معرفی C21 ،C21 Plus و C2 2nd Edition – ارزان‌قیمت‌های جدید Android Go نوکیا

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1400/12/9        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید گو Android Go ، Nokia C21 Plus ، Nokia C21 ، Nokia C2 2nd Edition ، نوکیا Nokia
واحد خبر mobile.ir : شرکت نوکیا در روز یکشنبه 27 فوریه 2022 (8 اسفند 1400) از سه گوشی جدید در سری Android Go با نام‌های C21 ،C21 Plus و C2 2nd Edition رونمایی کرده که هر سه با مشخصات بسیار پایین، برای کاربران با بودجه‌های محدود در نظر گرفته شده‌اند. بالاترین مشخصات در این میان طبق انتظار به C21 Plus تعلق دارد که با نمایشگر HD، دوربین عمق میدان و باتری حجیم، از دو مدل دیگر مجزا می‌شود. C21 در اکثر موارد مشابه C21 Plus‌ عمل می‌کند و شاسی فلزی آن نیز به نسخه پلاس شباهت دارد. C2 2nd Edition به‌عنوان ساده‌ترین عضو این سه‌گانه با این‌که بار دیگر از شاسی فلزی بهره می‌برد اما برخی از مشخصات کلیدی آن نسبت به Nokia C2 قبلی این سری تنزل یافته است.

Nokia C21 Plus

نوکیا C21 Plus به‌عنوان پیشرفته‌ترین عضو این خانواده از ظاهر مدرن‌تری نیز بهره می‌برد و با بدنه فلزی و فرم لنزهای دوگانه دوربین در بخش پشتی تا حدودی از سبک تکراری و قدیمی گوشی‌های اندروید گو فاصله گرفته است. بدنه گوشی برای اولین بار در این سری از استاندارد مقاومت IP52 بهره می‌برد که با وجود آن‌که امکان غوطه‌ور کردن دستگاه در آب را ارائه نمی‌کند اما در برابر پاشیده شدن قطرات آب مقاوم است. روی صفحه‌نمایش نیز ظاهرا از یک شیشه مقاوم استفاده شده که نوع آن البته از سوی شرکت سازنده اعلام نشده است.

در ساختار این مدل یک صفحه‌نمایش 6.5 اینچی LCD به‌چشم می‌‌خورد که وضوحی برابر با 720×1600 پیکسل یا اچ‌دی پلاس در نسبت 20:9 دارد. دوربین سلفی گوشی که درون یک ناچ قطره‌ای در بالا جای دارد یک 5 مگاپیکسلی ساده است که جدا از تصویربرداری برای بازگشایی قفل از طریق شناسایی چهره نیز به‌‌کار می‌رود.

در پشت گوشی از یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار استفاده شده و یک سنسور عمق میدان و یک فلش LED نیز در کنار آن دیده می‌شوند. سنسور اثر انگشت دستگاه نیز در همین قسمت قرار دارد. پردازش در این مدل بر عهده چیپ پر مصرف 28 نانومتری Unisoc SC9863A است که از 8 هسته A55 با حداکثر فرکانس 1.6 گیگاهرتز همراه با گرافیک PowerVR GE8322 بهره می‌برد. رم گوشی 2،‌ 3 یا 4 گیگابایت است و 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء (از طریق اسلات اختصاصی microSD تا 256 گیگابایت دیگر) دارد.

C21 Plus‌ در دو نسخه مختلف از لحاظ ظرفیت باتری ارائه می‌شود که شامل یک نسخه حجیم‌تر 5,050mAh و یک ورژن 4 هزار میلی آمپر ساعتی دیگر می‌شود. در جعبه همراه این گوشی فارغ از ظرفیت باتری یک شارژر ضعیف 10 واتی قرار دارد که از طریق درگاه microUSB به دستگاه متصل می‌شود.

Nokia C21 Plus با سیستم‌عامل اندروید 11 نسخه Go به بازار ارائه شده و شرکت سازنده دو سال آپدیت‌های امنیتی را برای آن تضمین کرده است. نوکیا اطلاعاتی در مورد زمان عرضه و قیمت این مدل ارائه نکرده و تنها به ارائه شدن آن در آینده نزدیک بسنده کرده است.

Nokia C21

نوکیا C21 همانطور که از اسم آن مشخص است نسخه ساده‌تری از ورژن پلاس بوده و برخی امکانات مدل قبلی از آن حذف شده یا تنزل پیدا کرده‌اند. بدنه دستگاه همچنان فلزی بوده و شیشه روی صفحه‌نمایش نیز سر جای خود باقی‌ست اما خبری از استاندارد IP52 در لیست مشخصات دستگاه نیست. صفحه‌نمایش 6.5 اینچی اچ‌دی با دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی بخش بالایی بر جای خود باقی‌ست و نشان نوکیا نیز در پایین صفحه‌نمایش دیده می‌شود.

فرم اجزای بخش پشتی در این مدل تغییر کرده و در یک ساختار دایره‌ای تنها از یک دوربین 8 مگاپیکسلی همراه با فلش LED و سنسور اثر انگشت استفاده شده است. در پردازنده 28 نانومتری دستگاه نیز تغییری دیده نمی‌شود اما حافظه رم آن تنها در دو نسخه 2 یا 3 گیگابایت ارائه می‌شود. حافظه داخلی دستگاه همان 32 یا 64 مگاپیکسلی قبلی‌ست و از طریق اسلات اختصاصی microSD می‌توان آن را تا 256 گیگابایت دیگر نیز ارتقاء داد.

ظرفیت باتری گوشی یکی از اصلی‌ترین تغییرات Nokia C21 نسبت به C21 Plus به حساب می‌آید جایی‌که ظرفیت باتری به 3 هزار میلی آمپر ساعت کاهش پیدا کرده و شارژر همراه آن نیز فقط 5 واتی‌ست.

قیمت و زمان حضور این گوشی نیز هنوز رسما مشخص نشده اما همچنان با نسخه 11 اندروید Go با دو سال تضمین ارائه آپدیت‌های امنیتی عرضه می‌شود.

Nokia C2 2nd edition

اگر به گوشی ساده‌تری حتی نسبت به C21 احتیاج دارید، نوکیا نسل دوم C2 را با نام C2 2nd edition معرفی کرده است. این گوشی نسبت به نوکیا C2 تنها در یک مورد یعنی فلزی شدن بدنه با ارتقاء روبرو شده که نسبت به مدل پلاستیکی پیشین مقاومت بالاتری را ارائه می‌کند. با گذر از این ویژگی تقریبا همه چیز در C2 2nd edition با تنزل روبرو شده است. صفحه‌نمایش 5.7 اینچی دستگاه از لحاظ ابعاد و نسبت تصویر 18:9 تغییری نکرده اما وضوح آن از اچ‌دی پیشین به 480×960 پیکسل کاهش پیدا کرده است. بالای صفحه‌نمایش همچنان یک فلش LED به‌چشم می‌خورد اما وضوح دوربین سلفی آن از 5 مگاپیکسل به 2 مگاپیکسل کاهش پیدا کرده است.

دوربین بخش پشتی نیز 5 مگاپیکسلی‌ست و از این لحاظ تفاوتی نسبت به قبل ندارد. پردازش در این گوشی با یک چیپ‌ست 4 هسته‌ای با فرکانس حداکثر 1.5 گیگاهرتز انجام می‌شود که ظاهرا نسبت به قبل تغییر کرده اما بیش از این اطلاعات دیگری از این پروسسور در دست نیست. رم گوشی 1 یا 2 گیگابایت با حافظه داخلی 32 گیگابایتی است و در هر دو نسخه تک یا دو سیم‌کارته آن نیز از درگاه اختصاصی microSD استفاده شده است. در این گوشی مثل قبل از سنسور اثر انگشت پشتیبانی نمی‌شود.

ظرفیت باتری نیز از ساده‌سازی‌های نوکیا در امان نبوده و ظرفیت باتری این مدل از 2,800 میلی آمپر ساعت پیشین به 2,400mAh کاهش پیدا کرده است. یک ویژگی جالب در مورد باتری این مدل، امکان خارج کردن آن از دستگاه است که این روزها تقریبا در هیچ گوشی دیگری دیده نمی‌شود. شارژر دستگاه که از طریق درگاه microUSB به گوشی متصل می‌شود یک نمونه ساده 5 واتی‌ست که طبیعتا هیچ نشانی از شارژ سریع نیز در آن دیده نمی‌شود.

قیمت و زمان عرضه C2 2nd edition به بازار نیز مثل دو مدل قبلی مشخص نیست اما تغییری در نسخه 11 اندروید Go با دو سال تضمین ارائه آپدیت‌های امنیتی در آن ایجاد نشده است.


به روزرسانی - قیمت نوکیا سی 21 در بازار ایران

گوشی نوکیا C21 به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی نوکیا C21 از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.