ساعت هوشمند هواوی با اندازه‌گیری فشار خون در راه ارائه به بازار در نیمه دوم سال

نمایش خبر

تاریخ : 1400/2/29        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : پوشیدنی Wearable ، سلامت Health ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : قابلیت‌های پزشکی و سلامتی به جزء جدایی‌ناپذیری از امکانات ساعت‌های هوشمند در بین تمامی برندها بدل شده به‌طوری‌که دیگر ویژگی‌های معمول این ساعت‌ها از جمله ارتباط با ساعت هوشمند، نمایش اعلان‌ها، پخش موسیقی و حتی امکان پاسخ‌گویی به تماس مستقل از گوشی اغلب به امکاناتی جانبی بدل شده‌اند. یکی از جدیدترین قابلیت‌های مرتبط با سلامتی که احتمالا در آینده نزدیک در ساعت‌های هوشمند ارائه خواهد شد امکان اندازه‌گیری فشار خون افراد است که تا به امروز جایی در این رده نداشت اما حالا خبرهای جدید حاکی ارائه قریب‌الوقوع آن در ساعت هوشمند هواوی است.

خبر جدید در این رابطه به نقل از حساب کاربری Weibo یکی از مقامات رسمی هواوی منتشر شده که در آن از ارائه قابلیت اندازه‌گیری فشار خون در یکی از ساعت‌های هوشمند این شرکت در نیمه دوم سال 2021 خبر داده شده است. هوا هگانگ (Hua Hegang) در پستی که در این زمینه منتشر کرده آورده است: «برای زمانی طولانی، هواوی تلاش‌های خود در زمینه سلامتی را ادامه داده و به ارائه سرویس‌های حرفه‌ای‌تر سلامتی به همه افراد متعهد بوده است. در گردهمایی سالیانه [هواوی] در ژانویه امسال پروژه تحقیقانی فشار خون هواوی را که براساس دستگاه‌های مچ‌پوش است، رویت کردم. هواوی در تحقیق برای فناوری پوشیدنی اندازه‌گیری فشار خون از روی مچ به موفقیت دست پیدا کرده است. اولین ساعت هوشمند هواوی با امکان اندازه‌گیری فشار خون، تست ثبت دستگاه پزشکی را پشت سر گذاشته [و] مرحله بعدی آغاز آزمایش ثبت شده کلینیکی با موسسات پزشکی حرفه‌ای است. این [دستگاه] رسما در نیمه دوم امسال به لیست افزوده می‌شود پس گوش به زنگ باشید!»

برنامه هواوی برای ساخت دیوایس‌‌های پوشیدنی با تمرکز بر مسئله سلامت ظاهرا از این نیز فراتر رفته و جدا از مدیریت فشار خون، غربالگری بیماری عروق کرونر و اندازه‌گیری هوشمند دمای بدن را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد. هواوی پیش از این، قابلیت نمایش نوار قلب یا ECG را در نسخه‌ای از ساعت هوشمند Watch GT 2 Pro ارائه کرده است و حالا حضور آن در کنار اندازه‌گیری فشار خون احتمالا امکان تشخیص زودرس بیماری‌های قلبی را فراهم می‌کند.

Huawei Watch GT 2 Pro ECG

برخی شایعات و خبرهای تأیید نشده از آماده‌سازی نسل جدید ساعت‌های Watch 3 هواوی سخن می‌‌گویند که ظاهرا همزمان با پرچمداران جدید سری P50 معرفی خواهند شد. دیگر خبرها در مورد این ساعت به امکان حضور سیستم‌عامل HarmoneyOS و حضور سیم‌کارت الکترونیکی (eSIM) در آن اشاره دارند؛ مواردی‌که البته هیچ‌یک هنوز به‌صورت مستقل از سوی هواوی، تأیید یا رد نشده‌اند.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا