معرفی تبلت Honor Pad V7 – نخستین دیوایس مجهز به تراشه Kompanio 900T

نمایش خبر

تاریخ : 1400/7/7        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : تبلت Tablet ، نسل پنجم 5G ، Honor Tablet V7 ، آنر Honor
واحد خبر mobile.ir : اواسط آگوست 2021، آنر از تبلت پرچمدار Pad V7 Pro رونمایی کرد. این دیوایس، پیشرفته‌ترین تبلت آنر تاکنون بوده و نخستین دستگاهی‌ست که در ساخت آن از چیپ‌ست 6 نانومتری Kompanio 1300T (محصول مدیاتک) استفاده می‌شود. حال پس از گذشت حدود 6 هفته، آنر تصمیم گرفت نسخه ارزان‌تر و کوچک‌تر این تبلت را نیز روانه بازار کند. این برند چینی روز یکشنبه 26 سپتامبر 2021 (4 مهر 1400) از تبلت جدید Honor Pad V7 پرده برداشت. ظاهرا آنر این روزها رابطه خوبی با کمپانی مدیاتک دارد، زیرا تراشه جدید Kompanio 900T برای اولین بار در ساخت این تبلت به کار گرفته شده است. در ادامه جزییات بیشتری از مشخصات و امکانات این تبلت را با هم مرور می‌کنیم.

از لحاظ ظاهری، تبلت Pad V7 بی‌شباهت به نسخه پرو نیست، هرچند که به نظر می‌رسد گوشه‌های گردتری داشته باشد. تبلت Pad V7 ابعادی برابر با7.85×154.96× 245.20 میلی‌متر داشته و وزن آن حدود 480 گرم عنوان شده است. این تبلت در رنگ‌های آبی (Dawn Blue)، طلایی (Amber Gold) و نقره‌ای (Titanium Silver) به تولید می‌رسد. برخلاف ورژن پرو که در برخی رنگ‌بندی‌ها از بدنه‌ای با پوشش چرم مصنوعی بهره می‌برد، در اینجا خبری از چرم نبوده و ظاهرا جنس بدنه از پلی‌کربنات یا همان پلاستیک است.

نمایشگر Pad V7 از پنل های ال‌سی‌دی (از نوع IPS) تشکیل شده و قطر آن 10.4 اینچ است. رزولوشن نمایشگر 2K (معادل 1200× 2000 پیکسل) اعلام شده که تراکم آن را به 225 پیکسل در اینچ می‌رساند. نرخ به‌روزرسانی 90 هرتزی، پشتیبانی از HDR10 و فیلتر نور آبی (با تأییدیه از کمپانی TÜV Rheinland) از دیگر مشخصات این نمایشگر بر شمرده شده است. طبق ادعای آنر، این نمایشگر به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند کنتراست را به طور دینامیکی مطابق با محتوای نمایشی تنظیم کند. این قابلیت، در کنار چهار اسپیکر مجهز به تکنولوژی صدای فراگیر DTS: X Ultra، تبلت Pad V7 را به گزینه‌ای ایده‌آل برای تفریح و سرگرمی تبدیل می‌کند.

همان طور که در مقدمه هم ذکر شد، آنر در ساخت این تبلت از تراشه جدید Kompanio 900T (محصول مدیاتک) استفاده کرده است. این چیپ‌ست با لیتوگرافی 6 نانومتری ساخته شده و به‌تازگی از سوی مدیاتک برای استفاده در تبلت‌ها و کامپیوترها معرفی شده است. چیپ‌ست Kompanio 900T مشتمل بر 2 هسته 2.4 گیگاهرتزی Cortex-A78 و 6 هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A55 بوده و پردازش گرافیکی آن بر عهده Mali-G68 MC4 است. طبق ادعای شرکت سازنده، به لطف سیستم خنک‌کننده‌ای متشکل از گرافیت با رسانش بالا با مساحتی بالغ بر 26 هزار میلی‌متر مربع و همچنین راه‌کار آنر برای کنترل هوشمند دما، نرخ فریم ثبات بیشتری داشته و کنترل دما نیز بهتر شده است. گفتنی‌ست، 6 یا 8 گیگابایت حافظه RAM و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی (قابل ارتقا از طریق میکرو اس‌دی) در این تبلت در اختیار کاربر قرار دارد.

درون ماژول قرصی‌شکل پشت دستگاه، یک دوربین 13 مگاپیکسلی در کنار یک فلش ال‌ای‌دی به چشم می‌خورد. این دوربین مجهز به فوکوس خودکار بوده و گشودگی دیافراگم لنز آن برابر با f/1.8 است. زیباسازی پوست، قابلیت تصویربرداری از اسناد، فیلترهای HDR و عکاسی زمان‌گریز (تایم-لپس) از جمله امکانات این دوربین به شمار می‌رود. دوربین جلوی تبلت نیز 8 مگاپیکسلی (f/2.2) بوده و فاصله کانونی ثابتی دارد. طبق ادعای شرکت سازنده، دوربین جلو به گونه‌ای طراحی شده که در طول تماس تصویری (حتی در صورت حرکت بدن) همواره کاربر در مرکز تصویر باقی خواهد بود.

باتری قدرتمندی به ظرفیت 7,250 میلی‌آمپر ساعت برای Pad V7 پیش‌بینی شده است. این باتری با شارژر 22.5 واتی و از طریق پورت USB-C شارژ می‌شود. به گفته آنر، فول‌شارژ کردن باتری 120 دقیقه زمان خواهد برد.

تبلت Pad V7 مجهز به اندروید 11 بوده و پوسته اختصاصی Magic UI 5.0 در آن فعال است. این رابط کاربری اختصاصی امکانات کاربردی فراوانی را به همراه دارد که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به قابلیتی نرم‌افزاری موسوم به multi-screen collaboration (همکاری چند-صفحه‌ای) اشاره کرد. به لطف این قابلیت، گوشی هوشمند و تبلت شما وارد تعامل شده و می‌توانید برای انجام برخی کارها، مشترکا از هر دو دستگاه کمک بگیرید. به عنوان مثال، ویدئوی ضبط‌شده در گوشی هوشمندتان را در تبلت ویرایش کنید و یا اپلیکیشن موجود در اسمارت‌فون خود را به طور فول-اسکرین در تبلت اجرا کنید.

قابلیت دیگر Magic UI 5.0، حالت آینه یا mirror mode نام دارد که به موجب آن، تبلت Pad V7 می‌تواند به نمایشگری دیجیتال برای کامپیوتر تبدیل شود. تبلت جدید آنر از قابلیت مالتی-تسکینگ چندپنجره‌ای نیز برخوردار است. جالب است بدانید ابعاد نمایشگر این تبلت با بیش از 4 هزار اپلیکیشن پرکاربرد سازگاری دارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی این تبلت، سازگاری با قلم استایلوسی به نام Magic-Pencil 2 است که طبق ادعای آنر باتری آن تا 15 ساعت شارژ نگه می‌دارد. این قلم 4,096 سطح مختلف از فشار را تشخیص داده و تنها 8 میلی‌ثانیه تأخیر دارد. می‌توان با استفاده از این قلم در تبلت Pad V7 شروع به طراحی و نتیجه را روی صفحه کامپیوتر مشاهده کرد. به طریق مشابه، با توجه به تبدیل دست‌خط به متن تایپ‌شده، یادداشت‌گذاری و امضا کردن اسناد با استفاده از این قلم، بسیار راحت خواهد بود. لازم به ذکر است، قلم Magic Pencil 2.0 جزو لوازم جانبی این تبلت بوده و برای تهیه آن باید هزینه جداگانه پرداخت کرد. نکته مهم دیگر آن است که برخی از ویژگی‌های یادشده فقط با گوشی‌های آنر مجهز به Magic UI 3.1 و بالاتر و همچنین برخی کامپیوترهای آنر سازگار خواهد بود.

از لحاظ ارتباطی، تبلت Pad V7 در دو نسخه وای-فای و 5G به تولید می‌رسد. نسخه 5G از هر دو حالت شبکه نسل پنجم (مستقل و غیر مستقل) پشتیبانی می‌کند. قابلیت جالبی تحت عنوان Link Turbo X نیز در این نسخه پیش‌بینی شده که با ترکیب 5G با وای-فای 6، می‌تواند حداکثر سرعت شبکه را به 2.7 گیگابیت در ثانیه برساند. در هر دو نسخه، بلوتوث 5.1 و پشتیبانی از مسیریاب‌های GLONAS ،Beidou ،GPS و Galileo در لیست گزینه‌های ارتباطی دیده می‌شود.

تبلت Honor Pad V7 از 30 سپتامبر (8 مهر) وارد بازار چین خواهد شد. مدل پایه این تبلت – با 6 گیگابایت RAM و 128 گیگابایت حافظه داخلی – 1,999 یوان چین قیمت دارد که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 309 دلار آمریکا. برای خرید مدل پیشرفته – با RAM هشت گیگابایتی – باید 2,299 یوان (355 دلار) هزینه کرد. نسخه 5G این تبلت در حال حاضر صرفا در پیکربندی 6GB/128GB به تولید رسیده و 2,599 یوان (402 دلار) قیمت دارد.

در پایان، بد نیست به قیمت کی‌بورد فیزیکی و قلم Magic-Pencil 2 نیز اشاره کنیم. کی‌بورد فیزیکی 399 یوان (62 دلار) و قلم مذکور 499 یوان (77 دلار) قیمت دارند. البته آنر هر دوی این محصولات را با هم به قیمت 549 یوان (85 دلار) ارائه کرده که برای علاقه‌مندان به هر دو وسیله، پیشنهاد مقرون‌به‌صرفه‌ای خواهد بود.

منبع : Honor


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا