نمایشگر هوشمند Nest Hub Max با پنل 10 اینچی و دوربین

نمایش خبر

تاریخ : 1398/2/21        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : Google Assistant ، google duo ، صفحه‌نمایش هوشمند Smart Display ، گوگل Google

واحد خبر mobile.ir : نمایشگرهای هوشمند به طور جدی از سال 2017 با Echo Show، اسپیکر هوشمند آمازون مجهز به نمایشگر لمسی، به بازار معرفی شدند. پس از آمازون، شرکت‌های دیگری همچون لنوو با Smart Display، ال‌جی با ThinQ View و فیس‌بوک با Portal و Portal+ بخت خود را در این زمینه آزمودند و محصولاتی را به بازار عرضه کردند. در همین مسیر، گوگل نیز به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اسپیکر هوشمند، پس از گذشت هفت ماه از عرضه نخستین نمایشگر هوشمند خود یعنی Home Hub با صفحه‌نمایش 7 اینچی، به تازگی و در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O در کنار اسمارت‌فون‌های Pixel 3a و Pixel 3a XL از نمایشگر هوشمند خود با نام Nest Hub Max رونمایی کرده است.

Introducing Google Nest Hub Max Smart Display

نمایشگر هوشمند جدید گوگل، همان طور که نام آن نشان می‌دهد، نسبت به Home Hub صفحه‌نمایش بزرگ‌تری دارد و با افزوده شدن دوربین Nest ویژگی‌های امنیتی آن تقویت شده است. برخی کارشناسان محصول تازه گوگل را ترکیبی از اسپیکر هوشمند Google Home Max، دوربین Nest و نمایشگر هوشمند Google Home Hub ارزیابی کرده‌اند.

گوگل که دیری است برای حضور فعال در زمینه خانه هوشمند تلاش می‌کند، در سال 2014 شرکت تولیدکننده دستگاه‌های خانگی هوشمند Nest را خریداری نمود. این کمپانی اخیرا اعلام کرده که دو بخش سخت‌افزاری Nest و Google Home را با یکدیگر ادغام کرده است. هدف گوگل این بوده که به جای تولید جداگانه محصولات خانگی کوچک توسط Nest و اسپیکرهای هوشمند در قالب Google Home، با یکی کردن این دو بخش، فعالیت‌های آنها را متمرکز سازد. به این ترتیب، Google Nest Hub Max را می‌توان نخستین محصول این ادغام به شمار آورد. در همین راستا، نام نمایشگر هوشمند Home Hub نیز به Google Nest Hub تغییر یافته است، اما ظاهرا اسپیکرهای هوشمند Google Home، Google Home Max و Google Home Mini همچنان با همین نام‌ها در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرند.

نمایشگر هوشمند تازه گوگل، که به اختصار Hub Max نامیده می‌شود، در اندازه‌های 250.1x182.55x101.23 میلی‌متر تولید شده و 1.32 کیلوگرم وزن دارد. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این نمایشگر با محصول قبلی، اندازه صفحه‌نمایش آن است. در حالی که Home Hub از پنل لمسی 7 اینچی بهره می‌برد، Hub Max مجهز به صفحه‌نمایش 10 اینچی با وضوح اچ‌دی یا 1,280x800 پیکسل است.

Introducing Google Nest Hub Max Smart Display

در محصول جدید به کیفیت صدا توجه ویژه‌ای شده است. در حالی که Home Hub تنها مجهز به اسپیکری full-range در پشت نمایشگر بود، Hub Max از دو توئیتر 18 میلی‌متری 10 واتی در جلو و یک ووفر 75 میلی‌متری 30 واتی در پشت دستگاه بهره می‌برد. در نتیجه می‌توان در مقایسه با Home Hub صدایی بلندتر با وضوح و کیفیت بیشتر را از این نمایشگر هوشمند انتظار داشت.

Introducing Google Nest Hub Max Smart Display

گوگل با این استدلال که به‌کارگیری دوربین می‌تواند سبب نگرانی در مورد حریم خصوصی و مسائل امنیتی کاربران شود، بر خلاف محصولات شرکت‌هایی همچون آمازون و فیس‌بوک، برای نمایشگر Home Hub دوربینی در نظر نگرفته بود. حال به نظر می‌رسد نگاه این شرکت تغییر کرده و محصول جدید خود را به دوربین مجهز نموده است. وضوح این دوربین تنها 6.5 مگاپیکسل است که البته قابل مقایسه با Portal و Portal+ فیس‌بوک با دوربین 12مگاپیکسلی نیست. با این حال، افرادی که از نزدیک این نمایشگر هوشمند را دیده‌اند، این رزولوشن را برای برقراری تماس‌های ساده ویدئویی کافی می‌دانند.

Introducing Google Nest Hub Max Smart Display

هنگام استفاده از دوربین، علاوه بر نمایش پیامی در خصوص فعال بودن آن، نشانگر LED کوچکی نیز در کنار دوربین به رنگ سبز در می‌آید. ظاهرا در دوربین‌های قبلی Nest، غیر فعال کردن چراغ نشانگر امکان‌پذیر بوده، اما با توجه سیاست جدید گوگل برای حفظ حریم خصوصی کاربران، این ویژگی در محصول جدید غیر فعال شده و هنگام استفاده از دوربین، چراغ نشانگر هم روشن می‌شود. در پشت نمایشگر Hub Max دکمه‌ای فیزیکی قرار دارد که با استفاده از آن می‌توان دوربین دستگاه را خاموش کرد، اما ظاهرا با غیر فعال کردن دوربین، میکروفن‌ها نیز خاموش می‌شوند. البته می‌توان از طریق منوی نرم‌افزاری، تنها دوربین را خاموش و میکروفن‌ها را روشن نگه داشت. نکته دیگری که در خصوص دوربین این نمایشگر وجود دارد آن است که به منظور اطمینان خاطر کاربران، پوششی برای پوشاندن روی دوربین در این محصول در نظر گرفته نشده است.

Introducing Google Nest Hub Max Smart Display

دوربین Hub Max برای چند هدف متفاوت قابل استفاده است. اولین و طبیعی‌ترین کاربرد آن برای برقراری تماس ویدئویی است که از طریق اپلیکیشن Google Duo انجام می‌شود. همچنین با استفاده از قابلیت auto-framing می‌توان مانند نمایشگرهای هوشمند فیس‌بوک کاربر را شناسایی و به طور خودکار مسیر حرکت او را دنبال کرد. اما دو ویژگی دیگر، این دوربین با میدان دید گسترده 127 درجه‌ای را از دیگر محصولات هم‌رده‌اش متمایز می‌سازد: نخست این که Hub Max می‌تواند به یک دوربین امنیتی تبدیل شود و دیگر آن که از طریق فناوری تشخیص gestureهای حرکتی (که گوگل آن را Quick Gestures می‌نامد) برخی کارها از طریق آن قابل انجام است. به طور مثال، کاربر با نگاه کردن به نمایشگر و بلند کردن دست خود می‌تواند فیلم یا موسیقی در حال پخش را متوقف سازد یا آن را از نو پخش کند. البته بعضی از افرادی که از این قابلیت استفاده کرده‌اند، آن را بسیار آسان‌تر از گفتن «هی گوگل متوقف شو!» ارزیابی نموده‌اند.

برای تنظیم خودکار نور محیطی، حسگری در بالای نمایشگر و کنار دوربین به چشم می‌خورد. همچنین همچون Home Hub دو میکروفن‌ دوربرد یا far-field برای شنیدن دستورات صوتی کاربران در دو طرف حسگر و دوربین قرار گرفته‌اند.

از نمایشگر هوشمند جدید گوگل علاوه بر بخش موسیقی می‌توان برای مشاهده عکس‌های سرویس Google Photos بهره برد. به علاوه، صفحه‌نمایش بزرگ این محصول آن را به جایگزینی مناسب برای تلویزیون در آشپزخانه تبدیل می‌کند.

برای Hub Max نیز همچون Home Hub قابلیت تطابق صدا (Voice Match) در نظر گرفته شده که بر اساس آن دستگاه می‌تواند صدای کاربران مختلف را شناسایی کند. به علاوه، دستیار هوشمند Google Assistant با استفاده از تطابق صدا و نیز قابلیت تطبیق چهره (Face Match) توانایی تشخیص کاربران را خواهد داشت و می‌تواند اطلاعات هر فرد، مانند برنامه‌ها و تقویم شخصی را تنها برای خودِ او به نمایش درآورد. گوگل تأکید کرده است که داده‌های حاصل از پردازش اطلاعات تطبیق چهره، از طریق سیستم یادگیری ماشینی به طور رمزنگاری‌شده در حافظه داخلی خودِ دستگاه ثبت می‌شود و به سرورهای گوگل ارسال نخواهد شد.

Introducing Google Nest Hub Max Smart Display

نمایشگر هوشمند Hub Max از نظر ارتباطی از کروم‌کست داخلی، بلوتوث نسخه 5.0 و وای‌فای ac با دو باند فرکانسی 2.4 و 5 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند. این محصول قرار است از اواخر تابستان سال جاری میلادی، تنها در دو رنگ سفید (chalk) و خاکستری تیره (Charcoal) از طریق Target ،Best Buy ،Google Store و چند فروشگاه دیگر ایالات متحده آمریکا با بهای 229 دلار و به طور همزمان در بریتانیا با قیمت 219 پوند و در استرالیا با قیمت 349 دلار استرالیا در دسترس کاربران قرار گیرد. گوگل اعلام کرده که قیمت اسپیکرها و نمایشگر هوشمند قبلی خود را کاهش خواهد داد، به طوری که از این پس Google Home و Google Home Max به ترتیب با قیمت‌های 99 و 299 دلار و نسخه پیشین یعنی Nest Hub با قیمت 99 دلار عرضه خواهند شد. 

منبع : Google


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا