معرفی تبلت Yoga Pad Pro- تبلت 13 اینچی لنوو مجهز به درگاه micro-HDMI

نمایش خبر

تاریخ : 1400/3/6        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : تبلت Tablet ، نسل پنجم 5G ، اسنپ دراگون 870 Snapdragon 870 ، Lenovo Yoga Pad Pro ، لنوو Lenovo
واحد خبر mobile.ir : مدتی بود که خبرهایی در خصوص عرضه یک تبلت پرچمدار از سوی لنوو با نام Yoga Pad Pro در کشور چین به گوشی می‌رسید و حالا این شرکت به طور رسمی از تبلت تازه خود رونمایی کرده است. این محصول که پیش از بنا بود با نام Yoga X عرضه شود، از یک پردازنده پیشرفته، اسپیکرهای قدرتمند و طراحی قابل توجه بهره می‌برد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های Yoga Pad Pro مجهز بودن به درگاه micro-HDMI است که با استفاده از این ویژگی می‌توان از تبلت به عنوان صفحه‌نمایش دوم در کنار نوت‌بوک، نمایشگر خارجی برای Nintendo Switch یا صفحه‌نمایشی برای کاربردهای عمومی اشاره کرد.

لنوو Yoga Pad Pro به یک صفحه‌نمایش 13 اینچی از نوع LTPS LCD مجهز شده و رزولوشن آن 2160x1350 پیکسل در نسبت 16:10 است. حداکثر روشنایی پنل نمایشگر 400 نیت بوده و نرخ به‌روزرسانی آن همان عدد معمول 60 هرتز گزارش شده است. این صفحه‌نمایش از نمایش محتوای HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند و می‌تواند 100 درصد طیف sRGB را پوشش دهد. همین مشخصات است که نمایشگر Yoga Pad Pro را به گزینه‌ای مناسب برای تبدیل به یک صفحه‌نمایش ثانویه تبدیل می‌کند.

تبلت جدید لنوو با طول و عرض به ترتیب 293.4 و 204 میلی‌متر تولید می‌شود و ضخامت آن در باریک‌ترین حالت به 6.2 و در لبه پایینی به 24.9 میلی‌متر می‌رسد. لنوو لبه پایینی این تبلت 830 گرمی را با ضخامت بیشتری ساخته تا بتواند چهار اسپیکر JBL (دو نمونه 2.5 واتی و دو اسپیکر 2 واتی) و درگاه‌ها را در آن جای دهد. بخش بزرگی از پشت Yoga Pad Pro از بافت لطیفی با عنوان Alcantara ساخته شده و یک پایه نگهدارنده از جنس استیل ضد زنگ نیز به این بدنه متصل شده است که می‌توان از آن برای تکیه دادن تبلت، آویزان کردن، قرار دادن آن در زوایای مختلف و حتی به عنوان دسته‌ای برای حمل دستگاه استفاده کرد. همچنین در یک طرف این پایه درگاه USB-C و در سمت دیگر آن پورت micro-HDMI قرار دارد.

امور پردازشی در Yoga Pad Pro توسط تراشه 7 نانومتری اسنپ‌‌دراگون 870 انجام می‌شود و در کنار آن 8 گیگابایت رم از نوع LPDDR5 و 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.0 در نظر گرفته شده است.

نکته جالب و عجیب دیگر در خصوص این تبلت غیبت دوربین پشتی و مجهز بودن آن تنها به یک دوربین در جلوی دستگاه است. این دوربین 8 مگاپیکسل وضوح دارد و در کنار آن یک سنسور سه‌بعدی ToF قرار گرفته که می‌تواند برای تشخیص چهره مورد استفاده قرار گیرد.

انرژی مورد نیاز این تبلت توسط یک باتری 10 هزار و 200 میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود که ظاهرا از فناوری شارژ Quick Charge 4 پشتیبانی می‌کند.

از دیگر امکانات این تبلت می‌توان به پشتیبانی از فناوری Dolby Atmos، وای‌فای 6، بلوتوث 5.2 و USB-C 3.1 اشاره کرد. همچنین Yoga Pad Pro از قلم stylus پشتیبانی می‌کند که به 4096 سطح مختلف از فشار حساس است و البته به طور جداگانه به فروش می‌رسد.

پیش‌سفارش این تبلت با رابط کاربری ZUI 12.5 و اندروید 11 در چین و از طریق وب‌سایت لنوو از روز 25 می (4 خرداد) آغاز و قیمت آن 3,299 یوان (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 516 دلار) تعیین شده است. این محصول قرار است از روز 31 می (10 خرداد) در اختیار کاربران قرار گیرد و در خصوص عرضه آن در دیگر بازارها هنوز خبری منتشر نشده است.

منبع : Lenovo


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا