MWC 2018 : رونمائی از LG V30S ThinQ و V30S+ ThinQ مجهز به هوش مصنوعی

نمایش خبر

تاریخ : 1396/12/6        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، کنگره جهانی موبایل Mobile World Congress (MWC) ، اندروید Android ، LG V30s Thinq ، ال جی LG

واحد خبر mobile.ir : همانطور که پیش‌بینی می‌شد شرکت ال‌جی برای نمایشگاه MWC 2018 نسخه‌های بهینه‌شده‌ای از اسمارت‌فون V30 را به نمایش گذاشته که افزایش حافظه، رنگ‌های جدید و البته یک سیستم هوش‌مصنوعی تنها تفاوت‌های آنها را نسبت به نسخه اصلی تشکیل می‌دهند. این دو مدل به صورت رسمی LG V30S ThinQ و LG V30S+ ThinQ نام دارند که ظاهرا تنها در حافظه داخلی با هم تفاوت داشته و به جز این مورد به اختلاف دیگری بین آنها نمی‌توان اشاره کرد. ال‌جی در دوره‌های گذشته نمایشگاه MWC از پرچمداران بزرگی رونمائی کرده است اما ظاهرا امسال حداقل در شروع این رویداد این رویه با تغییر روبرو شده است. تأخیرهای ارائه LG V30 به بسیاری از بازارها نیز دلیل دیگری برای آپدیت و ارائه مجدد آن به بازار به حساب می‌آید.

Introducing LG V30S ThinQ and V30S+ ThinQ

شرکت ال‌جی در نمایشگاه CES 2018 از پلتفرم جدید ThinQ رونمائی کرد که تعریف ال‌جی از حوزه هوش مصنوعی به حساب می‌آید که تولیدات متنوع این شرکت از لوازم خانگی تا سرویس‌ها و وسائل الکترونیکی مصرفی را در بر می‌گیرد. به گفته این شرکت، ال‌جی از سال گذشته، در پی توسعه راه‌کارهای هوش مصنوعی برای ویژگی‌های پر کاربرد گوشی‌های هوشمند بوده که با تولد Vision AI این راه‌کارها برای دوربین‌ با Voice AI برای صدا، به صورت عملی ارائه شده است. Vision AI شامل سه ویژگی هوشمندانه مرتبط با دوربین است که شامل QLens، AI CAM و حالت روشن یا Bright Mode می‌شود که در ادامه با آنها بیشتر آشنا می‌شویم.

- AI Cam

این سیستم تا حدودی به آنچه در Bixby سامسونگ در این زمینه دیده بودیم شباهت داشته و در اینجا نیز از هوش مصنوعی برای تشخیص خودکار سوژه درون کادر و تنظیم اتوماتیک حالت برداشت تصویر (shooting mode) استفاده می‌شود. در حال حاضر این سیستم از 8 حالت شامل پرتره، تصاویر خوراکی‌ها، حیوانات خانگی، چشم‌انداز (landscape)، تصاویر شهری، گل‌ها و طلوع و غروب خورشید پشتیبانی می‌کند که در هر حالت ویژگی‌های اصلی سوژه درون تصویر برجسته‌تر شده و مواردی مثل زاویه دید، رنگ، بازتاب‌ها، روشنائی و سطح اشباع، در برداشت اتوماتیک تصویر مد نظر قرار می‌گیرد.

Introducing LG V30S ThinQ and V30S+ ThinQ

- QLens

در این سیستم با شناسائی QR Codeها، پروسه خرید و مشاهده آنلاین اطلاعات کالا ارتقاء پیدا می‌کند. در این حالت با گرفتن عکس از یک کالا، اطلاعاتی نظیر محل خرید آن به صورت آنلاین با کمترین قیمت و پیشنهاد برای خرید کالاهای مشابه ارائه می‌شود. جست‌جوی یک تصویر با QLens نیز می‌‌تواند برای پیدا کردن تصاویر مشابه‌ به کار گرفته شود.

- Bright Mode

به گفته ال‌جی برداشت تصویر در محیط‌های کم‌نور با گوشی‌های جدید V30S با حضور حالت روشن یا Bright Mode با ارتقاء چشمگیری روبرو می‌شود. در این سیستم طبق توضیحات شرکت سازنده به جای اندازه‌گیری نور محیط که توسط اکثر دوربین‌های موبایلی انجام می‌شود، از الگوریتم هوش مصنوعی جدیدی استفاده شده که «دو برابر» نور بیشتری برای تصاویر به همراه می‌آورد.

سیستم Voice AI به عنوان دومین ویژگی هوش مصنوعی جدید ال‌جی، به مبحث صدا و فناوری تشخیص صوت تعلق دارد. این سیستم که در کنار Google Assistant عمل می‌کند کاربران را قادر به اجرای اپلیکیشن‌ها و تغییر تنظیمات دستگاه فقط با کمک دستورات صوتی خواهد کرد.

Introducing LG V30S ThinQ and V30S+ ThinQ

جدا از موارد نرم‌افزاری اشاره شده، V30S ThinQ و V30S+ ThinQ از مشخصات و ظاهر آشنائی همچون V30 اصلی برخوردارند؛ صفحه‌نمایش 6 اینچی 18:9 با وضوح QHD+ یا 1440×2880 پیکسل و فناوری ساخت OLED تغییری نسبت به قبل نداشته و همچنان دو دوربین 16 و 13 مگاپیکسلی (به ترتیب با f/1.6 و میدان دید 71 درجه‌ای و f/1.9 با میدان دید 120 درجه‌ای) در بخش پشتی و یک دوربین 5 مگاپیکسلی (با f/2.2 و میدان دید 90 درجه‌ای) در جلوی دستگاه دیده می‌شود. ابعاد 7.3×75.4×151.7 میلی‌متری و وزن 158 گرمی نیز تغییری نکرده و باتری 3,300mAh مجهز به شارژر سریع از طریق پورت USB-C 3.1 نیز دست نخورده باقی مانده است. طبق انتظار در زمینه پردازنده نیز شرایط به روال گذشته است و هنوز از پروسسور Snapdragon 835 در این گوشی استفاده می‌شود.

Introducing LG V30S ThinQ and V30S+ ThinQ

تنها تغییر سخت‌افزاری در این میان همانطور که در ابتدا اشاره شده به حافظه رم و حافظه داخلی تعلق دارد. نسخه عادی LG V30 دارای حافظه داخلی 64 گیگابایتی و 4GB رم بود که حافظه داخلی در V30+ بدون تغییر رم به 128 گیگابایت می‌رسید. ال‌جی در هر دو نسخه جدید V30S ThinQ و V30S+ ThinQ حافظه رم را به 6 گیگابایت ارتقاء داره و حافظه داخلی این دو نیز به ترتیب به 128 و 256 گیگابایت رسیده است. اسلات microSD این دو گوشی نیز روی کاغذ تا 2TB امکان ارتقاء دارد. این دو مدل جدید در ابتدا در دو طیف رنگی تازه شامل آبی (New Maroccan Blue) و خاکستری (New Platinum Gray) ارائه شده و طبق روال ال‌جی احتمالا در آینده رنگ‌های دیگری نیز به این مجموعه افزوده می‌شود. زمان ارائه به بازار این دو گوشی ظاهرا در ماه آینده میلادی خواهد بود و هنوز ال‌جی به قیمت آنها اشاره‌ای نکرده است.  

منبع : LG


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا