معرفی OnePlus Nord N20 SE - پوسته‌ای از وان‌پلاس با نمایشگر HD و پردازنده Helio G35

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1401/5/15        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، هلیو جی 35 Helio G35 ، OnePlus Nord N20 SE ، وان پلاس OnePlus
واحد خبر mobile.ir : در حالی‌که شرکت وان‌پلاس چند روز پیش از گوشی نسبتا پیشرفته‌ای به نام OnePlus 10T مجهز به پروسسور Snapdragon 8+ Gen 1 و دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی رونمایی کرده بود حالا یک مدل کاملا پایین‌رده از این سازنده بی سر و صدا و به‌صورت نجندان رسمی به معرض نمایش گذاشته شده است. OnePlus Nord N20 SE که در مقایسه با N20 5G قبلی این مجموعه مشخصات کاملا پایین‌تری دارد یکی از ساده‌ترین تولیداتی‌ست که تا به امروز نشان وان‌پلاس را بر خود دیده‌اند. این گوشی که در حال حاضر در پلتفرم فروشگاهی AliExpress به معرض نمایش گذاشته شده نه‌تنها به 5G و پردازنده‌های مدرن امروزی مجهز نیست بلکه از صفحه‌نمایش مدرن و حافظه بالا نیز بی‌بهره است.

این ظاهرا نخستین باری‌ست که از پسوند SE برای یک گوشی وان‌پلاس استفاده می‌شود و تا به امروز در یکی دو مورد برای مشخص شدن یک گوشی رده پایین‌تر نسبت به نسخه اوریجینال آن از پسوند CE در تولیدات این شرکت استفاده شده بود. طراحی Nord N20 SE نسبتا قدیمی به‌نظر می‌رسد و پس از حدود 3 سال از ارائه OnePlus 7T بار دیگر با یک ناچ قطره‌ای بالای صفحه‌نمایش ظاهر شده است. شکل دوربین‌های بخش پشتی نیز به هیچ‌یک از مدل‌های پیشین این سازنده شباهت ندارد. اما اگر این مجموعه برای شما نیز بیش از اندازه آشنا به‌نظر می‌رسد اشتباه نمی‌کنید چرا که حداقل روی کاغذ تقریبا هیچ تفاوتی مابین این گوشی و محصول جدید کمپانی مادر وان‌پلاس یعنی Oppo A77 4G که همین یکی دو روز پیش معرفی شد به‌چشم نمی‌خورد.

بدین‌ترتیب صفحه‌نمایش دستگاه همان 6.56 اینچ LCD سابق با وضوح 1600×720 پیکسل (اچ‌دی پلاس) است که به تراکم نازل 267 پیکسل در هر اینچ منجر می‌شود. این نمایشگر از نرخ رفرش بالا پشتیبانی نکرده و یک 60 هرتزی ساده ‌است. بالای این صفحه‌نمایش دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی قرار دارد و سنسور اثر انگشت را نیز باید در سمت راست گوشی و روی دکمه پاور جست‌وجو کرد.

در پشت گوشی با کنار گذاشتن سنسور بدون استفاده 2 مگاپیکسلی عمق میدان تنها یک دوربین قابل استفاده یعنی دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی جای دارد که از گشودگی دیافراگم f/1.8 برخوردار است و حداکثر وضوح فیلم‌برداری آن نیز به 1080p محدود است.

پردازنده 12 نانومتری ضعیف دستگاه از نوع Helio G35 شرکت مدیاتک مجهز به 8 هسته حداکثر 2.3 گیگاهرتزی Arm Cortex-A53 است و برای پردازش گرافیک نیز بر PowerVR GE8320 تکیه دارد. رم گوشی 4 گیگابایت بوده و 64 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء دارد.

باتری 5 هزار میلی آمپر ساعتی دستگاه یکی از معدود نکات مثبت آن است که هرچند پردازنده چندان کم‌مصرفی را در پیش روی خود نمی‌بیند اما به‌دلیل وضوح پایین نمایشگر احتمالا دوام قابل‌قبولی را ایجاد می‌کند. این باتری با یک شارژر سریع 33 واتی SUPERVOOC تغذیه می‌شود که برای مدلی در این کلاس قیمتی، امکانی قابل‌قبول است.

OnePlus Nord N20 SE با اتصال 4G، بلوتوث نسخه 5، پورت USB-C و جک 3.5 میلی‌متری هدست ارائه شده و از سیستم‌عامل اندروید 12 و رابط کاربری OxyenOS 12.1 برخوردار است. این گوشی با یک رنگ ترکیبی آبی و یک رنگ مشکی ظاهرا از قیمت معادل 199 دلاری برخوردار بوده و هنوز اطلاعات دقیق‌تری در مورد قیمت و احتمال حضور آن در دیگر بازارها در دست نیست.