رونمایی از اسمارت‌فون‌های 5G اوپو Reno3 و Reno3 Pro برای بازار چین

نمایش خبر

تاریخ : 1398/10/8        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، چین China ، اسنپ دراگون 765 جی Snapdragon 765G ، Oppo Reno3 ، Oppo Reno3 Pro ، اوپو Oppo
واحد خبر mobile.ir : کمپانی اوپو چندین سال است که در زمینه ساخت گوشی‌های هوشمند فعالیت می‌کند. این شرکت که بزرگ‌ترین زیرمجموعه هولدینگ BBK Electronics به حساب می‌آید، در ابتدا کار خود را با تولید هدفون و آمپلی‌فایر آغاز کرد و حالا نه تنها اسمارت‌فون‌های نوآورانه تولید می‌کند، بلکه کسب‌وکار خود را در حوزه‌های مختلف تکنولوژی از اینترنت اشیاء و رایانش ابری تا واقعیت افزوده و مجازی گسترش داده است. این شرکت به تازگی از دو محصول جدید با نام‌های Reno3 و Reno3 Pro برای بازار چین رونمایی کرده که از ارتباطات نسل پنجم پشتیبانی می‌کنند.

نخستین گوشی‌های خانواده Reno یعنی Reno و Reno 10X Zoom از آوریل سال جاری میلادی وارد بازار شدند و سپس Reno2 Z ،Reno 2 و Reno2 F با دوربین چهارگانه به بازار هند عرضه شدند. اوپو در اکتبر سال جاری، با افزودن Reno Ace مجهز به شارژر سریع 65 واتی این مجموعه را کامل نمود و حالا دو محصول سازگار با 5G را از سری Reno معرفی کرده است.

پیش از این شایعاتی به گوش می‌رسید که Reno3 Pro باریک‌ترین گوشی جهان با 5G دو حالته (قابلیت پشتیبانی از معماری‌های SA و NSA) خواهد بود و برای امور پردازشی از اسنپ‌دراگون 765G بهره می‌برد. همچنین پیش‌بینی شده بود که اوپو Reno3 را با تراشه Dimensity 1000L 5G محصول مدیاتک عرضه خواهد کرد. اینک این گمانه‌زنی‌ها رنگ واقعیت به خود گرفته و اسمارت‌فون‌های جدید اوپو با مشخصات قابل توجه به بازار معرفی شده‌اند.

این محصولات از نظر طراحی ویژگی‌های مشابهی دارند که از میان آنها می‌توان به قرار گرفتن حسگر اثر انگشت در زیر لایه نمایشگر، باتری 4,025 میلی‌آمپر ساعتی مجهز به فناوری VOOC 4.0، نسخه 5.1 بلوتوث، NFC، برخورداری از اندروید 10 و رابط کاربری ColorOS 7 و نیز ترکیب رنگ یکسان اشاره کرد. اما نخستین تفاوت ظاهری آنها به حضور صفحه‌نمایش تخت در Reno3 و نمایشگر منحنی در Reno3 Pro باز می‌گردد. از سوی دیگر نسخه پیشرفته یعنی Reno3 Pro دارای حفره‌ کوچکی در بالای پنل نمایشگر است که دوربین سلفی را در خود جای داده، در حالی که دوربین جلوی Reno3 همچون اکثر گوشی‌های میان‌رده کنونی در notch بالای صفحه‌نمایش قرار گرفته است. از نظر پردازشی نیز، همان گونه که اشاره شد، برای تولید مدل Pro از تراشه‌ای محصول کوالکام و در نسخه پایه از پروسسوری ساخته مدیاتک استفاده شده است. در بخش پشتی این دو دستگاه از لحاظ تعداد و ترکیب دوربین، تفاوتی وجود ندارد اما علاوه بر وضوح دوربین‌ اصلی، نحوه قرارگیری دوربین‌ها و فلش ال‌ای‌دی دو محصول با یکدیگر تفاوت‌هایی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد.

اسمارت‌فون اوپو Reno3

مدل کوچک‌تر و طبیعتا ارزان‌قیمت‌تر این دو اسمارت‌فون یعنی Reno3 از صفحه‌نمایشی 6.44 اینچی بهره می‌برد که با فناوری AMOLED ساخته شده است. وضوح این نمایشگر فول‌ اچ‌دی پلاس است و با پوشش گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود.

Reno3 نخستین اسمارت‌فونی است که با چیپ‌ست 7 نانومتری Dimensity 1000L محصول مدیاتک عرضه می‌شود. Dimensity 1000 که تقریبا یک ماه پیش معرفی شد، از مودم 5G داخلی بهره می‌برد و میزان مصرف انرژی در آن به میزان چشمگیری کاهش یافته است این پردازنده مجهز به 8 هسته پردازشی بوده که چهار هسته بزرگ 2.6 گیگاهرتزی آن بر مبنای Cortex-A77 و چهار هسته کوچک‌تر 2 گیگاهرتزی بر اساس Cortex-A55 بوده و گرافیک آن Mali-G77 است. مدیاتک این تراشه را سریع‌ترین پردازنده در فرکانس‌های پایین‌تر از 6 گیگاهرتز 5G می‌داند، زیرا مودم داخلی آن می‌تواند به سرعتی تا 4.7 گیگابیت در ثانیه دست یابد و از طیف کامل فرکانس شبکه‌های همراه از 2G تا 5G پشتیبانی نماید. به علاوه، در ساخت این چیپ‌ست از واحد پردازش هوش مصنوعی APU 3.0 استفاده شده که سبب ارتقاء چشمگیر عملکرد دستگاه خواهد شد. شرکت Oppo اشاره‌ای به تفاوت یا شباهت Dimensity 1000 با نسخه L معرفی شده همراه این گوشی نکرده است. حافظه رم گوشی 6 یا 8 گیگابایت است که با 128 گیگابایت حافظه داخلی ارائه می‌شود.

در پشت دستگاه چهار دوربین دیده می‌شود که نمونه اصلی از سنسوری 64 مگاپیکسلی با f/1.8 بهره می‌برد. اگر چه شرکت سازنده این حسگر مشخص نشده اما به نظر می‌رسد اوپو این بار به جای IMX686 سونی از ISOCELL GW1 سامسونگ استفاده کرده است. در کنار دوربین اصلی، از یک دوربین 8 مگاپیکسلی با لنز ultra-wide، نمونه‌ای تک‌رنگ یا monochrome با وضوح 2 مگاپیکسل و در نهایت دوربین 2 مگاپیکسلی پرتره استفاده شده که برای تعیین عمق کاربرد خواهد داشت. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی این اسمارت‌فون نیز درون ناچ بالای صفحه‌نمایش جای گرفته است.

ظرفیت باتری Reno3 برابر با 4,025 میلی‌آمپر ساعت اعلام شده است و انرژی مورد نیاز آن از طریق شارژر 30 واتی تأمین می‌شود که مجهز به فناوری VOOC 4.0 است و می‌تواند 50 درصد از توان گوشی را در مدت 20 دقیقه شارژ نماید.

اوپو Reno3 در 4 رنگ آبی (Starry Night Blue)، مشکی، سفید و ترکیبی از 4 رنگ با عنوان طلوع خورشید یا sunrise تولید می‌شود. نمونه مجهز به 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی این محصول با قیمت 3,399 یوان (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 486 دلار) و نسخه پیشرفته‌تر با قیمت 3,699 یوان (نزدیک به 529 دلار) از 31 دسامبر سال جاری میلادی در اختیار کاربران چینی قرار می‌گیرد.

اسمارت‌فون Reno3 Pro

بر اساس ادعای شرکت سازنده، این اسمارت‌فون را با ضخامت 7.7 میلی‌متر می‌توان باریک‌ترین دستگاه سازگار با فناوری نسل پنجم بازار به شمار آورد. Reno3 Pro همان طور که نام آن نشان می‌دهد، نمونه پیشرفته‌تر است که از نمایشگر منحنی OLED با قطر 6.5 اینچی بهره می‌برد و خمیدگی نمایشگر در لبه‌ها، ظاهر زیبایی به آن بخشیده است. نرخ تازه‌سازی 90 هرتز، پشتیبانی از HDR10 و پوشش 100 درصدی پهنه رنگی DCI-P3 در کنار فرکانس لمس 180 هرتزی (برای عملکرد سریع‌ و بدون تأخیر گوشی هنگام بازی) از مهم‌ترین ویژگی‌های صفحه‌نمایش این دستگاه به شمار می‌روند که در کنار دیگر مشخصات سخت‌افزاری، آن را هم‌ردیف گوشی‌های پیشرفته قرار می‌دهد.

پردازنده 7 نانومتری اسنپ‌دراگون 765G، نخستین چیپ‌ست کوالکام با 5G داخلی، عهده‌دار عملیات پردازش در این گوشی هوشمند است. یکی از مهم‌ترین خصوصیات این پردازنده مصرف کمتر انرژی در مقایسه با پروسسورهایی است که مودم مجزا دارند. البته بدیهی است که توانایی مودم X52 که در این تراشه مورد استفاده قرار گرفته از مودم X55 حاضر در اسنپ‌دراگون 865 کمتر است. این تراشه از 8 هسته Kryo 475 در 3 کلاستر تشکیل شده است. نخستین کلاستر از هسته‌ای 2.4 گیگاهرتزی بر مبنای Cortex-A76، کلاستر دوم از هسته‌ای 2.2 گیگاهرتزی با معماری مشابه و سومین کلاستر از 6 هسته 1.8 گیگاهرتزی منطبق بر Cortex-A55 بهره می‌برد و گرافیک آن Adreno 620 است. Reno3 Pro از نظر رم و حافظه داخلی در دو پیکربندی به تولید می‌رسد. نمونه پایه دارای 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است و مدل پیشرفته از 12 گیگابایت در کنار 256 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. در خصوص کارت حافظه و امکان ارتقای فضای ذخیره‌سازی این محصول هم سخنی به میان نیامده است.

در Reno3 Pro نیز مجموعه دوربین چهارگانه‌ای دیده می‌شود که نمونه اصلی 48 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.7 از نوع IMX586 سونی است. دوربین تله‌فتوی این دستگاه هم 13 مگاپیکسلی با f/2.4 بوده و دو دوربین 8 مگاپیکسلی با زاویه باز و 2 مگاپیکسلی سیاه و سفید نیز در اینجا مورد استفاده قرار گرفته است. مجموعه این دوربین‌ها زوم اپتیکال دو برابری را ارائه می‌دهد که در ترکیب با زوم دیجیتال، به 5 برابر خواهد رسید. وضوح دوربین سلفی پانچی هم که درون حفره‌ کوچکی در گوشه سمت چپ بالای نمایشگر قرار گرفته، 32 مگاپیکسل عنوان شده است و لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.4 در برابر آن قرار دارد.

اسمارت‌فون 171 گرمی Reno3 Pro با وجود باریک بودن همچنان از باتری حجیم 4,025 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. این دستگاه نیز همچون Reno3 از فناوری VOOC Charging 4.0 با توان 30 وات پشتیبانی می‌کند، به طوری که تأمین 100 درصد از توان گوشی تنها 56 دقیقه زمان می‌برد.

قیمت نسخه پایه این گوشی با پیکربندی حافظه 8GB/128GB برابر با 3,999 یوان (حدود 572 دلار) و مدل پیشرفته با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی، 4,499 یوان (643 دلار) اعلام شده است. پیش‌سفارش این محصول از آخرین روز سال 2019 در چین آغاز می‌شود و از 10 ژانویه 2020 نیز در بازار حضور خواهد داشت.

ناگفته نماند که اوپو نسخه ویژه‌ای از این گوشی را با عنوان Reno3 Pro Pantone 2020 و به رنگ آبی کلاسیک (رنگ سال 2020) در دسترس علاقمندان قرار خواهد داد. قیمت این گوشی با چینش حافظه 8GB/128GB معادل 4,199 یوان (حدود 600 دلار) خواهد بود و به غیر از رنگ گوشی، جعبه و لوازم جانبی آن به رنگ آبی و سفید است.

منبع : Oppo


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا