معرفی Nokia C12 با صفحه‌نمایش 6.3 اینچی و قیمت 120 یورویی

نمایش خبر

تاریخ : 1401/10/28        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، HMD Global ، اندروید گو Android Go ، Nokia C12 ، نوکیا Nokia
واحد خبر mobile.ir : مجموعه HMD Global‌ صاحب‌ امتیاز بخش موبایل برند نوکیا در روز چهارشنبه 18 ژانویه 2023 (28 دی 1401) از گوشی ارزان‌قیمت جدیدی در سری اندروید Go با نام Nokia C12 رونمایی کرده است. این گوشی همانطور که از اسم آن مشخص است آپدیتی برای Nokia C10 به حساب می‌آید که چیزی نزدیک به دو سال از معرفی آن در آوریل 2021 می‌گذرد. نگفته پیداست که با توجه به رده کاربری دستگاه انتظار قیمت بالایی از آن نمی‌رود و به‌تبع آن مشخصات این مدل نیز در سطح نازلی قرار دارد. C12 از صفحه‌نمایش نسبتا کوچک، پردازنده ضعیف و باتری کم‌حجمی بهره می‌برد که البته همگی آن در کلاس اندروید Go چندان غیر طبیعی به‌حساب نمی‌آیند.

اولین نکته در طراحی Nokia C12‌ که رده کاربری آن را به‌‌خوبی مشخص می‌کند حاشیه بسیار زیاد زیر صفحه‌نمایش است که حتی برای یک گوشی ارزان‌قیمت نیز اندکی بیش از اندازه به‌نظر می‌رسد حواشی جانبی و بالای صفحه‌نمایش نیز چندان اندک نبوده و کاملا از یک گوشی سطح بالاتر تفکیک می‌شوند. C12 در سه رنگ سبز نعنایی، آبی تیره و خاکستری متمایل به قهوه‌ای ارائه می‌شود که در هر سه مورد خطوط مورب در کاور بخش پشتی آن دیده می‌شود. این خطوط که تنها در لبه برآمدگی تک دوربین بخش پشتی حضور ندارند ظاهر قابل‌قبولی را به این قسمت می‌بخشند.

ابعاد گوشی 8.75×74.3×160.6 میلی‌متر بوده و حوالی 177 گرم وزن دارد. جنس بدنه از نوع پلی‌کربنات (نوعی پلاستیک) اعلام شده اما شاسی داخلی آن فلزی‌ست. C12 با دارا بودن استاندارد مقاومت IP52 در برابر پاشیده شدن ملایم قطرات آب مقاوم است که برای این کلاس امتیاز مثبتی به‌حساب می‌آید.

صفحه‌نمایش گوشی یکی از کوچک‌ترین پنل‌ها در این ابعاد با تنها 6.3 اینچ است که نسبت به C10 با پنل 6.52 اینچی نیز کوچک‌تر شده است. وضوح این صفحه‌نمایش، همانی‌ست که انتظار آن می‌رود یعنی 720×1600 پیکسل یا اچ‌دی پلاس در نسبت 20:9 که تراکمی نزدیک به 278 پیکسل در هر اینچ را ایجاد می‌کند. شرکت سازنده از حضور شیشه مقاوم روی این صفحه‌نمایش یاد کرده اما نوع این شیشه را اعلام نکرده است. پشت گوشی تنها یک دوربین 8 مگاپیکسلی ساده مجهز به فوکوس خودکار و فلش LED حضور دارد و بالای صفحه‌نمایش نیز یک دوربین سلفی ساده 5 مگاپیکسلی بدون فوکوس خودکار دیده می‌شود.

پردازش در این گوشی با پروسسور نسبتا ضعیف UNISOC SC9863A1 با لیتوگرافی منسوخ شده 28 نانومتری و 8 هسته Cortex-A55 (مرتب شده در دو دسته چهارتایی 1.6 و 1.2 گیگاهرتزی) انجام شده و 2 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد. رم این گوشی را می‌توان با کمک حافظه داخلی تا 2 گیگابایت دیگر نیز ارتقاء بخشید.

ظرفیت باتری این گوشی یکی از کم‌ترین مقادیر حتی در این کلاس است و با تنها 3 هزار میلی آمپر ساعت با توجه به پردازنده پرمصرف آن، انتظار چندانی را در دوام بالا (حداقل روی کاغذ) ایجاد نمی‌کند. این باتری طبیعتا از هرگونه شارژ پر سرعت بی‌بهره است و با شارژر تنها 5 واتی سرعت شارژ بسیار پایینی خواهد داشت.

Nokia C12 با وای‌فای نسخه n، بلوتوث 5.2 و درگاه سیمی منسوخ شده microUSB ارائه شده و جک 3.5 میلی‌متری هدست نیز در آن حضور دارد.

Nokia C12 با سیستم‌عامل اندروید 12 نسخه Go به بازار عرضه شده و شرکت سازنده 2 سال ارائه آپدیت‌های فصلی امنیتی را برای آن تضمین کرده است. این گوشی در بازارهای اروپایی با قیمت 120 یورو به بازار عرضه شده و برخی منابع از قیمت 130 دلاری آن برای بازار آمریکا، 105 پوندی در بریتانیا و 10,500 روپیه‌ای آن در هند خبر داده‌اند. آلمان و اتریش ظاهرا اولین کشورهای مقصد این مدل خواهد بود و به‌تدریج دیگر بازارهای هدف نیز به این لیست افزوده می‌شوند.

منبع : Nokia


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا