانی و سه هسته Cortex-A510 در پایین‌ترین قسمت، به‌جرأت به‌عنوان قدرتمندترین راه‌حل پردازشی دنیای اندروید حداقل تا اواسط سال 2023 باقی می‌ماند. این پردازنده را گرافیک Adreno 740 یاری می‌کند و با حضور رم LPDDR5X و حافظه‌های داخلی UFS 4.0 کاملا در سطح یک پرچمدار تمام‌عیار ظاهر می‌شود. حافظه رم در رد مجیک 8 پرو، 8 یا 12 گیگابایت بوده و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی دارد. در رد مجیک 8 پرو پلاس حافظه پایه دستگاه 12GB/256GB است و با ارتقاء رم به 16 گیگابایت می‌توان حافظه داخلی 512 گیگابایتی یا 1 ترابایتی را نیز سفارش داد. نگفته پیداست که امکان ارتقاء حافظه داخلی از طریق کارت microSD در هیچ‌یک از این دو گوشی مطرح نیست.

سیستم خنک‌کننده

یکی از پایه‌ای‌ترین فناوری‌های یک گوشی مخصوص بازی چگونگی هندل کردن گرمای تولیدی اجزای داخلی آن به‌خصوص پردازنده دستگاه است و شرکت‌های مختلف بدین‌منظور از گزینه‌ها و ترفندهای متمایزی بهره می‌برند. در هردوی Red Magic 8 Pro و +Red Magic 8 Pro از سیستم خنک‌کنندگی پیشرفته‌ای (که شرکت سازنده به آن ICE 11 می‌گوید) استفاده شده که در آن با به‌کارگیری لایه‌های متعدد ورقه‌های گرافیتی، 2,068 میلی‌متر مربع اتاقک بخار (3D VC) و فن خنک‌کننده با سرعت چرخش حداکثر 20 هزار دور در دقیقه، حرارت سیستم به‌گفته شرکت سازنده تا 16 درجه کاهش پیدا می‌کند.

باتری شارژر

تفاوت مهم Red Magic 8 Pro و +Red Magic 8 Pro در بخش باتری و شارژر ظهور می‌کند جایی‌که نسخه پرو با تجهیز به باتری 6 هزار میلی آمپر ساعتی از یک شارژر 80 واتی برخوردار است که ذخیره انرژی باتری دستگاه را در عرض 35 دقیقه تکمیل می‌کند. در عوض در نسخه پرو پلاس ظرفیت باتری به 5 هزار میلی آمپر ساعت کاهش پیدا کرده اما شارژر GaN ارزشمند آن از توان بسیار بالای 165 واتی برخوردار است. به‌گفته برخی منابع با توجه به شرایط بازارهای جهانی و نیاز به کسب تأییدیه‌های متعدد، احتمال اندکی برای مشاهده این شارژر در نسخه جهانی این گوشی وجود دارد.

آنتن‌های 9 گانه پیرامونی، جک 3.5 میلی‌متری هدست، اسپیکرهای استریو، پورت USB-C با استاندارد سرعتی USB 3.2 Gen1، بلوتوث 5.3، وای‌فای 6 و موتور لرزشی X-axis دوگانه سایر مشخصات قابل ذکر در مورد این دو گوشی را تشکیل می‌دهند.

قیمت - زمان حضور در بازار

Red Magic 8 Pro و +Red Magic 8 Pro ظاهرا با اندروید 13 و رابط کاربری Red Magic OS 6.0 از 28 دسامبر (7 دی 1401) به بازار چین ارائه می‌شوند و از زمان حضور احتمالی آن‌ها در دیگر بازارها هنوز خبری در دست نیست. نسخه پایه 8GB/128GB رد مجیک 8 پرو با قیمت 3,999 یوان (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 574 دلار آمریکا) ارائه می‌شود و رد مجیک 8 پرو پلاس نیز در حافظه پایه 12GB/256GB از برچسب قیمتی 5,399 یوان (775 دلار) برخوردار است.


به روزرسانی - قیمت زد تی ای نوبیا رد مجیک 8 پرو در بازار ایران

گوشی زد تی ای nubia Red Magic 8 Pro به بازار ایران راه یافته. حدود قیمت گوشی زد تی ای nubia Red Magic 8 Pro در ایران از 54,900,000 تومان تا 64,900,000 تومان است.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی زد تی ای nubia Red Magic 8 Pro از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : nubia


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا