معرفی Huawei Watch GT Cyber - ساعت هوشمند هواوی با بدنه جدا شونده

نمایش خبر

تاریخ : 1401/8/12
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، پوشیدنی Wearable ، Huawei Watch GT Cyber ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : شرکت هواوی در روز چهارشنبه 2 اکتبر 2022 (11 آبان 1401) همزمان با رونمایی از گوشی تاشوی Pocket S و کامپیوتر آل این وان MateStation X با پردازنده اینتل Core-i9، ساعت هوشمند جدیدی را نیز به نام Watch GT Cyber به‌نمایش گذاشته که نه‌تنها نسبت به تجربه‌های قبلی هواوی و مدل‌هایی مثل Watch 3 Pro و Watch GT 3 Pro ظاهر متفاوتی دارد بلکه ویژگی اصلی و مهم آن یعنی جدا شدن ساعت از مجموعه بند و بدنه را ظاهرا در مدل دیگری در این کلاس نمی‌توان مشاهده کرد. GT Cyber بدین‌ترتیب می‌تواند به‌سادگی در بدنه‌های مختلف قرار گرفته و تجربه منحصر به‌فردی را ارائه کند. این ساعت نسبت به Watch 3 Pro و Watch GT 3 Pro صفحه‌نمایش کوچک‌تری دارد.

اولین نکته جدید در طراحی Watch GT Cyber حتی پیش از آن‌که به مجزا بودن صفحه‌نمایش و بدنه بپردازیم به جایگاه دکمه چرخان جانبی آن تعلق دارد که برخلاف تجربه‌های اخیر هواوی از بالا به مرکز منتقل شده و ظاهر کلاسیک‌تری را به این اسمارت‌واچ بخشیده است.

اما مهم‌ترین جذابیت این مدل همانطور که پیش از این نیز اشاره شد جدا شدن خود ساعت از بقیه قسمت‌های بدنه است که در شخصی‌سازی آن تأثیر جالب‌توجه‌ای بر جای می‌گذارد. GT Cyber بسته به ترکیب بند و حاشیه پیرامونی صفحه‌نمایش در سه مدل Urban، اسپورت و Fashion & Elegant ارائه می‌شود که دو تای اول ظاهر برجسته‌تری را به خود می‌گیرند و نسخه سوم یعنی مدل Fashion ترکیب ظریف‌تری را ارائه می‌کند. نسخه Urban این ساعت در یک رنگ مشکی با حاشیه‌های طلایی ارائه می‌شود و نسخه Fashion نیز در رنگ‌های آبی و سفید در دسترس قرار می‌گیرند جنس بدنه این دو مدل مشابه هم و ترکیبی از سرامیک و فولاد است اما در نسخه اسپورت که در دو رنگ سفید و مشکی ارائه می‌شود از مواد کامپوزیتی پلاستیکی استفاده شده است.

با نگاهی به ظاهر این مدل‌ها نگفته پیداست که در دو نسخه Urban و اسپورت با دیوایس بزرگ‌تر و حجیم‌تری روبرو می‌شویم که برای مچ دست‌های بزرگ‌تر طراحی شده است. این دو مدل از سایز یکسان 10.2×44.4×47.4 میلی‌متری برخوردار بوده و با وزن به‌ترتیب 77 و 59 گرمی برای مچ دست‌های به قطر 140 تا 210 میلی‌متر بهینه‌سازی شده‌اند.

نسخه Fashion از اندازه 10.2×45.6×45.6 میلی‌متر برخوردار است و با وزن 58 گرمی برای مچ دست‌های کوچک‌تر 130 تا 200 میلی‌متری طراحی شده است.

صفحه‌نمایش 1.32 اینچی دستگاه در مقایسه با Watch 3 و Watch GT 3 و نسخه‌های پروی آن‌ها با پنل‌های 1.43 اینچی کوچک‌تر شده اما با فناوری ساخت AMOLED و وضوح 466×466 پیکسلی شرایط بسیار مناسبی را (حداقل روی کاغذ) نشان می‌دهد.

با گذار از بخش‌های سخت‌افزاری دستگاه با دستگاه آشنایی از لحاظ نرم‌افزاری روبرو می‌شویم که از رابط کاربری مبتنی Harmony OS برخوردار بوده و از 100 فعالیت ورزشی مختلف (با تشخیص خودکار بعضی از آن‌ها) پشتیبانی می‌کند. این ساعت که تا عمق 50 متری آب شفاف بدون مشکل به‌کار خود ادامه می‌دهد از اندازه‌گیری ضربان قلب و اکسیژن خون و دنبال کردن فرایند خواب پشتیبانی کرده و ضمن برخورداری از NFC، از بلوتوث نیز برای اتصال به گوشی برای کنترل و تبادل اطلاعات و پاسخ دادن به تماس استفاده می‌کند.

Watch GT Cyber از سیستم‌های پنج‌گانه مسیریابی ماهواره‌ای شامل GPS/GLONASS/BeiDou/Galileo/QZSS پشتیبانی کرده و بدین‌ترتیب امکان انجام فعالیت‌ها ورزشی در محیط‌‌های آزاد همراه با ثبت مسیر حرکت وجود دارد.

هواوی اشاره‌ای به ظرفیت باتری این ساعت هوشمند نکرده اما یک بار شارژ آن را در یک سناریوی استفاده سبک تا یک هفته پاسخگوی نیاز کاربران می‌داند. این استفاده سبک البته شاید برای برخی کاربران بیش از اندازه ساده باشد چرا که در لیست تعریف شده آن تنها 30 دقیقه مکالمه بلوتوثی در طول هفته و 30 دقیقه گوش دادن به موسیقی در طی هفت روز دیده می‌شود. این دوام در یک استفاده سنگین‌تر به 4 روز می‌رسد. برخی منابع از شارژ بی‌سیم این باتری با استفاده از شارژرهای معمول Qi سخن به میان آورده‌اند هرچند هواوی اشاره‌ای به آن نکرده است.

هواوی Watch GT Cyber در دو نسخه Urban و Fashion & Elegant با قیمت 1,488 یوان (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 203 دلار آمریکا) به بازار چین ارائه می‌شود و برای تهیه نسخه اسپورت باید 1,288 یوان (176 دلار) هزینه کرد. از حضور احتمالی و قیمت این مدل در بازارهای جهانی هنوز خبری در دست نیست.

منبع : Huawei


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا