معرفی اسمارت‌فونRedmi 6 Pro - نخستین گوشی دارای notch از سری Redmi

نمایش خبر

تاریخ : 1397/4/7        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، چین China ، Xiaomi Redmi 6 Pro ، شیائومی Xiaomi

واحد خبر mobile.ir : یکی از ویژگی‌های عمده گوشی‌های شیائومی قیمت ارزان آنها است. این کمپانی پس از معرفی سری Redmi نشان داده است که می‌تواند محصولات خود را حتی با قیمت‌های پایین‌تری نیز عرضه نماید. از معرفی اسمارت‌فون‌ میان‌رده Redmi 6 و گوشی رده پایین 6A حدود دو هفته و از رونمایی سه گوشی Mi 8 Explorer Edition ،Mi 8  و Mi 8 SE در هشتمین سالگرد تأسیس کمپانی شیائومی، نزدیک به یک ماه می‌گذرد. حال این شرکت در روز دوشنبه 25 ژوئن سال جاری میلادی (4 تیر 1397) طی رویدادی در کشور چین، از جدیدترین عضو این خانواده با نام Redmi 6 Pro همراه با تبلت Mi Pad 4 رونمایی کرده است. این اسمارت‌فون نخستین گوشی سریRedmi محسوب می‌شود که دارای notch بالای صفحه‌نمایش است.

Introducing Xiaomi Redmi 6 Pro

شیائومی عملکرد موفقی در خارج از مرزهای چین، به خصوص در هند و روسیه دارد و محصولات آن در اکثر بازارهای دنیا، به غیر از آمریکای شمالی، به فروش می‌رسد. البته Lei Jun، مدیر عامل و بنیان‌گذار شیائومی، اخیرا اعلام کرده است که این کمپانی چینی قصد دارد تا پایان سال جاری برای فروش گوشی‌های هوشمند خود در آمریکا نیز اقدام کند.

از مهم‌ترین تفاوت‌های محصول جدید شیائومی با Redmi 6 می‌توان به حضور notch در بالای صفحه‌نمایش، افزایش اندازه نمایشگر، تغییر چیپ‌ست پردازشی از مدیاتک به کوالکام و افزایش ظرفیت باتری اشاره کرد.

Introducing Xiaomi Redmi 6 Pro

اسمارت‌فون جدید شیائومی در اندازه‌های 149.33x71.68x8.75 میلی‌متر تولید شده است و 178 گرم وزن دارد. حسگر اثر انگشت در این گوشی نیز همانند دیگر نمونه‌های سری Redmi در پشت دستگاه تعبیه شده است. Redmi 6 Pro از نمایشگر تمام‌صفحه 5.84 اینچی بهره می‌برد که رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (یا 2280x1080 پیکسل) آن تراکم پیکسلی را به 432ppi می‌رساند. نسبت تصویر در این اسمارت‌فون در مقایسه با Redmi 6 و حتی گوشی پرچمداری همچون Mi 8، افزایش یافته و به 19:9 رسیده است. روشنایی نمایشگر این گوشی هم با نسبت کنتراست 1500:1 برابر با 500 نیت اعلام شده است و می‌تواند 84 درصد از محدوده رنگی NTSC را به طور کامل پوشش دهد.

Introducing Xiaomi Redmi 6 Pro

قلب تپنده این گوشی چیپ‌ست 8 هسته‌ای اما قدیمی اسنپ‌دراگون 625 است. شیائومی پیش از این در اسمارت‌فون‌هایی همچون Redmi 5 Plus ،Redmi Note 4X ،Mi A1 ،Mi Max 2 و Redmi S2 نیز از این پروسسور بهره گرفته بود. این تراشه که اوایل سال 2016 میلادی به بازار عرضه شد، با لیتوگرافی 14 نانومتری ساخته شده و دارای دو واحد 4 هسته‌ای مبتنی بر معماری پردازنده‌های 64 بیتی Cortex A53 با حداکثر سرعت 2 گیگاهرتز است. همچنین، Adreno 506 عهده‌دار پردازش گرافیکی در این مجموعه است. اسمارت‌فون Redmi 6 Pro، همانند روال معمول گوشی‌های شیائومی، در سه پیکربندی حافظه عرضه خواهد شد: نسخه پایه دارای رم 3 گیگابایتی در کنار 32 گیگابایت حافظه داخلی است و نسخه‌های پیشرفته‌ با 4GB رم از فضای ذخیره‌سازی 32 یا 64 گیگابایتی بهره می‌برند. ناگفته نماند که میزان حافظه داخلی این گوشی می‌تواند از طریق اسلات میکرو اس‌دی تا 256 گیگابایت دیگر افزایش یابد.

Introducing Xiaomi Redmi 6 Pro

دوربین‌های دوگانه این گوشی به طور عمودی در راستای یکدیگر قرار دارند و یک فلش ال‌ای‌دی، لنز این دو دوربین را از هم جدا می‌کند. به نظر می‌رسد Redmi 6 Pro از نظر ویژگی‌های دوربین اصلی و دوربین سلفی تفاوتی با Redmi 6 ندارد. هر دو گوشی مجهز به ترکیبی از دوربین‌های 12 و 5 مگاپیکسلی هستند که گشودگی دیافراگم لنز حسگر اصلی f/2.2 است و از پیکسل‌هایی با اندازه 1.25 میکرون بهره می‌برد. از امکانات این دوربین‌ می‌توان به فوکوس خودکار تشخیص فاز یا PDAF و حالت عکاسی پی‌در‌پی، در کنار مجموعه‌ای از ویژگی‌های نرم‌افزاری همچون لرزه‌گیر الکترونیکی (EIS)، عکس‌برداری در حالت پرتره با امکان تار کردن پس‌زمینه و HDR استاندارد و خودکار اشاره کرد. به کمک این دوربین می‌توان با وضوح‌ 1080p، 720p و 480p و سرعت 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کرد. همچنین قابلیت تصویربرداری آهسته با وضوح 720p و سرعت 120 فریم در ثانیه نیز از طریق این دوربین امکان‌پذیر خواهد بود. در بخش جلویی این گوشی همانند Redmi 6 شاهد دوربینی 5 مگاپیکسلی هستیم که حالت پرتره آن مطابق اعلام شیائومی، می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی، جلوه بوکه را ایجاد نماید. این دوربین از دامنه دینامیکی بالا (HDR) و زیباسازی هوشمند، از طریق به‌کارگیری هوش مصنوعی برخوردار است. به علاوه، قابلیت گشودن قفل گوشی با استفاده از تشخیص چهره نیز برای دوربین جلو در نظر گرفته شده است.

Introducing Xiaomi Redmi 6 Pro

گوشی جدید شیائومی همچون Redmi Note 5 و Note 5 Pro از باتری غیر قابل تعویض دارای ظرفیت 4,000mAh با قابلیت شارژ از طریق اتصال میکرو یواس‌بی بهره می‌برد. نسخه اندروید این اسمارت‌فون اعلام نشده اما احتمالا اندروید آن 8.1 اورئو است و رابط کاربری اختصاصی شیائومی یعنی MIUI 9 به طور پیش‌فرض روی این گوشی نصب شده است.

از جمله ویژگی‌های این اسمارت‌فون می‌توان به پشتیبانی از دو سیم‌کارت و بهره‌مندی از دستیار دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی برای انجام عملیات پیچیده اشاره کرد. در واقع، اسلات سیم‌کارت این اسمارت‌فون هیبریدی نیست و می‌توان هر دو سیم‌کارت را در کنار کارت میکرو اس‌دی مورد استفاده قرار داد.

Introducing Xiaomi Redmi 6 Pro

این گوشی در چین عرضه خواهد شد و پیش‌سفارش آن آغاز شده است. اسمارت‌فون Redmi 6 Pro در پنج رنگ مشکی (Stone Black)، طلایی (Sand Gold)، صورتی (Cherry Blossom Powder)، آبی (Bali Blue) و قرمز (Flame Red) ارائه خواهد شد. قیمت نسخه پایه با 3GB رم و 32GB حافظه داخلی 999 یوان (حدود 153 دلار) اعلام شده است. دو نمونه دیگر یعنی 4GB/32GB و 4GB/64GB به ترتیب با قیمت‌های 1,199 یوان (نزدیک به 184 دلار) و 1,299 یوان (حدود 199 دلار) عرضه خواهند شد. در پایان گفتنی است که در خصوص احتمال ارائهRedmi 6 Pro در خارج از مرزهای چین هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است.  

منبع : Xiaomi


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا