معرفی Realme X50 Pro 5G – دومین تجربه نسل پنج با شش دوربین و Snapdragon 865

نمایش خبر

تاریخ : 1398/12/6        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : ریل‌می Realme ، گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، اسنپ دراگون 865 Snapdragon 865
واحد خبر mobile.ir : برند چینی Realme در روز دوشنبه 24 فوریه 2020 (5 لسفند 1398) از جدیدترین گوشی پرچمدار خود با نام Realme X50 Pro 5G پرده برداشت که دومین اسمارت‌فون نسل پنجمی این برند در سال 2020 پس از معرفی X50 5G در ماه ژانویه به حساب می‌آید دوگانه‌های جدید X50 ریل‌می را باید نشانه‌ای بر توجه این برند بر مدل‌های پیشرفته و پرچمدار تلقی کرد؛ جایی‌که با به‌کارگیری امکانات پیشرفته و مدرن و قیمت‌گذاری رقابتی، تلاش مشهودی برای کسب سهم بازار از برندهای بزرگ در جریان است. Realme X50 Pro 5G در ابتدا قرار بود در کنگره جهانی موبایل به نمایش گذاشته شود اما با لغو MWC 2020، در یک رویداد آنلاین به صورت آنلاین و همزمان در دهلی نو و مادرید معرفی شد.

Realme X50 Pro برخلاف اسمارت‌فون‌های معمول این برند که غالبا در رده متوسط رو به بالا با قیمت مناسب و رقابتی قرار می‌گیرند، یک گوشی پیشرفته و پرچمدار با تمامی استانداردهای این رده از صفحه‌نمایش‌های بزرگ OLED گرفته تا دوربین‌های پیشرفته چندگانه و پردازنده پرچمدار و حافظه داخلی بالاست که می‌توان آن را حداقل روی کاغذ در مقابل برترین اسمارت‌فون‌های حال حاضر بازار قرار داد.

روند طراحی در این مدل در نگاه اول تغییر خاصی نسبت به X50 پیشین نداشته و در اینجا نیز به یک صفحه‌نمایش سرتاسری با حاشیه‌های حداقلی در کناره‌ها بر می‌خوریم که ناچ بیضی‌شکلی را در کناره سمت چپ بالای خود جای داده است. X50 Pro در بخش پشتی از شیشه مات با پوششی که از آن عنوان AG technology یاد می‌شود بهره می‌برد که میزان عبور نور در آن به گفته برند سازنده به کمتر از 1 درصد رسیده است. این طراحی مقاوم در برابر اثر انگشت، جذابیت X50 Pro را دوچندان کرده و تا حدودی سطح شیشه‌ای مات iPhone 11 Pro Max را به خاطر می‌آورد. رنگ‌های سبز و قرمز این بخش از سوی کمپانی کره‌ای SKC بهینه‌سازی شده و در پروسه ساخت آن‌ها از 6 فرایند لایه‌گذاری و پخت مختلف و 21 روز پالیش و پرداخت استفاده شده است.

صفحه‌نمایش گوشی نسبت به X50 قبلی، اندکی کوچک‌تر شده و حالا به 6.44 اینچ رسیده است؛ این صفحه‌نمایش با فناوری Super AMOLED ساخته شده و از وضوح فول اچ‌دی پلاس بهره می‌برد. پشتیبانی 100 و 105 درصدی به ترتیب در پلت‌های DCI-P3 و NTSC، روشنایی 1000 نیتی و نمایش محتوای +HDR10 دیگر مشخصات قابل ذکر در مورد این صفحه‌نمایش را تشکیل می‌دهند. حاشیه عمودی پایین صفحه‌نمایش (chin) در این مدل به 3.54 میلی‌متر کاهش پیدا کرده که کمترین حاشیه حاضر در گوشی‌های Realme تا به امروز است و به لطف آن نسبت صفحه‌نمایش به بدنه این مدل به 92 درصد ارتقاء یافته است.

نرخ‌ به‌روزرسانی این صفحه‌نمایش از 120 هرتز در مدل پیشین به 90 هرتز کاهش پیدا کرده اما همچنان در مقایسه با صفحه‌نمایش‌های معمول 60 هرتزی، 50 درصد نرخ به‌روزرسانی بالاتر و تجربه دیداری روان‌تری را عرضه می‌کند. نرخ نمونه‌برداری تاچ این پنل نیز 180Hz اعلام شده که منجر به بهبود پاسخ لمسی صفحه‌نمایش شده و در کاربری‌های نیازمند به سرعت تاچ بالا (همچون بازی‌های اکشن)،‌ تأثیر مشهودی را از خود برجای می‌گذارد. سنسور اثر انگشت نوری درون صفحه‌نمایش این مدل ساخت کمپانی Goodix بود و به گفته Realme قادر به بازگشایی قفل پنل در عرض تنها 0.27 ثانیه است. در نهایت به‌عنوان آخرین نکته قابل ذکر در این بخش باید به فناوری DC Dimming این پنل در شیوه کاهش نور صفحه‌نمایش اشاره کرد که نشان از کیفیت بالای این مجموعه دارد.

درون صفحه‌نمایش و در حفره بیضی‌شکل سمت چپ از دو دوربین سلفی در کنار یکدیگر استفاده شده که شامل یک دوربین 32 مگاپیکسلی اصلی با سنسور IMX616 شرکت سونی و یک دوربین 8 مگاپیکسلی التراواید با میدان دید 105 درجه‌ای می‌شوند. در X50 قبلی، جدا از این دوربین 8 مگاپیکسلی از یک دوربین 16 مگاپیکسلی در این قسمت استفاده شده بود.

جذابیت‌های تصویربرداری X50 Pro در بخش پشتی آن نیز ادامه یافته و در این قسمت از 4 ماژول تصویربرداری که به صورت عمودی در کناره سمت چپ جای دارند، استفاده شده است. دوربین اصلی گوشی یک نمونه 64 مگاپیکسلی با دیافراگم لنز f/1.8 و سنسوری ظاهرا از نوع Samsung ISOCELL Bright GW1 است که با ابعاد 1/1.72 اینچی، نمونه کاملا بزرگی به حساب آمده و وضوح پیش‌فرض آن با فناوری ترکیب پیکسل‌های چهارگانه، 16 مگاپیکسل خواهد بود. دومین دوربین این مجموعه، یک نمونه تله‌فتوی 12 مگاپیکسلی‌ست و یک دوربین 8 مگاپیکسلی واید با امکان تصویربرداری از فاصله نزدیک 3 سانتی‌متری و میدان دید 119 درجه‌ای نیز در زیر دوربین اصلی به چشم می‌خورد. در نهایت چهارمین و آخرین ماژول تصویربرداری X50 Pro که ظاهرا امکان تصویربرداری مستقل نیز ندارد، یک دوربین معمول تعیین عمق میدان با f/2.4 است که Realme از آن با عنوان لنز پرتره سیاه و سفید یاد می‌کند.

پردازش در X50 Pro 5G طبق انتظار با پروسسور پرچمدار Snapdragon 865 انجام شده و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.0 و تا 12 گیگابایت حافظه RAM از نوع LPDDR5 در آن جای دارد.

این گوشی همانطور که از نام آن مشخص است از قابلیت ارتباطی 5G پشتیبانی می‌کند جایی‌که ظاهرا با بهره‌گیری از اتصالات نسل پنجم از نوع Sub-6GHz، روی کاغذ امکان دستیابی به سرعت 3.45 گیگابیت بر ثانیه در دانلود فراهم خواهد بود.

در ساختار این مدل از سیستم چند لایه خنک‌کننده موسوم به Vapor Cooling System استفاده شده که از 3 لایه گرافیت در بالا و 3 لایه گرافیت دیگر در پایین همراه با ورقه‌های مسی،‌ لایه‌های حرارتی سیلیس و اتاقک بخار در بین آن‌ها تشکیل شده است. این سیستم، امکان انتقال حرارت از محوطه‌ای به مساحت 1,821‌ میلی‌متر مربع را فراهم می‌آورد که در مقایسه با نسل قبلی، 339 درصد بهبود را به نمایش می‌گذارد.

ظرفیت باتری این گوشی ظاهرا بدون تغییر نسبت به گذشته، 4,200mAh است اما این بار به شارژر 65 واتی بسیار پر سرعتی تحت عنوان SuperDart Charge مجهز شده که در آن به جای سیلیکون از ترکیب گالیوم-نیتراید یا GaN استفاده شده است. شارژرهای GaN نسبت به شارژرهای معمول، قادر به ارائه توان بالاتر در حجم پایین‌تری بوده و پیش از این شرکت مادر Realme یعنی Oppo‌ از آن در مدل Reno Ace با همین توان 65 واتی استفاده کرده بود. این شارژر ظاهرا تنها در عرض 35 دقیقه قادر به پر کردن باتری X50 Pro بوده و در عرض 20 دقیقه نیز بیش از 60 درصد باتری را پر خواهد کرد. برای تضمین کیفیت شارژ در این مدل از مکانیزم‌های حفاظتی متعددی استفاده شده که از آن جمله باید به انچه برند سازنده «سیستم پنج هسته‌ای هوشمند» می‌نامد اشاره کرد.

X50 Pro‌ علاوه بر شارژر فوق‌سریع خود از دیگر فناوری‌های موجود از جمله شارژرهای 18 واتی Quick Charge و Power Deivery و شارژر 30 واتی Flash Charge نیز پشتیبانی می‌کند. از دیگر جزییات قابل توجه این گوشی باید به اسپیکرهای استریو، اتصال NFC، آنتن‌های 360 درجه با پشتیبانی از وای‌فای 6 و قابلیت پشتیبانی از دو سیم‌کارت اشاره کرد.

Realme X50 Pro 5G با سیستم‌عامل اندروید 10 و رابط کاربری Realme UI با قیمت پایه 599 یورویی برای حافظه داخلی 128 گیگابایتی به بازار ارائه شده و قیمت آن در بازارهای اروپایی برای بالاترین میزان حافظه یعنی 12GB/256GB به 749 یورو بالغ خواهد شد.

منبع : Realme


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا