وان‌پلاس 6T – نسل نهم خانواده پرچمداران

نمایش خبر

تاریخ : 1397/8/8        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، OnePlus 6T ، وان پلاس OnePlus

واحد خبر mobile.ir : شرکت وان‌پلاس روز گذشته 29 اکتبر 2018 (7 آبان 1397) از جدیدترین اسمارت‌فون این برند رونمائی کرد؛ OnePlus 6T که یک روز قبل از موعد اولیه معرفی شد، با این‌که در مقایسه با OnePlus 6 با تغییرات انگشت‌شماری روبرو شده اما یکی دو مورد از این تغییرات، تأثیر مستقیمی بر تجربه کاربری افراد داشته و از این رو همچنان می‌توان از 6T به عنوان یک جایگزین شایسته احترام یاد کرد. انتقال سنسور اثر انگشت به درون صفحه‌نمایش، بزرگ‌تر شدن پنل، ارتقاء ظرفیت باتری و حذف جک 3.5 میلی‌متری هدست برخی از مهم‌ترین تغییرات این گوشی را تشکیل می‌دهند. حضور مستقیم وان‌پلاس در بازار آمریکا نیز خبر مهمی برای کاربران این برند به حساب می‌آید.

Introducing OnePlus 6T

طراحی ظاهری: تکرار در شیشه و فلز

اگر کوچک‌تر شدن notch بالای صفحه‌نمایش و حذف سنسور اثر انگشت از بخش پشتی دستگاه را به حساب نیاوریم، وان‌پلاس 6T حداقل در نگاه اول تغییر بزرگی در شکل ظاهری نسبت به آنچه در وان‌پلاس 6 دیده بودیم نداشته و همچنان با همان شاسی فلزی پیرامونی و جنس شیشه‌ای بخش پشتی همراه با دوربین‌های دوگانه عمودی در این قسمت ارائه می‌شود. حاشیه پائین صفحه‌نمایش (chin) که نسبت به قبل اندکی کوچک‌تر شده همراه با حاشیه ناچیز بخش بالائی نقش موثری در کاهش ارتفاع دستگاه ایفا کرده‌اند به‌طوری‌که ارتفاع 157.5 میلی‌متری این مدل در مقایسه با وان‌پلاس 6 تنها 1.8 میلی‌متر افزایش پیدا کرده است. عرض 74.8 میلی‌متری دستگاه اما نه‌تنها بیشتر نشده بلکه 0.6 میلی‌متر نیز کاهش یافته است. وان‌پلاس 6T با ضخامت 8.2 میلی‌متری، از ظرافت کمتری نسبت به وان‌پلاس 6 (با ضخامت 7.75 میلی‌متری) برخوردار است و وزن 185 گرمی آن نیز 7 گرم نسبت به قبل بیشتر شده است.

Introducing OnePlus 6T

6T با وجود آنکه همانند نسل قبلی مشکلی در برابر پاشیده شدن آب ندارد اما هنوز دارای درجه IP مناسب برای غوطه‌وری در آب نیست و در این مورد ضعیف‌تر از سایر رقبا عمل می‌کند. در نهایت به عنوان کشف ناخوشایندی در جست‌وجو پیرامون وان‌پلاس 6T باید از نبود جک 3.5 میلی‌متری هدست برای اولین بار در یک گوشی وان‌پلاس یاد کرد

صفحه‌نمایش: ناچ کوچک‌تر، ابعاد بزرگ‌تر، اثر انگشت جدید

اولین تغییر ظاهری 6T در صفحه‌نمایش آن رخ می‌دهد جائی‌که طراحان این برند با کوچک‌تر شکاف بالای صفحه‌نمایش، ابعاد این پنل را از 6.28 اینچ در نسل قبلی به 6.41 اینچ ارتقاء داده‌اند و فضای بیشتری را در اختیار کاربران قرار داده‌اند. ناچ قطره‌ای حاضر در 6T از طریق منوی تنظیمات گوشی با خاموش کردن فضای پیرامونی آن قابل حذف کردن است و بدین‌ترتیب می‌توان ظاهر کلاسیک‌تری را برای این مدل ایجاد کرد. فناوری ساخت این پنل مثل قبل از نوع Optic AMOLED بوده و حالا 86 درصد از بخش روئی دستگاه را به خود اختصاص داده است. وضوح این صفحه‌نمایش، فول اچ‌دی پلاس یا 1080×2340 پیکسل در نسبت 19.5:9 است که به فشردگی 402ppi در این مدل منجر می شود. شرکت سازنده همچنین از روشنائی 600 نیتی و پشتیبانی 100.63 درصدی از طیف رنگی sRGB در این پنل سخن می‌گوید. پوشش محافظ روی این صفحه‌نمایش از Gorrila Glass 5 در نسل قبلی به Gorilla Glass 6 ارتقاء پیدا کرده و لبه‌های گرد 2.5D نیز همچنان به قوت خود در این مدل باقی مانده‌اند.

Introducing OnePlus 6T

بزرگ‌ترین تغییر مثبت این صفحه‌نمایش اما نه در مشخصات تصویری آن بلکه در سنسور اثر انگشت جای گرفته درون این پنل باز می‌گردد؛ این حسگر اثر انگشت که در مرکز بخش پائینی صفحه قرار دارد با زمان بازگشائی 0.34 ثانیه‌ای، به گفته وان‌پلاس سریع‌ترین نمونه در این رده به حساب می‌آید، هرچند در مقایسه با سنسورهای معمول اثر انگشت با زمان‌های بازگشائی نزدیک به 0.1 ثانیه‌ای هنوز چندان سریع به حساب نمی‌آید. وان‌پلاس همچنین، این سنسور اثر انگشت را اولین نمونه in-display ارائه شده به بازار آمریکا معرفی نمود که امکان قرار دادن آن در وان‌پلاس 5T در سال گذشته نیز وجود داشته اما برای رفع مشکلات و افزایش سرعت بازگشانی تا به امروز از آن استفاده نشده بود.

Introducing OnePlus 6T

پردازنده: تکرار SD845

پردازش در OnePlus 6T طبق انتظار با اسنپ‌دراگون 845، پروسسور پرچمدار 8 هسته‌ای و 10 نانومتری کوالکام انجام می‌شود که با وجود معرفی چیپ‌ست‌های قدرتمند 7 نانومتری در این رده از جمله Kirin 980 از هواوی، همچنان بهترین و تنها گزینه پیش روی سازندگان متکی بر کوالکام تا قبل از ارائه نسل بعدی این سری به حساب می‌آید. حافظه رم گوشی همچنان 6 یا 8 گیگابایت است اما حافظه داخلی 64 گیگابایتی از این سری حذف شده و مدل پایه 6T با 128 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت رم ارائه می‌شود. دو ورژن پیشرفته‌تر این گوشی نیز به ترتیب دارای چینش‌های حافظه 8GB/128GB و 8GB/256GB هستند. نوع حافظه در هر سه مدل از نوع UFS 2.1‌ است و مثل همه مدل‌های قبلی وان‌پلاس (البته با یک استثنا یعنی OnePlus X)، در این مدل نیز از اسلات حافظه جانبی خبری نیست.

Introducing OnePlus 6T

مجموعه دوربین: تکرار وان‌پلاس 6 با تغییرات نرم‌افزاری

با اینکه دوربین یکی از مهم‌ترین قسمت‌هائی‌ست که انتظار تغییر در آن در گذر از یک نسل یه نسل بعدی کاملا ضروری به نظر می‌رسد اما وان‌پلاس حداقل در زمینه سخت‌افزاری، اعتقادی به این مسئله نداشته و OnePlus 6T را با همان دو دوربین 16 و 20 مگاپیکسلی وان‌پلاس 6 معرفی کرده است. دوربین 16 مگاپیکسلی اصلی این مجموعه همچنان دارای سنسور Sony IMX519 با اندازه پیکسل 1.22 میکرونی بوده و لنز نسبتا سریعی با f/1.7 در مقابل آن قرار دارد. فوکوس خودکار تشخیص فاز، تثبیت‌کننده الکترونیکی (EIS) و تثبیت‌کننده تصویر نوری (OIS)، فیلم‌برداری 4K با 60 فریم در ثانیه و اسلوموشن 480 فریم در ثانیه (در وضوح 720p) سایر مشخصات این دوربین را تشکیل می‌دهند. دوربین دوم این بخش نیز 20 مگاپیکسلی با سنسور Sony IMX376K با اندازه پیکسل 1 میکرونی، گشودگی دیافراگم f/1.7 و اتوفوکوس تشخیص فاز است که به دوربین اول برای بهبود کیفیت تصویر یاری می‌رساند.

Introducing OnePlus 6T

امکانات دوربین اصلی دستگاه البته بدون تغییر نیز نبوده و در این نوبت دو ویژگی نرم‌افزاری جدید به نام Nightscape و Studio lighting به آن افزوده شده است. قابلیت نایت‌اسکِیپ که برای رفع یکی از مشکلات شایع در مورد وان‌پلاس 6 یعنی عکاسی در شب و در نور کم طراحی شده است با بازگذاشتن دیافراگم برای 2 ثانیه و استفاده از ترفندهای HDR، تصاویر با کیفیت‌تری را به گفته شرکت سازنده برداشت می‌کند. این ویژگی از طریق یک آپدیت برای وان‌پلاس 6 نیز عرضه خواهد شد.

دیگر گزینه افزوده شده به این قسمت یعنی Studio lighting را می‌توان معادل عکاسی پرتره که در بسیاری از گوشی‌های جدید از جمله آیفون‌های شرکت اپل و برخی از پرچمداران اندرویدی به چشم می‌‌خورد دانست. در این حالت با قابلیت پیشرفته تشخیص چهره و تشخیص کناره‌های تصویر، سایه‌ها و های‌لایت‌ها روی چهره افراد درون کادر برجسته‌تر شده و پرتره با کیفیت‌تری برداشت می‌شود.

Introducing OnePlus 6T

دوربین سلفی این مجموعه نیز بدون تغییر بوده و همچنان 16 مگاپیکسلی با سنسور Sony IMX371 بدون فوکوس خودکار، با اندازه پیکسل 1 میکرونی، لرزه‌گیر دیجیتال و دیافراگم f/2.0 است. این دوربین علاوه بر تصویربرداری، برای بازگشائی قفل از طریق شناسائی چهره نیز به کار می‌رود.

باتری: ارتقاء ظرفیت، ادامه غیبت شارژ بی‌سیم

ظرفیت باتری در 6T با 12 درصد ارتقاء نسبت به نسل قبلی به 3,700mAh رسیده است که این ارتقاء به گفته شرکت سازنده به 23 درصد بهبود در دوام باتری منجر می‌شود. این باتری طبق معمول با یک شارژر سریع 20 واتی (5 ولت و 4 آمپر) از طریق پورت USB-C‌ تعذیه می‌شود اما این بار نیز از شارژر بی‌سیم در این مدل خبری نیست و این موضوع هنوز یکی از ضعف‌های این برند در برابر رقبا به حساب می‌آید.

Introducing OnePlus 6T

ارتباطات: خداحافظی با جک هدست

در حالی‌که در وان‌پلاس 6 نیز از جک هدست در پائین دستگاه استفاده شده بود، طراحان وان‌پلاس با وجود قطورتر شدن دستگاه، ظاهرا به دلیل سنسور اثر انگشت درون صفحه‌نمایش، تصمیم به حذف این پورت از 6T گرفته و در حالی‌که از شارژ بی‌سیم نیز در این مدل خبری نیست، کاربران در دوراهی ناخوشایندی برای اتصال هدست سیمی یا شارژر از طریق پورت USB-C قرار گرفته‌اند. حذف این پورت، قطعه تازه‌ای یعنی تبدیل USB-C به جک 3.5 میلی‌متری هدست را نیز به محتویات جعبه این گوشی افزوده است. بلوتوث 5، وای‌فای دو باند ac، اتصال NFC و سیستم‌های مسیریابی GPS/GLONASS/BeiDou/Galileo سایر گزینه‌های ارتباطی 6T را تشکیل می‌دهند.

نرم‌افزار: 500 تغییر جدید

وان‌پلاس 6T از همان ابتدا با سیستم‌عامل OxygenOS‌ مبتنی بر Android 9 Pie ارائه می‌شود که علاوه بر امکانات جدید این سیستم‌عامل، به گفته برند سازنده، بیش از 500 توئیک و تغییر را هم در زمینه ظاهری و هم در زمینه عملکردی تجربه کرده است. از جمله تغییرات عملکردی این سیستم‌عامل باید به گزینه Smart Boost اشاره کرد که در آن به گفته وان‌پلاس، اپلیکیشن‌ها و بازی‌های محبوب و بیشتر مورد استفاده کاربران با سرعت بیشتری نسبت به گذشته اجرا می‌شوند که این افزایش سرعت بین 5 تا 20 درصد نسبت به گذشته خواهد بود.

Introducing OnePlus 6T

حضور در آمریکا: جادوی T-Mobile

یکی از مشکلات وان‌پلاس از زمان معرفی این برند، تهیه آزادانه آن در کشورهای غربی به خصوص در آمریکا با سیستم سخت‌گیرانه اپراتوری بود؛ این مشکل اما با اعلام همکاری وان‌پلاس با اپراتور T-Mobile در این کشور برطرف شده و وان‌پلاس 6T نه‌تنها به صورت آنلاک از این اپراتور قابل تهیه خواهد بود بلکه می‌توان آن را در دیگر اپراتور آمریکائی یعنی Verizon نیز مورد استفاده قرار داد. یکی از پیشنهادهای تشویقی جالب ارائه شده از سوی این اپراتور برای کاربران وان‌پلاس، ارائه تخفیفی تا 300 دلار برای تعویض گوشی فعلی با 6T است که در لیست گوشی‌های قابل تعویض در این حالت همه 8 گوشی قبلی وان‌پلاس و گوشی‌های پرچمدار 2 تا 3 سال پیش برندهای سامسونگ، ال‌جی، اپل، گوگل و 3 مدل از موتورولا دیده می‌شوند. 

Introducing OnePlus 6T

رنگ – قیمت – زمان حضور در بازار

Introducing OnePlus 6T

وان‌پلاس 6T همانطور که در ابتدا اشاره شد در دو طیف رنگ مشکی شامل Mirror Black (براق) و Midnight Black (مات) ارائه می‌شود و حداقل تا به این لحظه رنگ دیگری برای آن عرضه نشده است. یکی از جذاب‌ترین نکات در مورد محصولات وان‌پلاس، سیاست قیمت‌گذاری این شرکت است و وان‌پلاس 6T نیز در این زمینه مستثنی نیست؛ در این مدل با وجود حذف نسخه 64 گیگابایتی و ارائه نسخه پایه با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، تغییر بزرگی در قیمت نهائی دستگاه ایجاد نشده و این ورژن تنها با 20 دلار افزایش نسبت به قبل با قیمت 549 دلار عرضه خواهد شد. دو نسخه 8GB/128GB و 8GB/256GB این گوشی نیز بدون تغییر قیمت نسبت به وان‌پلاس‌6 به ترتیب با قیمت‌های 579 و 629 دلار به بازار عرضه می‌شوند. زمان عرضه این گوشی به بازار از اول نوامبر (10 آبان) در آمریکا و از 6 نوامبر (15 آبان) در اروپا خواهد بود.  


به روزرسانی - قیمت وان پلاس 6 تی در بازار ایران

گوشی وان پلاس 6T به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی وان پلاس 6T از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : OnePlus


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا