معرفی G7 ThinQ - پرچمدار جدید ال‌جی در سال 2018

نمایش خبر

تاریخ : 1397/2/16        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، LG G7 ThinQ ، ال جی LG

واحد خبر mobile.ir : در طول هفته‌های گذشته شایعات و اخبار تأییدنشده‌ای درباره مشخصات پرچمدار بعدی ال‌جی شنیده می‌شد تا این که در نهایت این کمپانی جدیدترین پرچمدار خود را با نام LG G7 ThinQ در روز 2 می 2018 (12 اردیبهشت 1397) در شهر نیویورک معرفی کرد. همان طور که می‌دانید ThinQ نشان تجاری ال‌جی برای فناوری هوش مصنوعی این شرکت است و همه تولیدات این کمپانی از جمله تلویزیون، لوازم خانگی، وسایل الکترونیکی و گوشی‌های جدید را در بر می‌گیرد. مطابق اعلام برخی منابع خبری، در طول دو سال و نیم گذشته، بخش گوشی‌های هوشمند ال‌جی در مجموع زیانی بیش از 1.5 میلیارد دلار را گزارش کرده که مهم‌ترین دلیل آن فروش ضعیف اسمارت‌فون‌های پرچمدار این شرکت بوده است.

Introducing LG G7 ThinQ

اسمارت فون جدید ال‌جی در واقع نسل بعدی گوشی‌های G5 و G6 محسوب می‌شود. گوشی G5 که در سال 2016 عرضه شد، نخستین گوشی ماژولار در دنیا بود که ویژگی‌های جذابی همچون امکان تعویض باتری را در اختیار کاربران قرار می‌داد. ال‌جی در سال 2017 و در جریان برگزاری کنگره جهانی موبایل، اسمارت‌فون G6 را وارد بازار کرد که نخستین پرچمدار این شرکت با قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار محسوب می‌شد.

LG G6

LG G6

البته این کمپانی کره‌ای از معرفی زودهنگام G6 متضرر شد. ال‌جی هنگام انتخاب پردازنده برای G6 به منظور ارائه سریع‌تر این اسمارت‌فون به بازار و پیشی گرفتن از رقبا، پروسسور اسنپ‌دراگون 821 را به کار گرفت. این مسأله سبب انتقادهایی به ال‌جی شد و در عین حال G6 را از مزایای استفاده از نسل بعدی تراشه کوالکام یعنی اسنپ‌دراگون 835 محروم ساخت. به نظر می‌رسد، امسال ال‌جی تجربه سال گذشته خود را به کار گرفت و در کنگره جهانی موبایل 2018 به معرفی V30S ThinQ و V30S+ ThinQ بسنده کرد که نسخه‌های ارتقاءیافته V30 محسوب می‌شوند. تأخیر سه‌ ماهه برای معرفی G7 ThinQ، به ال‌جی امکان داد که از اسنپ‌دراگون 845 برای انجام امور پردازشی در این گوشی استفاده کند. امری که شاید سبب جلب توجه عمومی به ال‌جی و خروج این شرکت از سایه رقیب هموطن خود یعنی سامسونگ گردد. از مهم‌ترین ویژگی‌های G7 ThinQ می‌توان به صفحه‌نمایش 6.1 اینچی با نسبت تصویر 19.5:9، بهره‌گیری از پلتفرم موبایلی اسنپ‌دراگون 845، بهینه‌سازی سیستم صدا و افزودن ویژگی‌های هوش مصنوعی اشاره کرد.

طراحی

عرض و ضخامت این گوشی در مقایسه با G6 بدون تغییر مانده و تنها ارتفاع آن افزایش یافته است. اسمارت‌فون G7 ThinQ با 71.9 میلی‌متر عرض و 7.9 میلی‌متر ضخامت، دارای ارتفاع 153.2 میلی‌متری است که 4.3 میلی‌متر از G6 کشیده‌تر شده است. این اسمارت‌فون دارای بدنه فلزی صیقل‌خورده‌ای است که با شیشه‌ای از جنس گوریلا گلس 5 در پشت و رو محافظت می‌شود.

Introducing LG G7 ThinQ

در بالای صفحه‌نمایش این گوشی notch به چشم می‌خورد که دوربین جلو، اسپیکر و حسگرها را در خود جای داده است. ال‌جی تنظیماتی را برای notch، که آن را New Second Screen می‌نامد، در نظر گرفته که با استفاده از آنها کاربر می‌تواند نوار بالای صفحه‌نمایش را به صورت یک‌دست مشکی درآورد. به این ترتیب، می‌توان صفحه‌نمایشی بدون مشخص بودن notch داشت، یا با رنگی کردن نوار بالای صفحه‌نمایش آن را بر اساس سلیقه خود تغییر داد.

Introducing LG G7 ThinQ

در بخش پشتی گوشی شاهد طراحی مجدد و تغییر چینش دوربین‌ها هستیم. ال‌جی چینش افقی دوربین‌ها در G6 را تغییر داده و سیستم دوربین دوگانه این اسمارت‌فون به طور عمودی در راستای یکدیگر قرار گرفته‌اند. ال‌جی در این گوشی بر خلاف G5 و G6 دکمه جداگانه‌ای در سمت راست بدنه گوشی به عنوان دکمه Power قرار داده است و حسگر اثر انگشت که در زیر دوربین‌ها قرار دارد، در این گوشی به عنوان دکمه Power عمل نمی‌کند.

Introducing LG G7 ThinQ

اسمارت‌فون جدید ال‌جی همانند V30 و G6 دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است. به علاوه، از استاندارد نظامی آمریکا یعنی MIL-STD 810G نیز بهره می‌برد.

ال‌جی برای این گوشی 162 گرمی، رنگ‌های خاکستری (Platinum Gray)، مشکی (Aurora Black)، آبی (Moroccan Blue) و صورتی (Raspberry Rose) را در نظر گرفته است.

Introducing LG G7 ThinQ

صفحه‌نمایش

به طور معمول، ال‌جی برای گوشی‌های سری G خود صفحه‌نمایش LCD را به کار می‌برد و برای سری V از پنل‌های OLED استفاده می‌کند. این روند در مورد G7 ThinQ نیز ادامه داشته و صفحه‌نمایش این گوشی با فناوری IPS LCD ساخته شده است. از آنجا که برخی کاربران از نمایش نامتوازن رنگ در صفحه‌نمایش V30 رضایت نداشتند، صفحه‌نمایش ساخته‌شده با فناوری ال‌سی‌دی برای این گوشی ظاهرا انتخاب بهتری به نظر می‌رسد؛ به علاوه، پنل IPS LCD گوشی G6 یکی از بهترین‌ نمایشگرهای گوشی‌ هوشمند در سال‌های اخیر به حساب می‌آید.

Introducing LG G7 ThinQ

اندازه صفحه‌نمایش در G7 ThinQ افزایش یافته و به 6.1 اینچ رسیده است که تراکم پیکسلی را همانند G6 به 564ppi می‌رساند. گوشی G7 THINQ از صفحه‌نمایش موسوم به FullVision با وضوح QHD+ (یا 3120x1440) و نسبت تصویر 19.5:9 بهره می‌برد. با استفاده از فناوری جدید ال‌جی با نام تجاری Super Bright Display، کاربرد این گوشی در فضای باز و زیر نور خورشید بسیار ساده خواهد بود؛ چرا که روشنایی نمایشگر 1000 نیت اعلام شده است و می‌تواند 100 درصد از محدوده رنگی DCI-P3 را به طور کامل پوشش ‌دهد. نکته جالب دیگر در مورد G7 ThinQ پشتیبانی صفحه‌نمایش آن از نمایش محتوا با استاندارد HDR10 است.

چیپ‌ست پردازشی و حافظه

G7 ThinQ مجهز به جدیدترین و پیشرفته‌ترین پلتفرم موبایلی فعلی بازار یعنی اسنپ‌دراگون 845 است که در تازه‌ترین گوشی‌های پرچمدار از جمله گلکسی اس9 و اس9پلاس، سری اکسپریا XZ2 سونی و Mi Mix 2S شیائومی دیده می‌شود. این چیپ‌ست که با لیتوگرافی 10 نانومتری FinFet ساخته شده، دارای 4 هسته پردازشی Kryo 385 Gold (منطبق بر معماری پردازنده‌های Cortex A75) با حداکثر سرعت کلاک 2.8 گیگاهرتز و 4 هسته Kryo 385 Silver (مبتنی بر معماری پردازنده‌های Cortex A55) با حداکثر سرعت کلاک 1.77 گیگاهرتز است. پردازش گرافیکی این مجموعه هم توسط Adreno 630 با فرکانس 710 مگاهرتز صورت می‌گیرد. در کنار این مجموعه پردازشی دو پیکربندی برای رَم (از نوع LPDDR4x) و حافظه داخلی (از نوع UFS 2.1) دیده می‌شود. میزان رم و حافظه داخلی درG7 به ترتیب 4 و 64 گیگابایت و در نسخه موسوم به G7+ برابر با 6 و 128 گیگابایت است و امکان افزایش حافظه داخلی در هر دو نسخه به کمک اسلات میکرو اس‌دی تا حداکثر 2 ترابایت (روی کاغذ) فراهم شده است.

دوربین

همان طور که پیش‌تر اشاره شد، در بخش پشتی G7 ThinQ از دو دوربین به طور عمودی در راستای یکدیگر استفاده شده است. دوربین استاندارد همانند V30 یک نمونه 16 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.6 و میدان دید 71 درجه‌ای است. دوربین wide این گوشی هم 16 مگاپیکسلی است که وضوح آن در مقایسه با دوربین 13 مگاپیکسلی در V30 و G6 ارتقاء یافته است. این دوربین دارای لنزی با میدان دید 107 درجه‌ای و گشودگی دیافراگم f/1.9 است. ال‌جی ظاهرا برای هر دو دوربین از حسگرهایی مشابه V30 یعنی Sony IMX351 استفاده کرده است. دوربین جلوی G7 ThinQ نیز یک نمونه 8 مگاپیکسلی است که لنز آن با f/1.9 دارای میدان دید 80 درجه‌ای است.

Introducing LG G7 ThinQ

دوربین هوش مصنوعی یا AI Cam ال‌جی، که نخستین بار درThinQ V30S شاهد آن بودیم، می‌تواند طیفی از تصاویر و اشیا مانند حیوان خانگی، سگ، میوه و مواردی از این دست را شناسایی کند و برای گرفتن عکس‌های دلخواه تنظیمات دوربین را به صورت خودکار انجام دهد. امکانی که در دوربین گوشی‌های جدید هواوی همچون Mate 10 Pro و P20 Pro نیز دیده می‌شود. AI Cam در G7 ThinQ از 19 حالت برداشت تصویر پشتیبانی می‌کند که در مقایسه با 8 حالت برداشت تصویر در V30S ThinQ بهبود یافته است.

ویژگی هوشمندانه Bright Mode به کار‌رفته در ThinQ V30S نیز در گوشی جدید ارتقاء یافته است. ال‌جی مدعی است که استفاده از این قابلیت با عنوان Super Bright Camera در G7 ThinQ تا چهار برابر نور بیشتر برای تصاویر به همراه می‌آورد. الگوریتم هوش مصنوعی این دوربین در کنار فناوری ترکیب پیکسل (یا pixel bining) و پردازش تصویر، امکان برداشت تصاویر در نور کم را به صورت خودکار فراهم می‌سازد. البته فناوری ترکیبِ پیکسل، سیستم جدیدی به شمار نمی‌رود و اچ‌تی‌سی چندین سال است آن را با عنوان UltraPixel در برخی گوشی‌های هوشمند خود پیاده‌سازی کرده است. در این فناوری برای افزایش حساسیت به نور، چهار پیکسل مجاور در قالب یک پیکسل بزرگ ترکیب می‌شوند. به این ترتیب، با افزایش اندازه پیکسل‌ها، توانایی آن‌ها در جذب نور بیشتر می‌شود.

گفتنی است که ال‌جی برای ثبت عکس به کمک G7 ThinQ امکانات دیگری همچون حالت Live Photo و Portrait نیز در نظر گرفته است.

باتری

تغییر عجیب در اسمارت‌فون جدید ال‌جی کاهش ظرفیت باتری از 3300 میلی‌آمپر ساعت در G6 به 3000 میلی‌آمپر ساعت در G7 ThinQ است. البته ارتقای چیپ‌ست پردازشی از اسنپ‌دراگون 821 به 845 باعث بهره‌وری در عمر باتری خواهد شد که شاید بتواند کاهش ظرفیت باتری را پوشش دهد. نکته دیگر آن که صفحه‌نمایش این گوشی از پیکربندی RGBW بهره می‌برد که طبق ادعای ال‌جی، باعث کاهش میزان مصرف انرژی تا 35 درصد خواهد شد. این امر نیز می‌تواند یکی از دلایلی باشد که ال‌جی با تکیه بر آن، باتری با ظرفیت کمتر را برای G7 ThinQ در نظر گرفته است.

ال‌جی شارژ سریع با استفاده از فناوری Quick Charge 3.0 کوالکام و امکان شارژ بی‌سیم را نیز برای این گوشی در نظر گرفته است.

سیستم صدا

خبری که شاید سبب خوشحالی طرفداران گوشی‌های ال‌جی شود آن است که این اسمارت‌فون نه تنها مجهز به جک هدفون 3.5 میلی‌‌متری است، بلکه از فناوری DTS-X هم بهره می‌برد که با ارائه صدای فراگیر و سه‌بعدی، باعث بهبود کیفیت پخش در هدفون‌ها‌ می‌شود. همچنین، با توجه به سنت ال‌جی در زمینه ارائه صدای باکیفیت در گوشی‌های هوشمند، G7 ThinQ مجهز به مبدل 32 بیتی دیجیتال به آنالوگ Hi-Fi Quad برای پشتیبانی از صداهای با کیفیت بالا است. این اسمارت‌فون از فناوری Boombox Speaker بهره می‌گیرد که از فضای داخلی گوشی به عنوان محفظه رزونانس استفاده می‌کند و به گفته شرکت سازنده بدون نیاز به اسپیکر خارجی، می‌تواند صدایی تا دو برابر بلندتر از سایر اسمارت‌فون‌ها ایجاد نماید.

هوش مصنوعی

تصمیم ال‌جی برای یکپارچه‌سازی هوش مصنوعی در محصولات خود، در طراحی G7 ThinQ نیز دیده می‌شود. این اسمارت‌فون همانند گلکسی اس8 و اس9 دارای دکمه اختصاصی برای دستیار دیجیتال است. تنها تفاوت در آن است که در G7 ThinQ، این دکمه Google Assistant و در گلکسی اس8 و اس9، بیکسبی را فرا می‌خواند. به علاوه، ظاهرا ال‌جی با همکاری گوگل، دستورات منحصربفردی برای Google Assistant در G7 ThinQ طراحی کرده است.

G7 ThinQ یکی از نخستین گوشی‌هایی است که ویژگی‌های جدید Google Lens را دریافت خواهد کرد. در این فناوری با استفاده از دوربین تلفن همراه و الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توان جست‌وجو را بر اساس تصاویر دریافتی از دوربین انجام داد. همچنین، با استفاده از قابلیت تشخیص صدا از راه بسیار دور (یا SFFVR، کوتاه شده Super Far Field Voice Recognition) و میکروفن حساسی که در G7 THINQ قرار دارد، Google Assistant می‌تواند دستورات صوتی را از فاصله 5 متری شناسایی نماید. در واقع بر اساس ادعای شرکت سازنده، SFFVR با جداسازی دستورات از صداهای محیطی، G7 ThinQ را به جایگزینی مناسب برای اسپیکرهای هوشمند خانگی تبدیل می‌کند.

Introducing LG G7 ThinQ

زمان عرضه و قیمت

اسمارت‌فون G7 ThinQ با اندروید 8.0 اوریو عرضه خواهد شد. زمان عرضه و قیمت این گوشی هنوز به طور قطعی مشخص نیست و در روزهای آینده اعلام خواهد شد. ظاهرا ال‌جی قصد دارد این گوشی را ابتدا در کره جنوبی و پس از آن در آمریکای شمالی، اروپا، آمریکای لاتین و آسیا عرضه کند. از این جهت باید منتظر ماند و دید که آیا اسمارت‌فون جدید ال‌جی یارای رقابت با گوشی‌های رقبایی همچون سامسونگ و گوگل را خواهد داشت یا خیر؟ 

منبع : LG


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا