گزارش کانترپوینت از بازار اسمارت‌فون چین در ژوئن 2021 – بازگشت قدرتمند آنر

نمایش خبر

تاریخ : 1400/5/15        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : آمار Statistics ، کانترپوینت Counterpoint ، چین China ، آنر Honor
واحد خبر mobile.ir : شرکت آنر پس از فشارهای بی‌سابقه ناشی از تحریم‌های ایالات متحده آمریکا، در پاییز سال گذشته میلادی به‌صورت رسمی از مجموعه هواوی جدا شد و مسیر فعالیت عادی خود را با حضور پردازنده‌های جدید و مدرن و دسترسی به بسته نرم‌افزاری گوگل از سر گرفت. با عادی شدن شرایط برای آنر و معرفی مدل‌های جدید این کمپانی، روند احیای آن نیز تسریع شده و مطابق گزارشی که کانترپوینت در روز جمعه 6 جولای 2021 (15 مرداد 1400) منتشر کرده سهم بازار امیدوارکننده‌ای را از مارکت رقابتی چین به خود اختصاص داده است. طبق گزارش کانترپوینت، آنر در ماه ژوئن به سهم بازار 8.4 درصدی در چین دست پیدا کرده که نسبت به سهم تنها 5.1 درصدی ماه ژانویه تغییر بزرگی محسوب می‌شود.

میزان فروش و سهم بازار آنر در بازار اسمارت‌فون چین از سپتامبر 2020 تا ژوئن 2021

نقطه عطف فعالیت‌های آنر و آغاز روند مثبت فعالیت‌های این شرکت در طی چند ماه گذشته را باید به اواسط ژوئن گذشته و زمان معرفی سری Honor 50‌ مرتبط دانست جایی‌‌که سه مدل Honor 50 ،Honor 50 SE و Honor 50 Pro نه‌تنها با تکیه بر سخت‌افزارهای جذابی مثل دوربین‌های 108 مگاپیکسلی و صفحه‌نمایش‌های 120 هرتزی، کاملا جلب توجه می‌کردند بلکه حضور بسته نرم‌افزاری گوگل و پردازنده‌های جدید و مدرن بار دیگر نگاه خریداران را به این سمت بازار جلب کرد. به‌‌گفته کانترپوینت در شرایط فعلی و در بازار رقابتی چین در حالی‌که برندهای اوپو، ویوو و شیائومی برای به‌دست آوردن سهم بازار باقی‌مانده از هواوی در نبردی شدید به‌سر می‌برند حالا آنر نیز به این جمع افزوده شده و به‌خصوص در رده قیمتی مابین 2 هزار تا 4 هزار یوان (مابین 300 تا 600 دلار) و بالاتر تغییر مشهودی در برندهای برتر بازار در نیمه دوم سال 2021 انتظار می‌رود.

Honor 50 در سمت راست و Honor 50 Pro در سمت چپ

سهم بازار 8.4 درصدی آنر در ماه ژوئن با وجود آن‌که نسبت به تنها 5.1 درصد ماه ژانویه دستاورد بزرگی به حساب می‌اید اما هنوز فاصله فراوانی را با عرضه 4.55 میلیونی این شرکت در آگوست سال 2020 نشان می‌دهد. فروش ماه ژوئن به‌گفته کانترپوینت تنها اندکی بیش از نیمی از رقم سال گذشته است اما نرخ رشد ماهیانه ایجاد شده که طبق محاسبه کانترپوینت به 39 درصد در ماه می و 27 درصد در ماه ژوئن می‌رسد به‌اندازه‌ای قدرتمند است که آینده درخشانی را می‌توان برای آن پیش‌بینی کرد. با نگاهی به این آمار می‌توان با درصد اطمینان بالایی از خارج شدن آنر از چرخه نزول ناشی از مشکلات مرتبط با هواوی در هر دو بخش سهم بازار و فروش نهایی سخن گفت.

در گزارش کانترپوینت به رشد آنر در یک بازه زمانی کوچک‌تر یعنی از 21 ژوئن تا 4 جولای نیز پرداخته شده جایی‌که میزان فروش در این دو هفته نسبت به دو هفته قبل از آن 36 درصد افزایش داشته است. علت این افزایش را بی‌شک باید در معرفی آنر 50 و آنر 50 پرو جست‌وجو کرد که از 25 ژوئن برای پیش‌سفارش در بازار چین در دسترس قرار گرفتند. این رشد فوق‌العاده با توجه به استقبال عمومی از این سری به احتمال قریب به یقین در آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد و معرفی قریب‌الوقوع سری Magic 3 نیز در تسریع این روند نقش مهمی ایفا می‌کند.

کانترپوینت عملکرد مثبت آنر در این دوره را جدا از موارد اشاره شده در بالا، به محبوبیت این برند در بین مشتریان چینی از یک سو و توانایی‌های بخش تحقیق و توسعه یا R&D این شرکت از سوی دیگر مرتبط می‌داند؛ به‌گفته آنر این شرکت پس از جدا شدن از هواوی بیش از 4 هزار نیروی حرفه‌ای R&D را به‌کار گرفته که از نگاه ژائو مینگ (Zhao Ming) مدیرعامل آنر «با ارزش‌ترین» دارایی‌های این کمپانی به‌حساب می‌آیند. این رویکرد احتمالا جذب هرچه بیشتر کاربران وفادار هواوی (که در طی شش ماه گذشته برندهای دیگری را انتخاب نکرده‌اند) را نیز در پی داشته است.

دیگر نکات کلیدی در موفقیت آنر در این زمینه از نگاه کانترپوینت به دو مبحث شبکه تأمین‌کنندگان قطعات و کانال‌های توزیع این شرکت تعلق دارد جایی‌که در مورد نخست با توجه به کمبود عمومی قطعات در سطح جهانی دسترسی به یک شبکه توزیع مطمئن اولین گام در احیای سهم بازار به حساب می‌آیند. آنر 50 و آنر 50 پرو اولین اسمارت‌فون‌های دنیا با پروسسور جدید Snapdragon 778G به حساب می‌آیند؛ امری‌که به‌روشنی از فائق آمدن آنر بر مسئله تأمین قطعات حکایت دارد.

اوضاع آنر در زمینه کانال‌های توزیع نیز امیدوارکننده به‌نظر می‌رسد چرا که با حضور Digital China، بزرگ‌ترین توزیع‌کننده گجت‌های الکترونیکی کشور چین در جمع سهام‌داران این کمپانی، در دسترس بودن محصولات آنر در کانال‌های توزیع آفلاین و دسترسی به بزرگ‌ترین بخش بازار چین به‌خوبی تضمین شده است. این برتری آنر در حالی اتفاق می‌افتد که اغلب دیگر رقبای این شرکت با سال‌ها سرمایه‌گذاری برای حضور در کانال‌های توزیع آنلاین، حالا تلاش‌های خود را به حضور بیشتر در کانال‌های آفلاین (که در چین از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند)، معطوف داشته‌اند.

کانترپوینت در انتهای گزارش خود می‌افزاید: «به‌لطف کاهش عرضه سری‌های Mate و P هواوی، فرصت‌ها[ی فراوانی] در دسته پیشرفته و پریمیوم برای شرکت‌هایی نظیر اوپو، ویوو، شیائومی و آنر وجود دارد. سه‌ تای اول به‌سختی در پی گسترش سهم بازار خود هستند اما هنوز هیچ جانشین به‌طور گسترده به‌رسمیت شناخته‌شده‌ای برای هواوی [در این کلاس] وجود ندارد. انتظار آن می‌رود که آنر با تصویر [مثبت] برند خود، توانایی‌های تحقیق و توسعه و شبکه توزیع [گسترده] دورنمای رقابت در بازار [محصولات] پیشرفته را بعد از معرفی Magic 3 جدید در ماه آگوست تغییر دهد.»

منبع : Counterpoint


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا