اوپو Reno2 Z ،Reno2 و Reno2 F سه‌گانه‌ای با دوربین‌های چهارگانه

نمایش خبر

تاریخ : 1398/6/6        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، هلیو پی 90 Helio P90 ، اندروید Android ، هند India ، اسنپ دراگون 730 جی Snapdragon 730G ، هلیو پی 70 Helio P70 ، Oppo Reno2 ، Oppo Reno2 F ، Oppo Reno2 Z ، اوپو Oppo

واحد خبر mobile.ir : شرکت اوپو در ماه آوریل سال جاری میلادی از دو گوشی جدید با نام‌های Reno و Reno 10x Zoom Edition رونمایی کرد که جدا از تفاوت‌های سخت‌افزاری، از طراحی مشترکی بهره می‌بردند که اوج خلاقیت آن در پنل جهنده‌ای به شکل باله ماهی نهفته بود که دوربین سلفی را در خود جای می‌داد. این شرکت امروز سه محصول جدید را به نام‌های Reno2 Z ،Reno2 و Reno2 F در بازار هند معرفی کرده که قدرتمندترین آن‌ها از همان طراحی پیشین برای دوربین سلفی بهره می‌برد و دو مدل دیگر با سلفی کشویی عادی عرضه شده‌اند. هر سه مدل این سری البته به چهار دوربین در بخش پشتی مجهزند و رم 8 گیگابایتی جذابیت‌ بیشتری برای آن‌ها به همراه می‌آورد.

Introducing Oppo K3Introducing Oppo Reno2 Reno2 Z and Reno2 F

Oppo Reno2

Reno2 از لحاظ ظاهری تقریبا هیچ تفاوتی با Reno‌ نسل قبلی ندارد و در اینجا نیز از همان صفحه‌نمایش تمام‌صفحه بدون حاشیه‌ای که تقریبا کل بخش رویی را پوشانده، استفاده شده و دوربین سلفی آن نیز به فرم باله ماهی و مورب از قسمت بالایی دستگاه خارج می‌شود. ابعاد دستگاه 9.5×74.3×160 میلی‌متر بوده که از لحاظ عرض و ضخامت تغییر چندانی نسبت به Reno نداشته اما طول آن بیش از 3 میلی‌متر کاهش پیدا کرده است. وزن گوشی 189 گرم است که نسبت به Reno، چهار گرم افزایش یافته و با توجه به بزرگ‌تر شدن صفحه‌نمایش و افزایش ظرفیت باتری، رقم کاملا معقولی به حساب می‌آید.

Introducing Oppo K3Introducing Oppo Reno2 Reno2 Z and Reno2 F

صفحه‌نمایش 6.5 اینچی گوشی درست مابین Reno با پنل 6.4 اینچی و Reno 10x Zoom با پنل 6.6 اینچی قرار داشته و بدین‌ترتیب حق انتخاب تازه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این صفحه‌نمایش AMOLED مثل قبل از وضوح فول اچ‌دی پلاس بهره می‌برد اما حالا حتی کشیده‌تر شده و حالا این وضوح را در نسبت 20:9 یعنی 1080×2400 پیکسل عرضه می‌کند. این صفحه‌نمایش مثل قبل 93.1 درصد از بخش رویی را پوشانده اما حاشیه‌های 3.35 میلی‌متری آن در مقایسه با Reno تا 4 درصد کاهش پیدا کرده است.

Introducing Oppo K3Introducing Oppo Reno2 Reno2 Z and Reno2 F

پوشش محافظ روی این صفحه‌نمایش از نوع Gorilla Glass 6 بوده و ظاهرا از نسخه پنجم همین پوشش در بخش پشتی نیز استفاده شده است. زیر لایه این صفحه‌نمایش مثل قبل، سنسور اثر انگشت گوشی قرار دارد که از این لحاظ تفاوتی نسبت به قبل دیده نمی‌شود.

تغییر اصلی در این مدل نسبت به Reno در دوربین‌های اصلی آن قرار دارد؛ تعداد این دوربین‌ها از 2 به 4 افزایش پیدا کرده و حالا امکانات تازه‌ای در آن دیده می‌شود؛ دوربین اصلی Reno2 همان دوربین 48 مگاپیکسلی سونی IMX586 با گشودگی دیافراگم f/1.7 است که حالا سیستم لرزه‌گیر نوری OIS نیز به آن افزوده و قابلیتی تحت عنوان Ultra Steady Vieo نیز برای آن در نظر گرفته شده است. دومین دوربین در این مجموعه، 8 مگاپیکسلی التراواید با سنسور 1/3.2 اینچی و گشودگی دیافراگم f/2.2 ا‌ست که یک محدوده وسیع 116 درجه‌ای را پوشش می‌دهد. دوربین 13 مگاپیکسلی سوم، برای بزرگ‌نمایی در نظر گرفته شده و شرکت سازنده در مورد آن به 5x زوم ترکیبی اشاره کرده است. اوپو البته میزان زوم اپتیکال این دوربین را مشخص نکرده اما برجسب شواهد می‌توان آن را 2 برابر در نظر گرفت. گشودگی دیافراگم لنز این دوربین f/2.4 بوده و از فوکوس خودکار بهره می‌برد. در نهایت چهارمین و آخرین دوربین Reno2 یک واحد 2 مگاپیکسلی تک رنگ برای تعیین عمق میدان با پیکسل‌های بزرگ 1.75 میکرونی‌ست که در برداشت پرتره به کار می‌آید. مجموعه دوربین این قسمت با استفاده از همه دوربین‌ها امکان دستیابی به زوم ترکیبی 20 برابری را دارد که با وجود آنکه بیشتر این زوم به صورت دیجیتال رخ می‌دهد اما به گفته افرادی که تجربه کار با این دوربین از نزدیک را داشته‌اند، شرایط مطلوبی برای راضی بودن از این قابلیت فراهم است.

Introducing Oppo K3Introducing Oppo Reno2 Reno2 Z and Reno2 F

حداکثر وضوح فیلم‌برداری این مجموعه، 4K با 30 فریم در ثانیه است و با تقلیل وضوح به ‌1080p علاوه بر نرخ معمول 30fps می‌توان با 60 فریم در ثانیه نیز فیلم‌برداری نمود.

دوربین سلفی گوشی که همچنان در همان مکانیزم کشویی باله‌شکل بخش بالایی قرار دارد ظاهرا بدون تغییر نسبت به گذشته، 16 مگاپیکسلی با f/2.0 بوده که در 0.8 ثانیه از جای خود خارج شده و از فیلم‌برداری با بوکه لایو نیز پشتیبانی می‌کند. زاویه قرارگیری این دوربین 11 درجه بوده و با تشخیص سقوط گوشی از دست به سرعت به جای خود باز می‌گردد.

Introducing Oppo K3Introducing Oppo Reno2 Reno2 Z and Reno2 F

اما جدا از موارد گفته شده، ظاهرا بزرگ‌ترین تغییر در Reno2 به پردازنده آن تعلق دارد که از Snapdragon 710 حالا به پروسسور قدرتمند Snaodragon 730G ارتقاء یافته و با وجود آنکه هنوز از لحاظ قدرت در جایگاه پایین‌تری نسبت به پروسسور SD855 حاضر در Reno 10x Zoom Edition قرار دارد اما حداقل از لحاظ لیتوگرافی ساخت و پردازش گرافیکی، عملکرد بهتری را نسبت به SD710 نشان می‌دهد. این پروسسور 8 نانومتری از دو هسته 2.2 گیگاهرتزی Kryo 460 (مبتنی بر ARM A76) و 6 هسته 1.8 گیگاهرتزی مبتنی بر ARM A55 بهره می‌برد و گرافیک Adreno 618 آن نیز با اینکه تفاوتی با Snapdragon 730 ندارد اما به گفته کوالکام، 15 درصد سریع‌تر است و بدین‌ترتیب کیفیت بالاتری را ارائه می‌کند.

Introducing Oppo K3Introducing Oppo Reno2 Reno2 Z and Reno2 F

حافظه رم گوشی 8 گیگابایت و حافظه داخلی آن 256 گیگابایت است. برای مقایسه Oppo Reno دارای 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی بود.

دیگر تغییر مهم در این میان به ظرفیت باتری دستگاه باز می‌گردد که از 3,765mAh به 4,000mAh ارتقاء پیدا کرده و به گفته اوپو از نمایش 13 ساخت ویدئو و 8 ساعت بازی مداوم پشتیبانی می‌کند. این باتری همچنین به فناوری شارژ سریع VOOC Flash Charge 3.0 از طریق درگاه USB-C مجهز شده که امکان پر کردن 51 درصد ظرفیت باتری در عرض تنها 30 دقیقه را ارائه می‌کند.

Introducing Oppo K3Introducing Oppo Reno2 Reno2 Z and Reno2 F

Oppo Reno2 در سه رنگ ترکیبی مشکی/آبی (Luminous Black)، سبز/آبی (Ocean Blue) و صورتی/زرد (Sunset Pink) ارائه شده و قیمت آن در زمان حضور در بازار در 20 سپتامبر (29 شهریور 98) برابر با 37,000 روپیه (با نرخ فعلی تبدیل ارز) برابر با 515 دلار آمریکا خواهد بود.

Oppo Reno2 Z

اوپو نزدیک به یک ماه پس از معرفی دو عضو اولیه خانواده Reno، از گوشی دیگری به نام Reno Z در این سری رونمایی کرد از طراحی ساده‌تری برخوردار بود و ساختار کشویی باله ماهی در آن جای خود را به یک ناچ قطره‌ای معمولی داده بود. Reno2 Z را می‌توان آپدیتی بر این مدل دانست که از طراحی جدیدی در آن استفاده شده و تعداد دوربین‌های بخش پشتی در آن نیز از 2 به 4 افزایش پیدا کرده است.

Introducing Oppo K3Introducing Oppo Reno2 Reno2 Z and Reno2 F

صفحه‌نمایش Reno2 Z اندکی بزرگ‌تر شده و از 6.4 به 6.53 اینچ رسیده اما وضوح فول اچ‌دی پلاس آن در نسبت 19.5:9 یعنی 1080×2340 پیکسلی آن تغییری نکرده و فناوری ساخت AMOLED نیز به قرار سابق است. در این صفحه‌نمایش از ناچ قطره‌ای خبری نیست اما سنسور اثر انگشت هنوز در زیر لایه آن در پایین قرار دارد. لبه‌های جانبی صفحه‌نمایش در Reno2 Z اندکی ضخیم‌تر شده و به همین علت ظاهرا نسبت صفحه‌نمایش به بدنه نسبت به Reno2 کاهش یافته و حالا به 91.6 درصد رسیده است.

Introducing Oppo K3Introducing Oppo Reno2 Reno2 Z and Reno2 F

برای دوربین سلفی در این گوشی از یک مکانیزم کشویی عادی استفاده شده که به سبک گوشی‌های هم‌خانواده Vivo NEX از جای خود خارج می‌شود. وضوح این دوربین البته حالا به نصف مقدار پیشین یعنی 16 مگاپیکسل رسیده است. اوپو این دوربین را نیز مثل Reno2 اولین دوربین سلفی پاپ‌آپ جهان با بوکه ویدئویی معرفی می‌کند.

Introducing Oppo K3Introducing Oppo Reno2 Reno2 Z and Reno2 F

دوربین اصلی در Reno2 Z مثل Reno2 همان نمونه 48 مگاپیکسلی سونی IMX586 اما بدون قابلیت OIS یا لرزه‌گیر اپتیکال است که از این نظر شباهت نزدیکی به Reno اولیه پیدا می‌کند. دوربین 8 مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/2.2 در اینجا نیز حضور دارد با این تفاوت که میدان دید آن از 116 به 119 درجه گسترده شده است و در نهایت دو دوربین 2 مگاپیکسلی دیگری نیز برای برداشت پرتره در کنار این دو دوربین دیده می‌شوند.

Introducing Oppo K3Introducing Oppo Reno2 Reno2 Z and Reno2 F

پردازش در این مدل مثل Reno Z قبلی با پروسسور MediaTek Helio P90 انجام شده و در اینجا نیز تنها با یک چینش حافظه یعنی رم 8 و حافظه 256 گیگابایتی روبرو می‌شویم. ظرفیت باتری این مدل نیز 4 هزار میلی آمپر ساعت بوده و شارژ سریع VOOC 3.0 نیز در اینجا تکرار شده است.

Reno2 Z از هم‌اکنون برای پیش‌سفارش آماده بوده و از 6 سپتامبر (15 شهریور) با قیمت 30,000 روپیه هند (418 دلار) به بازار عرضه می‌شود.

Oppo Reno2 F

نسخه F، ساده‌ترین و ارزان‌قیمت‌ترین مدل این سه‌گانه بوده که مثل مدل Z از یک صفحه‌نمایش 6.53 اینچی AMOLED فول اچ‌دی، دوربین پاپ‌آپ 16 مگاپیکسلی همراه با باتری 4 هزار میلی آمپر ساعتی و شارژر 20 واتی VOOC 3.0 بهره می‌برد.

Introducing Oppo K3Introducing Oppo Reno2 Reno2 Z and Reno2 F

مجموعه دوربین‌های این گوشی نیز روی کاغذ تفاوتی نسبت به Reno2 Z‌ نداشته و در اینجا نیز یک دوربین 48 مگاپیکسلی، یک دوربین واید 8 مگاپیکسلی و دو دوربین 2 مگاپیکسلی پرتره استفاده شده است. این البته همه ماجرا نیست و ظاهرا دوربین 48 مگاپیکسلی اصلی این بار فاقد سنسور سونی بوده و از سنسور ISOCELL GM1 سامسونگ بهره می‌برد. دهانه دیافراگم لنز این دوربین نیز بسته‌تر شده و از f/1.7 به f/1.79 رسیده است.

Introducing Oppo K3Introducing Oppo Reno2 Reno2 Z and Reno2 F

دیگر تغییر مهم در Oppo Reno2 F در پردازنده دستگاه رخ داده که این بار از نوع ساده‌تر Helio P70 بوده و با وجود حفظ رم 8 گیگابایتی، حافظه داخلی آن به 128 گیگابایت، تقلیل یافته است. هنوز خبری در مورد قیمت این گوشی در دست نیست و زمان حضور آن در بازار نیز ظاهرا به ماه نوامبر موکول شده است.  

منبع : Oppo


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا