Redmi Note 7 – اولین سفیر برند جدید Redmi از شیائومی

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1397/10/20        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، چین China ، Xiaomi Redmi Note 7 ، شیائومی Xiaomi

واحد خبر mobile.ir : شهرت اصلی شیائومی و یکی از پایه‌های مهم موفقیت این شرکت ارائه گوشی‌های ارزشمند به‌ازای قیمت پرداختی‌ست که با همین استراتژی در بسیاری از بازارهای حساس به قیمت به‌ویژه در هند به جایگاه بی‌بدیلی دست یافته است. اما در خود سبد کالای این شرکت نیز گوشی‌های پیشرفته و پرچمدار (به جز نمونه‌های خاص و تک‌ستاره‌هائی همچون پوکوفون و گوشی‌های گیمینگ Black Shark و Black Shark Helo) غالبا در سری Mi عرضه شده و نمونه‌های ارزان‌قیمت‌تر با پیشوند Redmi ارائه می‌شوند. این روند اما از امروز دچار یک تغییر جدید شده و با اعلام شرکت شیائومی، سری Redmi از این پس یک برند مستقل خواهد بود که Redmi Note 7 اولین محصول آن به حساب می‌آید.

Introducing Redmi Note 7

شیائومی انشعاب محصولات Redmi و معرفی آن به عنوان یک برند جدید را با انتخاب Lu Weibing به عنوان مدیرکل (General Manager) جدید این برند اعلام کرد؛ Lu Weibing پیش از این ریاست شرکت موبایلی Gionee (که ماه پیش خبر ورشکستگی آن به صورت رسمی اعلام شد) را بر عهده داشت اما در سال 2017 از این برند جدا شد و طی نشست‌ها و مذاکراتی فشرده به عنوان مدیر برند جدید Redmi منصوب شده است. هدف اصلی Redmi تقریبا بدون تغییر خاصی نسبت به گذشته شامل ساخت و ارائه دیوایس‌های ارزشمند به لحاظ قیمتی در شبکه‌های فروش آنلاین و گسترش بازار به کشورهای دیگر بوده و در سوی دیگر محصولات برند مادر شیائومی بیشتر به سمت دیوایس‌های پیشرفته و پرچمدار با ارائه گسترده به بازارهای فیزیکی خرده‌فروشی متمایل می‌شوند.

Lu Weibing Redmi President

Lu Weibing مدیر شرکت Redmi

در همین رابطه شرکت Redmi روز گذشته از لوگوی جدید این برند که در گوشی‌های آینده استفاده می‌شود پرده برداشت؛ در این لوگوی مینیمالیستی به سادگی هرچه بیشتر تنها به عبارت Redmi by Xiaomi یا ردمی ساخت شیائومی اشاره شده و Redmi Note 7 اولین گوشی دارای این لوگو خواهد بود.

Introducing Redmi Note 7

ردمی Note 7 که در طی یکی دو هفته گذشته اطلاعات فراوانی از آن به بیرون درز پیدا کرده بود از ظاهری مشابه گوشی جدیدا معرفی شده Mi Play برخوردار بوده و جدا از بخش شیشه‌ای پشت دستگاه، به صفحه‌نمایش دارای ناچ قطره‌ای در بالا نیز مجهز است. ابعاد دستگاه 8.1×75.21×159.21 میلی‌متر بوده و 186 گرم وزن دارد که ابعاد و وزن نسبتا مناسبی با توجه به اندازه صفحه‌نمایش و حجم باتری به حساب می‌آید.

Introducing Redmi Note 7

صفحه‌نمایش IPS LCD این مدل دارای ابعاد 6.3 اینچ بوده و وضوح آن 1080×2340 پیکسل (با نسبت 19.5:9) است که با پوشش Gorilla Glass 5‌ در برابر صدمات،‌ محافظت می‌شود.

Introducing Redmi Note 7

برگ برنده اصلی Redmi Note 7 و عامل جذب مخاطب در آن به دوربین اصلی دستگاه تعلق دارد؛ در پشت گوشی از دو دوربین که به صورت عمودی در کناره سمت چپ قرار گرفته‌اند استفاده شده که دوربین اصلی دارای سنسور 48 مگاپیکسلی ساخت سامسونگ است؛ این سنسور 1/2 اینچی که به طور کامل ISOCELL Bright GM1 خوانده می‌شود برای جا دادن این پیکسل‌های بی‌شمار، چاره‌ای جز کاهش ابعاد هر پیکسل به تنها 0.8 میکرون نداشته اما با فناوری ترکیب پیکسل‌ها که سامسونگ به آن Tetracell می‌گوید چهار پیکسل مجاور با یکدیگر ترکیب شده و تشکیل پیکسل‌های بزرگ‌تر 1.6 میکرونی در وضوح 12 مگاپیکسل را می‌دهند. با این فناوری به گفته شرکت سازنده تصاویر روشن‌تر و واضح‌تری در محیط‌های کم‌نور تشکیل می‌شود. گشودگی دیافراگم لنز این دوربین f/1.8 است و از فوکوس تشخیص فاز بهره می‌برد. حداکثر وضوح فیلم‌برداری این مجموعه به 1080/60p می‌رسد و اسلوموشن با وضوح 1080p‌با 120 فریم در ثانیه را نیز ارائه می‌کند.

Introducing Redmi Note 7

Note 7 جدا از این دوربین به یک دوربین 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق نیز مجهز شده که در برداشت پرتره و محو کردن پس‌زمینه، دوربین اصلی را یاری می‌دهد.

دوربین سلفی دستگاه که درون شکاف قطره‌ای بالای صفحه‌نمایش قرار دارد دارای وضوح 13 مگاپیکسلی بوده و جدا از برداشت سلفی و موارد مرتبط با هوش مصنوعی و زیباسازی سوژه، قابلیت تشخیص چهره برای بازگشائی قفل صفحه‌نمایش را نیز ارائه می‌کند. البته نگفته پیداست که همواره می‌توان از سنسور اثر انگشت بخش پشتی نیز بدین منظور بهره گرفت.

Introducing Redmi Note 7

Redmi برای پردازش در Note 7 از چیپ‌ست همچنان راضی‌کننده Snapdragon 660 بهره گرفته که با وجود ارائه پروسسورهای جدیدتری همچون Snapdragon 675 و Snapdragon 710 هنوز انتخاب مناسبی برای یک گوشی نسبتا پیشرفته رده میانی به حساب می‌آید. فرکانس چهار هسته قوی‌تر این پروسسور مبتنی بر ARM A73 برای انجام کارهای سنگین برابر با 2.2 گیگاهرتز بوده و 4 هسته ضعیف‌تر مبتنی بر ARM A53 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز نیز برای انجام فعالیت‌های سبک‌تر به کار گرفته می‌شوند. حافظه رم و حافظه داخلی دستگاه در سه نسخه مختلف شامل 4GB/32GB ،3GB/64GB و 6GB/64GB ارائه می‌شود که در هر سه مورد امکان ارتقاء حافظه داخلی از طریق اسلات microSD تا 256‌ گیگابایت دیگر نیز وجود دارد.

Introducing Redmi Note 7

Redmi Note 7 در زمینه ارتباطی نیز پا پس نکشیده و جدا از وای‌فای دو باند 802.11ac، بلوتوث نسخه 5 و پشتیبانی از 4G و VoLTE، به جک هدست و پورت USB-C نیز مجهز است که به خصوص این آخری معمولا در اغلب گوشی‌های ارزان‌قیمت هم‌رده غائب است.

ظرفیت باتری گوشی 4,000mAh است که برای نمونه‌ای در این رده قیمتی، حجم بسیار مناسبی به حساب می‌آید. این باتری با توجه به حضور Snapdragon 660 طبیعتا از شارژ پر سرعت Quick Charge 4 پشتیبانی می‌کند اما در جعبه محتویات دستگاه تنها یک شارژر 10 واتی (5 ولت و 2 آمپر) ارائه می‌شود و برای دسترسی به این شارژ سریع باید شارژر مخصوص آن را جداگانه تهیه کرد.

Introducing Redmi Note 7

Redmi Note 7 با Android 9 Pie و رابط کاربری MIUI 10 در سه رنگ آبی، طلائی و مشکی ارائه شده و حضور آن در بازار چین به 15 ژانویه (25 دی) موکول شده است. قیمت نسخه پایه دستگاه با رم 3 گیگابایتی و حافظه 32 گیگابایتی برابر با 999 یوان در نظر گرفته شده که با نرخ فعلی تبدیل ارز تنها نزدیک به 147 دلار آمریکا خواهد بود. دو نسخه دیگر این گوشی با حافظه‌های 4GB/64GB و 6GB/64GB نیز به ترتیب 1,199 و 1,399 یوان (177 و 206 دلار) قیمت دارند.  

منبع : Xiaomi