معرفی نسل جدید دستگاه‌های هوشمند Echo 2019 آمازون

نمایش خبر

تاریخ : 1398/7/4        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : اسپیکر هوشمند Smart Speaker ، صفحه‌نمایش هوشمند Smart Display ، پوشیدنی Wearable ، آمازون Amazon
واحد خبر mobile.ir : اسپیکرهای هوشمند که سابقه حضور آن‌ها در بازار به سال 2014 و زمان معرفی نسل اول Amazon Echo باز می‌گردد از پر طرفدارترین گجت‌های دیجیتالی محسوب شده و طبق گزارش Canalys از بازار اسپیکرهای هوشمند در سه‌ماهه دوم 2019 با ارائه 26.1 میلیونی به بازار، رشد سالیانه 55.4 درصدی را تجربه می‌کنند. آمازون در بین برندهای مطرح در زمینه اسپیکرهای هوشمند با اختلاف فراوان در صدر قرار داشته و طبق آخرین گزارش Canalys بیش از 25 درصد از سهم بازار جهانی را در اختیار دارد. این شرکت روز گذشته 25 سپتامبر 2019 (3 مهر 1398)، مجموعه جدیدی از دستگاه‌های سخت‌افزاری خود را معرفی کرد که مهم‌ترین آن‌ها اسپیکرهای هوشمند این شرکت هستند.

محصولات هوشمند Echo 2019 آمازون طیف متنوع و متعددی را در می‌گیرد که از دورخیز بلند این شرکت برای تعطیلات پیش رو خبر می‌دهند؛ 9 محصول هوشمند حاضر در این لیست جدا از نسل‌ جدید اسپیکرهای Echo، تولیدات جدید دیگری را نیز در بر می‌گیرد که همگی آن‌ها طبیعتا از دستیار دیجیتالی Alexa بهره می‌برند. از بین این تولیدات جدید آمازون، 7 محصول هم‌اینک از فروشگاه آمازون قابل تهیه هستند و دو محصول دیگر در حال حاضر تنها به صورت محدود و دعوت‌نامه‌ای در آینده نزدیک ارائه می‌شوند.

1- نسل سوم اسپیکر هوشمند Amazon Echo

نسل سوم اسپیکر هوشمند اکوی آمازون با وجود آنکه از لحاظ ابعاد و اندازه، در سایز کوچک‌تری نسبت به Echo Plus‌ ارائه شده اما سخت‌افزارهای صوتی مشترکی در آن‌ها دیده می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها یک ووفر 3 اینچی و یک توییتر 0.8 اینچی‌ست. دکمه‌های تغییر صدا همراه با Action button و رینگ روشنایی پیرامونی، روی دستگاه قرار گرفته و در بخش پشتی نیز به جز محل اتصال کابل پاور به جک 3.5 میلی‌متری هدست بر می‌خوریم.

این اسپیکر 148 میلی‌متری که 780 گرم وزن دارد از پارچه‌ با کیفیت‌تری در بخش‌های پیرامونی بهره می‌برد و در رنگ‌های ذغالی، خاکستری، کرمی و آبی با قیمت 99.99 دلار از هم‌اینک در فروشگاه آمازون در دسترس قرار دارد.

2- اسپیکر هوشمند Echo Dot با ساعت

نسل جدید اسپیکر کوچک Echo Dot آمازون در نگاه اول تفاوت خاصی با اکو دات پیشین ندارد و در زمینه صوتی نیز تفاوتی مابین این دو دیده نمی‌شود؛ با روشن کردن این مدل جدید اما تفاوت آن با نسل قبلی نمایان می‌شود جایی‌که روی بدنه جلویی این اسپیکر از یک LED نسبتا بزرگ استفاده شده که با نمایش ساعت کاربری تازه‌ای را به نمایش می‌گذارد.

نور این LED به صورت خودکار بسته به روشنایی محیط تنظیم شده و جدا از نمایش ساعت برخی اطلاعات دیگر مثل دمای هوا (در پاسخ به سوال پرسیده شده از الکسا) را نیز به نمایش می‌گذارد. این اسپیکر 300 گرم وزن داشته و قیمت آن 10 دلار بیشتر از اکو دات معمولی یعنی 59.99 دلار تعیین شده است.

3- اسپیکر هوشمند Echo Studio

اکو استودیو را باید پاسخ آمازون به Apple HomePod و Google Home Max تلقی کرد؛ جایی‌که با استفاده از سخت‌افزارهای قدرتمند و ارائه قابلیت Dolby Atmos 3D (که در هیچ‌یک از دو مدل رقیب وجود ندارد) از یک سو و قیمت کاملا پایین‌تر و رقابتی از سوی دیگر، شرایط سختی برای دیگر رقبا ایجاد شده است. در ساختار این مدل از 5 اسپیکر جهتی شامل 3 خروجی مید-رنج 2 اینچی (در چپ، راست و بالا)، یک توییتر 1 اینچی و یک ووفر 5.25 اینچی استفاده شده که در ترکیب باهم قادر به ایجاد صدای فراگیر و جهت‌داری هستند.

ووفر 5.25 اینچی این مجموعه با اینکه نسبت به HomePod مجهز به یک ووفر 4 اینچی کاملا قوی‌تر است اما مقایسه آن با هوم مکس با دو ووفر 4.5 اینچی، شرایط ضعیف‌تری را نشان می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های اکو استودیو باید به مبدل دیجیتال به آنالوگ 24 بیتی، فناوری صدای فراگیر شرکت سونی موسوم به 360Reality Audio و هاب خانه هوشمند Zigbee اشاره کرد که این آخری امکان کنترل دیگر دستگاه‌های خانه هوشمند را از طریق اکو استودیو فراهم می‌آورد. این اسپیکر هم‌اینک با قیمت 199.99 دلار در دسترس قرار دارد که در مقایسه با قیمت ورود به بازار گوگل هوم مکس و اپل هوم پاد با قیمت‌های به ترتیب 399 و 349 دلاری، کاملا ارزان‌تر به نظر می‌رسد.

4- نمایشگر هوشمند Echo Show 8

نمایشگرهای هوشمند را می‌توان نسل جدیدی از اسمارت‌اسپیکرها تلقی کرد که پس از معرفی Echo Show در اوائل سال 2017، حالا توسط بسیاری دیگر از شرکت‌ها نیز تولید می‌شود که از آن جمله باید به Nest Hub و Nest Hub Max گوگل و Portal و +Portal شرکت فیس‌بوک اشاره نمود. نسل جدید نمایشگرهای هوشمند شرکت آمازون Echo Show 8 نام دارد که که مابین مدل 5 اینچی Echo Show 5 و مدل 10 اینچی Echo Show قرار می‌گیرد. در این نمایشگر هوشمند همانطور که از نام دستگاه نیز مشخص است، از یک صفحه‌نمایش 8 اینچی استفاده شده که از وضوح HD بهره می‌برد و بر بالای آن یک دوربین 1 مگاپیکسلی برای ویدئوکال در نظر گرفته شده است.

برای حفظ هرچه بیشتر حریم خصوصی افراد، درپوش فیزیکی جداگانه‌ای برای این دوربین در نظر گرفته شده که درست بالای آن قرار دارد. اسپیکرهای بخش پشتی این مدل شامل دو خروجی 2 اینچی می شود که نسبت به اکوشوی 5 با یک اسپیکر 1.7 اینچی شرایط بسیار بهتری دارد و تنها اندکی ضعیف‌تر از اکوشوی 10 اینچی با دو اسپیکر 2.2 اینچی به نظر می‌رسد. وزن این مدل 1.037 گرم است و در دو رنگ سفید و کرمی با قیمت 129.99 دلاری (100 دلار ارزان‌تر از Echo Show ده اینچی) ارائه شده است.

5- چراغ هوشمند Echo Glow

اکو گلو محصول فانتزی جدیدی در لیست تولیدات آمازون است که باید آن را یک لامپ هوشمند با قابلیت کنترل از طریق الکسا با دستورات صوتی نامید. آمازون، Echo Glow را لامپ هوشمندی برای کودکان معرفی می‌کند که در آن امکان تغییر رنگ و روشنایی به‌وسیله صدا وجود دارد. این محصول علاوه بر کودکان می‌تواند برای بزرگسالان نیز در مواقع خاصی مثل جشن‌ها، جذاب باشد. Echo Glow با قیمت 29.99 دلار از امروز در فروشگاه آمازون در دسترس قرار دارد.

6- اسپیکر Echo Flex

اکو فلکس با وجود آن‌که کاملا به یک دوشاخه هوشمند شباهت دارد و حتی همانند آن، درون پریزهای برق جای می‌گیرد اما در عمل اسپیکر هوشمند کوچکی‌ست که دستورهای صوتی الکسا را دریافت می‌کند. هدف از طراحی این مدل ارائه اسپیکری کامپکت برای محیط‌های کوچک یا متفاوتی مثل حمام، سرویس بهداشتی و جاهایی‌ست که حضور یک اسپیکر بزرگ، ممکن است عجیب یا نا متناسب به نظر برسد.

با این اسپیکر می‌توان به آخرین خبرها و اطلاعات آب و هوا دست پیدا کرد یا دیگر دستگاه‌های خانه هوشمند را کنترل نمود. این اسپیکر همچنین به یک پورت جداگانه USB برای شارژ اسمارت‌فون مجهز است که کاربری آن را از یک اسپیکر کوچک و ساده ارتقاء می‌بخشد. Echo Flex با قیمت 29.99 دلار ارائه شده است.

7- ایرباد وایرلس Echo Buds

هدست‌های کاملا بی‌سیم موسوم به Earbuds چند سالی‌ست در بازار حضور داشته و حالا آمازون نیز با Echo Buds به جمع سازندگان آن‌ها پیوسته است؛ در هریک از خروجی‌های این ایرباد از دو میکروفون در بخش خارجی و یکی در قسمت داخلی برای حذف نویز استفاده شده که در اغلب محصولات مشابه به خصوص در تولیدات اپل نشانی از آن دیده نمی‌شود. این ایرباد مثل دیگر محصولات آمازون از امکان دریافت دستورات صوتی الکسا پشتیبانی می‌کند و از این لحاظ تفاوتی با دیگر محصولات این شرکت ندارد.

نکته جالب‌توجه در این ایرباد استفاده از فناوری شرکت Bose در زمینه کیفیت صدا و حذف نویز است که نگرانی‌ها در مورد میزان کیفیت این محصول در مقایسه با همتایان نام‌دار آن را به‌کلی از میان می‌برد. این ایرباد 129.99 دلاری درون یک جعبه برای شارژینگ قرار گرفته و باتری آن به گفته آمازون با هر بار شارژ، 20 ساعت دوام خواهد داشت.

8- عینک Echo Frame

اکو فریم به‌عنوان یکی از دو محصول آزمایشی و دعوت‌نامه‌ای آمازون در نگاه اول شبیه یک عینک طبی عادی به نظر می‌رسد اما در آن از چهار اسپیکر کوچک دارای قابلیت beamforming (انتقال نقطه‌ای صدا به مقصد مورد نظر) استفاده شده است.

با کمک این اسپیکرها می‌توان صدای با کیفیت را مستقیما به سمت گوش هدایت کرد و در صورت متصل کردن عینک به گوشی اندرویدی نیز می‌توان تماس‌های تلفنی را از طریق آن پاسخ داد، از رویدادهای تقویم مطلع شده و از ریمایندرهای تنظیم شده اطلاع حاصل کرد. اکو فریم با قیمت 179.99 دلار در ماه‌های آینده به صورت دعوت‌نامه‌ای در دسترس قرار خواهد گرفت.

9- حلقه Echo Loop

آخرین محصول جدید آمازون در این نوبت، حلقه هوشمندی به نام Echo Loop است که به دو میکروفون و کوچک‌ترین اسپیکر طراحی شده برای خانواده دیوایس‌های اکو، مجهز شده است. این حلقه که به گوشی کاربران متصل می‌شود در زمان دریافت تماس یا نوتیفیکیشن، شروع به لرزش کرده و حتی می‌توان با کمک آن یک تماس تلفنی کوتاه را نیز برقرار کرد.

این رینگ جذاب که در چهار اندازه کوچک (S)، متوسط (M)، بزرگ (L) و خیلی بزرگ (XL) ارائه می‌شود مثل اکو فریم در برنامه آزمایشی و دعوت‌نامه‌ای آمازون قرار داشته و قیمت آن در زمان حضور در بازار در ادامه سال جاری، 129.99 دلار تعیین شده است.

منبع : Amazon


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا