آشنایی با Watch D و Smart Glasses – ساعت و عینک هوشمند جدید هواوی

نمایش خبر

تاریخ : 1400/10/5
برچسب‌ها : پوشیدنی Wearable ، ساعت هوشمند Smartwatch ، عینک هوشمند Smart Glasses ، سیستم‌عامل هارمونی HarmonyOS ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : هواوی در رویدادی که روز پنجشنبه 23 دسامبر 2021 (2 دی 1400) برگزار شد، همزمان با معرفی جدیدترین گوشی هوشمند تاشوی خود – یعنی Huawei P50 Pocket – از یک ساعت هوشمند جدید با نام Huawei Watch D نیز پرده برداشت. این اسمارت‌واچ بدنه نسبتا بزرگی داشته و از ظاهر آن می‌توان دریافت که بیشتر به یک محصول اسپورت شبیه است تا یک ساعت کلاسیک. آنچه Huawei Watch D را از ساعت‌های هوشمند هم‌ردیف خود متمایز می‌کند، برخورداری از قابلیت‌های متنوع در حوزه پزشکی و سلامت است. لازم به ذکر است، علاوه بر اسمارت‌فون و ساعت هوشمند، هواوی در این رویداد از یک عینک هوشمند نیز رونمایی کرد. در ادامه بیشتر با ساعت و عینک جدید هواوی آشنا می‌شویم.

Huawei Watch D

ساعت هوشمند Huawei Watch D بدنه مستطیل‌شکل و نسبتا بزرگی از جنس آلیاژ آلومینیوم دارد. این ساعت در ابعاد 13.6×38×51 طراحی شده و وزن آن (بدون بند) 40.9 گرم است. بندهای ساعت نیز از جنس لاستیک فلوئورو بوده و در دو اندازه متوسط و بزرگ در دسترس خواهد بود. Huawei Watch D در رنگ‌های نقره‌ای و مشکی به تولید رسیده و دو دکمه فیزیکی – با نام‌های HOME و HEALTH – روی لبه سمت راست آن تعبیه شده است.

اسمارت‌واچ جدید هواوی با احراز درجه حفاظت IP68، در برابر آب و گرد و خاک مقاوم است. البته، هواوی هشدار داده است که این ساعت برای شنا مناسب نیست. شرکت سازنده همچنین تأکید دارد که دوش آب داغ، چشمه‌های آب گرم، سونا، غواصی و به طور کلی هر فعالیتی که در آن هر یک از مؤلفه‌های فشار بالای آب، دمای بالا و یا رطوبت زیاد حاضر باشد، می‌تواند به ساعت آسیب بزند.

Watch D از یک نمایشگر AMOLED بهره می‌برد که یکی از نقاط قوت این ساعت محسوب می‌شود. این نمایشگر دارای رزولوشن 280×456 پیکسل است که تراکم آن را به 326ppi می‌رساند. هواوی به ظرفیت باتری این ساعت اشاره‌ای نکرده، اما مدعی شده که در صورت استفاده معمولی، باتری به راحتی تا 7 روز دوام خواهد داشت. Watch D فاقد اسپیکر بوده و برای گوش دادن به موزیک ناچار به استفاده از هدفون‌های بلوتوثی هستید. بلوتوث 5.1، تراشه NFC و GPS از جمله امکانات ارتباطی این ساعت به حساب می‌آیند.

اما همان طور که گفته شد، شاخص‌ترین ویژگی Watch D به امکانات پزشکی و تناسب اندام آن مربوط می‌شود که از جمله آنها می‌توان به گام‌شماری، اندازه‌گیری ضربان قلب، ردیابی خواب و مانیتورینگ سطح اکسیژن خون اشاره کرد. اما بدون شک برجسته‌ترین قابلیت‌های پزشکی این ساعت عبارتند از ثبت نوار قلب و اندازه گیری فشار خون. جالب است بدانید، بسیاری از مراکز درمانی چین (به عبارت دقیق‌تر 301 بیمارستان) این ساعت را تأیید می‌کنند. همواره شاهد آن بوده‌ایم که کمپانی‌های سازنده ساعت‌های هوشمند به کاربران خود هشدار می‌دهند که دیوایس ساخت آنها (با وجود توانایی در اندازه‌گیری برخی علایم حیاتی) به هیچ وجه یک محصول پزشکی محسوب نمی‌شود. اما بر خلاف این کمپانی‌ها، هواوی مدعی شده که Watch D با داشتن تأییدیه از «سازمان غذا و داروی چین»، یک دیوایس پزشکی درجه دو محسوب می‌شود.

در این ساعت هوشمند، الگوریتم جدیدی برای اندازه‌گیری فشار خون موسوم به Huawei TruBP پیش‌بینی شده که برای انجام این کار از طریق مچ دست، پمپ‌های هوایی و کیسه‌های هوایی بسیار ریزی را به خدمت می‌گیرد. به گفته هواوی، به کارگیری یک سنسور فشار با دقت بالا، مدار کنترل فیدبک فشار و یک مسیر گازی با مقاومت پایین موجب شده تا حاشیه خطای اندازه‌گیری فشار خون در Watch D به 3± میلی‌متر جیوه برسد.

برای ثبت نوار قلب، Watch D از نوعی تکنولوژی موسوم به +TruSeen 5.0 بهره می‌برد. هواوی مدعی‌ست که هشت سنسور فوتوالکتریکی دایره‌ای، دو منبع نور، لنز خمیده‌ای از جنس یاقوت کبود و نهایتا الکترودهای نوار قلب با پوششی از PVD، ضمن فیلتر کردن عوامل مزاحم، دقت اندازه‌گیری را بالا می‌برند. جالب است بدانید، می‌توانید نوار قلب گرفته شده با این ساعت را به شکل آنلاین به پزشکان ارسال کرده و تفسیر آن را دریافت کنید. به گفته هواوی، این سرویس تا یک سال به صورت رایگان ارائه می‌شود.

هواوی مدعی شده که Watch D می‌تواند خطر تصلب شرایین را تشخیص داده و آن را به کاربر اعلام کند. همچنین این ساعت می‌تواند با تشخیص ریسک انواع آریتمی قلبی – اعم از فیبریلاسیون دهلیزی و بطنی – از وقوع آنها جلوگیری کند. اندازه‌گیری پیوسته دمای بدن و تشخیص وقوع توقف تنفسی (یا آپنه) در خواب از دیگر گزینه‌های پزشکی Watch D برشمرده شده‌اند. البته باید توجه داشته باشید که برای اینکه عملکرد پزشکی دستگاه دقیق باشد، فرد باید پیش از اقدام به اندازه‌گیری فشار خون، ثبت نوار قلب و ... حداقل 5 دقیقه بی‌حرکت یک جا بنشیند.

بیش از 70 نوع فعالیت ورزشی در Watch D پشتیبانی می‌شود. در 6 مورد از این فعالیت‌ها – از جمله پیاده‌روی و دویدن در فضای باز یا سرپوشیده، اسکی‌واره و دستگاه پاروزنی – به محض شروع ورزش، ساعت به طور خودکار فعالیت موردنظر را شناسایی و آن را ردیابی می‌کند.

اسمارت‌واچ جدید هواوی با اندروید 6 و بالاتر، iOS 12 و بالاتر و همچنین HarmonyOS 2 و بالاتر سازگار خواهد بود. فروش ساعت هوشمند Huawei Watch D از 25 دسامبر (4 دی) در چین آغاز شده است. این محصول 2,988 یوان چین قیمت دارد که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 470 دلار آمریکا. درباره عرضه بین‌المللی این ساعت هنوز خبری به گوش نرسیده است.

Huawei Smart Glasses

همان طور که گفته شد، هواوی در رویداد اخیر، از جدیدترین عینک هوشمند خود نیز پرده برداشت. بر خلاف عینک‌های قبلی هواوی – که با همکاری Gentle Monster ساخته و توسط این برند طراحی شده بود – این عینک توسط خود هواوی ارائه شده و فرم شیشه آن در سه مدل با نام‌های Boston-style، Wellington و خلبانی (Aviator) طراحی شده است.

در این عینک متناسب با نیاز کاربر، می‌توان از لنز طبی یا آفتابی استفاده کرد. این عینک‌ها دارای اسپیکرهای 128 میلی‌متری و میکروفن‌هایی‌ست که دسترسی آسان به Celia (دستیار صوتی هواوی) را امکان‌پذیر می‌کنند. این عینک هوشمند مجهز به HarmonyOS بوده و به کاربران پرمشغله کمک می‌کند تا کارهایی مثل برقراری تماس، گوش دادن به موزیک و یادداشت‌برداری را بدون نیاز به در دست گرفتن گوشی انجام دهند.

ردیابی سلامت چشمان و وضعیت نشستن کاربر از امکانات جالب Huawei Smart Glasses به شمار می‌روند. به عبارت دقیق‌تر، سنسورهای تعبیه شده در این عینک جدید با ارزیابی موقعیت سر و گردن کاربر نسبت به ستون فقرات وی، شیوه نشستن صحیح را به او یادآور می‌شوند. این عینک با داشتن درجه حفاظت IPX4 در برابر پاشیده شدن آب مقاوم است. ظرفیت باتری این عینک به اندازه‌ای‌ست که 4.5 ساعت مکالمه پیوسته و یا 6 ساعت گوش دادن به موزیک بدون وقفه را پاسخگوست. چنان‌چه کاربر از جنبه‌های مختلف عینک به طور متوسط استفاده کند، عمر باتری به 16 ساعت خواهد رسید.

کاربران چینی می‌توانند عینک هوشمند Huawei Smart Glasses را از 23 دسامبر (2 دی) سفارش دهند. مدل طبی این عینک 1,699 یوان قیمت دارد که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 266 دلار. مدل آفتابی نیز 1,899 یوان (299 دلار) قیمت‌گذاری شده است.

منبع : Huawei


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا