معرفی V15 Pro – دومین اسمارت‌فون Vivo با دوربین سلفی pop-up

نمایش خبر

تاریخ : 1397/12/4        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، Vivo V15 Pro ، ویوو Vivo

واحد خبر mobile.ir : برند Vivo در سال 2018 میلادی، عملکرد درخشانی داشت و با نوآوری‌هایش در عرصه طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند توانست توجه بسیاری از کارشناسان را به خود جلب کند. اسمارت‌فون‌های Vivo X20 Plus UD (نخستین گوشی با حسگر اثر انگشت در زیر لایه نمایشگر) و گوشی‌های سری Vivo NEX (با دوربین جلوی جهنده یا pop-up و نمایشگر فول‌اسکرین) از جمله مهم‌ترین دیوایس‌های Vivo در سال گذشته بودند. اما در روز چهارشنبه 20 فوریه 2019 (1 اسفند 1397) Vivo از تولید اسمارت‌فون جدید دیگری در سری V خبر داد. این اسمارت‌فون Vivo V15 Pro نام داشته و مثل سری NEX، از دوربین pop-up بهره می‌برد، با این تفاوت که رزولوشن آن به طور چشمگیری بهبود یافته است.

Introducing Vivo V15 Pro

اخیرا گوشی‌های سری V، در زمینه گرایش‌های جدید در طراحی نمایشگر پیشگام بوده‌اند. به عنوان مثال، V9 یکی از نخستین اسمارت‌فون‌های اندرویدی بود که در آن از ناچ استفاده می‌شد و V11 هنوز هم یکی از کوچک‌ترین ناچ‌های نمایشگر را داراست. اما V15 Pro، یک قدم فراتر رفته و با حذف ناچ، فول‌اسکرین بودن گوشی را بیشتر به رخ می‌کشد. در ساخت V15 Pro از یک نمایشگر 6.39 اینچی (از نوع Super AMOLED) با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس استفاده شده که نسبت تصویر آن ظاهرا 19:9 است. گفتنی‌ست، این نمایشگر پهنه رنگی DCI-P3 را تماما پوشش داده و از حالت Always-On (همیشه روشن) نیز پشتیبانی می‌کند.

Introducing Vivo V15 Pro

حاشیه بالایی نمایشگر تنها 2.22 میلی‌متر بوده و حاشیه‌های کناری حتی از این هم کمتر هستند (1.75 میلی‌متر). با توجه به این حاشیه‌های کم و حذف ناچ، Vivo مدعی شده که نسبت صفحه به بدنه در این گوشی 91.64 درصد است (این درصدی‌ست که رسما از سوی شرکت اعلام شده و ممکن است در واقعیت، با آنچه کارشناسان تأیید می‌کنند مغایرت داشته باشد). لازم به ذکر است، در زیر لایه نمایشگر از یک حسگر اثر انگشت استفاده شده که نسل پنجم این نوع حسگرها به شمار می‌رود. علاوه بر این حسگر، ظاهرا سنسورهای مجاورتی و نور محیطی و همچنین خروجی صدای گوشی نیز در زیر لایه نمایشگر قرار دارند.

Introducing Vivo V15 Pro

بدیهی‌ست که با حذف ناچ، باید برای جای دادن دوربین جلو، چاره‌ای اندیشید. همانطور که در مقدمه هم گفته شد، در اینجا V15 Pro از اسمارت‌فون‌های سری NEX الگو گرفته و دوربین جلوی آن از نوع pop-up است؛ یعنی با فعال شدن برنامه دوربین سلفی، ماژول دوربین از داخل سمت راست بدنه بیرون می‌زند. اما برخلاف دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی Vivo NEX، در V15 Pro رزولوشن دوربین جلو – با یک جهش 4 برابری – به 32 مگاپیکسل افزایش یافته است. وضوح این دوربین البته در حالت پیش‌فرض با فعال بودن ترکیب پیکسل‌های مجاور برای افزایش اندازه پیکسل‌ها، روی 8 مگاپیکسل تنظیم شده است. با توجه به بهره‌مندی V15 Pro از قابلیت تشخیص چهره، این کار نیز بر عهده دوربین جلو گذاشته شده است. البته احراز هویت با استفاده از حسگر اثر انگشت، به مراتب مطمئن‌تر است.

Introducing Vivo V15 Pro

در پشت دستگاه، شاهد یک دوربین سه‌گانه هستیم. دوربین اصلی مجموعه رزولوشنی برابر با 48 مگاپیکسل دارد که اندازه پیکسل‌های آن 0.8 میکرون است (البته اگر از گزینه ترکیب پیکسل‌ها به صورت 4 در 1 استفاده شود، اندازه هر پیکسل به 1.6 میکرون خواهد رسید‌ و وضوح به 12 مگاپیکسل کاهش می‌یابد). گشودگی دیافراگم لنز دوربین اصلی f/1.8 بوده و روی کاغذ باید عملکرد خوبی در محیط‌های کم‌نور داشته باشد. از طرفی، قابلیت AI Super Night Mode نیز کیفیت عکاسی در شب را بهبود می‌بخشد؛ به این ترتیب که چندین عکس (با نوردهی‌های مختلف) روی همدیگر انباشته شده و همین کار، وضوح عکس‌های تاریک را بالا می‌برد.

در کنار دوربین اصلی، یک دوربین 8 مگاپیکسلی (با لنز زاویه باز) به چشم می‌خورد. میدان دید این دوربین 120 درجه ذکر شده که در صورت فعال کردن گزینه distortion correction (اصلاح اعوجاج)، میدان دید به 108 درجه کاهش می‌یابد. در نهایت، به دوربین 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق می‌رسیم که علاوه بر اعمال افکت بوکه، گزینه AI Body Shaping را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این قابلیت، چیزی شبیه به AI Face Beauty بوده و ویرایش‌هایی مثل کاهش دور کمر، افزایش دور سینه و بلندتر کردن پاها را می‌توان با آن انجام داد.

Introducing Vivo V15 Pro

سه دوربین مذکور، به شکل عمودی روی هم قرار گرفته‌اند، به این ترتیب که در بالا، دوربین اصلی، سپس فلش ال‌ای‌دی و پایین آن لنزهای زاویه باز و تشخیص عمق قرار گرفته‌اند. جالب است که ماژول جهنده دوربین جلو نیز به موازات همین چیدمان قرار دارد. به باور برخی کارشناسان، وجود این تعداد از دوربین در یک ستون و در نزدیکی یکدیگر، جالب بوده و طراحی گوشی را نیز به هم نمی‌ریزد.

Vivo V15 Pro نخستین اسمارت‌فونی‌ست که در ساخت آن از چیپ‌ست جدید اسنپ‌دراگون 675 استفاده می‌شود. این تراشه با فاصله کمی پس از اسنپ‌دراگون 710 معرفی شد و علی‌رغم اینکه در رده پایین‌تری نسبت به 710 قرار دارد، روی کاغذ عملکرد قدرتمندتری دارد (حداقل نتیجه تست‌های بنچمارک این موضوع را تأیید می‌کند). 6 گیگابایت RAM در کنار 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برای این دستگاه در نظر گرفته شده که ظاهرا با استفاده از میکرو اس‌دی می‌توان آن را تا 256 گیگابایت دیگر ارتقا داد.

Introducing Vivo V15 Pro

اندروید Pie (با رابط کاربری Funtouch OS 9) سیستم‌عامل این دستگاه است. یکی از قابلیت‌های نرم‌افزاری کاربردی که توسط Vivo به این دیوایس افزوده شده، حالت بازی (Game Mode 5.0) است که به گفته شرکت سازنده با کاهش 300 درصدیِ فریم‌های جامانده و برخورداری از Dual Turbo، گیم‌پلی روانی را به دست می‌دهد.

در لبه بالایی دستگاه جک هدفون قرار دارد. در لبه کناری نیز دکمه‌ای دیده می‌شود که با یک بار فشردن آن Google Assistant و با دو بار فشردن آن می‌توان Jovi Image Recognizer را فعال کرد. گفتنی‌ست Jovi Image Recognizer – با داشتن پایگاه داده‌ای از بیش از نیم میلیارد محصول – می‌تواند اقلام موردنظر کاربر را در بیش از 100 وب‌سایت تجارت الکترونیک پیدا کند. ظرفیت باتری دستگاه 3,700 میلی‌آمپر ساعت است که Vivo تکنولوژی شارژ سریع آن را "موتور دوگانه" (Dual Engine) می‌نامد. به گفته بعضی منابع، ذخیره باتری ظرف مدت 15 دقیقه می‌تواند از 0 به 24 درصد برسد.

Introducing Vivo V15 Pro

ظاهرا همه مشخصات از یک میان‌رده ممتاز حکایت دارد، به جز پورت microUSB. در شرایطی که شیائومی گوشی‌های 150 دلاری خود را با USB Type-C به تولید می‌رساند، مشخص نیست که چرا Vivo اصرار به استفاده از پورت قدیمی microUSB داشته و کاربران را از سهولت کار با USB Type-C محروم می‌کند.

Introducing Vivo V15 Pro

اسمارت‌فون Vivo V15 Pro در دو رنگ آبی توپاز و قرمز یاقوتی به تولید می‌رسد. رنگ‌پردازی قاب پشتی گوشی زیبایی خاصی داشته و از رنگ‌مایه دوگانه بهره می‌برد که Vivo آن را Spectrum Ripple Design (طراحی طیف موج‌دار) می‌نامد. این گوشی در ابتدا فقط در هند و سپس در سایر بازارهای کلیدی Vivo عرضه خواهد شد. ثبت پیش سفارش برای خرید این محصول آغاز شده، اما زمان رسمی عرضه آن در هند، 6 مارچ (15 اسفند) خواهد بود. قیمت V15 Pro در هند برابر با 28,990 روپیه است که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا 408 دلار خواهد بود. 

منبع : Vivo


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا