معرفی realme 1 اولین محصول ساب‌برند Oppo

نمایش خبر

تاریخ : 1397/2/25        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، ریل‌می Realme ، هلیو پی 60 Helio P60 ، Oppo Realme 1 ، اوپو Oppo

واحد خبر mobile.ir : شرکت چینی Oppo در آخرین گزارش IDC از بازار جهانی اسمارت‌فون در سه‌ماهه اول 2018 با ارائه 23.9 میلیون گوشی هوشمند عنوان پنجمین برند بزرگ دنیای موبایل را به خود اختصاص داده و طبق همین آمار‌ 7.1 درصد از سهم این بازار را در اختیار دارد؛ این شرکت که در کنار vivo و OnePlus زیر مجموعه‌ای از هولدینگ BBK محسوب می‌شود در طی سالیان گذشته به جز بازار گسترده چین در دیگر کشورهای جهان به خصوص در کشور هند دست به فعالیت گسترده‌ای زده که از آن جمله می‌توان به گسترش کانال‌های آفلاین برای مقابله با دیگر برند موفق چینی یعنی شیائومی اشاره کرد. اوپو امروز از realme 1 اولین محصول ساب‌برند جدید realme این شرکت رونمائی کرده که طراحی زیبا، امکانات مناسب و قیمتی کاملا رقابتی دارد.

Introducing Oppo realme 1

realme 1 که در همکاری اوپو با آمازون هند شکل گرفته است اسمارت‌فونی ارزان‌قیمت با طراحی متفاوت و مشخصاتی نسبتا ناهمگون است. صفحه‌نمایش بزرگ ، حافظه داخلی بالا و پروسسور نسبتا قدرتمند، realme 1 را به دسته میانی نزدیک می‌کند و از سوی دیگر صرفنظر کردن از سنسور اثر انگشت و پورت USB-C، کلاس کاری این مدل را تا حدود زیادی تنزل می‌دهد. در یک نگاه کلی با در کنار هم قرار دادن نکات مثبت و منفی این مدل همچنان می‌توان نسبت به موفقیت آن در بازارهای حساس به قیمت و نوظهوری همچون هند امیدوار بود.

طراحی بدنه : چند ضلعی‌های نامتقارن، عاملی برای جذابیت

مطمئنا اولین نکته‌ای که در طراحی و شکل ظاهری realme 1 جلب نظر می‌کند شکل و طراحی متفاوت بخش پشتی این مدل است؛ در این قسمت مثلث‌های نامتقارن متعددی در نظر گرفته شده که ظاهری الماس‌گونه به دستگاه بخشیده‌اند و با وجود آنکه جنس پلاستیکی و براق آنها مساوی با اثرات انگشت فراوان و ظاهر شدن خراشیدگی‌های تدریجی ست اما حداقل در برخورد اول چیزی متفاوت از آنچه تقریبا همیشه در گوشی‌های موبایل می‌بینیم را ارائه می‌کند.

Introducing Oppo realme 1

ابعاد دستگاه 7.8×75.2×156.5 میلی‌متر است که برای یک گوشی 6 اینچی در رده میان ابعاد مناسبی به حساب می‌آید و نسبت به یک نمونه مشابه مثل نوکیا 7 پلاس نزدیک به 2 میلی‌متر کوتاه‌تر بوده و عرض و ضخامت کمتری را نیز ارائه می‌کند. realme 1 با وجود برخورداری از یک باتری نسبتا حجیم، وزن چندان بالائی ندارد و با 155 گرم کاملا سبک به نظر می‌رسد.

Introducing Oppo realme 1

شرکت سازنده ظاهرا در نخستین گام‌های شکل‌گیری این گوشی، طرحی همچون Oppo F7 با بریدگی یا ناچ بالای صفحه‌نمایش را در نظر داشته اما با تغییر این تصمیم حاشیه‌های معمول بالا و پائین صفحه‌نمایش به آن افزوده شده‌اند. جنس پلاستیکی گوشی چندان با کیفیت به نظر نمی‌رسد و طبق بررسی اولیه‌ برخی منابع خبری، ظاهرا حس ارزان‌قیمتی را به کاربران منتقل می‌کند.

صفحه‌نمایش :‌ 6 اینچی فول اچ‌دی پلاس

در معرفی این صفحه‌نمایش در آمازون هند تنها به 6 اینچی بودن این پنل و وضوح فول اچ‌دی پلاس یا 1080×2160 پیکسلی آن اشاره شده است که فشردگی پیکسلی 403ppi را ایجاد کرده و حداقل روی کاغذ، کیفیت مناسبی را ارائه می‌کند. این صفحه‌نمایش که احتمالا با فناوری IPS LCD ساخته شده به گفته منابع خبری که شانس تست اولیه این گوشی را داشته‌اند، از کنتراست و رنگ مشکی قابل‌قبولی برخوردار بوده و در زیر نور خورشید نیز کیفیت خود را تا حد مناسبی حفظ می‌کند. نسبت تصویر این صفحه‌نمایش مثل اکثر دیگر گوشی‌های ارائه شده در سال جاری، 18:9 بوده و حاشیه اندکی در بالا و پائین آن دیده می‌شود.

Introducing Oppo realme 1

پردازنده : قدرت 12 نانومتری

اوپو همچون F7 در realme 1 نیز از پروسسور مدیاتک Helio P60 استفاده کرده که اواخر سال گذشته با لیتوگرافی 12 نانومتری معرفی شد؛ این پردازنده که می‌توان آن را معادل نزدیکی برای Snapdragon 660 شرکت کوالکام تلقی کرد مثل حریف سر سرخت خود دارای چهار هسته منطبق بر معماری ARM A73 و 4 هسته با معماری ARM A53 است؛ حداکثر فرکانس هر 8 هسته این مجموعه، 2.0 گیگاهرتز اعلام شده در حالی‌که این رقم برای Snapdragon 660 برابر با 2.2 گیگاهرتز است. این اختلاف فرکانس با اینکه برتری اندکی را در اختیار SD660 قرار می‌دهد اما از سوی دیگر به دلیل 12 نانومتری بودن P60 (در مقابل SD660 با لیتوگرافی 14 نانومتری) همچنان نمی‌توان برتری مطلق را در تمامی زمینه‌ها به پروسسور شرکت کوالکام نسبت داد.

Introducing Oppo realme 1

در ساختار این پروسسور یک واحد پردازش هوش مصنوعی مستقل در نظر گرفته شده که برخی فعالیت‌های هوشمندانه دستگاه را کنترل می‌کند. به جز واحد هوش مصنوعی پردازنده، realme 1‌ در دو گزینه دیگر شامل مدیریت مصرف باتری برای متوقف کردن برنامه‌های در حال فعالیت در پس‌زمینه و گزینه AI Shot برای دوربین سلفی که مثل همیشه برای زیباسازی چهره و برداشت پرتره به کار گرفته می‌شود نیز از AI استفاده می‌کند. گرافیک این مجموعه از نوع Mali-G72 MP3 است که با وجود آنکه برای یک چیپ‌ست پیشرفته رده میانی اندکی پائین‌تر از حد انتظار است اما در کل مشکل خاصی را برای کاربران ایجاد نمی‌کند. realme 1 با سه حافظه رم 3GB/4GB/6GB ارائه می‌شود و برای هرکدام به ترتیب 32GB/64GB/128GB حافظه داخلی ارائه می‌شود. خبر خوب برای کاربران وجود دو اسلات مجزای سیم‌کارت و یک اسلات مستقل کارت حافظه در این مدل است که امکان به‌کارگیری همزمان دو سیم‌کارت و کارت حافظه microSD را فراهم می‌کند.

Introducing Oppo realme 1

دوربین : غیبت دوگانه‌‌ها، قابلیت Face Unlock

در بخش پشتی realme 1 تنها یک دوربین 13 مگاپیکسلی همراه با تک فلش LED آن قرار دارد که امکان برداشت پرتره و محو کردن پس‌زمینه را با کمک واحد پردازش عصبی پروسسور و بدون نیاز به دوربین دوم انجام می‌دهند. اطلاعات چندانی در مورد مشخصات سخت‌افزاری این دوربین ارائه نشده اما طبق برخی بررسی‌های اولیه کیفیت متوسط و راضی‌کننده‌ای در آن به چشم می‌خورد. دوربین سلفی گوشی یک نمونه 8 مگاپیکسلی است که طبق انتظار گزینه‌های موسوم به AI یا همان موارد معمولی زیباسازی چهره و محو کردن نرم‌افزاری پس‌زمینه در آن دیده می‌شود. گزینه جالب توجه در مورد این دوربین، امکان استفاده از آن برای تشخیص چهره و بازگشائی قفل از این طریق (Face Unlock) است که در غیاب سنسور اثر انگشت، امکانی حیاتی برای این گوشی به حساب می‌آید.

Introducing Oppo realme 1

در نبود سنسورهای اختصاصی تشخیص چهره (نظیر آنچه در آیفون X وجود دارد)، از دقت و سرعت این دوربین برای تشخیص چهره نباید انتظار زیادی داشت. حذف سنسور اثر انگشت نیز در حالی که این روزها حتی گوشی‌های ارزان‌قیمت نیز به این قابلیت مجهز شده‌اند، علامت سوال بزرگی پیش روی Oppo است و با آنکه Face Unlock می‌تواند در بسیاری از مواقع برای باز کردن قفل گوشی جایگزین سنسور اثر انگشت باشد اما با در نظر گرفتن این نکته که بسیاری از اپلیکیشن‌ها (به خصوص برنامه‌های بانکی) این روزها با امنیت بالا از طریق سنسور اثر انگشت عمل می‌کنند، حذف کردن آن در یک گوشی پیشرفته رده میانی به هیچ عنوان نکته مثبت بزرگی نخواهد بود.

باتری : ظرفیت مناسب، هوش مصنوعی کنترل مصرف

ظرفیت باتری به کار گرفته شده در realme 1 برابر با 3,410mAh است که ظرفیت مناسبی برای اسمارت‌فونی در این رده محسوب شده و علاوه بر آنکه 12 نانومتری بودن پروسسور روی کاغذ تأثیر مثبتی در مصرف انرژی دارد، به کارگیری هوش‌ مصنوعی برای کنترل برنامه‌های در حال اجرا در پس‌زمینه نیز ظاهرا به دوام بالاتر باتری کمک فراوانی می‌کند.

رنگ – قیمت – زمان حضور در بازار

Introducing Oppo realme 1

realme 1 در دو رنگ مشکی و قرمز با قیمت 8,990 روپیه (نزدیک به 131 دلار آمریکا) برای نسخه 3GB/32GB و به ترتیب 10,990 و 13,990 روپیه (به ترتیب 160 و 204 دلار آمریکا) برای نسخه‌های 4GB/64GB و 6GB/128GB از 25 مِی (4 خرداد 1397) طریق وب‌سایت آمازون هند با نسخه 8.1 اندروید Oreo و پوسته اختصاصی ColorOS 5.0 عرضه می‌شود. 



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا