گزارش کانترپوینت از بازار اسمارت‌فون آمریکا در سال 2021- حضور موتورولا در جمع بزرگان با کسب رتبه سوم

نمایش خبر

تاریخ : 1401/1/11        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : آمار Statistics ، کانترپوینت Counterpoint ، آمریکا USA ، موتورولا Motorola
واحد خبر mobile.ir : پس از خروج رسمی کمپانی ال‌جی از کسب‌وکار گوشی‌های موبایل در آوریل سال گذشته میلادی، کمبود قابل توجهی در بازار اسمارت‌فون ایالات متحده ایجاد شد. شکافی که بر اساس جدیدترین گزارش موسسه پژوهشی کانترپوینت، موتورولا با پر کردن آن توانسته به سومین تولیدکننده برتر اسمارت‌فون در بازار این کشور تبدیل شود. مطابق آمار کانترپوینت، میزان فروش موتورولا به مشتریان نهایی در سال 2021 با 131 درصد افزایش سالانه به سهم بازار 10 درصدی انجامیده که رکوردی بی‌سابقه برای این شرکت به شمار می‌رود. به این ترتیب موتورلا پس از اپل با 58 درصد و سامسونگ با 22 درصد سهم بازار، موفق شده رتبه سوم را در فهرست عرضه‌کنندگان آمریکا به خود اختصاص دهد.

Motorla Edge 30 Pro

در سال 2008، زمانی که فیچرفون‌ها محصولات اصلی بازار بودند، موتورولا بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی هوشمند و فیچرفون در آمریکا به شمار می‌رفت. اگر چه موتورولا در سال‌های بعد محصولات قابل توجهی را وارد بازار کرد، اما با وجود بزرگانی مانند اپل، سامسونگ، هواوی و دیگر شرکت‌های بزرگ چینی، مدت‌ها بود که این شرکت جایگاهی دست کم در میان 5 تولیدکننده برتر اسمارت‌فون در سطح جهان نداشت. اینک مطابق گزارش بخش نبض بازار کانترپوینت که در روز دوشنبه 28 مارس سال جاری میلادی (8 فروردین 1401) منتشر شده، پس از مدت‌ها این نخستین بار است که نام کمپانی موتورولا برای یک دوره سالانه کامل در میان سه برند برتر ایالات متحده آمریکا دیده می‌شود.

آمارهای کانترپوینت نشان می‌دهد که میزان فروش موتورولا در سال 2021 بیش از دو برابر شده و رشد سالانه 131 درصدی را به ثبت رسانده است. به علاوه، با وجود سیطره کامل اپل و سامسونگ بر طیف اسمارت‌فون‌های پیشرفته گران‌قیمت، موتورولا توانسته در بازار گوشی‌های با قیمت 400 دلار و پایین‌تر آمریکا، به رتبه دوم دست یابد.

سهم بازار برندهای عرضه‌کننده اسمارت‌فون به مصرف‌کننده نهایی در بازار آمریکا

جف فیلدهک (Jeff Fieldhack)، یکی از مدیران پژوهشی کانترپوینت، با اشاره به پویایی بازار و نقش آن در دست یافتن موتورولا به 10 درصد از سهم بازار ایالات متحده و کسب رتبه سوم، بر این باور است که این شرکت تولیدکننده مهمی به شمار می‌رود که توانسته خلأ ناشی از خروج ال‌جی را پر کند و تمام ویژگی‌های کلیدی مورد نظر اپراتورهای اصلی آمریکا، از جمله سبد متنوع و کامل محصول، توانایی افزایش حجم تولید و نرخ بازگشت پایین را داراست. از نگاه فیلدهک، مجموعه گوشی‌های با قیمت کمتر از 300 دلار موتورولا، از جمله Moto G Stylus ،Moto G Power و Moto G Pure، موفقیت این شرکت را در ایالات متحده سبب شده‌اند. به علاوه، دستگاه‌های این شرکت به لطف اطمینان‌پذیری بالا به ابزاری مناسب بدل شده‌اند که اپراتورها می‌توانند از آن‌ها برای انتقال مشترکین از شبکه‌های رو به تعطیلی به جایگزین‌های جدید، یا به عنوان دستگاه مورد نیاز اپراتورهای شبکه مجازی موبایل یا MVNO (کوتاه‌شدهmobile virtual network operators) در هنگام تغییر شرکای شبکه استفاده کنند. MNVOها اپراتورهایی فاقد زیرساخت فیزیکی شبکه به شمار می‌روند که از طریق بستن قرارداد با دیگر اپراتورها کار می‌کنند.

وارون میشرا (Varun Mishra)، تحلیل‌گر ارشد کانترپوینت نیز در تحلیل بازار این کمپانی می‌افزاید: «موتورولا سهم بازار خود را در کانال‌های پیش‌پرداخت بزرگ ایالات متحده (یعنی Verizon Prepaid، Metro by T-Mobile، Cricket و Boost) به 28 درصد افزایش داده است. تحقیقات ما در بخش Consumer Lens هم نشان می‌دهد که این شرکت همچنان به عنوان برندی بسیار قابل اعتماد و خوشنام شناخته می‌شود. بررسی‌های مربوط به مصرف‌کنندگان پیش‌پرداخت نیز نشان می‌دهد که کاربران به دنبال ارزش، قابلیت اطمینان و عمر باتری طولانی هستند که موتورولا در همه این معیارها امتیاز خوبی کسب کرده است.»

Motorola Moto G Power 2022

طبق یافته‌های کانترپوینت، موتورولا در سه‌ماهه اول 2022 نیز همچنان شتاب رشد خود را حفظ کرده است. به گفته میشرا «موتورولا فصل مالیاتی بسیار قوی (فوریه تا مارس) را در بازار ایالات متحده داشته است. هدف این برند برای سال‌های 2022 و 2023 افزایش حجم عرضه در طیف قیمتی بالاتر است؛ امری که با توجه به تسلط اپل و سامسونگ چالش‌برانگیز خواهد بود. با این حال، موتورولا جزء پیشگامان در عرضه دستگاه‌های دستگاه‌های تاشو و نسل پنجم است و تلاش خواهد کرد از روند انتقال مشترکین ایالات متحده به [فناوری] 5G و گسترش کاربرد گوشی‌های تاشو در بخش با قیمت پایین‌تر بازارمنتفع شود».

منبع : Counterpoint


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا