گزارش کانترپوینت از بازار گوشی‌های اندرویدی 5G در سه‌ماهه سوم 2021: رشد 831 درصدی ریلمی!

نمایش خبر

تاریخ : 1400/10/11        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : آمار Statistics ، نسل پنجم 5G ، کانترپوینت Counterpoint ، سامسونگ Samsung ، اوپو Oppo ، ویوو Vivo ، آنر Honor ، ریلمی Realme
واحد خبر mobile.ir : مجموعه کانترپوینت به‌تازگی گزارش جدیدی از بازار گوشی‌های اندرویدی 5G را در سه‌ماهه سوم سال 2021 منتشر کرده که مطابق آن فروش کل این گوشی‌ها نسبت به سال قبل از آن با رشد 121 درصد روبرو شده و تمامی برندهای برتر در این زمینه رشد مثبتی را تجربه کرده‌اند. در صدر این لیست از لحاظ میزان رشد برند realme قرار دارد که میزان رشد سالیانه آن به رقم فوق‌العاده 831 درصدی رسیده است. این رشد چشمگیر، جایگاه ششم ریلمی در این لیست (از لحاظ حجم فروش) را برای دومین فصل پیاپی برای این برند به همراه داشته است. نکته جالب توجه دیگر در این میان به نقش برندها چینی در این لیست تعلق دارد که از بین شش برند، پنج عنوان را به خود اختصاص داده‌اند.

پس از ریلمی بالاترین میزان رشد به دیگر برندهای مجموعه BBK یعنی اوپو و ویوو تعلق دارد که به‌ترتیب 165 و 147 درصد رشد در فروش را تجربه کرده‌اند و علت این رشد نیز به گفته کانترپوینت به موفقیت گوشی‌های میان‌رده تا پیشرفته این دو برند وابسته بوده است.

برندهای برتر از لحاظ میزان رشد سالیانه فروش جهانی گوشی‌های 5G در سه‌ماهه سوم سال 2021

تارون پاتاک (Tarun Pathak) از محققان کانترپوینت با اشاره به این نکته که 5G به‌عنوان یک فناوری، بسیار سریع‌تر از نسل قبلی خود عمل کرده می‌گوید: «در حالی‌که فناوری 5G به تکامل خود ادامه می‌دهد، ما وارد فاز بعدی رشد می‌شویم که با بالغ شدن و گسترش پیدا کردن سبد کالاها پشتیبانی می‌شود. شرکت‌های سازنده با عرضه مداوم [دستگاه‌های] 5G در رده‌های قیمتی و مناطق [جغرافیایی] مختلف، آن را دسترس‌تر قرار می‌دهند.» پاتاک از جمله دیگر دلائل رشد این رده را به دسترسی بهتر سازتدگان به قطعات 5G مرتبط می‌داند جایی‌که احتمالا به‌دلیل بحران کمبود قطعات الکترونیکی، بازار 4G (به‌دلیل اولویت پایین‌تر سازندگان) کمبود بیشتری را تجربه می‌کند.

این تحلیلگر کانترپوینت در این میان شانس موفقیت بیشتری برای برندهای دارای سبد کالای 5G پرقدرت در رده میانی قائل می‌شود و علت برتری ریلمی بر رقبای خود را نیز به «استراتژی قدرتمند چند کاناله» و طیف متنوع گوشی‌های 5G در رده‌های قیمتی مختلف مرتبط می‌داند.

وارون میشرا (Varun Mishra) تحلیلگر ارشد کانترپونت ضمن اشاره به این نکته که بیشترین رشد ریلمی در بازه زمانی مورد مطالعه در این مطلب به‌ترتیب به چین، هند و اروپا مربوط می‌شود می‌افزاید:‌ «رشد سالیانه فروش [گوشی‌های] 5G ریلمی در هند 9,519 درصد بوده که بیش‌ترین میزان در تمامی مناطق به حساب می‌آید. این رشد به‌خصوص [از این جهت] برای کشوری که هنوز شبکه 5G در آن راه‌اندازی نشده، قابل توجه است. به‌دنبال آن، چین قرار دارد که رشد سالیانه فروش [گوشی‌های] 5G [ریلمی] در آن 830 درصد بوده که آن را به یکی از برندهای گوشی هوشمند 5G با سریع‌ترین رشد در چین بدل کرده است.» اروپا در جایگاه سوم قرار دارد و همچنین جایگاه این برند در بازارهای نوظهور نیز آینده درخشانی را برای ریلمی به تصویر می‌کشد. اسکای لی (Sky Li) بنیان‌گذار و مدیرعامل برند ریلمی‌ از قصد مجموعه تابعه خود برای ارائه حداقل 100 میلیون گوشی 5G به جوانان در سرتاسر دنیا سخت می‌گوید که با توجه به حضور بزرگان تأثیرگذار در این بازار و این واقعیت که ریل‌می از لحاظ حجم عرضه در بین 5 برند اول این بازار قرار ندارد، هدف دشواری به‌نظر می‌رسد.

میشرا در پایان سخنان خود ضمن تأکید بر اهمیت قیمت و دسترسی‌پذیری می‌گوید: «مقرون به صرفه بوده و دسترسی‌پذیری برای همه سازندگان [گوشی‌های هوشمند] برای بهره‌برداری از فرصت بزرگ 5G، حیاتی خواهد بود.»

پس از ریلمی، اوپو و ویوو، شیائومی چهارمین برند تولیدکننده گوشی 5G با بیش‌ترین رشد فروش نام می‌گیرد که با رشد 134 درصدی، اندکی پایین‌تر از ویوو قرار دارد. سامسونگ با رشد 70 درصدی و آنر با رشد 11 درصدی دو جایگاه بعدی این لیست را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع : Counterpoint


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا