معرفی Moto Tab G20- بازگشت موتورولا به دنیای تبلت‌ها با یک محصول اقتصادی

نمایش خبر

تاریخ : 1400/7/10        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : تبلت Tablet ، اندروید Android ، هلیو پی 22 Helio P22 ، Motorola Tab G20 ، موتورولا Motorola
واحد خبر mobile.ir : از زمانی که گوگل نخستین نسخه اندروید را منتشر کرد، حالا بیش از 13 سال می‌گذرد؛ پلتفرمی که نه تنها برای گوشی‌های هوشمند بلکه به منظور استفاده در تبلت‌ها نیز طراحی شده بود. سیستم‌عامل اندروید 3 یا Honeycomb اما نخستین پلتفرم اندرویدی مخصوص تبلت‌ها بود و موتورولا نخستین شرکتی به حساب می‌آمد که تبلتی را با این پلتفرم به بازار عرضه کرد. موتورولا پس از این محصول که Motorola XOOM نام داشت، تنها چند نمونه محدود تبلت را ارائه کرد و در نهایت با فرایند تغییر مالکیت (انتقال بخش Motorola Mobility به گوگل و سپس فروش آن به لنوو) مواجه شد و به تولید تبلت‌های خود خاتمه بخشید.

این روزها شرکت لنوو به عنوان کمپانی مادر موتورولا، نه تنها خط تولیدی برای تبلت‌های مقرون ‌به ‌صرفه، میان‌رده و پیشرفته دارد، بلکه به نظر می‌رسد به دنبال آن است تا از برند موتورلا برای عرضه تبلت‌های اقتصادی استفاده کند. محصول کنونی موتورولا با نام Moto Tab G20 شباهت زیادی با دستگاه‌هایی همچون Lenovo Tab M8 HD و Lenovo Tab M8 FHD دارد و بررسی مشخصات آن می‌دهد با دستگاه ویژه‌ای رو‌به‌رو نیستیم. اما معرفی محصول تازه از این جهت اهمیت دارد که می‌توان آن را بازگشت موتورلا به بازار تبلت پس از سال‌ها دوری از این حوزه قلمداد کرد.

همان طور که اشاره شد، مشخصات دستگاه اندرویدی جدید موتورولا که در روز پنج‌شنبه 30 سپتامبر سال جاری میلادی (8 مهر 1400) رونمایی شد، بسیار به تبلت‌های کوچک نسل سوم Tab M8 لنوو شبیه است. Moto Tab G20 به یک صفحه‌نمایش 8 اینچی LCD (از نوع TDDI) با وضوح اچ‌دی پلاس معادل 800×1280 پیکسل و نسبت صفحه به بدنه 85 درصد مجهز شده است و برای عملیات پردازش از تراشه 8 هسته‌ای Helio P22T محصول مدیاتک بهره می‌برد. در کنار این پردازنده، 3 گیگابایت رم از نوع LPDDR4x و 32 گیگابایت حافظه داخلی قرار گرفته‌اند که فضای ذخیره‌سازی را می‌توان با افزودن کارت میکرو اس‌دی تا 2 ترابایت دیگر افزایش داد.

از دوربین‌های این تبلت انتظار بالایی نمی‌توان داشت چرا که در پشت دستگاه یک دوربین 5 مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار دیده می‌شود و یک ماژول 2 مگاپیکسلی نیز به منظور ثبت تصاویر سلفی برای آن در نظر گرفته شده است که از این دوربین می‌توان برای گشودن قفل نمایشگر با استفاده از تشخیص چهره استفاده کرد.

تبلت ساده و رده پایین Moto Tab G20 با برخوردار بودن از اسپیکر تکی مونو، از فناوری صدای Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند و به جک هدفون 3.5 میلی‌متری مجهز شده است. همچنین بهره‌گیری از وای‌فای a/b/g/n/ac و بلوتوث 5 از دیگر نکات قابل اشاره در خصوص Moto Tab G20 به شمار می‌رود.

باتری نه چندان حجیم دستگاه 5,100 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و با پشتیبانی از شارژر سیمی 10 واتی از طریق درگاه USB-C شارژ می‌شود.

موتورولا تبلت 305 گرمی جدید خود را با بدنه‌ای از جنس پلاستیک و به رنگ خاکستری روشن (Platinum Grey) به تولید می‌رساند و سرویس‌های Google Entertainment Space و Google Kids Space را نیز برای آن در نظر گرفته است.

خبر خوب آن که این محصول بر خلاف تبلت‌های اقتصادی لنوو که با اندروید Go یا نسخه‌های قدیمی این سیستم‌عامل عرضه می‌شوند، به اندروید 11 مجهز شده و قرار است پیش‌سفارش آن با قیمت 10,999 روپیه هند (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 148 دلار) از روز 2 اکتبر (10 مهر) آغاز شود.

منبع : Motorola


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا