معرفی Realme 6i – نخستین اسمارت‌فون مجهز به MediaTek Helio G80

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1399/1/1        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، هلیو جی 80 Helio G80 ، اندروید Android
واحد خبر mobile.ir : در ژانویه سال جاری میلادی، ریل‌می از یک اسمارت‌فون میان‌رده و مقرون‌به‌صرفه با نام Realme 5i – با دوربین چهارگانه و باتری قدرتمند 5,000 میلی آمپر ساعتی – رونمایی کرد. حال، پس از گذشت حدود 3 ماه، این برند چینی تصمیم گرفته تا نسل بعدی این سری را نیز وارد بازار نماید. ریل‌می در روز سه‌شنبه 17 مارچ 2020 (27 اسفند 1398) از جدیدترین گوشی هوشمند خود با نام Realme 6i رونمایی کرد. Realme 6i از لحاظ طراحی و ظاهر، مشابه مدل قبلی‌ست اما سخت‌افزار آن از چند جهت ارتقا پیدا کرده است. به عنوان مثال، Realme 6i نخستین اسمارت‌فون دنیاست که به پروسسور جدید Helio G80 (محصول مدیاتک) مجهز می‌شود.

Realme 6i ظاهرا در ابعاد 9×75.4×164.4 میلی‌متر طراحی شده و به گفته برخی منابع، 195 گرم وزن دارد. طراحی Realme 6i حاصل کار نائوتو فوکاساوا (Naoto Fukasawa)، طراح معروف ژاپنی‌ست؛ هنرمندی که سابقه طراحی چند مدل دیگر از گوشی‌های ریلمی را در کارنامه دارد. برای این گوشی دو رنگ سفید شیری و پرده‌ای خاص از رنگ سبز موسوم به "چای سبز" (Green Tea) در نظر گرفته شده است. در نگاه اول، شاید آنچه بیش از بقیه جلب توجه کند، نحوه انعکاس نور در قاب پشتی گوشی باشد که به شکل راه‌راه خود را نشان می‌دهد.

در جلوی گوشی یک نمایشگر 6.5 اینچی با وضوح اچ‌دی پلاس دیده می‌شود؛ همان نمایشگری که در مدل قبل نیز به کار گرفته شده بود. حاشیه پایینی نمایشگر قدری زیاد به نظر می‌رسد، اما شرکت سازنده، نسبت صفحه به بدنه را 89.8 درصد اعلام کرده است. ناچ قطره آب در بالای نمایشگر نیز، میزبان دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی (با گشودگی f/2.0) است که در مقایسه با دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی در Realme 5i، ارتقاء قابل‌توجهی محسوب می‌شود. البته دوربین اصلی نیز از به‌روزرسانی بی‌نصیب نمانده است.

ماژول قرصی‌شکل و کشیده دوربین در قسمت بالا سمت چپ در پشت گوشی، 4 دوربین را در خود جای داده است. وضوح دوربین اصلی، از 12 مگاپیکسل در 5i به 48 مگاپیکسل افزایش یافته است. اما سه دوربین دیگر بدون تغییر مانده‌اند: دوربین التراواید به وضوح 8 مگاپیکسل و دوربین‌های ماکرو و عمق که هر دو رزولوشنی برابر با 2 مگاپیکسل دارند.

همان‌طور که قبلا هم ذکر شد، جدیدترین پروسسور میان‌رده مدیاتک – یعنی Helio G80 – برای اولین بار روی Realme 6i سوار خواهد شد. این تراشه – که با لیتوگرافی 12 نانومتری ساخته شده – مشتمل بر 2 هسته 2 گیگاهرتزی (منطبق بر معماری پردازنده‌های Cortex A75) و 6 هسته 1.8 گیگاهرتزی (منطبق بر معماری پردازنده‌های Cortex A5) بوده و واحد پردازش گرافیکی آن Mali-G52 است. Realme 6i در دو پیکربندی به تولید می‌رسد؛ مدل پایه، 3 گیگابایت RAM و 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد. در مدل پیشرفته، حافظه RAM به 4 گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی به 128 گیگابایت افزایش می‌یابد. ناگفته نماند، حافظه داخلی را می‌توان با استفاده از میکرو اس‌دی تا 256 گیگابایت دیگر نیز ارتقا داد.

ظرفیت باتری در Realme 6i تغییری نکرده و همان 5,000 میلی‌آمپر ساعت است؛ البته با این تفاوت که Realme 6i از شارژ سریع 18 واتی برخوردار بوده و از طریق پورت USB Type-C شارژ می‌شود، در حالی که Realme 5i از طریق درگاه microUSB و نهایتا با توانی معادل 10 وات شارژ می‌شد. نکته جالب دیگر آن است که Realme 6i به فناوری "شارژ معکوس بی‌سیم" (reverse wired charging) تجهیز شده است (درست مثل Realme 5i). این بدان معناست که این گوشی می‌تواند برای سایر گوشی‌های مجهز به شارژ بی‌سیم، نقش پد شارژر را ایفا کند.

حسگر اثر انگشت در پشت گوشی تعبیه شده است. سیستم‌عامل گوشی اندروید 10 بوده و پوسته اختصاصی ریلمی – یعنی Realme UI – تا حدی ظاهر و امکانات آن را تغییر داده است. Realme 6i یک گوشی دوسیمکارته (از نوع نانو) بوده و از جک هدفون نیز بهره‌مند است. در حال حاضر، این گوشی تنها در میانمار عرضه می‌شود. ثبت پیش سفارش برای خرید این محصول از 18 مارچ (28 اسفند) شروع شده و کاربران میانماری می‌توانند از 29 مارچ (10 فروردین) آن را از فروشگاه ها خریداری کنند. قیمت این محصول در مدل پایه (3GB/64GB) معادل 249,900 کیات میانمار است که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 180 دلار آمریکا. مدل پیشرفته این گوشی (4GB/128GB) نیز 299,900 کیات (215 دلار) قیمت‌گذاری شده است. در هفته‌های آتی ممکن است شاهد عرضه این گوشی به بازارهای دیگر نیز باشیم.