آشنایی با OnePlus Ace Racing Edition – دومین دیوایس وان‌پلاس در خانواده Ace

نمایش خبر

تاریخ : 1401/2/29        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، دایمنسیتی 8100 Dimensity 8100 ، OnePlus Ace Racing ، وان پلاس OnePlus
واحد خبر mobile.ir : اواخر آوریل 2022 وان‌پلاس با معرفی گوشی هوشمند OnePlus Ace خانواده جدیدی را به دیگر سری اسمارت‌فون‌های خود اضافه کرد. حال که کمتر از یک ماه از آن زمان می‌گذرد، وان‌پلاس نسخه دیگری از این گوشی را به بازار معرفی کرده است. کمپانی چینی وان‌پلاس روز سه‌شنبه 17 می 2022 (27 اردیبهشت 1401) از اسمارت‌فون جدیدی به نام OnePlus Ace Racing Edition پرده برداشت. این دیوایس جدید از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به OnePlus 10 Pro دارد، اما مشخصات آن تا حدی از مدل استاندارد OnePlus Ace وام گرفته شده است (به جز نمایشگر و باتری و دوربین که با نسخه اصلی اختلافاتی دارند). در ادامه بیشتر با این محصول جدید آشنا می‌شویم.

همان طور که گفته شد، ظاهر OnePlus Ace Racing Edition شما را به یاد OnePlus 10 Pro می‌اندازد. با این تفاوت که در OnePlus 10 Pro ماژول دوربین یک عضو مستقل از بدنه بود، اما در OnePlus Ace Racing Edition ماژولی در کار نبوده و برآمدگی دوربین‌ها در واقع بخشی از خود بدنه دستگاه است که برای جای دادن لنزهای دوربین، کمی برجسته شده است (چیزی شبیه به OnePlus Nord CE 2 یا Oppo Find X5 Pro). گوشی جدید OnePlus Ace Racing Edition ابعادی برابر با 8.7×75.8×164.3 میلی‌متر داشته و وزن آن 205 گرم اعلام شده است.

برخلاف نمایشگر AMOLED در OnePlus Ace، در نسخه Racing Edition شاهد به کارگیری یک نمایشگر LCD هستیم که حدود 90 درصد از سطح رویی بدنه را تشکیل می‌دهد. این نمایشگر 6.59 اینچی دارای رزولوشن FHD (معادل 1080×2412 پیکسل) است که تراکم 401 پیکسل در اینچ را به دست می‌دهد. نرخ به‌روزرسانی نمایشگر متناسب با محتوای نمایشی بین 30، 48، 50، 60، 90 و نهایتا 120 هرتز متغیر است. روشنایی نمایشگر 480 نیت است اما حداکثر روشنایی نقطه‌ای به 600 نیت هم می‌رسد. نرخ نمونه‌برداری تاچ 240 هرتزی و پوشش 100 درصدی طیف رنگی DCI-P3 از دیگر مشخصات این نمایشگر به شمار می‌رود.

شرکت سازنده تراشه کاستوم Dimensity 8100-Max (محصول مدیاتک) را برای این گوشی تدارک دیده است. این چیپ‌ست با لیتوگرافی 5 نانومتری TSMC ساخته شده و می‌توان آن را از لحاظ عملکرد و قدرت با اسنپ‌دراگون 888 مقایسه کرد. Dimensity 8100-Max مشتمل بر 4 هسته Cortex-A78 و 4 هسته Cortex-A55 (با حداکثر سرعت کلاک 2.85 گیگاهرتز برای هسته‌های قوی‌تر) بوده و پردازش گرافیکی آن به Mali-G610 MC6 (با فرکانس 850 مگاهرتز) سپرده شده است.

وان‌پلاس برای رم دستگاه گزینه‌های 8 و 12 گیگابایتی (از نوع LPDDR5) و برای حافظه داخلی گزینه‌های 128 و 256 گیگابایتی (از نوع UFS 3.1) را در نظر گرفته است. با این اوصاف، در اینجا از حافظه 512 گیگابایتی – که در OnePlus Ace شاهد آن بودیم – خبری نیست. همچنین، در مورد امکان ارتقاء حافظه داخلی، حرفی به میان نیامده است. ناگفته نماند، یک سیستم خنک‌کننده 8 لایه (متشکل از اتاقک بخار) برای این گوشی تدارک دیده شده است.

مجموعه دوربین OnePlus Ace Racing Edition از سه دوربین تشکیل شده است. دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی بوده و گشودگی دیافراگم آن f/1.7 است. این دوربین مجهز به فوکوس خودکار بوده و از موتور فوکوس حلقه-بسته (closed-loop) بهره می‌برد. حالت شب، عکاسی تایم-لپس، حالت حرفه‌ای، عکاسی پانوراما، حالت پرتره، اسلوموشن و ضبط ویدئوی 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه جزو امکانات این دوربین به شمار می‌روند. یک دوربین التراواید 8 مگاپیکسلی – با گشودگی f/2.2 و میدان دید 118.9 درجه‌ای به کمک دوربین اصلی می‌آید. سومین عضو این مجموعه یک دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی (f/2.4) است. ناگفته نماند، در حفره سمت چپ نمایشگر نیز یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با گشودگی f/2.05 دیده می‌شود.

ظرفیت باتری از 4,500 میلی‌آمپر ساعت در OnePlus Ace به 5,000 میلی‌آمپر ساعت در نسخه Racing Edition افزایش یافته است. طبق ادعای وان‌پلاس، این باتری در صورت استفاده معمولی، به‌راحتی تا 1.3 روز دوام خواهد داشت. علی‌رغم افزایش ظرفیت باتری در نسخه Racing Edition، توان شارژ سریع در این ورژن از 150 به 67 وات کاهش یافته است. به این ترتیب، رساندن ذخیره باتری از 2 تا 80 درصد، چیزی حدود 29 دقیقه زمان خواهد برد (مقایسه کنید با One Plus Ace که تنها با 5 دقیقه شارژ کردن، ذخیره باتری آن به 50 درصد می‌رسید).

اسمارت‌فون OnePlus Ace Racing Edition به هیچ عنوان یک گوشی گیمینگ تمام‌عیار محسوب نمی‌شود، اما شرکت سازنده در معرفی این محصول، به برخی قابلیت‌های آن در زمینه بازی اشاره کرده است. به عنوان مثال، به لطف تکنولوژی HyperBoost، اجرای گیم‌ها با نرخ فریم ثابتی انجام خواهد شد. نکته دیگر آنکه، وان‌پلاس با همکاری برند Razer، حس کار کردن با کی‌بوردهای مکانیکی Black Widow و Mercury و همچنین افکت‌های صوتی آنها را از طریق موتور لرزاننده خطی موسوم به X-axis بازآفرینی کرده است. اسپیکرهای دوگانه استریو با پشتیبانی از Dirac Audio نیز یکی دیگر از مشخصات این دیوایس است که نقش آن در بهبود کیفیت گیمینگ، انکارناپذیر است.

سیستم‌عامل گوشی اندروید 12 بوده و پوسته اختصاصی ColorOS 12.1 در آن فعال است. حسگر اثر انگشت گوشی روی لبه سمت راست قرار گرفته و احراز هویت با استفاده از تشخیص چهره نیز امکان‌پذیر است. OnePlus Ace Racing Edition یک گوشی دو سیم‌کارته (از نوع نانو) بوده و به ارتباطات نسل پنجم مجهز است. با توجه به قابلیت‌های گیمینگ و امکان در دست گرفتن این گوشی در حالت افقی (landscape)، آنتن‌های گوشی به گونه‌ای جاسازی شده که هیچ‌گاه دست کاربر آنتن‌دهی دیوایس را مختل نکند. وای-فای 6، بلوتوث 5.3، پورت USB-C، جک هدفون، NFC و پشتیبانی از مسیریاب‌های Galileo ،Beidou ،GLONASS ،GPS و QZSS سایر گزینه‌های ارتباطی این گوشی را تشکیل می‌دهند.

گوشی هوشمند OnePlus Ace Racing Edition در دو رنگ خاکستری (Athletics Grey) و آبی (Lightspeed Blue) به تولید می‌رسد. ثبت پیش‌سفارش برای خرید این گوشی از طریق فروشگاه آنلاین اوپو در چین آغاز شده و طی این مدت 14 روزه، تخفیف‌هایی نیز شامل حال خریداران می‌شود. قیمت این محصول در پیکربندی‌های مختلف و با نرخ کنونی تبدیل ارز را مشاهده می‌کنید:

- مدل پایه با 8 گیگابایت RAM و 128 گیگابایت حافظه داخلی: 1,999 یوان (296 دلار)

- مدل متوسط با 8 گیگابایت RAM و 256 گیگابایت حافظه داخلی: 2,199 یوان (325 دلار)

- مدل پیشرفته با 12 گیگابایت RAM و 256 گیگابایت حافظه داخلی: 2,499 یوان (370 دلار)

در پایان گفتنی‌ست، عرضه این محصول فعلا منحصر به بازار چین است. ورود این گوشی به بازارهای بین‌المللی بعید نیست، اما هنوز درباره اینکه مقصد بعدی این گوشی کدام بازار و در چه زمانی خواهد بود، حرفی زده نشده است.

منبع : OnePlus


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا