معرفی Huawei Watch Buds - نخستین ساعت هوشمند جهان با هدست TWS

نمایش خبر

تاریخ : 1401/9/20        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : پوشیدنی Wearable ، ساعت هوشمند Smartwatch ، Huawei Watch Buds
واحد خبر mobile.ir : کمپانی هواوی در روز جمعه 9 دسامبر سال جاری میلادی (18 آذر 1401) طی رویدادی در چین از ساعت هوشمند Huawei Watch Buds رونمایی کرد. پوشیدنی تازه هواوی محصولی منحصر به فرد با طراحی نوآورانه به شمار می‌رود و همان طور که نام آن نشان می‌دهد، اولین نمونه‌‌ از این نوع به حساب می‌آید که علاوه بر اسمارت‌واچ، یک هدست TWS را نیز در خود جای داده است. شرکت چینی علاوه بر این دستگاه دو در یک، نه تنها گوشی هوشمند Nova 10 SE و هدفون FreeBuds 5i Pro بلکه سه اسمارت‌واچ دیگر شامل Huawei Kids Watch 5X و 5X Pro در کنار Huawei Watch GT 3 Pro collector’s Edition را نیز معرفی کرده است.

محصول ترکیبی Huawei Watch Buds در نگاه اول به دیگر ساعت‌های هوشمند معمول بازار شباهت دارد، اما صفحه‌نمایش دستگاه مانند ساعت‌های جیبی قدیمی باز می‌شود و زیر آن یک جفت هدست TWS تعبیه شده است. این طراحی که شرکت سازنده آن را Flip Cover نامیده، از لولای مستحکمی برخوردار است که کاربر می‌توان آن را با یک انگشت باز کند. هواوی اعلام کرده که هدست‌های حاضر در زیر صفحه‌نمایش ساعت از استاندارد مقاومت IP54 بهره می‌برند یعنی تا اندازه‌ای در برابر پاشیده شدن آب و گرد و غبار مقاومند، اما در عین حال هشدار داده که آب به هیچ عنوان نباید وارد محفظه هدست شود.

بدنه 47 میلی‌متری این ساعت از استیل ضد زنگ ساخته شده و همراه با یک بند 22 میلی‌متری به رنگ مشکی یا قهوه‌ای ارائه می‌شود. ارتفاع این محصول حدود 45 درصد بیشتر از نسخه سرامیکی Watch GT 3 Pro و 14.99 میلی‌متر است. وزن Huawei Watch Buds بدون بند، 66.5 گرم است که آن هم نزدیک به 33 درصد از نمونه سرامیکی Watch GT 3 Pro سنگین‌تر به نظر می‌رسد. هر یک از هدست‌ها نیز با بهره‌گیری از طراحی توگوشی، تنها 4 گرم وزن دارند.

نمایشگر دایره‌ای شکل و صاف این ساعت یک نمونه 1.43 اینچی AMOLED با رزولوشن 466x466 پیکسل و تراکم پیکسلی 326ppi است.

Huawei Watch Buds مانند اغلب اسمارت‌واچ‌های حال حاضر بازار از سنجش ضربان قلب، سنسور اشباع اکسیژن خون یا SpO2، سیستم ردیابی خواب و مدیریت استرس، امکان ارائه نوار قلب (ECG) و ثبت نشانه‌های فیبریلاسیون دهلیزی قلب پشتیبانی می‌کند. همچنین از بیش از 80 حالت ورزشی مختلف و 200 دوره آموزشی تناسب اندام بهره می‌برد.

هدست‌های همراه ساعت به آن‌چه کاهش نویز یا noise reduction خوانده می‌شود هنگام پخش موسیقی و برقراری تماس مجهز شده‌اند و کاربران می‌توانند تماس‌های دریافتی را به طور مستقیم و بدون نیاز به کار با گوشی یا ساعت، پاسخ دهند.

این محصولِ ترکیبی از بلوتوث 5.2 و NFC پشتیبانی می‌کند و مجهز بودن به ماهواره‌های موقعیت‌یابی BeiDou، GLONASS و GPS از جمله امکانات آن به شمار می‌روند.

سیستم‌عامل Huawei Watch Buds نسخه 3 پلتفرم HarmonyOS بوده و با گوشی‌های مجهز به اندروید 7 و بالاتر و iOS 9.0 و پیشرفته‌تر سازگار است. مطابق اعلام هواوی، دوام باتری 410 میلی‌آمپر ساعتی این محصول در مجموع 3 روز خواهد بود و شارژ کامل آن‌ از طریق شارژر بی‌سیم حدود 100 دقیقه زمان می‌برد. این در حالی است که Watch GT 3 Pro از یک باتری 530 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که در صورت استفاده معمول تا 14 روز و کار سنگین تا 8 روز دوام داشت. هر یک از هدست‌ها نیز به یک باتری 30 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده‌اند که با یک بار شارژ می‌توان تا 4 ساعت موسیقی پخش کرد یا به مدت 2.5 ساعت برای تماس تلفنی از آن‌ها استفاده کرد؛ بدون آن که قابلیت «کاهش نویز» فعال باشد.

فروش این محصول از همان روز معرفی در چین با قیمت 2,988 یوان (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 429 دلار) آغاز شده و هنوز اطلاعاتی در خصوص عرضه جهانی آن منتشر نشده است.

Huawei Kids Watch 5X and 5X Pro

همان طور که اشاره شد، هواوی در این رویداد از دو ساعت هوشمند تازه با نام‌هایHuawei Kids Watch 5X and 5X Pro برای کودکان هم رونمایی کرده است. این ساعت‌ها از نمایشگر 1.6 اینچی AMOLED با وضوح 360x320 پیکسل بهره می‌برند. بدنه این ساعت‌ها از پلاستیک فشرده ساخته شده و در بخش جلو به یک دوربین 5 مگاپیکسلی و در پشت ساعت به یک دوربین 8 مگاپیکسلی مجهز شده‌اند. بدنهKids Watch 5X and 5X Pro را می‌توان 360 درجه چرخاند یا به طور کامل از بند جدا کرد. تفاوت مدل Pro با نسخه استاندارد را باید در نمایشگر ثانویه تک‌رنگی جست‌وجو کرد که در پشت ساعت قرار گرفته و برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌توان تنها آن را فعال کرد.

Kids Watch 5X در اندازه‌های 56.3x43.58x14.45 میلی‌متر طراحی شده در حالی که مدل Pro اندکی ضخیم‌تر و 14.9 میلی‌متری است و 78.7 گرم وزن دارد. هر دو اسمارت‌واچ از 1 گیگابایت رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برند و اسلات نانوسیم فیزیکی، قابلیت اتصال سلولار، وای‌فای، بلوتوث 4.2 و استاندارد مقاومت IPX8 ( نفوذ آب تا عمق 1.5 متری به مدت 30 دقیقه، بدون مقاومت در برابر گرد و غبار) از جمله امکانات آن‌ها به حساب می‌آید.

نسخه پیشرفته‌تر این ساعت در دو رنگ بدنه بنفش یاسی (purple) و مشکی 1,989 یوان (286 دلار) قیمت دارد و مدل استاندارد در رنگ‌های آبی و صورتی 1,598 یوان (230 دلار) قیمت‌گذاری شده است.

Huawei Watch GT 3 Pro Collector’s Edition

Huawei Watch GT 3 Pro Collector’s Edition چهارمین ساعت هوشمندی است که هواوی در این نوبت معرفی کرده است. این اسمارت‌واچ، همان طور که نام آن هم نشان می‌دهد، نسخه جدیدی از Watch GT 3 Pro است که اواخر آوریل امسال رونمایی شد.

بدنه این محصول که در تعداد محدودی عرضه می‌شود، از سرامیک نانوکریستال مشکی ساخته شده است و تنها در یک مدل 43 میلی‌متری با قیمت 4,988 یوان (نزدیک به 717 دلار) در اختیار کاربران چینی قرار می‌گیرد.


به روزرسانی - قیمت هواوی واچ بادز در بازار ایران

ساعت هوشمند هواوی Watch Buds به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت ساعت هوشمند هواوی Watch Buds از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : Huawei


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا