گزارش Canalys از بازار اسمارت‌فون آمریکای شمالی - کاهش 6 درصدی عرضه در سه‌ماهه دوم 2022

نمایش خبر

تاریخ : 1401/6/1        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : آمار Statistics ، آمریکا USA ، سامسونگ Samsung ، اپل Apple ، موتورولا Motorola ، گوگل Google
واحد خبر mobile.ir : موسسه پژوهشی Canalys در روز دوشنبه 22 آگوست سال جاری میلادی (31 مرداد 1401) جدیدترین گزارش خود را از بازار اسمارت‌فون آمریکای شمالی در سه‌ماهه دوم 2022 منتشر کرد. بر اساس این گزارش، در فصلی که گذشت، 35.4 میلیون دستگاه گوشی هوشمند وارد بازار آمریکای شمالی شده که کاهش سالانه 6.4 درصدی را به سبب چالش‌های اقتصادی، تورم بالا و تقاضای فصلی ضعیف نشان می‌دهد. در این میان اپل با رشد 3 درصدی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، برای سومین فصل متوالی بیش از نیمی از بازار آمریکای شمالی را در اختیار داشته و موفق به عرضه 18.5 میلیون دستگاه گوشی هوشمند شده است.

Apple iPhone 13

به گزارش Canalys، اپل به لطف تقاضای قوی برای آیفون 13 و حضور کامل و عملکرد مناسب مدل پایه خود یعنی نسل سوم iPhone SE رتبه نخست را حفظ کرده است. پس از اپل، سامسونگ نیز با ادامه عرضه سری S و دستگاه های ارزان قیمت سری A، رشد 4 درصدی را در عرضه تجربه کرده و با ارائه 9 میلیون دستگاه گوشی هوشمند به بازار، جایگاه دوم را در اختیار گرفته است. در حالی که کمپانی‌های لنوو (موتورولا)، TCL و گوگل نیز به ترتیب با عرضه 3.1، 1.8 و 0.8 میلیون واحد اسمارت‌فون و کسب 9، 5 و 2 درصد از سهم بازار، دیگر حاضران فهرست پنج عرضه‌کننده برتر را در سه‌ماهه منتهی به ژوئن 2022 تشکیل داده‌اند.

میزان عرضه, سهم بازار و رشد سالیانه گوشی‌‌های هوشمند در آمریکای شمالی در سه‌ماهه دوم 2022

به گفته Runar Bjørhovde، تحلیل‌گر پژوهشی Canalys، به دنبال احیای سریع عملکرد بازار آمریکای شمالی در سال 2021، اوضاع در دوره جدید در جهت عکس پیش رفته و ترکیبی از تورم بالا، کاهش اعتماد مصرف‌کنندگان و کند شدن رشد اقتصادی به کم شدن تقاضا برای گوشی در این منطقه انجامیده است؛ بازاری که پیش‌ از این انعطاف‌پذیرترین بازار جهان به شمار می‌آمد. از نگاه او، به طور طبیعی فروشندگان به سرعت به کاهش تقاضا واکنش نشان داده‌اند. آن‌ها که خود را برای عرضه‌های جدید در نیمه دوم سال 2022 آماده می‌کنند، روی مخاطرات عرضه بیش از حد تمرکز ویژه‌ای دارند. تحلیل‌گر Canalys بر این باور است که اکثر تولیدکنندگان برتر سطح عرضه‌ خود را از سه ماهه دوم 2021 حفظ کرده‌اند و این کاهش حجم بیش از همه ناشی از شکاف خروج LG از بازار است که جای آن هنوز پر نشده است.

برترین گوشی‌های هوشمند عرضه شده به بازار آمریکای شمالی در سه‌ماهه دوم سال 2022

برایان لینچ (Brian Lynch)، یکی دیگر از تحلیل‌گران پژوهشی Canalys در این خصوص می‌گوید: «علاقه مصرف‌کنندگان به دستگاه‌های ارزان‌قیمت و پیشرفته، بازار را حفظ کرده است، در حالی که تمایل برای خرید دستگاه‌های میان‌رده به سرعت از میان می‌رود. عملکرد نسل سوم آیفون SE، گلکسی A53 و گلکسی A33 ضعیف‌تر از آن چیزی است که در ابتدا انتظار می‌رفت. کاهش قدرت خرید سبب شده خریدارانی که معمولاً دستگاه‌هایی با قیمت میان 250 تا 600 دلار آمریکا را تهیه می‌کردند، به دنبال گزینه‌های ارزان‌تری باشند، زیرا مصرف‌کنندگان همچنان فشار مالی ناشی از تورم را بر هزینه‌های روزمره خود احساس می‌کنند. [البته] در بخش رده پایین، تقاضا همچنان پایدار است، اما رقابت شدیدی میان عرضه‌کنندگان وجود دارد. G Power جدید موتورولا (موسوم به Moto G Power 2022) مدل‌های A13 سامسونگ و عرضه‌های جدید TCL با [اپراتورهای] Verizon ،Tracfone و T-Mobile گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌ی متعددی را ارائه می‌کنند که تقاضا برای آن‌ها در حال افزایش است. عملکرد بخش پیشرفته نیز با یافتن فرصت‌های جدید برای سری آیفون 13 اپل و سری Galaxy S سامسونگ همچنان قوی باقی مانده است. برای سامسونگ، S Pen در Galaxy S22 Ultra وجه تمایز موثری در میان دستگاه‌های اندرویدی پیشرفته بوده و آن را به بهترین مدل سامسونگ در بازار [کنونی] تبدیل کرده است».

تخمین عرضه گوشی‌های هوشمند در بازار آمریکای شمالی از سه‌ماهه اول 2019 تا سه‌ماهه دوم 2022

از دید لینچ «نگرانی در مورد تقاضای بازار در نیمه دوم سال 2022 برای فروشندگان و اپراتورها کاملا جدی است و به کنترل دقیق‌تر موجودی و سایر هزینه‌ها خواهد انجامید». به این ترتیب، انتظار می‌رود فروشندگان سرمایه‌گذاری زیادی در بخش بازاریابی، فروش ویژه و ارائه بسته‌هایی برای سرعت بخشیدن به فروش صورت دهند. تلاش‌هایی که به ویژه برای فعالان بخش رده پایین بازار، که به دنبال افزایش سهم خود و دفاع از جایگاه‌های اپراتوری هستند، حیاتی خواهد بود.

منبع : Canalys


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا