معرفی Honor Play5 – میان‌رده جدید آنر با شارژ سریع 66 واتی

نمایش خبر

تاریخ : 1400/3/1        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، دایمنسیتی 800 یو Dimensity 800U ، Honor Play5 5G ، آنر Honor
واحد خبر mobile.ir : برند آنر طبق برنامه از پیش اعلام شده، روز سه‌شنبه 18 می 2021 (28 اردیبهشت 1400) از جدیدترین اسمارت‌فون میان‌رده خود پرده برداشت. این گوشی Honor Play5 نام داشته و در حال حاضر فقط در چین عرضه می‌شود. همان طور که احتمالا می‌دانید، شش ماه از جدا شدن آنر از هواوی می‌گذرد، اما Honor Play5 از لحاظ طراحی و مشخصات، شباهت زیادی به Huawei Nova 8 SE (ورژن مجهز به Dimensity 800U) دارد. از برجسته‌ترین ویژگی‌های گوشی جدید آنر، می‌توان به نمایشگر OLED، تکنولوژی شارژ سریع، دوربین چهارگانه و ارتباطات نسل پنجم اشاره کرد. در ادامه جزییات بیشتری از مشخصات و امکانات Honor Play5 را با هم مرور می‌کنیم.

اسمارت‌فون Honor Play5 در ابعاد 7.46×74.8×161.6 میلی‌متر طراحی شده و 179 گرم وزن دارد. به این ترتیب، با یک گوشی نازک و سبک سروکار داریم. این گوشی در سه رنگ مشکی (Magic Night Black)، ترکیب نقره‌ای، ارغوانی (Titanium Empty Silver) و نوعی رنگ سفید با رنگ‌پردازی پلکانی موسوم به Icelandic Fantasyland وارد بازار می‌شود. به گفته شرکت سازنده، در مدلی که با رنگ Icelandic Fantasyland به تولید می‌رسد، شیشه بخش پشتی با استفاده از فرآیندی تحت عنوان vacuum coating (لایه‌نشانی در خلأ) ساخته شده است.

نمایشگر 6.53 اینچی دستگاه از نوع OLED بوده و رزولوشن +FHD (معادل 1080×2400 پیکسل) دارد. این نمایشگر ضمن پشتیبانی از HDR10، دارای تأییدیه از TÜV Rheinland بوده و حداقل روی کاغذ می‌تواند از آسیب نور آبی نمایشگر به چشم کاربر بکاهد. حسگر اثر انگشت گوشی زیر لایه نمایشگر تعبیه شده است. ناگفته نماند، علاوه‌بر این حسگر، می‌توان گوشی را با استفاده از قابلیت تشخیص چهره (Face Unlock) نیز قفل‌گشایی کرد.

اتاق فرمان پردازش در گوشی جدید آنر با چیپ‌ست Dimensity 800U مدیریت می‌شود. این تراشه – که با لیتوگرافی 7 نانومتری TSMC ساخته شده – از 2 هسته 2.4 گیگاهرتزی Cortex-A76 و 6 هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A55 تشکیل شده و پردازنده گرافیکی آن، ورژن 3 هسته‌ای Mali-G57 است. 8 گیگابایت حافظه RAM (از نوع LPDDR4x) به Honor Play5 اختصاص یافته، اما از لحاظ حافظه داخلی، این گوشی در دو مدل 128 و 256 گیگابایتی (از نوع UFS 2.1) به تولید می‌رسد. با توجه به اینکه آنر در رابطه با پشتیبانی این گوشی از کارت حافظه حرفی به میان نیاورده، می‌توان گفت به احتمال زیاد امکان ارتقاء حافظه در Honor Play5 وجود ندارد.

ماژول دوربین پشت دستگاه – که شکلی بین مربع و دایره دارد – 4 لنز دوربین و یک فلش ال‌ای‌دی را در خود جای داده است. وجود دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی (با گشودگی دیافراگم f/1.9) از مجموعه اپتیک قابل‌قبولی خبر می‌دهد. این دوربین مجهز به زوم دیجیتال تا 10 برابر بوده و ضبط ویدئوی 4K را با سرعت 30 فریم در ثانیه انجام می‌دهد. حالت شب، حالت پرتره (به همراه زیباسازی پوست)، حالت پانوراما، عکاسی حرفه‌ای، HDR، عکاسی زمان‌گریز (تایم-لپس)، فناوری تشخیص لبخند و عکاسی با فرمان صوتی از دیگر امکانات این دوربین به شمار می‌روند.

سایر اعضای این مجموعه عبارتند از دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی، دوربین عمق 2 مگاپیکسلی و دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی که گشودگی دیافراگم هر سه f/2.4 است. ناگفته نماند در ناچ U-شکل بالای نمایشگر، یک دوربین سلفی با رزولوشن 16 مگاپیکسل و گشودگی f/2.0 مشاهد می‌شود که توانایی ضبط ویدئو با وضوح 1080p و سرعت 30 فریم در ثانیه را داراست.

ظرفیت باتری دستگاه 3,800 میلی‌آمپر ساعت است. با توجه به اینکه خیلی از گوشی‌های رده‌پایین بازار هم با باتری 5,000 میلی‌آمپر ساعتی به تولید می‌رسند، به نظر می‌رسد شرکت سازنده کمی در حق باتری Honor Play5 کم‌لطفی کرده باشد. البته برخورداری از تکنولوژی شارژ سریع 66 واتی، تا حدی ظرفیت نسبتا پایین باتری را جبران می‌کند. Honor Play5 به همراه یک شارژر 66 واتی به فروش می‌رسد، اما این باتری با شارژرهای 40 و 10 واتی نیز سازگاری خواهد داشت. طبق ادعای آنر، تنها ظرف 15 دقیقه، می‌توان باتری را تا 60 درصد شارژ کرد. شارژ کامل باتری نیز 35 دقیقه به طول می‌انجامد. ناگفته نماند، با توجه به پشتیبانی از شارژ معکوس، با استفاده از باتری این گوشی می‌توانید با اتصال کابل OTG، باتری سایر دیوایس‌ها را نیز با توان حداکثر 5 وات شارژ کنید.

اسمارت‌فون Honor Play5 یک گوشی دو‌ سیم‌کارته بوده و با توجه به وجود مودم داخلی 5G در تراشه گوشی، از ارتباطات نسل پنجم نیز بهره‌ می‌برد. از دیگر گزینه‌های ارتباطی این گوشی می‌توان به بلوتوث 5.1، جک هدفون، NFC و پشتیبانی از سامانه‌های ناوبری Beidou ،GLONASS ،GPS و Galileo اشاره کرد. ناگفته نماند، سیستم‌عامل گوشی اندروید 10 (طبیعتا بدون سرویس Google Play به‌علت عرضه در چین و نامشخص در زمان ورود احتمالی به بازارهای جهانی) بوده و منوی داخلی آن بر مبنای رابط کاربری اختصاصی Magic UI 4.0 توسعه یافته است.

فروش گوشی هوشمند Honor Play5 از 26 می (5 خرداد) در چین آغاز می‌شود. مدل پایه این گوشی – با 8 گیگابایت RAM و 128 گیگابایت حافظه داخلی – 2,099 یوان چین قیمت‌گذاری شده که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 326 دلار آمریکا. برای خرید مدل پیشرفته‌تر – با 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی – باید هزینه‌ای معادل 2,299 یوان (358 دلار) پرداخت کرد.

منبع : Honor


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا