معرفی اسمارت‌فون OnePlus Ace Pro – ری‌برندشده OnePlus 10T برای بازار چین

نمایش خبر

تاریخ : 1401/5/19        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، اسنپ دراگون 8 پلاس جن 1 Snapdragon 8+ Gen 1 ، OnePlus Ace Pro ، وان پلاس OnePlus
واحد خبر mobile.ir : کمپانی وان‌پلاس روز سه‌شنبه 9 آگوست 2022 (18 مرداد 1401) از جدیدترین پرچمدار خود با نام OnePlus Ace Pro در چین رونمایی کرد. قرار بود این کار در ششم آگوست انجام شود که به دلایلی به تعویق افتاد. البته لازم به ذکر است OnePlus Ace Pro (به جز یک تفاوت جزئی در نحوه پیکربندی‌ها) هیچ تفاوتی با OnePlus 10T نداشته و در واقع ری‌برندشده همان گوشی است که این بار به جای آمریکا و اروپا و هند، صرفا در چین عرضه خواهد شد. بهره‌مندی از قدرتمندترین تراشه حال حاضر صنعت اسمارت‌فون و همچنین برخورداری از بالاترین سرعت شارژ تا به امروز، از جمله برجسته‌ترین مشخصات OnePlus Ace Pro به شمار می‌رود. با معرفی کامل این محصول ما را همراهی کنید.

در نگاه اول، ماژول بزرگ و مربع‌شکل دوربین و همچنین لوگوی وان‌پلاس بیش از هر چیز دیگر در پشت دستگاه خودنمایی می‌کنند. در هر دو قسمت جلویی و پشتی گوشی هوشمند OnePlus Ace Pro شیشه کار شده ولی فریم میانی دستگاه از پلاستیک است. ابعاد دستگاه برابر با 8.75×75.4×163 میلی‌متر بوده و وزن آن 203 گرم اعلام شده است. گفتنی‌ست، این محصول در رنگ‌های سبز یشمی (Jade Green) و مشکی (Moonstone Black) به تولید می‌رسد.

نمایشگر 6.7 اینچی گوشی از نوع AMOLED بوده و نسبت تصویر آن 20.1:9 است. رزولوشن +FHD (معادل 1080×2412 پیکسل) تراکم نمایشگر را به 394 پیکسل در اینچ می‌رساند. نرخ به‌روزرسانی نمایشگر تا 120 هرتز و نرخ نمونه‌برداری تاچ آن 720 هرتز اعلام شده است. شرکت سازنده در معرفی صفحه نمایش این گوشی به پشتیبانی آن از نوعی تکنولوژی موسوم به «فریم پایدار» یا stable frame اشاره کرده و مدعی شده که با توجه به تغییر نکردن نرخ فریم در تمام طول بازی، کاربر گیمینگ بهتری را تجربه خواهد کرد.

میزان روشنایی نمایشگر OnePlus Ace Pro در حالت عادی 500 نیت و در زیر نور آفتاب 800 نیت اعلام شده، اما حداکثر روشنایی نقطه‌ای آن به 950 نیت هم می‌رسد. پشتیبانی از نمایشگر همیشه روشن (AOD)، حالت محافظت از چشم، تنظیم خودکار روشنایی، تنظیم دمای رنگ و حالت تاریک (dark mode) از دیگر مشخصات این نمایشگر به شمار می‌روند. ناگفته نماند، لایه‌ای از شیشه مقاوم گوریلا گلس 5 روی صفحه نمایش این گوشی کشیده شده است.

همان طور که گفته شد، در ساخت OnePlus Ace Pro از قدرتمندترین تراشه حال حاضر صنعت اسمارت‌فون – یعنی Snapdragon 8+ Gen 1 – استفاده شده است. این چیپ‌ست – که با لیتوگرافی 4 نانومتری TSMC ساخته شده – دارای یک هسته 3.2 گیگاهرتزی Cortex-X2، سه هسته 2.75 گیگاهرتزی Cortex-A710 و چهار هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A510 بوده و Adreno 730 واحد پردازش گرافیکی آن است.

حداکثر 16 گیگابایت RAM (از نوع LPDDR5) به OnePlus Ace Pro اختصاص یافته که طبق ادعای شرکت سازنده می‌تواند سرعت بالا آمدن اپلیکیشن‌ها را تا 16 درصد افزایش دهد. وان‌پلاس البته به مرجع این مقایسه اشاره‌ای نکرده است. همچنین تعداد اپلیکیشن‌هایی که می‌توانند در پس‌زمینه فعال باشند، با رشد 40 درصدی به 35 اپلیکیشن افزایش یافته است. البته این گوشی در مدل دیگری با 12 گیگابایت RAM نیز به بازار عرضه می‌شود. در اینجا بر خلاف OnePlus 10T، دیگر از مدل 8 گیگابایتی خبری نیست و این شاید تنها تفاوت بین این دو گوشی باشد.

برای حافظه داخلی، دو گزینه 256 و 512 گیگابایتی (از نوع UFS 3.1) در نظر گرفته شده‌، ولی امکان ارتقاء حافظه داخلی فراهم نیست. از جمله امکانات جالب این گوشی، سیستم خنک‌کننده جدید آن است. طبق ادعای وان‌پلاس، علاوه بر گرافیت سه‌بعدی و ژل حرارتی رسانا، از یک اتاقک بخار 8 کانالی – به مساحت 5,177 میلی‌متر مربع – نیز کمک گرفته شده که به‌گفته شرکت سازنده در نوع خود بی‌نظیر است. به عبارت دیگر، طبق ادعای وان‌پلاس این نخستین اتاقک بخار 8 کانالی‌ست که در سیستم خنک‌کننده گوشی‌های هوشمند به کار گرفته می‌شود.

مجموعه اپتیک OnePlus Ace Pro متشکل از 3 دوربین در پشت است؛ دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی بوده و گشودگی دیافراگم لنز آن f/1.8 است. این دوربین – که از سنسور IMX766 (محصول سونی) تشکیل شده – ضمن داشتن موتور فوکوس حلقه بسته، به فوکوس خودکار و فوکوس خودکار تشخیص فاز مجهز است. این دوربین فاقد زوم اپتیکال است، اما می‌تواند بزرگ‌نمایی را به شکل دیجیتالی تا 10 برابر اندازه اصلی سوژه انجام دهد. لرزه‌گیر اپتیکال، حالت شب، عکاسی تایم-لپس، حالت حرفه‌ای، فیلترهای متنوع، حالت پرتره، پانوراما و تشخیص منظره با کمک هوش مصنوعی، از دیگر امکانات این دوربین به شمار می‌روند.

لازم به ذکر است، دوربین اصلی می‌تواند ضبط ویدئوی 4K را با سرعت 60 فریم در ثانیه و ویدئوی اسلوموشن با وضوح 1080p را با سرعت 240 فریم در ثانیه انجام دهد. عضو بعدی این مجموعه، یک دوربین التراواید 8 مگاپیکسلی با گشودگی f/2.2 و میدان دید 119.9 درجه است. نهایتا می‌رسیم به یک دوربین ماکرو – به وضوح 2 مگاپیکسل و گشودگی f/2.4 – که به لطف آن می‌توان تا 4 سانتی‌متری سوژه نزدیک شد. ناگفته نماند، در جلوی دستگاه نیز یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی (f/2.4) قرار گرفته که می‌تواند با وضوح 1080p و سرعت 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند.

یک باتری 2 سلولی به ظرفیت 4,800 میلی‌آمپر ساعت، انرژی مورد نیاز OnePlus Ace Pro را تأمین می‌کند. همان طور که در مقدمه هم اشاره شد، سرعت شارژ این باتری در حال حاضر بالاترین سرعت شارژ در صنعت اسمارت‌فون محسوب می‌شود. به لطف استاندارد شارژ سریع 150 واتی در این دیوایس، تنها با یک دقیقه شارژ کردن باتری، امکان 3.05 ساعت مکالمه، 1.51 ساعت تماشای آنلاین ویدئو و یا 1.16 ساعت کار کردن با اپلیکیشن تیک‌تاک فراهم خواهد شد. طبق ادعای وان‌پلاس، عمر این باتری 2 برابر عمر باتری‌های متداول بوده و حتی پس از 1600 بار تخلیه و شارژ، می‌تواند تا بیش از 80 درصد از عمر مفید خود را حفظ کند (حتی اگر 4 سال از باتری کار کشیده باشید). همراه این گوشی یک شارژر 160 واتی SuperVOOC ارائه می‌شود.

ظاهرا حسگر اثر انگشت گوشی درون نمایشگر تعبیه شده است. موتور لرزاننده X-Axis و وجود دو میکروفن و دو اسپیکر استریو (با تأییدیه از دالبی آتموس) سایر مشخصات سخت‌افزاری این گوشی را تشکیل می‌دهند. در بخش نرم‌افزاری گوشی، شاهد سیستم‌عامل اندروید 12 هستیم که منوی داخلی آن بر مبنای رابط کاربری اختصاصی ColorOS 12.1 توسعه یافته است (بر خلاف OnePlus 10T که با OxygenOS 12.1 عرضه شده بود).

طبق ادعای شرکت سازنده، وجود 15 آنتن در OnePlus Ace Pro، دریافت سیگنال در این گوشی را قوی‌تر می‌کند. OnePlus Ace Pro یک گوشی دو سیم‌کارته (از نوع نانو) بوده و به ارتباطات نسل پنجم مجهز شده است. سایر گزینه‌های ارتباطی این گوشی عبارتند از: وای-فای 6، بلوتوث 5.2، پورت USB-C، تراشه NFC و پشتیبانی از مسیریاب‌های Galileo ،Beidou ،GLONASS ،GPS و QZSS.

فروش گوشی هوشمند OnePlus Ace Pro از 15 آگوست (24 مرداد) در چین آغاز می‌شود. قیمت این محصول در پیکربندی‌های مختلف (با احتساب نرخ کنونی تبدیل ارز) به این شرح است:

- مدل پایه با پیکربندی 12GB/256GB به قیمت 3,499 یوان (520 دلار)

- مدل متوسط با پیکربندی 16GB/256GB به قیمت 3,799 یوان (565 دلار)

- مدل پیشرفته با پیکربندی 16GB/512GB به قیمت 4,299 یوان (639 دلار)


به روزرسانی - قیمت وان پلاس ایس پرو در بازار ایران

گوشی وان پلاس Ace Pro به بازار ایران راه یافته. حدود قیمت گوشی وان پلاس Ace Pro در ایران از 27,990,000 تومان تا 27,990,000 تومان است.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی وان پلاس Ace Pro از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : OnePlus


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا