معرفی Charge 3- دست‌بند تناسب اندام جدید فیت‌بیت

نمایش خبر

تاریخ : 1397/6/1        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : پوشیدنی Wearable ، Fitness & Bodybuilding ، فیت بیت Fitbit

واحد خبر mobile.ir : همان طور که پیش‌بینی می‌شد، کمپانی فیت‌بیت در روز دوشنبه 20 آگوست سال جاری میلادی (29 مرداد 1397) به طور رسمی دست‌بند تناسب اندام جدید خود را از سری Charge معرفی کرد. دست‌بندهای خانواده Charge جزء محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات فیت‌بیت به شمار می‌روند و بر اساس اعلام این شرکت، تاکنون حدود 35 میلیون واحد از آنها به فروش رسیده است. فیت‌بیت با اشاره به این که محصول جدید با نام Charge 3 «ردیاب شماره 1 تناسب اندام» خواهد بود، از ویژگی‌هایی همچون صفحه‌نمایش لمسی، عمر باتری 7 روزه، دوام در برابر آب تا عمق 50 متری و بیش از 15 برنامه تمرینی مختلف برای این دست‌بند یاد کرده است.

Introducing Fitbit Charge 3 Fitness Tracker

Charge 3 در نگاه اول بسیار مشابه Charge 2 به نظر می‌رسد. شکل ظاهری و صفحه‌نمایش عمودی سیاه و سفید این دست‌بند تقریبا با نمونه قدیمی یکسان است. اما نگاهی دقیق‌تر به این محصول نشان می‌دهد که فیت‌بیت محصول جدید خود را به بدنه آلومینیومی جدیدی مجهز نموده است. تفاوت دیگر Charge 3 با مدل پیشین، پوشش محافظ صفحه‌نمایش آن است که همچون ساعت هوشمند Versa با شیشه‌ای از نوع گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود. صفحه‌نمایش دست‌بند تناسب اندام جدید فیت‌بیت، لمسی است و علاوه بر رنگ‌های سیاه و سفید از طیف میان این دو رنگ یا به اصطلاح رنگ‌های grayscale نیز پشتیبانی می‌کند. ساخت صفحه‌نمایش این دست‌بند با فناوری OLED انجام شده و حدود 40 درصد بزرگ‌تر و روشن‌تر از Charge 2 است.

ردیاب تناسب اندام Charge 3 تا عمق 50 متری در برابر آب مقاوم است و مطابق اعلام فیت‌بیت می‌تواند زیر دوش، هنگام باران و در استخر و همچنین دریا مورد استفاده قرار گیرد. در نتیجه، ردیابی تمرینات شنا با این دست‌بند امکان‌پذیر خواهد بود. فیت‌بیت برای افزایش دقت، حسگر ضربان قلب را در محصول جدید خود ارتقاء داده و برای نخستین بار، حسگر SpO2 (یا اشباع اکسیژن) را در ردیاب‌های خود به کار گرفته است. سنسور SpO2 که در ساعت هوشمند Fitbit Versa نیز به کار رفته است، می‌تواند با برآورد تغییرات سطح اکسیژن خون برخی شاخص‌های مهم سلامتی، از جمله وقفه تنفسی در خواب، را اندازه‌گیری کند.

Introducing Fitbit Charge 3 Fitness Tracker

از دیگر ویژگی‌های چشمگیر Charge 3، باتری حجیم آن است. این باتری که ظرفیت آن اعلام نشده، مطابق اعلام شرکت سازنده، می‌تواند با یک بار شارژ تا 7 روز کار کند که در مقایسه با کارکرد 5 روزه Charge 2، بهبود قابل توجهی محسوب می‌شود.

ظاهرا Charge 3 نخستین دستگاه پوشیدنی مجهز به دکمه القایی است. دکمه فیزیکی Charge 2 اینک جای خود را به دکمه القایی (inductive button) داده است. شاید بتوان میان این دکمه با دکمه مجازی home در آیفون‌های اخیر اپل مشابهت‌هایی یافت. بر اساس اعلام فیت‌بیت، استفاده از دکمه القایی چندین مزیت داشته است. نخست آن که فضای بیشتری را برای افزودن حسگرها در اختیار شرکت سازنده قرار داده است. به علاوه، مقاومت این دست‌بند را در برابر آب افزایش داده و مهم از آن، امکان استفاده از باتری حجیم‌تری را برای Charge 3 فراهم ساخته است.

اگر چه Charge 3 از ویژگی‌ها و امکانات قابل توجهی بهره می‌برد، اما یکی از نقاط ضعف آن، همچون اسمارت‌واچ Versa، مجهز نبودن به GPS داخلی است. به نظر می‌رسد فیت‌بیت از این ویژگی در ازای بهبود طراحی دست‌بند، قیمت مناسب و طول عمر باتری صرف‌نظر کرده است. البته می‌توان با جفت کردن این دست‌بند با اسمارت‌فون ضمن برطرف کردن مشکل نبود GPS از ویژگی‌های پیشرفته و جدید آن استفاده کرد.

تغییرات Charge 3 تنها منحصر به ویژگی‌های طراحی آن نیست، بلکه فیت‌بیت به مانند اسمارت‌واچ‌های خود، مجموعه‌ای از قابلیت‌های تناسب اندام را نیز به این دست‌بند افزوده است تا آن را کاربردی‌تر سازد. در این محصول جدید، همچون واچ‌فیس ساعت هوشمند Versa، گزینه‌ای برای swipe به dashboard وجود دارد که از طریق آن کاربر می‌تواند تعداد گام‌ها، کالری سوزانده‌شده، تعداد دقایق فعال و مواردی از این دست را مشاهده کند. همچنین بیش از 15 برنامه تمرینی برای Charge 3 در نظر گرفته شده که به کاربر اجازه می‌دهد پیش از ورزش‌هایی همچون شنا، دوچرخه‌سواری، دویدن یا یوگا، هدفی برای میزان کالری مصرف‌شده، زمان یا مسافت تعیین نماید و سپس با کنترل آنها در طول تمرین، پیشرفت خود را مورد بررسی قرار دهد. فیت‌بیت قصد دارد قابلیت برنامه‌ریزی خودکار تمرین‌ها را همانند اسمارت‌واچ Versa، به این دست‌بند اضافه کند. به کمک این ویژگی، فعالیت تمرینی کاربر به طور اتوماتیک ثبت می‌شود و نیازی به وارد کردن تمرین به طور دستی در برنامه نخواهد بود.

Introducing Fitbit Charge 3 Fitness Tracker

نکته جالب توجه درباره محصول جدید این است که ظاهرا فیت‌بیت رفته‌رفته مرز میان ردیاب‌های تناسب اندام و ساعت‌های هوشمند خود را از میان بر می‌دارد. Charge 3 نخستین دست‌بند فیت‌بیت است که به کمک آن می‌توان notificationهای گوشی هوشمند را دریافت نمود. در این دست‌بند کاربر می‌تواند اعلانات مربوط به اپ‌ها، تماس‌ها، تقویم و متن را روی Charge 3 دریافت کند. امکان فیلتر اعلانات و پاسخ دادن یا رد تماس از دیگر قابلیت‌های این دست‌بند است. همچنین کاربران اندرویدی به گزینه‌ای برای پاسخ سریع به پیام‌های متنی دسترسی خواهند داشت. دست‌بند Charge 3 از اپ‌هایی همچون زنگ ساعت (alarm)، زمان‌سنج (timer)، مشاهده وضعیت هوا، تقویم و leaderboard فیت‌بیت برخوردار است. به علاوه، امکاناتی برای ردیابی سلامت بانوان برای این دست‌بند پیش‌بینی شده است که به زودی به آن اضافه خواهد شد.

محصول جدید فیت‌بیت با پلتفرم‌های اندروید و iOS سازگار است و مطابق اعلام شرکت، قابلیت پشتیبانی از سیستم‌های ویندوزی هم به زودی به آن افزوده خواهد شد.

پیش‌فروش این دست‌بند از روز معرفی در سایت Fitbit.com آغاز شده است و عرضه آن در آمریکا، اروپا، خاورمیانه و آفریقا از ماه اکتبر و در منطقه آسیا-اقیانوسیه از نوامبر 2018 شروع می‌شود. فیت‌بیت Charge 3 را در دو نسخه پایه با قیمت 149.95 دلار و نسخه ویژه با قیمت 169.95 دلار عرضه خواهد کرد. نسخه ویژه این دست‌بند مجهز به NFC است و از سیستم پرداخت فیت‌بیت با نام Fitbit Pay پشتیبانی می‌کند. گفتنی است که لوازم جانبی این دست‌بند نیز در محدوده قیمت 29.95 تا 49.95 دلار به فروش خواهد رسید. در حال حاضر، دو ترکیب رنگ مشکی با قاب آلومینیومیِ نوک مدادی و آبی خاکستری با قاب صورتی طلایی برای این دست‌بند در نظر گرفته شده است.

محصول جدید شرکت فیت‌بیت در شرایطی معرفی شده است که مطابق گزارش اخیر IDC از بازار پوشیدنی‌ها از سال 2018 تا 2022، بازار دست‌بندهای هوشمند تا پایان سال 2018 با افت مواجه خواهد شد و در سال‌های آینده نیز شاهد رشد چشمگیری در بازار این محصولات نخواهیم بود. این در حالی است که بر اساس پژوهش‌های فیت‌بیت، 42 درصد از خریداران محصولات پوشیدنی به سبب طراحی ظریف‌تر، کاربری آسان‌تر، تمرینات ساده‌تر و قیمت پایین‌تر، خرید ردیاب‌های تناسب اندام را ترجیح می‌دهند. در مقابل، 36 درصد از این مصرف‌کنندگان نیز به استفاده از ساعت هوشمند تمایل بیشتری دارند.  

منبع : Fitbit


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا