معرفی Mi Band 4 – نخستین دستبند سلامتی شیائومی با نمایشگر رنگی

نمایش خبر

تاریخ : 1398/3/26        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : پوشیدنی Wearable ، دستبند هوشمند Smart Band ، شیائومی Xiaomi

واحد خبر mobile.ir : کمپانی شیائومی در روز چهارشنبه 12 ژوئن 2019 (22 خرداد 1398) طی رویدادی که در چین برگزار شد، از جدیدترین دستبند سلامتی خود با نام Mi Band 4 رونمایی کرد. این گجت پوشیدنی در واقع مدل جدیدتر Mi Band 3 است که در سال گذشته به بازار عرضه شد و به علت مقرون‌به‌صرفه بودنش شدیدا مورد استقبال قرار گرفت، اما در مقایسه با آن از چند جهت به طور چشمگیری به روزرسانی شده است. شاید محصولات پوشیدنی شیائومی از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای که در دیوایس‌هایی مثل Fitbit Charge 3 یا Samsung Gear Fit 2 Pro یافت می‌شود بی‌بهره باشند، اما معمولا از قیمت‌های بسیار مناسبی برخوردارند. در ادامه با محصول جدید شیائومی بیشتر آشنا می‌شویم.

Introducing Xiaomi Mi Band 4

Mi Band 4 دارای یک نمایشگر لمسی، تمام رنگی و گرد (از نوع AMOLED) به قطر 0.95 اینچ است که رزولوشنی برابر با 120×240 پیکسل دارد. درست است که صفحه نمایش این دیوایس جدید در مقایسه با نمایشگر تک‌رنگ و 0.78 اینچی Mi Band 3، کمی بزرگ‌تر شده، اما در مجموع باز هم با نمایشگر نسبتا کوچکی روبرو هستیم. میزان روشنایی نمایشگر تا 400 نیت عنوان شده و نکته مثبت در آنجاست که این اولین باری‌ست که شیائومی در ساخت مدلی در این سری از نمایشگر رنگی استفاده می‌کند.

Introducing Xiaomi Mi Band 4

همین امر امکان استفاده از واچ‌فیس‌های مختلف را برای این دستبند فراهم نموده است. به این ترتیب، کاربران شیائومی برای نخستین بار می‌توانند نمای دستبند سلامتی ساخت این شرکت را سفارشی کنند. در حال حاضر 77 واچ‌فیس متنوع برای Mi Band 4 در نظر گرفته شده که امکان دارد در آپدیت‌های بعدی، این عدد افزایش یابد. اگر نگران خط افتادن و یا شکسته شدن نمایشگر هستید، شیائومی با قرار دادن شیشه مقاوم 2.5 بعدی روی صفحه نمایش تا حدی خیال کاربران را از این بابت راحت کرده است.

در مجموع، Mi Band 4 از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به Mi Band 3 دارد، به ویژه با بندهایی که دستبند را به خوبی روی مچ نگه می‌دارند. این بندها در رنگ‌های متنوعی از جمله مشکی، آبی، ارغوانی، نارنجی و بژ طراحی شده و به راحتی تعویض می‌شوند. به گفته شیائومی، بندها از جنس "پلی‌اورتان ترموپلاستیک" بود و خود بدنه از پلی‌کربنات ساخته شده است.

Introducing Xiaomi Mi Band 4

در ادامه نگاهی داریم به قابلیت‌های Mi Band 4 در حوزه سلامت و تناسب اندام. مثل Mi Band 3، در پشت این دستبند جدید نیز یک سنسور ضربان قلب کار گذاشته شده است. این دستبند می‌تواند تعداد گام‌های برداشته شده، مسافت پیموده‌ شده، کالری سوزانده شده و فعالیت‌هایی نظیر پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و دویدن (در محیط باز و یا روی تردمیل) را ردیابی کند.

Introducing Xiaomi Mi Band 4

سنسور 6 محوره جدید، توانایی تشخیص و ردیابی فعالیت‌های مختلف شنا را به Mi Band 4 داده و ظاهرا انواع مختلف شنا مثل شنای آزاد، کرال پشت، پروانه و شنای مختلط (موسوم به Medley) توسط این دستگاه شناسایی می‌شوند. به این ترتیب، ناگفته پیداست که Mi Band 4 با تحمل فشار 5 اتمسفر، تا عمق 50 متری در برابر آب مقاوم است. ناگفته نماند، این دستبند با ردیابی خواب کاربر، کیفیت خواب را گزارش کرده و در صورت بی‌تحرک ماندن به مدت طولانی، به او هشدار می‌دهد.

دستبند جدید شیائومی از طریق بلوتوث نسخه 5 به گوشی هوشمند کاربر متصل می‌شود. این دستبند با گوشی‌های مجهز به اندروید 4.4 و بالاتر و همچنین i-Deviceهای مجهز به iOS 9 و بالاتر سازگاری دارد. نوتیفیکیشن‌های گوشی هوشمند در Mi Band 4 نیز به نمایش درآمده و بعضی از تصاویر منتشر شده، پیام‌های واتس‌اپ را هم در کنار پیامک‌ها و جزییات مربوط به تناسب اندام، مستقیما در خود دیوایس به تصویر کشیده‌اند. البته کاربر نمی‌تواند مستقیما از داخل دستبند به پیام‌ها جواب دهد و مجبور است برای این کار از گوشی هوشمندش استفاده کند. ناگفته نماند، 512 کیلوبایت RAM و 16 مگابایت فضای ذخیره‌سازی برای این گجت در نظر گرفته شده است.

Introducing Xiaomi Mi Band 4

شیائومی، Mi Band 4 را در دو مدل به تولید می‌رساند؛ یکی مدل استاندارد و دیگری مدل مجهز به NFC. در مدل استاندارد، یک باتری 135 میلی‌آمپر ساعتی کار گذاشته شده که پس از حدود 2 ساعت شارژ، در صورت استفاده معمولی تا 20 روز دوام خواهد داشت. اما در مدل NFC، ظرفیت باتری به 125 میلی‌آمپر ساعت کاهش یافته و طبعا دوام آن نیز تا 15 روز برآورد می‌شود. شاید فکر کنید تنها مزیت مدل NFC در سهولت پرداخت بدون کارت باشد، اما واقعیت آن است که شیائومی در این نسخه از Mi Band 4، میکروفونی را تعبیه کرده که کاربر از طریق آن می‌تواند ضمن برقراری ارتباط با دستیار صوتی، کنترل دیوایس‌های هوشمند اطراف خود یا پخش موسیقی از داخل اسمارت‌فون متصل به دستبند را در دست بگیرد.

جالب است بدانید، شیائومی نسخه ویژه‌ای از این دستبند را با تم شخصیت‌های فیلم "انتقام‌جویان" (Avengers) محصول کمپانی Marvel وارد بازار خواهد کرد. بندهای این مدل در سه رنگ مشکی، قرمز و آبی طراحی شده و در پشت هر کدام از این بندها تصاویری از قبیل سپر کاپیتان آمریکا، کلاه خود آیرون من یا لوگوی انتقام‌جویان حک شده است. از لحاظ مشخصات سخت‌افزاری، تفاوتی بین این نسخه و مدل استاندارد Mi Band 4 وجود نداشته و تنها بندها و واچ‌فیس‌ها متفاوت خواهند بود.

دستبند سلامتی Mi Band 4 از 16 ژوئن (26 خرداد) وارد بازار چین شده است. قیمت این دیوایس در مدل استاندارد برابر با 169 یوان و در مدل NFC معادل 229 یوان خواهد بود. مدل استاندارد دستبند جدید شیائومی از 26 ژوئن (5 تیر)، با نام Mi Smart Band 4 و با قیمت 35 یورو وارد اروپا خواهد شد، اما در مورد انگلستان، تاریخ دقیق عرضه مشخص نبوده، ولی به احتمال زیاد این دستبند در تابستان امسال به انگلستان می‌رسد. شیائومی درباره عرضه این محصول پوشیدنی در سایر نقاط دنیا حرفی به میان نیاورده است.

Introducing Xiaomi Mi Band 4

در پایان، لازم به ذکر است که به گفته برخی کارشناسان، مدل قبلی این دستبند – یعنی Mi Band 3 – در کنار ویژگی‌های مثبتی مثل کیفیت خوب ساخت، عمر طولانی باتری و مقاومت در برابر آب، اشکالات مهمی نیز داشته است، از جمله مانیتورینگ بی‌دقت ضربان قلب و ردیابی خواب به شیوه بسیار ساده و ابتدایی. حال باید منتظر ماند و دید که آیا این اشکالات در Mi Band 4 برطرف خواهند شد یا خیر.  

منبع : Xiaomi


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا