معرفی LG V40 ThinQ – اسمارت‌فونی با 5 دوربین

نمایش خبر

تاریخ : 1397/7/12        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، LG V40 ThinQ ، ال جی LG

واحد خبر mobile.ir : شرکت ال‌جی در روز پنج‌شنبه 4 اکتبر 2018 (12 مهر 1397) از آخرین دستاورد خود در سری V گوشی‌های هوشمند این برند رونمائی کرد؛ LG V40 ThinQ که ادامه‌ای بر LG V30 و LG V35 ThinQ بوده و در مقایسه با LG G7 نیز حرف‌های فراوانی برای گفتن دارد اولین گوشی هوشمند جهان با حضور همزمان دوربین‌های رنگی واید و تله در بخش پشتی‌ست که این آخری برای اولین بار در یک گوشی با برند LG مشاهده می‌شود. صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و بهبود در زمینه شارژ باتری، حافظه رم و دوربین سلفی از جمله دیگر موارد تغییر یافته در مورد V40 ThinQ به حساب می‌آید. V40 همچنان در مقایسه با رقبای اصلی خود گوشی باریک‌تر و ظریف‌تری‌ست و وزن کمتری نیز دارد.

Introducing LG V40 ThinQ

طراحی بدنه: ظرافت در شیشه و فلز

G7 ThinQ به آنچه از LG در طی یکی دو سال گذشته به خصوص در سری V سراغ داریم شباهت کاملی دارد و در اینجا نیز از دو لایه شیشه‌ای در پشت و جلوی دستگاه و یک فریم فلزی پیرامونی استفاده شده است. شیشه‌ای بودن بخش پشتی و روئی دستگاه با اینکه به جذابیت گوشی می‌افزاید اما به همان میزان نیز آن را آسیب‌پذیرتر می‌کند و با وجود آنکه در این گوشی نیز استاندارد مقاومت MIL-STD-810G در نظر گرفته شده است اما خراشیدگی‌های بدنه و آسیب رسیدن هنگام افتادن از دست روی اجسام سخت، دور از انتظار نیست. V40 ThinQ با پشتیبانی از استاندارد IP68 در برابر گرد و خاک و غوطه‌وری محدود در آب، نفوذ ناپذیر است.

Introducing LG V40 ThinQ

طول و عرض این گوشی ظاهرا 158.8 و 75.7 میلی‌متر است که در مقایسه با ارتفاع 161.9 و عرض 76.4 میلی‌متری رقیب بزرگ آن یعنی Note9 با صفحه‌نمایش یک‌اندازه به خوبی تأثیر ناچ و کم شدن حاشیه‌ها در بالا و پائین و کناره‌ها را نشان می‌‌دهد. V40 همچنین با وزن 169 گرمی بسیار سبک‌تر از رقیب 201 گرمی خود است و با آنکه این کمتر بودن وزن به خوبی در ظرفیت باتری منعکس شده اما در هر حال استفاده و در دست‌گیری گوشی را به امر آسان‌تری بدل کرده است.

Introducing LG V40 ThinQ

صفحه‌نمایش: بازگشت OLED، پافشاری بر notch

LG با آنکه در G7 ThinQ برخلاف رویه معمول این روزهای پرچمداران موبایلی، از پنل IPS LCD‌ استفاده کرد، در V40 ThinQ مثل دیگر اعضای اخیر سری V بار دیگر به سراغ فناوری POLED برای ساخت صفحه‌نمایش رفته است. این صفحه‌نمایش با نسبت 19.5:9 دارای ابعاد 6.4 اینچی بوده و وضوح آن مثل G7 به رقم بسیار بالای 3120×1440 پیکسل می‌رسد که به فشردگی 537ppi در این پنل منجر می‌شود. این فشردگی نسبت به دیگر رقبای این کلاس همچون Note9 (با تراکم 516ppi) نیز رقم بالاتری‌ست و پشتیبانی دستگاه از استاندارد HDR10 نیز کیفیت بالای تصویر را تضمین می‌کند. حاشیه زیرین این صفحه‌نمایش به گفته ال‌جی، 1.6 میلی‌متر کمتر از نسل قبلی آن است و در بالا نیز به شکاف یا notch تقریبا یک‌اندازه‌ای نسبت به گذشته بر می‌خوریم.

Introducing LG V40 ThinQ

دوربین اصلی: سه‌گانه‌ای بی‌رقیب

بی‌شک اصلی‌ترین و برجسته‌ترین ویژگی حاضر در LG V40 به سیستم دوربین‌های اصلی آن در بخش پشتی تعلق دارد که برای اولین بار در این برند شامل سه دوربین مستقل و البته مرتبط با یکدیگر می‌شود. در قلب این سیستم، دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی گوشی قرار دارد که با وجود آنکه نسبت به دوربین 16 مگاپیکسلی G7، وضوح کمتری دارد اما ابعاد پیکسل‌های آن از 1 میکرون به 1.4 میکرون رسیده و گشودگی دیافراگم f/1.5 آن نیز یک پله بیشتر شده و بدین‌ترتیب انتظار بالاتری از آن در سوژه‌های با نور کمتر می‌رود. میدان دید این دوربین 78 درجه است که میدان دید استانداردی در بین دوربین‌های اصلی به شمار می‌رود. در کنار این دوربین 12 مگاپیکسلی یک دوربین 16 مگاپیکسلی دیگر با میدان دید واید 107 درجه‌ای، گشودگی دیافراگم f/1.9 و اندازه پیکسل 1 میکرونی وجود دارد که ظاهرا همان دوربین واید حاضر در G7 است و تغییری در آن حاصل نشده است اما جدا از این مجموعه، دوربین 12 مگاپیکسلی سومی به این بخش افزوده شده که برای اولین بار در خانواده اسمارت‌فون‌های LG، امکان تله‌فتو و 2 برابر زوم اپتیکال را در اختیار کاربران این مدل قرار می‌دهد. میدان دید این دوربین 45 درجه است و دیافراگم آن تنها تا f/2.4 امکان بازگشائی دارد. به بیان دیگر در LG V40 ThinQ برای اولین بار دست کاربران در عکاسی به صورت عادی، واید و تله باز است و جدا از امکان تصویربرداری (با قابلیتی به نام Triple Shot) به صورت مستقل، می‌توان تصاویر این سه‌دوربین را با یکدیگر ترکیب کرد البته به گفته برخی منابع، به دلیل یکسان نبودن کیفیت تصاویر این سه دوربین، ترکیب آنها با یکدیگر چندان ایده‌آل نبوده و نتیجه کار از ایده‌آل فاصله دارد.

Introducing LG V40 ThinQ

دیگر نکته منفی این سه‌دوربین در هنگام عکاسی با حالت Triple Shot که کاربرد این قابلیت را در حد یک امکان فانتزی کاهش می‌دهد، ظاهرا همزمان نبودن برداشت تصویر توسط سه دوربین است و در آن ابتدا دوربین واید، سپس دوربین اصلی و در نهایت دوربین تله‌فتو عکاسی می‌کنند؛ در این وضعیت در صورت متحرک بودن سوژه یا تکان خوردن دست ممکن است نتیجه کار از حالت دلخواه فاصله داشته باشد. حداکثر وضوح فیلم‌برداری این مجموعه 4K با 60 فریم در ثانیه است و برای اسلوموشن نیز می‌توان روی وضوح 1080p تا 240 فریم در ثانیه حساب کرد.

Introducing LG V40 ThinQ

دوربین سلفی: دوگانه‌ای آشنا

ال‌جی برای برداشت سلفی در V40 نیز به یک دوربین بسنده نکرده و با حضور دو دوربین در این قسمت، تعداد دوربین‌های حاضر در این مدل را به عدد 5 رسانده است. دوربین اصلی این قسمت، 8 مگاپیکسلی با f/1.9، ابعاد پیکسل 1.12 میکرونی و میدان دید 80 درجه‌ای‌ست که در کنار خود یک دوربین 5 مگاپیکسلی دیگر با f/2.4 و ابعاد پیکسل 1.12 میکرونی اما با میدان دید وایدتر 90 درجه‌ای می‌بیند. میزان وایدتر بودن این لنز البته به میزانی نیست که بتوان سلفی‌های دسته‌جمعی بزرگی را با آن شکار کرد اما برای جا دادن یکی دو نفر بیشتر در کادر بسنده می‌کند و علاوه بر این در ترکیب با دوربین اصلی، امکان ایجاد افکت‌های معمول این قسمت مثل محو کردن پس‌زمینه و افکت بوکه را فراهم می‌کند. این دوربین‌ها جدا از سنسور اثر انگشت بخش پشتی، امکان بازگشائی قفل صفحه‌نمایش از طریق تشخیص چهره را نیز فراهم می‌آوردند.

Introducing LG V40 ThinQ

پردازش: SD845‌ مطابق انتظار

مثل یک پرچمدار واقعی سال 2018، در V40 ThinQ نیز از پروسسور Snapdragon 845 مجهز به 8 هسته Kryo 385 استفاده شده و پردازش گرافیکی نیز به عهده Adreno 630‌ گذاشته شده است. حافظه داخلی گوشی 64 یا 128 گیگابایت از نوع UFS 2.1 است و به عنوان یک تفاوت بزرگ نسبت به G7، هر دو ورژن دستگاه با 6 گیگابایت رم از نوع LPDDR4x ارائه می‌شوند. اسلات microSD برای ارتقاء حافظه داخلی نیز همچنان در این گوشی حضور دارد و می‌توان آن را تا 2 ترابایت دیگر ارتقاء دارد.

سیستم‌عامل: غیبت Pie

آپدیت سریع نرم‌افزار همواره به عنوان یکی از نقاط ضعف LG در گوشی‌های این برند حتی در سطح پرچمداران بوده و ظاهرا V40 نیز در این زمینه استثنا نیست؛ این مدل برخلاف انتظار، همچنان با نسخه 8.1 اندروید Oreo ارائه شده و هنوز در مورد زمان ارتقاء آن به Android 9 Pie ‌صحبتی به میان نیامده است. رابط کاربری سیستم‌عامل طبق انتظار بر پایه پوسته همیشگی LG شکل گرفته که با وجود آنکه نسبت به اندروید خالص تفاوت‌های زیادی دارد اما به گفته برخی منابع در مقایسه با G7 روان‌تر و بهتر عمل می‌کند.

باتری: بهبود یا حفظ ظرفیت

ظرفیت باتری دستگاه 3,300mAh است که نسبت به V35 thinQ تغییری نداشته و همچنان در شارژ سیمی از Quick Charge 3.0 (و البته QC 4.0 در صورت تهیه شارژ مناسب) پشتیبانی می‌کند. این گوشی به لطف بدنه شیشه‌ای آن در بخش پشتی از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند. این باتری با وجود آنکه نسبت به رقبای خود به خصوص Samsung Galaxy Note9 با باتری حجیم 4,000mAh چندان پرقدرت به نظر نمی‌رسد اما در عمل ظاهرا از عملکرد مناسبی برخوردار بوده و در یک استفاده نسبتا سنگین نیز به راحتی تا یک روز پاسخگوی نیاز کاربران خواهد بود.

صدا: جک هدست، صدای با کیفیت

صدا، همواره یکی از نقاط قوت اصلی گوشی‌های هوشمند LG در طی سال‌های اخیر بوده و در V40 نیز خوشبختانه این روند تکرار شده است؛ در این مدل جک 3.5 میلی‌متری هدست ظاهرا به دلیل پشتیبانی از کانورتر دیجیتال به آنالوگ 32 بیتی (که در کمتر هدفون بلوتوثی قابل دسترسی‌ست)، حذف نشده و با اینکه از اسپیکر استریو در این مدل استفاده نشده اما تک اسپیکر اصلی تنظیم شده توسط MERIDIAN دستگاه با پشتیبانی از BoomBox صدای بلند و شفافی را ارائه می‌کند. این مجموعه طبق انتظار از صدای سه‌بعدی DTS:X ساراند نیز پشتیبانی می‌کند.

Introducing LG V40 ThinQ

ارتباطات: درخور یک پرچمدار

همانطور که از یک گوشی مدرن می‌توان انتظار داشت، تقریبا تمامی گزینه‌های ارتباطی اصلی در V40 ThinQ حضور دارند که از آن جمله باید به بلوتوث نسخه 5، وای‌فای ac، اتصال NFC، مسیریاب‌های ماهواره‌‌ای و پورت USB-C‌ با استاندارد سرعت 3.1 اشاره کرد.

رنگ، قیمت، زمان حضور در بازار

Introducing LG V40 ThinQ

LG V40 ThinQ در چهار رنگ مشکی (Aurora Black)، خاکستری (Platinum Gray)، آبی (Moroccan Blue) و قرمز (Carmine Red) با قیمت پایه 900 دلار از 18 اکتبر (26 مهر 1397) به بازار ارائه خواهد شد.  

منبع : LG


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا