آشنایی با محصولات جدید آمازون در رویداد پاییز 2021

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1400/7/9        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : آمازون اکو شو Amazon Echo Show ، خانه هوشمند Smart Home ، آمازون Amazon
واحد خبر mobile.ir : کمپانی آمازون روز سه‌شنبه 28 سپتامبر 2021 (6 مهر 1400) با برگزاری رویداد پاییزی خود تحت عنوان «پاییز 2021 آمازون» محصولات جدیدی را – که عمدتا به دیوایس‌های خانه هوشمند مربوط می‌شوند – به نمایش گذاشت. نمایشگر هوشمند Echo Show 15، ربات Astro و دیوایس تعاملی Amazon Glow – که با تمرکز بر کودکان طراحی شده – از مهم‌ترین محصولات معرفی شده در این رویداد به شمار می‌روند. ترموستات هوشمند Smart Thermostat، دست‌بند هوشمند Halo View و دوربین امنیتی Always Home Cam سایر دیوایس‌های جدید آمازون را تشکیل می‌دهند. هم‌اکنون ثبت پیش‌سفارش برای خرید بیشتر این دیوایس‌ها فراهم بوده و یا تا قبل از سه‌ماهه چهارم فراهم می‌شود.

Amazon Echo Show 15

نمایشگر هوشمند Echo Show 15 با داشتن صفحه نمایشی فول اچ‌دی به قطر 15.6 اینچ، بزرگ‌ترین اکوشوی آمازون تا به امروز است. برخلاف اکوشوهای قبلی – که فقط روی یک سطح به شکل ایستاده قرار می‌گرفتند – Echo Show 15 را می‌توانید مثل یک قاب عکس روی دیوار نصب کنید. با توجه به نمایشگر بزرگ 15.6 اینچی در این دیوایس، نرم‌افزار و بستر گرافیکی در آن اندکی در مقایسه با اکو شوهای قبلی تغییر کرده است.

مثل Nest Hub Max (محصول گوگل)، Echo Show 15 نیز به قابلیت تشخیص چهره مجهز بوده و به لطف تقویم، برچسب‌های یادداشت، کنترل‌های خانه هوشمند و فیدهای دوربین، به گونه‌ای طراحی شده که مرکز دیجیتال اشتراکی در منزل باشد. Prime Video، نت‌فلیکس و دیگر سرویس‌های استریم ویدئو، Echo Show 15 را به یک تلویزیون تمام‌عیار تبدیل می‌کنند. می‌توانید از این دیوایس به عنوان نمایشگری برای تماس تصویری نیز استفاده کنید.

Echo Show 15 می‌تواند تمام مواردی که از یک نمایشگر هوشمند انتظار دارید را برای شما انجام دهد (از جمله اجرای فرمان‌های صوتی الکسا). می‌توانید به این دیوایس یاد دهید که برخی صداهای خاص (مثل صدای سوت یخچال وقتی درب آن باز مانده و یا زنگ اعلام پایان کار ماشین لباسشویی) را تشخیص داده و در صورت لزوم برای شما هشدار بفرستد.

نمایشگر هوشمند Echo Show 15 تا پایان سال جاری میلادی با قیمت 249.99 دلار وارد بازار خواهد شد.

Amazon Astro

دستاورد نوآورانه دیگر آمازون در رویداد اخیر، رباتی‌ست با نام Astro. برای اینکه درک ساده‌ای از این دیوایس داشته باشید، تصور کنید اسپیکر هوشمند Echo این بار می‌تواند به همه جای منزل شما سرک کشیده و زمانی که شما در خانه حضور ندارید، مراقب همه چیز باشد. این ربات مجهز به دوربین و نمایشگر بوده و ضمن شناسایی اجسام، می‌تواند از کودک یا حیوان خانگی مراقبت کند. در هنگام تماس‌های تصویری، Astro شما را دنبال کرده و هر کجای منزل که باشید، شما را در قاب تصویر نگه می‌دارد. در یک کلام، ربات Astro می‌تواند تمام کارکردهای الکسا را در ظاهری متحرک انجام دهد. البته دیو لیمپ (Dave Limp)، ریاست بخش دیوایس‌ها و خدمات آمازون، بر این باور است که مشتریان صرفا به دنبال الکسای متحرک نبوده‌اند، به همین دلیل آمازون تصمیم گرفت شخصیتی منحصربه‌فرد و مستقل به این ربات ببخشد.

Astro سرعتی بالغ بر یک متر در ثانیه داشته و می‌تواند نقش ربات امنیتی را نیز ایفا کند. این ربات می‌تواند به سرویس امنیتی Protect Pro (محصول کمپانی Ring، از زیرمجموعه‌های آمازون) متصل شده و ضمن گشت‌زنی در منزل، به بررسی اختلالات پرداخته و چنانچه به حضور فرد ناشناسی پی ببرد، به کاربر هشدار بفرستد. Astro می‌تواند به محض مواجهه با مانع (مثل حیوان خانگی یا پله) متوقف شود. همچنین، کاربر می‌تواند برای این ربات منطقه ممنوعه تعریف کرده و دوربین‌ها و میکروفن‌های آن را غیرفعال کند.

دامنه فعالیت‌های Astro به خانه شما محدود نبوده و این ربات می‌تواند در خانه دیگران نیز انجام وظیفه کند. به عنوان مثال، اگر پدر و مادر سالخورده‌ای دارید، می‌توانید با قرار دادن Astro در خانه آنها، وضعیت والدین خود را چک کنید. البته برای بهره‌مندی از این قابلیت، باید در سرویس جدید Alexa Together ثبت نام کرده و مشترک آن باشید.

ربات Astro قیمتی معادل 999.99 دلار دارد. البته این ربات در رده دیوایس‌های موسوم به Day One قرار دارد؛ به این معنی که برای خرید آن، باید تقاضا ارائه کنید. این ربات از سال 2022 به شکل گسترده‌تری عرضه می‌شود.

Amazon Glow

دیوایس جدید Amazon Glow یک محصول تعاملی و مخصوص کودکان است که تماس تصویری را با انجام فعالیت‌های فیزیکی ترکیب می‌کند. می‌توان Amazon Glow را به گوشی هوشمندی تشبیه کرد که در یک پروژکتور کوچک جاسازی شده و این پروژکتور تعامل کودک با خانواده، دوستان، معلمان و ... را امکان‌پذیر می‌کند. این دستگاه تقریبا ابعادی به اندازه یک جعبه کورن‌فلکس دارد؛ نمایشگر آن 8 اینچی بوده و محتوایی که از پروژکتور آن خارج می‌شود روی صفحه‌ای به قطر 19 اینچ نشسته و به لمس حساس است. به این ترتیب، افراد می‌توانند ضمن برقراری تماس تصویری با کودک، در انجام برخی بازی‌ها، حل پازل‌ها و دیگر فعالیت‌ها (از قبیل طراحی یا فعالیت‌های آموزشی) با او همکاری داشته باشند.

در صورت داشتن اشتراک در سرویس +Kids آمازون، با استفاده از Amazon Glow می‌توانید از راه دور برای بچه‌ها کتاب بخوانید. لازم به ذکر است با خرید Amazon Glow اشتراک یک ساله رایگان در Kids+ برای شما فعال شده و پس از یک سال، می‌توان این اشتراک را با پرداخت آبونمان (حداقل ماهی 3 دلار) تمدید کرد. سسمی استریت، Nickelodeon ،Mattel ،Hasbro و دیزنی از جمله شرکای آمازون در پروژه Amazon Glow به شمار می‌روند. در عین حال، آمازون به دنبال شراکت با توسعه‌دهندگان مستقلی‌ست که بتوانند اپلیکیشن‌های خود را برای Amazon Glow توسعه دهند.

در حال حاضر Amazon Glow با قیمت 249.99 دلار و صرفا با ارائه درخواست، به فروش می‌رسد. به این ترتیب فروش این دستگاه فعلا محدود است. زمانی که عرضه گسترده‌تر این دستگاه آغاز شود، قیمت آن به 299.99 دلار افزایش خواهد یافت.

منبع : Amazon