رونمایی از آنر واچ GS Pro و آنر واچ ES- ساعت‌های هوشمند جدید آنر

نمایش خبر

تاریخ : 1399/6/15        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، پوشیدنی Wearable ، Honor Watch GS Pro ، Honor Watch ES ، آنر Honor
واحد خبر mobile.ir : برند آنر در روز جمعه 4 سپتامبر سال جاری میلادی (14 شهریور 1399) و در جریان نمایشگاه IFA 2020 در برلین از دو ساعت هوشمند با نام‌های آنر واچ ES و آنر واچ GS Pro رونمایی کرده است. همچنین شرکت چینی در این رویداد از افزودن دو تبلت اندرویدی Pad 6 و Pad X6 و لپ‌تاپ‌های MagicBook 14 و MagicBook 15 به سبد محصولات خود خبر داده است. اسمارت‌واچ GS Pro نخستین ساعت مقاوم آنر به حساب می‌آید که به طور ویژه با هدف علاقمندان به ماجراجویی طراحی شده، در حالی که Watch ES به طور عمده برای ردیابی فعالیت‌های مرتبط با تندرستی و تناسب اندام کاربرد دارد.

آنر واچ GS Pro

محصول جدید آنر نه تنها از نظر فناوری ساخت، اندازه و وضوح صفحه‌نمایش، بلکه به لحاظ چیپ‌ست پردازشی و حافظه داخلی شباهت کاملی با هواوی Watch GT 2e دارد. صفحه‌نمایش دایره‌ای این ساعت هوشمند یک نمونه‌ 1.39 اینچی AMOLED با وضوح 454x454 پیکسل است. قاب اسمارت‌واچ تازه از فولاد ضد زنگ یا stainless steel ساخته شده و بندی از جنس سیلیکون با بدنه پلی‌کربنات آن یکپارچه شده که ظاهرا قابل تعویض نیست. قدرت تحمل فشار آنر واچ GS Pro تا 5 اتمسفر گزارش شده و از آنجا که می‌تواند تا عمق 50 متری زیر آب به کار خود ادامه دهد، برای شنا و فعالیت‌های آبی در آب‌های آزاد هم مناسب خواهد بود. همچنین داشتن 14 گواهینامه از استاندارد نظامی MIL-STD-810G در این ساعت (شامل مقاومت در برابر دمای بسیار بالا و بسیار پایین، رطوبت، نفوذ آب، شوک حرارتی و ...) به معنای مقاومت در برابر اکثر شرایط دشوار محیطی و فعالیت‌های ماجراجویانه است. به علاوه، آنر واچ GS Pro ساعت مناسبی برای دوستداران اسکی و پیاده‌روی‌های طولانی محسوب می‌شود و به قابلیت‌هایی همچون نشان دادن وضعیت جزر و مد دریا، هشدار شرایط بد آب‌وهوایی و همچنین ناوبری پیاده‌روی به طور مستقل از گوشی هوشمند مجهز شده است.

پردازش در Honor watch GS Pro هوشمند از طریق چیپ‌ست Kirin A1 انجام می‌شود که در Watch GT2 هواوی و FreeBud 3 نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. 4 گیگابایت حافظه داخلی هم برای این اسمارت‌واچ در نظر گرفته شده است که 2 گیگابایت آن برای ذخیره آفلاین موسیقی در نظر گرفته شده و می‌توان تا پانصد track موسیقی را روی آن ذخیره کرد . آنر به ظرفیت باتری آنر واچ GS Pro اشاره نکرده اما با توجه به باتری 455 میلی‌آمپر ساعتی Watch GT 2e، معرفی‌شده در اواخر ماه مارس امسال، می‌توان انتظار همین ظرفیت باتری را در این محصول نیز داشت. به گفته برخی منابع خبری، شارژ کامل باتری این ساعت کمتر از دو ساعت زمان می‌برد و آنر در تبلیغات خود به دوام 25 روزه آن اشاره کرده است که این رقم با روشن بودن GPS در حالت ذخیره انرژی و هنگام پیاده‌روی، کوه‌پیمایی و دویدن (trail running) به 100 ساعت و کار با GPS در وضعیت Performance Mode به 48 ساعت کاهش می‌یابد.

ساعت جدید آنر می‌تواند بیش از 100 فعالیت ورزشی مختلف را با ردیابی فعال ضربان قلب دنبال کند. همچنین از یک حسگر داخلی برای رصد میزان اشباع اکسیژن خون یا SpO2 و قابلیت ردیابی خواب با استفاده از نسخه 2.0 فناوری TrueSleep بهره می‌برد.

سیستم‌عامل این ساعت ظاهرا LiteOS هواوی بوده و از GPS داخلی، ماهواره مسیریابی GLONASS و قابلیتی با عنوان «مسیر برگشت» یا Route Back بهره می‌برد که مطابق اعلام آنر، می‌تواند پس از ردیابی مسیر رفت کاربر، از آن برای راهنمایی او در بازگشت استفاده کند.

آنر واچ GS Pro برای پاسخ‌گویی به تماس‌های تلفنی از طریق بلوتوث 5.1 به گوشی هوشمند متصل می‌شود و در رنگ‌های آبی نظامی (camo blue)، مشکی (charcoal black) و سفید (marl white) وارد بازار خواهد شد. پیش‌سفارش این ساعت از روز 7 سپتامبر (17 شهریور) در کشورهای اروپایی مانند بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا با قیمت 249.99 یورو آغاز خواهد شد و آنر 50 یورو تخفیف ویژه برای خریداران اول آن از طریق وب‌سایت شرکت در نظر گرفته است.

آنر Watch ES

کارشناسان محصول جدید آنر را معادل Watch Fit هواوی می‌دانند که همین چند روز پیش و در آستانه IFA 2020 معرفی شد. این ساعت هوشمند از صفحه‌نمایش کشیده و مستطیل شکل 1.64 اینچی بهره می‌برد که با فناوری AMOLED ساخته شده و 456x280 پیکسل وضوح دارد. ضخامت این اسمارت‌واچ 10.7 میلی‌متر بوده و یک شیشه 2.5 بعدی از نمایشگر بدون حاشیه آن حفاظت می‌کند. به علاوه تراکم پیکسلی آنر Watch ES با نسبت نمایشگر به بدنه 70 درصد، 326ppi گزارش شده است.

قابلیت همواره روشن و واچ‌فیس‌های قابل شخصی‌سازی در گوشی‌های اندرویدی از جمله ویژگی‌های این اسمارت‌واچ به شمار می‌روند. همچنین مجموعه‌ای از تمرین‌های ورزشی گام به گام برای این ساعت در نظر گرفته شده که به صورت پویانمایی نمایش داده می‌شوند و 12 دوره تناسب اندام انیمیشنی هم برای ورزش در خانه به صورت پیش‌فرض در دسترس کاربران این محصول قرار می‌گیرد. به علاوه، این اسمارت‌واچ نه تنها از 95 فعالیت ورزشی مختلف شامل دوچرخه‌سواری، شنا، یوگا و مواردی از این دست پشتیبانی می‌کند، بلکه امکان سنجش ضربان قلب و SpO2 در کنار ردیابی استرس از طریق فناوری با عنوان تجاری TruRelax و خواب هم برای آن در نظر گرفته شده است.

باتری آنر Watch ES به لطف معماری دوگانه چیپ‌ست پردازشی با یک بار شارژ و استفاده معمول 10 روز دوام خواهد داشت. همچنین بر خلاف آنر Watch GS Pro به قابلیت شارژ سریع مجهز شده که با استفاده از این فناوری می‌توان 70 درصد از ظرفیت باتری را در مدت 30 دقیقه شارژ کرد.

اسمارت‌واچ تازه آنر در سه رنگ صورتی، سفید و مشکی یا آن طور که برخی منابع از آن یاد کرده‌اند Icelandic white ،Coral pink و Meteorite black به تولید می‌رسد و قیمت خرده‌فروشی آن تنها 99.9 یورو تعیین شده است. پیش‌سفارش این محصول نیز از همان روز 7 سپتامبر در برخی کشورهای اروپایی آغاز می‌شود و خریداران اولیه می‌توانند به انتخاب خود از امکان خرید 20 یورو ارزان‌تر این ساعت یا دریافت رایگان هدفون‌های Sport Bluetooth آنر بهره‌مند شود.

منبع : Honor


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا