معرفی Iris Smart Ring - حلقه هوشمندی با امکان اندازه‌گیری فشار خون و حرارت

نمایش خبر

تاریخ : 1401/12/9        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : پوشیدنی Wearable
واحد خبر mobile.ir : اسمارت رینگ‌ها یا حلقه‌های هوشمند به‌عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ پوشیدنی‌ها، از مدت‌ها پیش در این بازار حضور داشته و جدا از شرکت‌های کوچک و ایده‌های استارت‌آپی متعدد، گه‌گاه برخی از بزرگان این صنعت نیز شانس خود را در این زمینه آزموده‌اند که از آن جمله می‌توان به Echo Loop آمازون در سال 2019 اشاره کرد. یکی از جدیدترین محصولات در این کلاس، Iris Smart Ring نام دارد که به‌تازگی کمپین تأمین مالی آن در سایت کیک‌استارتر راه‌اندازی شده است. این حلقه هوشمند تقریبا به‌طور کامل بر جنبه‌های پزشکی و سلامتی متمرکز بوده و اندازه‌گیری فشار خون و درجه حرارت بدن از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های قابل اشاره آن را تشکیل می‌دهند.

برای اندازه‌گیری فشار خون در این حلقه از حسگرهای مینیاتوری و کوچکی استفاده شده که به‌گفته شرکت سازنده در رده و گِرِید پزشکی طبقه‌بندی شده و بدین‌ترتیب می‌توان تا حدود زیادی به اطلاعات آن‌ها اعتماد کرد. این حلقه همچنین به‌عنوان یک پالس اکسی‌متر برای اندازه‌گیری میزان اشباع اکسیژن خون نیز به‌کار می‌رود. در ساختار Iris Smart Ring از یک حسگر PPG یا فوتوپلتیسموگرام برای تغییرات حجم خون استفاده می‌شود و شش آشکارساز نوری و 18 چراغ LED دارد. بدین‌ترتیب این ابزار پوشیدنی نسبت به دیگر نمونه‌های مشابه که به‌طور متوسط به 2 آشکارساز و 2 چراغ LED مجهز شده‌اند قدرت بالاتری را ارائه می‌کند.

با در کنار هم قرار گرفتن این مجموعه سنسور امکان اندازه‌گیری فاکتورهایی نظیر ضربان قلب، اکسیزن خون، حرارت و چند مورد دیگر فراهم شده و گزینه اندازه‌گیری فشار خون نیز در اواسط سال 2024 از طریق یک آپدیت OTA در دسترس قرار می‌‌گیرد. داده‌های به‌دست آمده از این حلقه طبق معمول برای دنبال کردن فعالیت‌های ورزشی، تأثیر رژیم‌های غذایی، کیفیت خواب و سطح استرس به‌‌کار می‌رود و از طریق یک اپلیکیشن می‌توان به‌صورت آنی به آن‌ها دسترسی داشت.

این حلقه که تنها 5 میلی‌متر عرض و 2.5 میلی‌متر ضخامت دارد از «کوچک‌ترین حسگر ثبت‌اختراع‌شده» جهان بهره می‌برد و به‌گفته شرکت سازنده باریک‌ترین حلقه هوشمند حاضر در بازار است. سایر بزرگ‌تر دیگر حلقه‌های حاضر در بازار جدا از تأثیر منفی بر ارگونومی و راحتی در استفاده، عملا به‌معنای لغزیدن و حرکت کردن آن‌ها روی انگشت نیز خواهد بود و بدین‌ترتیب احتمالا با خوانش غیر دقیق‌تری روبرو خواهیم شد. حال آن‌که Iris Smart Ring بسته به اندازه انگشت کاربران در سایزهای مختلف و متناسب عرضه می‌شود. وزن این ابزار نیز بسیار اندک و در حدود 5 گرم است.

پایه شارژ بی‌سیم این حلقه امکان فراهم آوردن چهار شارژ کامل باتری را خواهد داشت و با هر بار شارژ به‌گفته شرکت سازنده می‌توان تا 3 روز از این ابزار استفاده کرد. پروسه شارژ این حلقه نیز بسته به میزان باقی‌مانده شارژ بین 20 تا 40 دقیقه است.

نسخه پایه حلقه هوشمند Iris Smart Ring در حال حاضر با قیمت 137 فرانک سوییس (149 دلار آمریکا) در سایت کیک‌استارتر برای عرضه ارائه شده کامل‌ترین پکیج آن نیز 275 فرانک سوییس (299 دلار آمریکا) قیمت‌گذاری شده است. این پروژه در زمان نگارش این مطلب موفق به جمع‌آوری بیش از 224 هزار دلار سرمایه شده که از هدف اولیه 106 هزار دلاری آن کاملا فراتر رفته است.

منبع : Kickstarter


تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا