معرفی OnePlus 7T Pro – گام بعدی وان‌پلاس در طراحی یک پرچمدار

نمایش خبر

تاریخ : 1398/7/21        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 855 پلاس snapdragon 855 Plus ، OnePlus 7T Pro ، وان پلاس OnePlus
واحد خبر mobile.ir : اواخر اردیبهشت سال جاری بود که وان‌پلاس به طور همزمان از دو گوشی هوشمند با نام‌های OnePlus 7 و OnePlus 7 Pro رونمایی کرد. پس از گذشت حدود 4 ماه، این شرکت چینی از تولید اسمارت‌فون دیگری در این سری با نام OnePlus 7T خبر داد که از لحاظ مشخصات و امکانات، می‌توان آن را بین OnePlus 7 و نسخه Pro آن جای داد. حال جالب است بدانید به فاصله تنها دو هفته، وان‌پلاس با یک خبر دیگر، تیترساز شد. این کمپانی چینی در روز پنجشنبه 10 اکتبر 2019 (18مهر 1398) از نسخه به‌روزرسانی‌شده 7T که OnePlus 7T Pro نام گرفته، پرده برداشت. عمده مشخصات این گوشی جدید مشابه 7T است. در ادامه بیشتر با OnePlus 7T Pro آشنا می‌شویم.

OnePlus 7T Pro با ابعادی برابر با 8.8×75.9×162.6 میلی‌متر و 206 گرم وزن، کمی از OnePlus 7T بزرگ‌تر و سنگین‌تر است. مثل نسخه قبلی، در ورژن Pro هم قاب پشتی دستگاه از شیشه سه‌بعدی گوریلا گلس تشکیل شده و البته این بار تنها به رنگ آبی (Haze Blue) برای آن اکتفا شده است. خمیدگی نمایشگر تمام-صفحه در لبه‌ها ظاهر زیبایی به دستگاه داده و طبق ادعای شرکت سازنده، پوشش ماتی که روی شیشه پشتی کشیده شده، ضمن اینکه مانع سر خوردن گوشی از دست می‌شود، اثر انگشت را نیز جذب نمی‌کند.

یکی از مشخصاتی که OnePlus 7T Pro را از مدل قبلی خود متمایز می‌کند، نمایشگر آن است. نمایشگر AMOLED این گوشی جدید با قطری به اندازه 6.67 اینچ، کمی بزرگ‌تر شده و با توجه به حذف ناچ قطره آب، می‌توان آن را فول-اسکرین نامید. رزولوشن نمایشگر QHD+ (معادل 3120×1440 پیکسل) است که تراکم را به 516 پیکسل در اینچ می‌رساند. به این ترتیب، در مقایسه با نمایشگر ورژن قبلی (با رزولوشن 2400×1080 پیکسل)، وضوح صفحه نمایش به شکل قابل‌توجهی ارتقاء یافته است. لازم به ذکر است، مشخصات این نمایشگر دقیقا با نمایشگر OnePlus 7 Pro برابری می‌کند. به این ترتیب، نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی، در نمایشگر 7T Pro نیز برقرار بوده و پوشش صفحه از گوریلا گلس 3 بعدی است. پیش‌تر، یکی از کارشناسان حوزه فناوری به نام دی‌یتر (Dieter) نمایشگر OnePlus 7 Pro را به‌قدری بزرگ و گران‌بها توصیف کرده بود که با نگاه به آن، گویی انسان فراموش می‌کند در پشت این صفحه، اسمارت‌فونی هم وجود دارد!

چیپ‌ست OnePlus 7T Pro همان تراشه اسنپ‌دراگون 855 پلاس است که در نسخه قبلی هم استفاده شده بود. روی کاغذ، اسنپ‌دراگون 855 پلاس تا 15 درصد از لحاظ رندر کردن گرافیک، سریع‌تر است. لذا علی‌القاعده بایستی اجرای بازی در اسمارت‌فون مجهز به این تراشه نسبت به گوشی هوشمندی که از چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 855 بهره می‌برد، روان‌تر باشد. اما به گفته یکی از کارشناسانی که بازی سنگینی مثل Call of Duty را روی هر دو دیوایس بازی کرده بود، تفاوت محسوسی به چشم نمی‌خورد.

حافظه RAM گوشی جدید وان‌پلاس همچنان 8 گیگابایت است، اما بر خلاف نسخه قبلی که در دو مدل 128 و 256 گیگابایتی به تولید رسیده، OnePlus 7T Pro تنها در یک پیکربندی با حافظه داخلی 256 گیگابایت تولید خواهد شد. با توجه به پشتیبانی نشدن از میکرو اس‌دی، ارتقاء حافظه داخلی امکان‌پذیر نیست.

در مجموعه دوربین، نیز چند تغییر مهم دیده می‌شود. OnePlus 7T Pro مثل مدل قبلی از دوربینی سه‌گانه بهره می‌برد. دوربین اصلی همان وضوح 48 مگاپیکسلی خود را حفظ کرده، اما رزولوشن دوربین تله‌فوتو از 12 به 8 مگاپیکسل کاهش یافته است. البته، توانایی زوم اپتیکال این دوربین، از 2 برابر (در مدل قبلی) به 3 برابر ارتقاء یافته و قابلیت لرزه‌گیر اپتیکال نیز به آن اضافه شده است. دوربین سوم نیز، همان دوربین الترا واید 16 مگاپیکسلی با میدان دید 117 درجه است. حالت ماکرو برای عکاسی از فاصله نزدیک (که در مدل 7T معرفی شد) در اینجا نیز فعال بوده و برای عکاسی از سوژه‌های کوچک، می‌توان تا فاصله 2.5 سانتی‌متری آنها نزدیک شد. لازم به ذکر است، بر خلاف 7T که در آن آرایش دوربین‌ها در پشت به شکل افقی درون یک پنل دایره‌ای بود، در 7T Pro دوربین‌ها مثل 7 پرو چینش عمودی دارند. ناگفته نماند، دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی مدل قبلی (با همان مشخصات) در اینجا نیز حضور دارد، با این تفاوت که از ناچ قطره آب به دوربین پاپ-آپ تغییر وضعیت داده است.

نکته دیگر، به باتری دستگاه مربوط می‌شود که ظرفیت آن از 3,800 به 4,085 میلی‌آمپر ساعت افزایش یافته است. مثل 7T، باتری این گوشی جدید نیز به فناوری شارژ 30 واتی موسوم به Warp Charge 30T مجهز بوده که طبق ادعای شرکت سازنده، می‌تواند تنها در عرض 30 دقیقه، ذخیره باتری را به حدود 68 درصد برساند. به گفته وان‌پلاس، این فناوری تا 23 درصد از Warp Charge 30 سریع‌تر بوده و حتی در هنگام اجرای بازی هم می‌تواند با سرعت بالا باتری را شارژ کند.

در سایر موارد، گوشی جدید وان‌پلاس با مدل قبلی خود تفاوتی ندارد. شاید یکی از نقطه ضعف‌های 7T Pro در آن باشد که این گوشی (بر خلاف OnePlus 7 Pro) در مدل مجهز به ارتباطات 5G ارائه نمی‌شود. ظاهرا شرکت وان‌لاس برنامه‌ای برای عرضه این گوشی جدید در ایالات متحده نداشته و بازارهای هدف این محصول، اروپا، چین و هند هستند. OnePlus 7T Pro از 17 اکتبر (25 مهر) به قیمت 699 پوند در انگلیس عرضه می‌شود.

اما مشکلی که در این میان به نظر می‌رسد، تفاوت اندک بین 7T و این گوشی جدید است. به اعتقاد برخی کارشناسان، OnePlus 7T به اندازه کافی نسبت به OnePlus 7 پیشرفت داشته که دیگر جایی برای نسخه Pro باقی نمی‌ماند. پرداخت 150 پوند بیشتر برای خرید OnePlus 7T Pro (نسبت به مدل 7T) چندان توجیهی ندارد، مگر اینکه واقعا شیفته این گوشی شده باشید.

در پایان لازم به ذکر است، نسخه دیگری از همین اسمارت‌فون با عنوان "ورژن مک‌لارن" یا McLaren Edition نیز با 12 گیگابایت RAM و 256 گیگابایت حافظه داخلی به تولید می‌رسد. در پشت این مدل، طرح چوب به شکل متقارن نقش بسته که با رنگ زرد موسوم به پاپایا در لبه‌ها، زیبایی خیره‌کننده‌ای به گوشی می‌بخشد. قاب محافظی که به همراه ورژن مک‌لارن به فروش می‌رسد، از جنس فیبر کربن و بافتی به نام "الکنتارا" (Alcantara) است. جالب است بدانید از همین بافت در داخل خودروی مک‌لارن نیز استفاده می‌شود. همچنین، پوسته OxygenOS 10 (بر مبنای اندروید 10) در اینجا با برخی افکت‌های بصری همراه شده تا تجربه کار کردن با این ورژن را جذاب‌تر کند. ورژن مک‌لارن از 5 نوامبر (14 آبان) با قیمت 799 پوند به بازار می‌آید.

منبع : OnePlus


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا